فولکسواگن گلف GTI ادیشن ۵۰ با ۳۲۰ اسب بخار، سریعترین و قدرتمندترین GTI تاریخ است. این هاچبک دیفرانسیل جلو عملکردی نزدیک به گلف R خواهد داشت.
گلف GTI ادیشن ۵۰، سریعترین خودروی فولکسواگن در پیست نوربرگرینگ، حالا عنوان قدرتمندترین خودروی منقش به نشان GTI را هم به خود اختصاص داده است. این مدل ویژه هرچند همچنان محرک جلو است اما برای اولین بار از مرز ۳۰۰ اسب بخار عبور کرده و با قدرت ۳۲۰ اسب بخار، تنها ۱۳ اسب بخار کمتر از گلف R چهارچرخ محرک ارائه میدهد. این خودرو که از مدل ۳۰۰ اسب بخاری کلاباسپرت هم قویتر است، در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
گلف GTI ادیشن ۵۰ از موتور توربوشارژ ۲ لیتری EA888 evo4 بهره میبرد که علاوه بر ۳۲۰ اسب بخار قدرت، گشتاور یکسانی با گلف R یعنی ۴۲۰ نیوتن متر تولید میکند. برخلاف مدلهای پیشین، از گیربکس دستی شش سرعته در این نسخه خبری نیست و تنها با گیربکس دوکلاچه هفت سرعته عرضه میشود. این ترکیب، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۵.۵ ثانیه ممکن میسازد که ۰.۱ ثانیه سریعتر از کلاباسپرت است. همچنین، رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۶.۸ ثانیه انجام میشود که ۱.۶ ثانیه سریعتر از نسخه قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
گلف GTI ادیشن ۵۰ فراتر از موتور قویتر، ویژگیهای دیگری نیز دارد. در صورت انتخاب پکیج GTI پرفورمنس، ارتفاع خودرو نسبت به گلف استاندارد ۲۰ میلیمتر کاهش مییابد. برای جذابتر کردن این پکیج، وزن خودرو به لطف رینگهای ۱۹ اینچی فورجکاریشده و سیستم اگزوز تیتانیومی حدود ۳۰ کیلوگرم کاهش خواهد یافت. این پکیج همچنین شامل لاستیکهای نیمهاسلیک بریجستون پوتنزا ریس است که در ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۱.۲۷ ثانیه در پیست نوربرگرینگ استفاده شدند. ارتقاهای دیگر شامل نرمافزار بازنگریشده برای فرمانپذیری و کنترل شاسی تطبیقی استاندارد است.
از نظر ظاهری، گلف GTI ادیشن ۵۰ تفاوت بزرگی با نسخهٔ معمولی ندارد. علاوه بر رینگهای جدید با تزئینات قرمز، لوگوی ویژهای روی لبههای اسپویلر عقب قرار دارد. فولکسواگن سقف و آینههای جانبی را مشکی رنگآمیزی کرده و تزئینات تیرهای اطراف سر اگزوز اضافه کرده است. نوار کناری که از مشکی به قرمز تورنادو محو میشود نیز تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی این نسخه است. رنگهای بدنه شامل خاکستری، سفید، مشکی و سبز خزهای تیره انحصاری میشود.
تغییرات کابین اندک است و شامل کمربندهای ایمنی قرمز، دستگیرههای درب آلومینیومی شده تیره و لوگوهای GTI 50 روی قسمتهایی مثل سوئیچ میشود. صندلیها با الگوی شطرنجی آشنا، تزئینات جیر مصنوعی و نوار سبز تزئین شدهاند. با وجود جایگاه برتر این GTI، آپشنهایی مانند نمایشگر هدآپ همچنان هزینه اضافی دارند. فولکسواگن هنوز قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما مطمئناً گرانتر از GTI کلاباسپرت خواهد بود که در آلمان از ۵۴,۳۳۰ یورو شروع میشود.
𝐀𝐥𝐢
۳۱ خرداد ۱۴۰۴کاری به خوب بودنش ندارم ولی حس میکنم یکم زیادی گرونه
۳۱ خرداد ۱۴۰۴۳۲۰ اسب😂😂😂
اینجا سمند تیونینگ میکنن۳۲۰ اسب
MehdiTurbo
۳۱ خرداد ۱۴۰۴حس نکن مطمین باش 😁
نسبت به این قیمت خیلی گزینه های بهتر دیگه هست
مگه اینکه یکی عشق گلف باشه
2646.1
۳۱ خرداد ۱۴۰۴به نظر من، جز در کلاس هات هچ، خودروهای دیفرانسیل جلو لذت رانندگی خودروهای AWD رو ندارند … البته هات هچ های امروزی هیچ سنخیتی با Peugeot 205 GTI، Renault Megane RS 250 و … ندارند و مدت هاست که از چاقی و وزن بالا رنج می برند.
Mahan
۳۱ خرداد ۱۴۰۴یکی از جذابیت گلف به هرز زدن چرخ ها جلوشه که تیونرا خیلی دوسش دارن. این نسخه اش هم خیلی جذاب شده ولی امیدوارم مثل مدل قبلیش که درمورد کیفیت متریال کابین پایین هیت گرفته بود اصلاح شده باشه.
cehx
۳۱ خرداد ۱۴۰۴اصلا هاچبک های امروزی را دوست ندارم هاچبک باید سبک و جمع و جور باشه و دیفرانسیل جلو باشه و کسی سوارش میشه خودرو رو حس کنه همه چیز دستی باشه
تنها هاچبک حال حاضر که بنظرم خوبه کرولا gr هسته
رنو کلیو و 205 و نسل های اولیه ی گلف همشون این معیار هارو داشتن ولی الان کمتر هاچبکی اینجوریه
ارسلان
۳۱ خرداد ۱۴۰۴تانک چینی و گذاشتند ۶ میلیارد 😐
Kop
۳۱ خرداد ۱۴۰۴سزای گران فروش نخریدن است.
مردم متحد نخرند قیمت مسکن و ماشین میاد پایین.
net
۳۱ خرداد ۱۴۰۴تمام ماشینها مثل روی سقف این ماشین متضاد مشکی باشه ولی ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب و ستون افقی بالای شیشه درب ها متضاد مشکی نباشه قشنگ میشه
مهردادکمال
۳۱ خرداد ۱۴۰۴با لیتر حجم موتور سرعت ماشین رو روی ۲۷۰ محدود کردن!!! مگه چقدر میشه تو یه ماشین استاندارد از دو لیتر سرعت گرفت! در مقایسه سوبارو ایمپرزا WRX STI با اون عظمت و ۵۰۰ سی سی حجم موتور بیشتر فکر نکنم به این سرعت برسه
! i M α η δ υ α R
۳۱ خرداد ۱۴۰۴مهرداد کمال @
دستیابی به سرعت بالا ، در ابتدا ، ربط صد در صد مستقیمی به حجم موتور نداره …
اول گشتاور سر چرخ مهمه …
بعد توان خروجی …
بعد وزن …
( با فرض این که ضرایب دنده و اتلاف گیرباکس و ضریب آیرودینامیک ( پسار ) رو فاکتور بگیریم ) …
420 نیوتن متر ، گشتاور تولیدی ، تا به سر چرخ های جلو برسه در بدبینانه ترین حالت ، 380 یا 390 نیوتن متر خواهد بود …
با در نظر گرفتن توان 320 اسبی و وزن سبک تر ، این ماشین قادره حتی از مرز 290 کیلومتر هم عبور کنه …
از یه طرف ، با این وزن …
و از طرف دیگه با 390 نیوتن متر گشتاور سر چرخ ، خیلی کارها میشه کرد …
مهردادکمال
۳۱ خرداد ۱۴۰۴کاربر ایمان
فرمول تبدیل گشتاور یه توان رو اگر ببینین توان و گشتاور با هم نسبت مستقیم دارن و اینکه مشخصا توی شتاب اولیه و دور گرفتن تو سرعت های کم گشتاور (یا نیروی تورک) مهمتر هست ولی تاپ اسپید بیشتر به توان موتور با یکای اسب بخار اهمیت داره.در مورد سرعت نهایی بطور تجربی( نه قطعی) حجم موتور خیلی مهمه برای همینه مثلا تاپ اسپید بوگاتی ،بنتلی و کادیلاک ct5_v داج چلنجر و… عجیب و غریب بالاست.البته این حرفای من دلیل رد حرفای شما نیست ،خواستم دلیل کامنتم رو درستتر بیان کنم
Kop
۳۱ خرداد ۱۴۰۴اگر با موتور ۱.۷و ۱.۸و ۱.۶ تولیدی در ایران میشه به بیش از ۱۸۰ رسید یا موتور ۲ سیتروئن به ۲۰۰
پس با این موتور پیشرفت قطعا میشه ۲۷۰ دست پیدا کرد.
برای دستیابی به قدرت و گشتاور بالا و در نهایت شتاب و سرعت بالا امروزه از محدودیت حجم موتور عبور کردند.
مردیم از خوشی
۳۱ خرداد ۱۴۰۴با این قیمت میشه بنز a35 خرید هم سریع و هم لوکسه
hosen
۳۱ خرداد ۱۴۰۴درکنار تایپ آر جذاب ترین هاچبک های دنیان
آرین
۳۱ خرداد ۱۴۰۴مثلث طلایی ۲۰۲۵
تویوتا جی آر یاریس
هوندا سیویک تایپ آر
فولکسواگن گلف GTI
SepehrV10
۳۱ خرداد ۱۴۰۴من به واسطه همین گلف gti به ماشینای دیفرانسیل جلو علاقه مند شدم