فولکس واگننیسان

درگ هاچ‌بک داغ آلمانی با کوپه اسپرت ژاپنی، گلف R در برابر نیسان Z

تصور کنید قصد خرید خودروی اسپرتی با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار دارید. در این صورت دو گزینه پیش رو خواهید داشت: هاچ‌بک داغی مثل فولکس‌واگن گلف R یا کوپهٔ اسپرتی مثل نیسان Z. کدام را انتخاب می‌کنید؟ اگر پیش از انتخاب می‌خواهید بدانید کدام‌یک از این دو ماشین در خط مستقیم سریع‌تر است، درگ جدید Sam CarLegion را ببینید. در این ویدئو هم شاهد درگ‌های از حالت سکون و هم مسابقه‌های رولینگ هستیم که به‌خوبی می‌تواند توانایی‌های خودروها در مسابقات مختلف خط مستقیم را نشان دهد.

در درگ از حالت سکون، گلف R برتری چشمگیری نسبت به نیسان Z دارد زیرا این هاچ‌بک آلمانی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و ۹۰ کیلوگرم از کوپهٔ اسپرت نیسان سبک‌تر است. بااین‌حال، Z به میزان قابل‌توجهی از گلف R قوی‌تر است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. همچنین گلف حاضر در این رقابت از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که این یعنی عملکرد هاچ‌بک داغ فولکس‌واگن تحت تأثیر مهارت راننده هم خواهد بود.

شاید به همین دلیل بود که گلف R در هیچ‌کدام از درگ‌های سکون و رولینگ شانسی در برابر رقیب ژاپنی نداشت و Z با وجود هرز گردی زیاد چرخ‌های عقب، موفق شد هاچ‌بک ژرمن‌ها را با اختلاف زیادی مغلوب کند. البته شاید اگر گلف به گیربکس دوکلاچه مجهز بود، به‌احتمال‌زیاد لااقل در درگ‌های از حالت سکون می‌توانست عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهد.

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z

گلف R

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عچهارچرخ
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۱,۰۱۵ دلار ۴۵,۳۸۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4610 ديدگاه)

    نیسان Z : لایک
    گلف R : دیسلایک

    موافقم ۸۳
    مخالفم ۵۴
    1. cyberpunk

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یه درگ تبلیغاتی

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۱
      1. datsun

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2784 ديدگاه)

        نیسان z نیازی به تبلیغ نداره

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۷
    2. علی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      چشم بسته انتخابم نیسان

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۶
    3. محمدهادی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      عجیبه اینهمه اختلاف فاصله گلف از نیسان زد
      قبل از دیدنش یه حدس و گمانایی میزدم که شاید نیسان ببره
      ولی دیگه نه با این همه اختلاف فاصله
      احتمالا برمیگرده به عملکرد گیربکس گلف
      وگرنه موتور دولیتری توربو سرحال و تیزی داره،وزنشم کاملا معقوله
      نیسان چه سروصدای نازی داشت
      به معنای واقعی کلمه صدای یک کوپه اسپرت رو به مشتری ها هدیه میده این نیسان زد نازنین

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    4. بنده خدا

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      یه دلیل که باید گلف رو به نیسان ترجیح بدیم؟؟
      اهان من نشان گلفو دوست دارم چون ضایعس

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  2. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    Just japan 💪💪💪😎

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱۴
  3. D:

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فکر کنید Z اگر دنده دستی بود توی درگ چه قاتلی میشد
    ولی خوب بودن گلف هم غیر قابل انکاره ۲ لیتری با یک توربو ۳۱۵ اسب تحسین داره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
    1. Taha Malek

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (709 ديدگاه)

      نسخه دنده دستی داره ولی گیریکس های اتومات امروزه انقدر پیشرفت کردن که سریع تر از دستی باشن!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  4. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    این گلف r دستش به خون خیلی از جوجه کره ای ها آغشته بود ، ولی گفتم ناراحت نشید چون ژاپن انتقامتون رو میگیره 😎💪💪✌️

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۹
    1. phonix

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      گلف رو باید با ماشین های هاچبک مقایسه کرد نه کوپه عزیز
      همین ماشین خیلی از ژاپنی ها که هیچ هم وطن های خودش رو هم میزنه

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    2. محمدهادی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      داداش گلفه
      سللططااااان هاچبکای دنیاست،ازش برمیاد دیگه
      اومده که بزنه بره دیگه
      ولی خب ایندفه حریف قلدرتر بود درکل😄

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  5. datsun

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    کلاسها متفاوته صرفا به خاطر قیمت مقایسه شدن.
    ولی z جدید عجب صدای خفنی داره گودزیلا(gtr) طوره صداش

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۵
    1. محمدهادی

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      آفففرین دقیقا
      منم صدای گیراش توجه مو بخودش جلب کرد

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  6. Taha Malek

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (709 ديدگاه)

    من حدس میزدم گلف برنده باشه با سیستم چهار چرخ متحرکش ولی اسب بخار پیروز شد
    ولی حتی اگه گلف برنده میشد و من باید یک انتخاب بین این دوتا داشتم بازم z رو انتخاب میکردم چون دف عقب فان تره البته کلاس این دو خودرو هم با هم فرق داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. سپهر

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    فقط المان

    موافقم ۲
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا