چشم اندازفولکس واگنهفته نامه

فولکس واگن ID 4 برقی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت خودرو

بررسی تخصصی فولکس واگن id4 برقی

به تازگی فولکس واگن iD4 کروز توسط ماموت خودرو وارد ایران شده است. این خودروی تمام برقی، برای پیش‌فروش آماده می‌شود.

شکی نیست که فولکس واگن، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا است. محصولات این برند، حتی اگر توسط کارخانه‌های چینی تولید شوند؛ کیفیت قابل قبول با قیمت منطقی فراهم می‌کنند. این شرایط، برای خودروهای برقی فولکس واگن نیز وجود دارد.

فولکس واگن نسبت به دیگر شرکت‌های مشهور آلمانی مثل پورشه و بنز و بی‌ام‌و، محصولات ارزان‌تر تولید می‌کند. به همین دلیل، خرید یک فولکس واگن مدرن در بازار جهانی، برای بسیاری از شهروندان کشورهای توسعه یافته، دست‌یافتنی است. حتی نام این برند آلمانی، “خودروی مردم” ترجمه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فولکس واگن گلف GTi وارداتی؛ مشخصات و قیمت 
فولکس واگن اطلس؛ مشخصات و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

خودروسازی فولکس‌‌واگن، ۸۶ سال قدمت دارد و برای ساکنان سراسر جهان با خودروی بیتل (فولکس قورباغه) مشهور است. امروزه انواع محصولات فولکس‌‌واگن با ابعاد مختلف و پیشرانه‌های متنوع احتراقی و برقی، در کشورهای گوناگون تولید می‌شوند. سود خالص فولکس‌‌واگن، سالانه حدود ۲۲ میلیارد یورو برآورد می‌شود و گردش مالی ۲۸۰ میلیارد یورو دارد.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای بالا

خودروهای برقی فولکس واگن با کد iD شناخته می‌شوند. مدل iD.4 در کلاس کراس‌اور اندازه متوسط و هاچبک iD.3 مهم‌ترین محصولات الکتریکی فولکس واگن برای رقابت با تولیدات تسلا هستند. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، iD.4 در آلمان و امریکا و چین تولید می‌شود. نسخه‌ی مخصوص بازار آسیا به نام  iD4 Crozz  ساخت کارخانه‌های فاو (FAW) و سایک است که سابقه همکاری با برند آلمان را از سال‌های دور دارند. iD.4 در سال ۲۰۲۱ عنوان بهترین خودروی جهان را کسب کرد.

جدول مشخصات نسخه پایه فولکس واگن ID4 برقی

این جدول تمام جزئیات مهم و اصلی فولکس واگن ID.4 برقی را ارائه می‌دهد، از مشخصات فنی تا قابلیت‌های شارژ و امکانات رفاهی.

مشخصه جزئیات
نوع خودرو شاسی‌بلند تمام‌برقی (SUV)
پیشرانه موتور الکتریکی تک موتوره یا دو موتوره
قدرت موتور (نسخه پایه) ۱۵۰ اسب‌بخار (تک موتوره)
گشتاور (نسخه پایه) ۲۲۰ نیوتن‌متر (تک موتوره)
ظرفیت باتری ۵۵ کیلووات‌ساعت
بُرد مسافت ۴۰۰ تا ۳۴۰ کیلومتر (بسته به مدل و شرایط رانندگی)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر/ساعت حدود ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف انرژی ۱۶.۹ تا ۱۹.۳ کیلووات‌ساعت به ازای ۱۰۰ کیلومتر
سیستم شارژ شارژ سریع DC (125 کیلووات) و شارژ خانگی AC (11 کیلووات)
زمان شارژ سریع حدود ۳۰ دقیقه برای ۸۰% شارژ
ابعاد خودرو طول: ۴۵۸۴ میلی‌متر، عرض: ۱۸۵۲ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۶۳۶ میلی‌متر
وزن خالص حدود ۲۰۴۵ کیلوگرم
تعداد صندلی‌ها ۵ نفر
سیستم‌های کمکی راننده سیستم کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، پارک خودکار
قیمت جهانی (نسخه ارزان در بازار چین) حدود ۲۷ هزار دلار (بسته به تریم و بازار)

 

طراحی ظاهری و نمای بیرونی فولکس واگن iD4 ماموت خودرو

تولیدات فولکس، عموما با سبک ساده و کم‌هیجان در محصولات خود شناخته می‌شود. این مورد، به وضوح در خودروهای عامه‌پسند مثل پاسات و تیگوان وجود دارد؛ اما iD.4 نسبت به دیگر محصولات فولکس واگن، حس اسپرت بیشتری القا می‌کند.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو

فولکس واگن iD4 یک خودروی برقی و فاقد جلوپنجره است. نوار روشنایی روز، در بالای چراغ‌های اصلی وجود دارد و پیوستگی تا محل نصب نشان تجاری VW را فراهم می‌کند. این بخش، در تورفتگی است و با فاصله نسبت به برجستگی سپر، حالت تهاجمی فولکس واگن iD4 را افزایش می‌دهد. ادوات پلاستیکی در این کراس‌اور، هوشمندانه انتخاب شده و چندان توی ذوق نمی‌زنند.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای جانبی

در نمای جانبی، چرخ‌های بزرگ با رینگ  آلومینیوم ۲۰ اینچ، حس اسپرت و جوان‌پسند iD4 را تقویت می‌کنند. خطوط مواج روی بدنه، چشم‌نواز هستند و فرم آیرودینامیک این کراس‌اور را نشان می‌دهند.  بخش بزرگی از پایین درها و رکاب، ادوات سیاه پلاستیکی دارد و هماهنگ با تیرگی موجود در سقف شیشه‌ای، ارایه می‌شود.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای پشت

حجم‌دهی بدنه در پشت خودرو، مشابه نمای اصلی است. حتی پیوستگی چراغ‌های نیز، شباهت با روشنایی جلو خودرو دارد. تقریبا تمام سپر عقب پلاستیکی است و پلاک برخلاف بسیاری دیگر کراس‌اورهای دنیا، در پایین نصب می‌شود. این خودرو با ترفندی جذاب برای کشیدگی انتهای سقف، حالتی شبیه بالچه فراهم می‌کند.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای سه رخ

فولکس واگن iD4 کروز با طول ۴,۵۸۴  و عرض ۱,۸۵۲  و ارتفاع ۱,۶۳۶  و فاصله محوری ۲,۷۶۵  میلی‌متر عرضه می‌شود. این کراس‌اور برقی، ابعاد مشابه هیوندای سانتافه موجود در ایران دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین فولکس واگن iD 4 ماموت خودرو

سبک مدرن با نمایشگر ایستاده روی داشبورد و پنل دیجیتال پشت فرمان، برای iD.4 استفاده شده است. حالت داشبورد و چیدمان کلیدها نیز، چند انحنا دارد تا سادگی کابین، کمتر شود.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای داخلی

نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ برای iD.4 ارایه می‌شود. مدل‌های سفارشی از نمونه‌ی ۱۲ و ۱۲/۹ اینچ استفاده می‌کنند. صفحه دیجیتال پشت فرمان، حالت ذوزنقه‌ای دارد و تقریبا ۵ اینچ است. ابعاد فرمان، فضای دید مناسب برای دیدن این قسمت فراهم می‌کند و  حالت ساده مشابه دیگر خودروهای فولکس واگن دارد.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای صندلی

حالت مبله داخل تودری‌ها رضایت‌بخش است. همچنین در مدل‌های سفارشی از چرم و مواد نرم برای سطح داشبورد استفاده شده است تا حس لوکس خودرو بهبود یابد.  در بخش میانی بین صندلی‌ها، عملا خبری از کنسول و دسته دنده و کلیدهای مختلف نیست. صرفا دو جالیوانی و محل استفاده از شارژر وایرلس وجود دارد.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای فرمان

فولکس واگن iD.4 برای ۴ سرنشین بلند قد، کاملا مناسب است. در صندوق، ۵۴۳ لیتر فضای حمل بار وجود دارد؛ ضمن اینکه قابلیت خواباندن صندلی‌ها و افزایش این بخش تا ۱۶۵۵ لیتر نیز هست.

پیشرانه و تجهیزات فنی فولکس واگن iD 4 برقی

چند مدل iD.4 با توانایی فنی و ظرفیت باتری متفاوت در بازار جهانی فروخته می‌شوند. هنوز مشخص نیست کدام نمونه وارد ایران خواهد شد اما عرضه‌ی نسخه‌ی گران‌ با امکانات مخصوص بازار اروپا، بعید به نظر می‌رسد.

ارزان‌ترین مدل بازار اروپا، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این نسخه از iD.4 صرفا محرک عقب است و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر و توان پیمایش ۳۴۰ کیلومتر با یک شارژ کامل، دیگر مشخصات iD.4 مدل ۵۵ کیلووات ساعت هستند.

در بازار چین، نسخه‌ی ۱۷۰ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر وجود دارد. این مدل در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتار برساعت می‌رسد و همراه باتری ۵۵ کیلووات ساعت، شعاع حرکتی ۳۴۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

فولکس واگن id.4 ماموت خودرو نمای سقف و صندوق

دیگر مدل‌های iD.4 در بازار جهانی، ۱۷۰ و ۲۰۵ و ۲۶۵ و ۲۸۶ و ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارند. گیربکس تک سرعته در انواع iD.4 ثابت است اما سیستم دو موتور و چهار چرخ محرک (4Motion)، فقط در سه مدل قوی‌تر ارایه می‌شود. گران‌ترین نمونه در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و هنگامی که شارژ باتری‌ها کامل باشد، ۵۵۰ کیلومتر را طی می‌کند.

قیمت فولکس واگن iD 4  کروز در چین و هزینه خرید برای مصرف کننده ایرانی

ارزان‌ترین مدل ساخت چین، به قیمت ۲۷ هزار دلار فروخته می‌شود. اگر تخفیف ویژه برای خودروهای الکتریکی را فراموش کنیم و با نرخ دلار ۶۰ هزار تومان، اضافه‌پرداخت‌های مورد نیاز فولکس واگن iD.4  را در نظر بگیریم، این کراس‌اوور برقی برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، حدود ۳/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. طبیعتا اگر این خودرو، مشمول تخفیفات شود؛ انتظار قیمت ۲/۷ تا ۳ میلیارد تومان برای خریدار دست اول ماموت خودرو، وجود خواهد داشت.

هم‌اکنون در بازار ایران، فولکس واگن تیگوان دست دوم مدل ۲۰۱۸ با کارکرد ۳۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر، حدود ۶/۵ میلیارد تومان قیمت دارد. این شرایط، باتوجه به ابعاد بزرگ iD.4 نسبت به تیگوان و جذابیت یک کراس‌اوور مدرن ساخت ۲۰۲۴ برای مشتری ایرانی، احتمالا هزینه خرید شاسی‌بلند برقی فولکس واگن را در بازار کشورمان به ۷ تا ۸ میلیارد تومان می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. jaghori

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هر بار شارژ ۳۵۰‌ کیلومتر؟ برای کشور پهناوری مثل ایران خیلی سخته. فکرش را هم نمی‌توان کرد که برای رفتن از تهران به مشهد باید این خودرو را سه بار ،که آنهم با برق شهری حدود ۱۰ ساعت طول می کشد، به پریز برق وصل کنیم.
    این ماشین برای کسانی مناسبه که رفت و آمد شون فقط منحصر به سفرهای درون شهری و یا فوقش مسافرت از تهران به قم و کاشان است.
    یعنی طرف باید حداقل یک دنا برای مسافرت بین شهری داشته باشد!

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2950 ديدگاه)

      کسی که این ماشین را داره برای تهران – مشهد از هواپیما استفاده می‌کنه!
      حالا بماند که چند خودرو دیگر مثل لندکروز برای آفرود ، بنز اس کلاس برای جلسات ، فولکس گلف جدید برای دور دور بچه اش و فیات برای خانم خونه هم داره!

      موافقم 18
      مخالفم 20
    2. SS

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (825 ديدگاه)

      در شهر با ماشین استاندارد روز جهانی جابجا بشی و در جاده با حلب ساخت ایرانخودرو مسافرت کنی
      ایده ی خوبی نیست
      —-
      فقط در صورتی خریدش منطقی هست که حداقل در جاده های اصلی کشور ایستگاه های شارژ سریع به وفور ساخته بشه و قیمت برق هم کمتر از بنزین باشه. در حال حاضر برق آزاد تقریبا هم قیمت با بنزین تموم میشه (تا جایی که اطلاع دارم سال قبل هر کیلووات 1500 بوده)
      شعاع حرکت اعلامی * 0.90 = تقریبا 300 کیلومتر شعاع حرکت واقعی (در حالت خوشبینانه)
      55 کیلووات باتری + حداقل 10% هدر رفت عدم افیشنسی شارژر = 60 کیلووات
      60*1500= 90 هزار تومن هر شارژ برای 300 کیلومتر رنج == یعنی 30 هزار تومن برای هر 100 کیلومتر
      برابر خودرویی که 10 لیتر مصرف بنزینش هست
      ولی با روندی که پیش میره به نظر میرسه اینطور نمیمونه

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. افشار

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (772 ديدگاه)

        عجب حساب و کتاب دقیقی کردی

        موافقم 24
        مخالفم 1
      2. Mercedes

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (964 ديدگاه)

        چیزی که میگی شوخیه چون همین الان ایران ارزون ترین بنزین و برق جهان رو داره (واقعا ارزون ترین امارش رو پارسال خوندم یعنی حتی دوم هم نیست دقیقا اوله تو برق ارزون)
        از این ارزون تر کنن؟ امکان نداره

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. آکام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اسپانیا ارزون ترین برق رو داره عزیز ولی بنزین ایرانه

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. محمد پورحیدری

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یه خوبی که ماشین برقی داره واسه کشور ما اینه که تعرفه صفر درصده یعنی بالاخره ماشین قیمت جهانی دست مصرف کننده میرسه اگر از کارخونه بگیره
      اما تاحالا فکر کردید بعد مصرف 150 هزار تا باید حدود یک و نیم میلیارد هزینه باتی بکنی؟؟
      کشور های خارجی سر 100 هزار تا پول اون مابه التفاوت برقی و بنزینی رو با بنزین نزدن در میارن با این حال که شتاب بهتری دارن
      اما تو ایران باید 1 میلیون کیلومتر راه بری که ارزش نداره و اصلا نمیشه
      چون بنزین ما از اکثر کشور ها بغیر از خاورمیانه ارزون تره
      در کل ماشین خارجی واسه یه ایرانی باید درون سوز باشه تا به اصطلاک نیفته و نیاز به باتری نشه ماشین برقی تو کشور ما حکم اسباب بازی میلیاردی ر داره

      موافقم 5
      مخالفم 4
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4171 ديدگاه)

    من این ماشین‌ از نزدیک دیدم .عاشقش میشید به قودری خوشگل و دوست داشتنیه.فقط اونایی که مونتاژ و ساخت چینه مشکل انفجار باتری زیاد گزارش شده . ولی اونایی که ساخت اروپاست کاملا مطمئنه .

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. زیزیگولو

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6020 ديدگاه)

      ممد درسته که فولکس واگن این غول خودروسازی آلمانی دوباره برگشته ایران ولی بازگشت متفاوتی داره چون با یه ماشین تمام برقی برگشته!!!!!! و اینکه این ماشین تو یکی از کارخونه های متعلق به کمپانی FAW تو کشور چین تولید شده و از اونجا میاد ایران ………. انگار خودروسازی چین نمیخواد دست از سر ایران برداره 🤦🤦🤦

      موافقم 20
      مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2963 ديدگاه)

      آره من هم پارسال از نزدیک دیدم و حس خیلی خوبی داشت، جالب‌تر از عکس‌هاش بود

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4999 ديدگاه)

        آقای اشتری ببخشید شاهین ارزش خرید داره؟😂😐

        موافقم 2
        مخالفم 8
      2. امیرحسین

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (239 ديدگاه)

        اقای اشتری سلام من وقتی دیدگاهمو میزارم حالم بد میشه چرا؟

        1. ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4999 ديدگاه)

          اگه میخوای کامنت نزار مجبور که نیستی

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4171 ديدگاه)

      متاسفانه همه بصورت شستشوی مغزی قدرت بلامنازع چین در صنعت خودروهای برقیرو پذیرفتن .ولی هیچ کسی راجب کیفیت و دوامی که یک باتری آلمانی داره نسبت به چینی صحبت نمیکنه. اونایی که تجربه خرید جارو شارژی خونگی دارن میدونن من چی میگم . جارو شارژی برند چینی یکسال مهمون خونتونه ‌ولی جارو شارژی مثلا برند فیلیپس ۳ سال براتون کار میکنه .

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (406 ديدگاه)

        ممد جان عزیزم، باتری آلمانی وجود نداره، تمام خودروسازها از جمله تسلا و فولکس واگن از باتری های ساخت چین استفاده میکنند و این اصلا ربطی به ساخت چین یا اروپا نداره.

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4171 ديدگاه)

          تکنلرژیشو میگم داداش حسین

    4. مهدی

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منبع خبر می فرمایید

  3. FY

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    حدود ۳ سال پیش ۴ تا کامیون پر از اینا به سمت گمرک می رفت…. اصلا مثل تو عکاس نیست 🤔

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2963 ديدگاه)

      این ماشین، سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، الان ۲۰۲۴ هستیم
      شما چه طور ۳ سال پیش تونستین ۴ تا کامیون از اینا ببینین

  4. منصور

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این خودرو شاید از سوی بعضی نهاها یا اشخاص مربوط به آنها(مثلا مدیران ماموت) خریداری بشه (که یعنی ما هم همپای کشورهای پیشرفته شروع به استفاده از خودرو برقی کردیم) اما به دلیل نبود ایستگاه های شارژخودرو و هزینه بسیار بالای تولید انرژی الکتریکی در مقایسه با انرژی سوختهای فسیلی ، تقریبا غیر ممکن هست کسی چنین خودرویی رو بخره.

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2950 ديدگاه)

      خانه های ویلایی در تهران هست ، یک دستگاه شارژ سریع خانگی هم میخرند ! ( حتی در ویلا های شمال و … شون هم میزارن)
      برای داخل شهر و مهمانی و رفتن به ویلا و … استفاده میکنند .
      چون خسته از ماشین ۲۰۱۸ شدن .

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4999 ديدگاه)

        مایی که از ماشینای الانمون خسته شدیم چه کنیم💔😓

        1. new reventon

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (450 ديدگاه)

          تو پسر خوبی باش من اشکودا انیاک کوپه میدم بهت.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4999 ديدگاه)

          من پسر نیستم من مرد هستم
          برام هایما 7x بخر تا پیر بشم دعات میکنم

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. زیزیگولو

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6020 ديدگاه)

      دقیقاً ………. اول از همه باید زیرساختای مورد نیاز خودروهای برقی و خدمات بعد از فروش اونها فراهم بشه و از همه مهمتر کشور گریبانگیر ناترازی چند هزار مگاواتی برق خصوصاً تو فصل تابستون هستش که این ناترازی هر سال افزایش هم پیدا میکنه و باید به این موضوع هم توجه ویژه بشه

      موافقم 10
      1. رضا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سلام
        البته که زیر ساخت باید باشه ولی بر فرض بودن ایستگاه شارژ به قدر کافی مگه چند درصد مردم می تونن با این قیمت ها ماشین بخرن حالا فعلا بازار شعار برای خودروی برقی تو ایران راه افتاده

        1. زیزیگولو

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6020 ديدگاه)

          ماشینای هیبریدی هم هنوز مشتری آنچنانی ندارن و کسی زیاد طرفشون نمیره چه برسه به ماشینای تمام برقی

          موافقم 6
          مخالفم 3
  5. Diop

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا شاید یه ۱۰ – ۱۵ تا ازش بیاد و اونم جنبه نمایشی داره . تا ۲ – ۳ سال پشت شیشه نمایشگاه جا خوش میکنه . شایدم یکی دو تا پولدار و سلبریتی دوزاری برای خودنمایی و فار حفاظت از محیط زیست گرفتن و اینا بخرنش

    موافقم 10
    مخالفم 5
  6. MasouD

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    برای ترغیب مردم به الکتریکی شدن دارن شوآف میکنن
    فقط برای یک هدف اونم فروش برقی های چینی
    و طبیعتا سود کلان از جیب مردم
    تا اینجا مشکلی نیست و هر کسی اشتباه کنه پای خودشه
    اما قضیه از جایی سخت میشه که شرایط نگهداری ماشین درون سوز رو برای ملت سختتر کنن
    شاید شروعش در تهران به بهانه آلودگی هوا
    تا اون موقع چند سال زمان داریم و اگر از راه درستی وارد این مسیر نشیم اوضاع از الان خیلی بدتر میشه
    اینجا نهایتا پول یه تعمیر اساسی و …پس انداز میکنیم و دوباره مث اولش کار میکنه
    اما واسه برقی ها یه پک باتری باید بخری که شاید نصف کل ماشین قیمت داشته باشه
    و ماشین چینی ها :))))))))))

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2950 ديدگاه)

      خدا رحمت کنه پرفسور کردوانی را .
      می‌گفت هیچ شهر ایران نباید بیش از پنج میلیون جمعیت داشته باشه . ( بخاطر آب)
      حالا تهران شده چقدر؟
      خب باید تهران رو خلوت کنن ، قطعا دولت هم کاری می‌کنه هرکس پولنداره بره .
      شاید این دولت نکنه اما بالاخره یک دولت لیبرال اینکار رو می‌کنه .

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. MasouD

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        امیدوارم راهی باشه
        ولی به نظرم یه بن بسته
        هر کاری روی تهران بیارن روی شهرستانها اعمال میشه و در نتیجه باید توی شهرستانهایی زندگی کنی که با اینکه درصدی از هزینه ها کم شده ولی شغل نیست یا کار رونق نداره
        برای همین حاشیه نشینی اوج میگیره (گرفته)
        و اونا هم ظرفیتی دارن چون مسکن عمده ی دولتی ساخته نمیشه
        بحران ها باید سر تایمش حل میشدن که نشدن
        دیگه همش داریم تسکین موقتی میدیم

  7. Arshia m3csl

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    چقدر فولکس واگن زیبا و دوست داشتنیه😍👌🏼 عاشق طراحی گرد و پهن فولکس واگن هستم واقعا تکه👍🏼

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4999 ديدگاه)

    همین که فولکس و ایودی میارن یه جنبش خوبه که برند های خوبین ولی یه جنبه بد داره اینه که همه نمیتونن بخرنشو برا همین میرن ماشینای برقی
    چینی برای پولدار های فقیرتر میارن که اونا هم بتونن ماشین برقی سوار شن
    کلا ماشین برقی تو جهان که چه عرض کنم تو ایران هم چیز چرتی به حساب میاد ولی خب
    راستی یه پلاک جداگانه هم برای خودروهای برقی باید بزارن مثلا یه پلاک به رنگ سبز

    موافقم 2
    مخالفم 6
  9. امیرحسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مدل خاص گلف بنزینی وارد کنن اونم جی تی آی خدای هاچ بک ها

  10. سوشیانت

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3575 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید یه سوال تو عکس ها کنسول ماشین مشخصه ولی چرا تو متن نوشته شده که کنسول نداره؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Hashshsh

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید بگم که بهتره مردم و ساده فرض نکنید
    چون ماموت خودرو برای واردات همچین خودرویی دلار ۶۰ تومنی هزینه نمیکنه و قطعا خیلی پایینتر هستش
    در ضمن از اونجایی که یه شرکت واردات و صادرات هست
    بابت گمرکی این خودرو هم هزینه صد درصدی پرداخت نمیکنه
    پس بهتره شما از این اعداد و ارقام برای قیمت گزاری استفاده نکنید..
    قطعا هزینه واردات این خودرو برای همچین شرکتی خیلی پایینتره

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2963 ديدگاه)

      ما سود شرکت واردکننده رو حساب نکردیم
      پولی که احتمالا قرار هست از مشتری گرفته بشه، پیش‌بینی کردیم

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. امیر

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فعلا که ۱۴۵۰ اعلام شده ولی به احتمال زیاد ۵۰۰ میلیون هم هزینه عوارض‌و شماره گذاری‌میشه

  12. کسرای زاهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا داستان واردات برای تنظیم بازار و… فقط یک جوک هست هر خودرویی وارد میشه با هر سطح آپشنی یا هر تکنولوژی فقط دست ادم های ثروتمند جامعه رو میگیره
    در مورد خودروهای برقی هم قطعا قشر ثروتمند و متوسط به بالای جامعه که توان خرید چند خودرو دارن مورد استقبال قرار میگیرن یعنی در کنار خودروهای بنزینی یک خودرو برقی روز هم داشته باشند وگرنه با این سطح زیرساخت ها و کشور پهناور و از طرفی مشکل تامین عمومی برق در کشور تنها و تنها خودروهای هیبرید در برابر بنزینی ها معقولانه بنظر میان
    اما یک نکته که دوستان میگن این خودروها مونتاژ چین هست و فلان ایراد رو میگیرن تمام خودروسازی ها برتر دنیا در چین کارخانه دارن و برای اون بازار بزرگ و صادرات در همون کشور مونتاژ و عرضه میشن و از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با مونتاژ کشورهای دیگه ندارن و فقط در برخی موارد فنی و اپشنی ممکنه تفاوت وجود داشته باشه یه مورد هم در مورد id4 اگر بررسی های اون رو در یوتیوب توسط مصرف کننده ها ببینید خیلی ها از خرید این خودرو در بازار امریکا پشیمان بودن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. هما

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فکر کنم اگر قصد خرید هم نداشته باشیم ، دولت پونصد ششصد ملیون بخاطر نخریدن ازمون جریمه بگیره.اخه کجای دنیا اینجور جیب مردمو تو روز روشن میزنن؟حالا یه عده مونگول بیان وسط بگن باید از تولید داخل حمایت بشه.این حمایت از تولید داخل نیست.حمایت از یه عده دلال و آقا زادس که اگر بخام اسم ببرم کامنتم نشر نمیشه

    1. ناصر حسینی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      روی کاغذ واردات خودرو آزاد شده! فقط سود آنچنانی برا یسری آدمای خاص، براچی ماشین‌هایی وارد نمیشه که قشر ضعیف جامعه هم بتونن بخرن؟ حالا یعنی بازار رقابتی شده؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. BMW

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    این صفحه نمایش کیلومتر یکم کوچیک نیست به فرمون نمیخوره

  15. علی جردن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    خودروهای آلمانی به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته نشده‌اند. طراحی‌های پیچیده، قطعات گران‌قیمت و هزینه‌های بالای سرویس و نگهداری باعث میشه سمت چینی ها بریم و سال ها خیالمون از بابت نگهداری طولانی مدت راحت باشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. amirboss

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    تا وقتی زیرساخت های خودرو های برقی توی کشوری مثل ایران که با این همه منابع طبیعی و ضعف مدیریت بحران سوخت داره تامین نشه عرضه خودرو برقی یه طرح احمقانه بیشتر نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    روی این ماشین باتری های مختلفی نصب هست که برای ایران احتمالا باتری 82 کیلوواتی در نظر گرفته شده است.
    این باتری در مدل های 2024 به بعد و با احتساب دمای معتدل (23 درجه سانتی گراد) در شهر 620 کیلومتر ، در جاده با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت 400 کیلومتر و در سیکل ترکیبی 500 کیلومتر پیمایش دارد.
    طبق کاتالوگ سازنده در دمای منفی 10 درجه بین 20 تا 30 درصد از میران پیمایش های گفته شده کم می شود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. عباس رضایی اصل

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه چیز خوب فقط آنقسمت که در آخر کلامتان به سفرش مافیای خودرو و به جهت آماده سازی ایرانیان برای قبول قیمتهای کاذب می نویسید واقعاً شرم آور است.

  19. امیر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند ماه این ماشین رو دارم بی نظیره ظاهرش که از تسلا خیلی قشنگتره و اپشن هاش خیلی زیاده ولی به نظر من به درد ایران نمیخوره فعلا چون پمپی وجود نداره که بخوان شارژ کنند بعدشم بنزین خیلی ارزونه و دلیلی نداره که کسی از ماشین برقی استفاده کنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  20. راهنمایی

    ۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیشه بعد از مثلا 5 سال که باطری ها خراب شد بجای تعویض ، موتوری مثل دنا اتو توربو روش نصب کرد؟

  21. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان ماموت داره میگه ۲تومن تو سایت چین هم ۲۰۰۰۰دلار زده دلارم نیماییه میشه۹۰۰ تومن.چطور حساب میکنید به نفع اونا

  22. میعاد

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد از ۵ هزار کیلومتر نظرم رو می نویسم
    تقریبا ۳۵۰ کیلومتر راه می ره
    آپشن ها فوق العاده
    کیفیت فوق العاده
    سرعت شارژ با برق شهری کم ( شب تا صبح )
    کابل برق جدا از کنتور خانه کشیدم
    یکبار با فست شارژ ۴۵ دقیقه فول شارژ شد ولی مراکزش کم
    کیفیت رانندگی واقعا عالیه
    باهاش مسافرت نمی تونید برید و به عنوان ماشین شهری فقط می شه استفاده کرد
    طرح ترافیک و … لازم نداره ( مزیت بزرگ)
    مثل مابقی ماشین های خارجی داره دوبل فروخته می شه متاسفانه
    لذت بخش ترین ماشینی بود که دارم ( rav4 و سانتافه و کمری داشتم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا