فولکس واگن

فولکس‌ واگن فروش ۵۰۰ هزار خودروی برقی از خانواده ID را جشن گرفت

فولکس‌واگن می‌گوید به رکورد فروش پانصد هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی خانواده ID در سراسر جهان دست یافته است. این خودروساز با افتخار اعلام کرد با وجود مشکلات زنجیره تولید و تأمین و همچنین چالش‌های ناشی از همه‌گیری کرونا توانسته چنین عملکردی را بر جای بگذارد. ایملدا لابه مدیر فروش فولکس‌واگن می‌گوید:

تولید و تحویل نیم میلیون دستگاه خودرو از خانواده ID تائید می‌کند محصولات فولکس‌واگن از استقبال خوبی بین مصرف‌کنندگان در سراسر جهان روبرو شده‌اند. ما در مسیر درستی قرار داریم و داستان موفقیت ما نیز ادامه دارد. تمرکز ما روی موضوعات کلیدی تغییر نخواهد کرد و می‌خواهیم فولکس‌واگن را به جذاب‌ترین برند برای حمل‌ونقل پایدار تبدیل کنیم.

نکته مهم اینکه پیش‌فروش محصولات فولکس‌واگن کاملاً پر شده و این خودروساز آلمانی می‌گوید هم‌اکنون در حال کار برای تکمیل ۱۳۵ هزار دستگاه خودروی خانواده ID دیگر است. البته همان‌طور که گفته شد مشکلات ناشی از زنجیره تأمین باعث شده‌اند فرایند تولید این خودروساز با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد. پلتفرم MEB این شرکت جدای از الکتریکی بودن با برخی تکنولوژی‌های مدرن نیز همراه شده است. برای مثال می‌توانیم به‌روزرسانی از راه دور را نام ببریم که باعث می‌شود خودروها به‌صورت مداوم بهبود یابند. مدیر فولکس‌واگن خاطرنشان می‌سازد:

تجربه ما در ماه‌های اخیر بسیار مثبت بوده است. مزیت به‌روزرسانی از راه دور این است که ما می‌توانیم بازخورد مصرف‌کننده را به‌صورت مستقیم دریافت کنیم و آن‌ها را در عملکردهای جدید بکار بگیریم. برای مثال می‌توان از افزایش ظرفیت شارژ یا اعلان ظرفیت باتری در نمایشگر پیش روی راننده نام برد.

ژرمن‌ها سخت مشغول به‌روزرسانی سبد محصولات خود هستند و تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ محصول جدید را معرفی خواهند کرد. مدیر فروش این شرکت می‌گوید:

فولکس‌واگن گسترده‌ترین سبد محصولات الکتریکی را در صنعت خودرو دارد. از مدل‌های الکتریکی پایه با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار گرفته تا خودروی پرچم‌دار جدید آئرو B ما محصولاتی مناسب برای هر کلاس خودرویی خواهیم داشت.

تا سال ۲۰۳۰ نیز خودروهای تمام الکتریکی ۷۰ درصد فروش فولکس‌واگن در اروپا را تشکیل خواهند داد و این شرکت امیدوار است سهم خودروهای یاد شده در بازارهای آمریکا و چین نیز به ۵۰ درصد کل فروشش برسد. تا سال ۲۰۳۳ تمامی خودروهای فولکس‌واگن در اروپا دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با محصولاتی مناسب برای هر کلاس خودرویی و خودرو با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار بازار رو کاملا به دست میگیره……….در آینده کمتر شرکتی رقیب آلمانی ها میشه…………

    موافقم 37
    مخالفم 6
  2. بهزاد

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    با این تقاضای رو به رشد خودروی برقی این موفقیت ها قابل تصوره.
    یک اتفاق جالب در این صنعت در حال وقوع هست که تمام پیش بینی هارو زیر و رو کرده و باعث شده برخلاف وعده های قبلی نتنها هزینه ها کاهش پیدا نکنه بلکه افزایشی شده!
    You do not have to be a genius to realize that you will lose money if you have to test something to make money. After all, it may not work as planned. This is pretty much what seems to be happening at Giga Grünheide, which Elon Musk classified as a money furnace not long ago. Honestly, it is no surprise if it rejects 60% of the mega castings it is making there.
    تلفات گیگاپرس در سایت های تولیدی تسلا ۶۰ درصده و گزارشهایی آمده که در خطوط تولید آمریکا تا ۷۰ درصد قطعات پرس شده برگشت میخورن.
    شاید این ایرادات بعدها برطرف بشه اما هزینه هایی که در پی داره تا چندین سال جبران نمیشه.
    یادمه یکی از مدیران شرقی در این مورد گفته بود که استفاده از ادوات پرس و ریخته گری بزرگ اشتباهه و موجب پایین آمدن کیفیت و بالا رفتن تلفات میشد اما اون موقع باورمون نشد و گفتیم شاید طرف حالیش نیست و مهندسان تسلا بیشتر میفهمن و حالا نتیجه این شده که میبینیم، سیستم نوین تولید خودرو تسلا.

    موافقم 22
    مخالفم 9
  3. Just toyota

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    تازه همانطور که میدانید ، فلوکس واگن فقط یه برند نیست بلکه یه امپراتوری هست با چندین زیر مجموعه ( از برند های رده پایین مثل سئات گرفته تا ابر لوکس هایی مثل بنتلی ) و شرکت های زیر مجموعه هم دارن به سرعت سبد محصولات خود را الکتریکی می‌کنند ( به عنوان مثال بنتلی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود ) ، اما میمونه رقیب همیشگی و اصلی این غول آلمانی یعنی تویوتا که سال ۲۰۲۳ میخواد ۶ محصول الکتریکی جدید رو معرفی کنه و برنامه داره تا پایان دهه جاری ۳۰ مدل برقی تو سبد محصولاتش داشته باشه و ۸۰ درصد تولیداتش رو برقی کنه و تا سال ۲۰۳۵ هم دیگه تمام برقی بشه ( البته لکسوس میخواد تا ۲۰۳۰ برقی بشه ) در آینده قطعا شاهد رقابت جذابی بین این دو غول خودرو خواهیم بود

    موافقم 22
    مخالفم 3
  4. امیرحسین

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ماشین اشغالی برقی جشن گرفتن داره دوستان؟

    موافقم 7
    مخالفم 31
  5. رامتین

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    واقعا طراحی های ID قشنگه. ای کاش مدلهای بنزینی از اینها هم میزد.

    موافقم 19
    مخالفم 6
  6. blackwing

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (864 ديدگاه)

    جنرال موتورز همشونو به زیر میکشه
    فقط همون بلیزر اس‌اس برقی برای همه اینا کافیه..

    موافقم 7
    مخالفم 25
  7. meysam

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    من طرفدار تویوتا هستم ولی واقعا طراحی های فولکس رو دوست دارم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. meysam

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    سردبیر محترم پدال:
    بعنوان کسی که از سال 1390 با پدال همراهم و با 3500 عدد کامنت و بازدید روزانه سایت از شما بشدت گله مندم
    من کسی بودم که از پیوستن پدال به زومیت حمایت کردم. چون پیش فرضم این بود که با این ادغام، سایت پیشرفت میکنه. چون واقعا پدال رو دوست دارم و خواستار پیشرفت اون بودم.
    اما متاسفانه این اتفاق محقق نشد و بنظر من سایت پسرفت شدیدی داشته. قبلا اگه موضوع فنی مطرح میشد بلافاصله ادمین سایت پاسخگو بود و وعده رفع ایرادات رو میداد و این وعده ها محقق هم میشد. اما الان با اینکه چندین بار من و باقی دوستان یک سری ایرادات فنی رو گزارش میکنیم، نه تنها برطرف نمیشه که هیچ، حتی یه پاسخ خشک و خالی هم نمیدید.
    فضای سایت قبلا خیلی خیلی بهتر بود، سانسور خیلی کم بود و اون مقدار کم هم کاملا منطقی بود. اما الان خیلی وقته فضای سایت دیگه مثل سابق نیست.
    متاسفانه به دلایلی که گفتم و عدم پاسخگویی شما به کاربران و تغییر رویه سایت به سمت منفی، شخصا از امروز به مدت 1 ماه پدال رو تحریم میکنم و نه بازدید میکنم و نه کامنت میزارم.
    یک ماه دیگه اگر درست شد که هیچ اگر نشد کلا اکانتم رو میبندم
    چون دوست ندارم تو سایتی که برامون ارزشی قائل نیست وقت بزارم
    خداحافظ تا یک ماه دیگه

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. MILADZM

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      سانسور بخاطر اتفاقاتی بود که توی زومجی افتاد .
      زومیت این سیاست رو برای زیر مجموعه هاش داره اعمال میکنه تا بتونه فضا رو بیشتر کنترل کنه .

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. مازیار

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2471 ديدگاه)

      اطلاع چندانی از پیامدهای پیوستن به زومیت و حواشی اون ندارم چون بجز پدال هیچوقت سایت دیگه ای نبودم و کلا زیاد در این موارد کنجکاو نیستم
      اما راجع به ضعف در نحوه پاسخگویی پدال چه در مورد نکات فنی و یا کلا مسائل درون سایتی کاملا موافقم
      دوگانگی یا گزینش برای پاسخگویی و واکنش مسوولان نسبت به کاربران اصلا برازنده نیست و تبعیض علنی بحساب میاد که کاملا ناخوشاینده
      و اون مورد زمان تایید کامنتها هم که همچنان روی اعصاب و لاینحل باقی مونده!!

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. MILADZM

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      از یه جهت درست میگی میثم جان
      خود من چندین بار از دست اندر کاران سایت خواهش کردم با ترول های سایت که فقط با نیت تخریب و توهین میان جلو برخورد بشه اما هیچ واکنشی ندیدم
      سایت باید جلوی ترول ها رو بگیره .

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. بهزاد

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        خود شما که هزارماشالله یک تنه جور همه ی ترول هارو میکشید.
        حداقل تو این زمینه شما پیشونی سفیدی.

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. MILADZM

          ۲۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          ممنون بهزاد جان
          لطف داری

          موافقم 0
          مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا