درحالیکه ون مشهور فولکسواگن در نسخهٔ استاندارد از پیشرانههای چهار سیلندر هوا خنک ضعیفی استفاده میکند، این نمونهٔ خاص به نیروگاه عظیم کادیلاک مجهز شده است!
ون فولکسواگن که با نامهای ترنسپورتر، میکروباس یا تایپ ۲ نیز شناخته میشود، یکی از نمادینترین ونهای تاریخ محسوب میشود. این ون افسانهای هنوز هم الهامبخش خودروهای مدرن مانند فولکسواگن ID.Buzz الکتریکی است و نمونههای بازسازیشده آن در بازار با استقبال مواجه میشوند؛ اما برخی از این نمونهها مثل این ترنسپورتر مدل ۱۹۶۶، فراتر از بازسازی رفته و به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل شده است. این آمریکاییترین ون فولکسواگن تاریخ است!
از بیرون، این ون با رنگ قرمز و مشکی و طراحی ۲۱ پنجرهای، ظاهری کلاسیک دارد، اما در سینهٔ آن یک غول خفته است. این تایپ ۲ به موتور ۸.۳ لیتری V8 کادیلاک مجهز است که قدرت آن از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. اگرچه خروجی دقیق این موتور اعلام نشده اما قطعاً از قدرت اندک موتورهای چهار سیلندر تخت هوا خنک استاندارد فولکسواگن بیشتر است.
برای جای دادن این موتور عظیم، بدنه ون در بخش عقب ۱۵۰ میلیمتر پهنتر شده و شاسی آن با ریلهای فولادی کاملاً بازطراحی شده است. دو رادیاتور در کنار موتور عقب قرار گرفتهاند تا خنک کاری لازم را فراهم کنند. بخش عقب این ون از کادیلاک الدورادو، یکی از بزرگترین خودروهای تاریخ کادیلاک، قرض گرفته شده است. برای بهبود خنک کاری، دو ورودی هوا در عقب تعبیه شده که به جذابیت ظاهری ون هم میافزایند. رنگ قرمز و مشکی سفارشی، ترمزهای دیسکی ارتقاءیافته (بهجای ترمزهای کاسهای قدیمی)، اگزوزهای دوگانه و رینگهای کرومی براق، ظاهر این ون را متمایز کردهاند، هرچند رینگهای کرومی کمی از حس و حال کلاسیک آن میکاهند.
کابین این ون نیز کاملاً بازسازی شده است و با آمپرهای سفارشی، غربیلک فرمان با طرح چوب و آپشنهای مدرن، حس و حالی لوکس دارد. صندلیهای جلو از پورشه ۹۱۴ گرفته شده و با روکش جدید بازسازی شدهاند. ردیف دوم برای سه نفر مناسب است اما صندلیهای ردیف آخر برای جای دادن موتور حذف شده است. این ون همچنین به بخاری و کولر سفارشی با رادیاتور اختصاصی مجهز شده که راحتی سرنشینان را در فصول سرد تضمین میکند. این ون منحصربهفرد در حال حاضر با قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده است. طبق کیلومترشمار، این خودرو ۱۱,۵۸۰ کیلومتر کارکرد دارد، هرچند کارکرد واقعی آن در آگهی فروش مشخص نشده است.
قیمت ۸۰ هزار دلاری برای یک ون کلاسیک شاید بالا به نظر برسد اما با توجه به تغییرات گسترده، از موتور V8 کادیلاک گرفته تا شاسی سفارشی، ترمزهای دیسکی و آپشنهای مدرن، این مبلغ توجیهپذیر است. این ون نهفقط یک خودرو بلکه یک اثر هنری است که نوستالژی دهه ۶۰ را با قدرت آمریکایی درهمآمیخته است.
(Ali(chevynova
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مرحبا به اون موتور ۸+ لیتری کادیلاک که با یه کاربرات ۴دهنه بیش از ۶۵۰ نیوتن گشتاور در دور موتور زیر ۳۵۰۰ تا تحویل راننده میده
هرکی تو این کره خاکی به دنبال پرفورمنس بالاست اولین گزینه موتورهای امریکایی رو انتخاب میکنه
13
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴قورباغه با قلب (کادی) لاکپشت
Khosrow
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴جمعه سواره یه کرایسلر ۷۲۰۰ cc شدم / مثله بستنی لیز میخورد / نیم متر میرفت یک ربع جیغ میکشید / فک کنم چپش درد داشت میداد عقب ..
𝐀𝐥𝐢
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هواکش عقبش خیلی جذابش کرده
Nismo
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دلم خواست یه سوپرشارژ بنداختم روش همه رو آسفالت کنم😂😂
Roham
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دریچه هوای مستطیلی عقب
گلگیر عقب پهن
رنگ قرمز
موتور V8 کادیلاک
از این بهتر داریم؟؟؟