فولکس واگن

اوضاع نا به سامان فولکس‌واگن؛ تعطیلی 3 کارخانه و اخراج هزاران کارگر

رسانه‌ها خبر از احتمال تعطیلی ۳ کارخانه فولکس‌واگن در کشور آلمان و تعدیل هزاران کارگر این غول خودروسازی می‌دهند.


احتمالاً کارکنان این شرکت آماده جنگ با کارفرمای خود می‌شوند. فولکس‌واگن با مشکلات مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و احتمالاً مجبور خواهد شد اقدامات سفت و سختی برای کاهش هزینه‌های خود انجام دهد. پیشنهادهای این غول خودروسازی آلمانی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا چند روز دیگر مطرح خواهند شد اما احتمال دارد حداقل ۳ کارخانه فولکس‌واگن در آلمان تعطیل شده و هزاران نفر نیز شغل خود را از دست بدهند. دنیلا کاوالا مدیر شورای کارگری فولکس‌واگن با اعلام برنامه‌های این خودروساز به رویترز گفت:

مدیریت فولکس‌واگن قطعاً درباره همه این راهکارها با جدیت فکر می‌کند

البته او اشاره زیادی به جزئیات برنامه‌های فولکس‌واگن نکرده است. تعطیلی ۳ کارخانه در آلمان می‌تواند ضربه شدیدی به این خودروساز وارد کند هرچند فعلاً این اخبار در حد شایعه بوده‌اند. ماه پیش بود که اعلام شد گروه فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی ۲ کارخانه خود در درسدن و اوسنابراک است، اقدامی که از زمان تأسیس فولکس‌واگن تاکنون رخ نداده است. ژرمن‌ها چندین ماه است که با اتحادیه‌های کارگری در حال مذاکره هستند و توماس شافر مدیرعامل شرکت قبلاً گفته بود با اقدامات صرفه‌جویی ساده نمی‌تواند بر مشکلات غلبه کرد. بنا به گفته شافر، کارخانه‌های آلمان به اندازه کافی کارا نیستند.

گانار کیلین یکی از اعضای هیئت‌مدیره گروه فولکس‌واگن به رویترز می‌گوید اگر این خودروساز اقدامات گسترده‌ای برای بازیابی رقابت‌پذیری خود انجام ندهد توانایی سرمایه‌گذاری مناسب روی محصولات آتی را نخواهد داشت. از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون، اکثر خودروسازان تراز اول جهانی با مشکلات گوناگونی دست به گریبان بوده‌اند. قوانین سخت‌گیرانه‌تر به همراه خیزش خودروهای برقی، رقابت فشرده بین شرکت‌ها، فشار فزاینده برندهای چینی و افت رشد مورد انتظار خودروهای برقی باعث شده خودروسازان به شدت تحت‌فشار باشند و اقدامات متنوعی جهت کاهش هزینه‌ها و حفظ مزایای رقابتی خود انجام دهند. باید منتظر ماند و دید مدیران فولکس‌واگن جهت رهایی از چنین مشکلاتی چه راهکارهایی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7368 ديدگاه)

    پدال ازت ممنونم بابت این خبر
    این خبر یه جواب دندون شکن به اون کسانی بود که میگفتن خودروسازی امریکا دورش تموم شده
    جی ام ۷۷ سال رتبه اول فروش خودرو در دنیا رو از ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۷ داشت ولی فولکس نتونست حتی ۱۰ سال بطور مداوم رتبه اول رو حفظ کنه
    فرقه بین GM و فولکس
    تازه جنرال موتورز بزرگترین بازارش فقط امریکا و کانادا بود و مثل فولکس تو کل دنیا هم فروش نداشت
    تازه اینرو هم در نظر بگیرید اتحادیه اروپا سفت و سخت پشت خودروسازانه اروپاست و حال و روز صنعت خودروسازی آلمان اینه
    چیزی که واضحه و مشخص اونکه خودروسازی اروپا به بزرگترین چالش تمام دورانش برخورده و بیرون اومدن از این وضعیت فقط یک راه داره ، چین

    این خبر برای کسانیه که خودشون رو زدن خواب

    موافقم 31
    مخالفم 57
    1. Nismo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1405 ديدگاه)

      سرپا موندن به لطف وام های کلون دولت آمریکا و بعدش فروختن سهام به اروپایی ها و امروز هم چینی ها
      از خواب نازت بیدار شو

      موافقم 51
      مخالفم 20
      1. مهراد

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (858 ديدگاه)

        یجوری از وام های کلون دولت آمریکا ناراحتی انگار از جیب بابات داده

        موافقم 20
        مخالفم 20
        1. I99

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (16 ديدگاه)

          این nismo قبلا اسمش کارلاو بود . یه کاربر بچه سال که هیچی از دنیای خودرو نمیدونه و فقط دوس داره دیده بشه . جدی نگیرش

          موافقم 12
          مخالفم 18
        2. Nismo

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1405 ديدگاه)

          I99: شما هر موقع با اکانت واقعیت اومدی اونموقع بهت جواب میدم
          میدونم اکانت فیک کی هستی

          موافقم 11
          مخالفم 7
        3. Taha Ayoobi

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4280 ديدگاه)

          نیسمو کارلاو نبود، کارلاور بود.

          جمله دومت هم مخاطبش خودتی.

          موافقم 4
          مخالفم 6
        4. Nismo

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1405 ديدگاه)

          مهراد: تو هم یه جوری سنگ شونو به سینه میزنی انگار شرکت باباته

          موافقم 6
          مخالفم 3
        5. Nismo

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1405 ديدگاه)

          داش طاها دمت گرم هوای ما رو داری ما هم دوست داریم. بخدا من نه با کسی دشمنی دارم نه از کسی بدم میاد
          ولی از این بحث و جدل ها خسته شدم

          موافقم 5
          مخالفم 3
        6. Taha Ayoobi

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (4280 ديدگاه)

          قربونت نیسمو جون،

          آره واقعا این بحث ها کمتر باشه بهتره.

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. پیام

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        چین کنترل میشه. همون موقع هم مردم فکر می کردن که هوآوی چه غلطی میکنه ولی دیدی که به جایی نرسید!

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. محمد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          هواوی همین الان پرقدرت برگشته و جزو برترین گوشی سازان جهانه‌.
          چرا چون صفر تا صد گوشی کار خودشه و وابسته نیست ولی بقیه گوشی سازا وابسته هستند.
          درسته عقب افتاده‌ ولی با حمایت دولت بر می گرده.
          تو خودرو هم آمریکا همچین غلطی کنه چین کاری می کنه که هم بنز هم بی ام و هم آئودی و هم فولکس واگن و هم کادیلاک و شورولت با هم ورشکست شن‌.
          از آمار فروش این شرکت ها در چین اطلاع داری که؟؟

          موافقم 6
          مخالفم 11
    2. amirkhanzadeh

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      کل آمریکا یا مال اروپاست یا مال چین
      چیزی به عنوان خودرو سازی آمریکا اصلا نداریم
      سرتو تو دیوار فرو نکن بجاش بیشتر مطالعه کن
      آروزی داشتن خودروسازی مثل آلمان رو باید به گور ببرند

      موافقم 15
      مخالفم 20
    3. B

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (863 ديدگاه)

      بهتره از روی تنفر نظر ندیم

      موافقم 8
      مخالفم 6
    4. Nismo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1405 ديدگاه)

      چیزی که واضحه و مشخص اونکه خودروسازی اروپا به بزرگترین چالش تمام دورانش برخورده و بیرون اومدن از این وضعیت فقط یک راه داره ، چین. به نکته خوبی اشاره کردی معلومه چین تونسته خودروسازی آمریکا رو نجات بده که اینجوری بلبل زبونی میکنی.
      ولی فعلا که برخلاف امریکاییها حاضر شده کارخونش رو ببنده تا اینکه بره زیر مجموعه چین برخلاف فورد و کرایسلر و جنرال موتورز

      موافقم 14
      مخالفم 17
      1. amirkhanzadeh

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1034 ديدگاه)

        متاسفانه nismo جان
        علی انگلیسی متوجه نمیشه
        وگرنه یک سر به سایت اصلی خودرو سازی
        لینکلن جنرال موتورز فورد و کرایلسر و… می زد چیز های جالبی از جمله سهامشون که برای چین و اروپاست بر می خورد
        ولی خب متاسفانه انگلیسی متوجه نمی شه

        موافقم 10
        مخالفم 16
        1. حسن

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2069 ديدگاه)

          خب شما احتمالا سواد نداری که ترجمه ی همون صفحه بالای صفحه به چندین زبان قابل رویت است
          شما همین فارسی را درست متوجه نمیشی حالا فک کن انگلیس را چجوری درک میکنی اونا کارخانه های شرکتهای مختلف در کشورهای مختلف هستند مث فورد چین فورد هند فورد اروپا
          گسترده ترین شعبه فورد، فورد اروپا (Ford of Europe) است که در کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ترکیه، رومانی، روسیه و بلژیک کارخانه دارد. شرکت فورد در کشورهای دیگری نظیر کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین، کره جنوبی و هند نیز دارای کارخانه می باشد.

          موافقم 6
          مخالفم 5
    5. راستگو

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      ممنونم از شوی نوا بخاطر نطق های طنزی ک مینوازه
      (البته نه جایی ک خبر از شکست یواس باشه اونجا ها شوی نوا نیس)
      شوی نوا 77سال فروش بالا و1930 تا2007رو یادشه اما یادش نیس جی ام وقتی ورشکست بودجه ای ک از طرف یواس به جی ام تزریق شد نزدیک به کل تولید ناخالص یک ساله یه کشور اروپایی بود

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. حسن

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2069 ديدگاه)

        بزرگوار بحران وال استریت ربطی به خودرو سازان نداشت ورشکستگی به علت کم ارزش یا بی ارزش شدن داراییها بوجود اومد اون یک بحران ملی که تاثیرات جهانی هم داشت و دنیا را متضرر کرد خودروسازان امریکا مث قطره در دریا بودن وجدانا فقط یه گوشه از لحاف را گرفتید تکون میدید هیچ اطلاعات جامعی هم ندارید

        موافقم 4
        مخالفم 5
    6. amir-mr

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      حقیقتا واقعا دلقکی

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. نیو کار

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ایشاالله قسمت ایرانخودرو و سایپا بشه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Nismo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1405 ديدگاه)

      اونها هرگز ورشکست نمیشن
      واقعا باید راه و روش اینها رو کتاب کنن به بقیه دنیا درس بدند
      خیلی هنر میخواد که ماشینهای 50 سال پیش رو بدون کوچیکترین تغییر، کوچیکترین پیشرفت، پایین ترین ایمنی و در عین حال بالاترین قیمت به مردم بیچاره بفروشی

      موافقم 13
      مخالفم 8
  3. JaMsHiD_R1988

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2726 ديدگاه)

    وقتشه که ماشینای برقی ضرر ده رو بذاری کنار و به قدرت دیزل و TDI پی ببری ای ملعون کج فهم با این اقداماتت
    بجا اینکه راهکار درست کنه میاد پشت تریبون میگه ما از چین می‌ترسیم
    خدایا

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. hosen

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (596 ديدگاه)

      نه تنها فولکس بلکه بقیه کمپانی هام محصولات الکتریکی کم سودش رو بزارن کنار

      موافقم 6
      مخالفم 4
  4. Nismo

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1405 ديدگاه)

    آدم کارخونه اش رو تعطیل کنه کارگراش رو اخراج کنه ولی حداقل مثل آمریکایی ها زیر دست چینی ها نشه

    موافقم 22
    مخالفم 30
    1. (Ali(chevynova

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (7368 ديدگاه)

      لینک از مجله کار اند درایور و موتور ترند بفرست که صاحبان خودروسازی آمریکا چین هست وگرنه داری از ورشکستگی فولکس حرص میخوری و با چینی خطاب کردن خودروسازان آمریکا حرصت رو کمی آروم میکنی

      چین اومد سهامدار ارشد بنز و سهامدار کامل بورگوارد و ولوو شد و ابوظبی هم سهامدار کامل مکلارن و تاتا هندوستان هم مالک جگوار و لندروور

      موافقم 23
      مخالفم 17
      1. Nismo

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1405 ديدگاه)

        هیچکدوم از اینایی که گفتی اصلا برای من مهم نیستن دست کین حتی زیر مجموعه سایپا هم باشن برام مهم نیست تویی که اصالت اصالت و ماشالا ماشالا میگی و آخرش هم میبنی همه برندای موردعلاقت چینی ان و خودتو ضایع میکنی

        کار اند درایو و موتور ترند هم همچین خبرهایی رو زیاد کار نمیکنن که کدوم شرکت مال کیه یا کی چند درصد سهام اون یکی رو خریده

        اما برخلاف اونا پدال همه این اخبار رو کار کرده و تمام مدارک تو آرشیوش موجوده میتونی چک کنی

        موافقم 16
        مخالفم 17
    2. Mr wrong

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (333 ديدگاه)

      بیخیال کیومرث مواقع عصبانیت سعی کنیم چیزی نگیم

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. Kiarash

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دقیقا امیدواریم فولکس واگن برند محبوب خودم به دوران خوبش برگرده و زیر دست چینی ها نیفته

      موافقم 12
      مخالفم 8
    4. جرمی کلارکسون

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (961 ديدگاه)

      مثل آمریکایی ها❌
      مثل بی ام و✅

      موافقم 14
      مخالفم 13
      1. مهراد

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (858 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون : من با این لوس بازی های این رفیقامون اصلا موافق نیستم و خودم بارها جوابشون رو دادم ، ولی بی وفا ، شوخی شوخی با بی ام و هم شوخی

        اسم بی ام و به تنهایی به کل تاریخ چین میارزه

        موافقم 13
        مخالفم 5
    5. amirkhanzadeh

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      این فقط یک احتمال فکر نکنم دولت آلمان اجازه این کارو بده چون کلی از افراد بیکار می شند
      بنظرم یک فکر بهتر می کنند
      شک ندارم

      موافقم 6
      مخالفم 11
    6. مهراد

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (858 ديدگاه)

      منبع : منابع متان زیر زمینی حاصل از فضولات انسانی

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. مهراد

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (858 ديدگاه)

        دوستان برای اینکه بفهمین در ریپلای به کامنت ها کدوم پاسخ برای کدوم کاربر بوده به اندازه کادر پاسخ توجه کنید ( کادر بزرگ تر برای پاسخ به کامنت های بالاتر و کادر کوچک تر برای پاسخ به پاسخ در پاسخ )

        موافقم 6
        مخالفم 2
    7. MOPAR

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اول صبح فشار برات خوب نیست

      موافقم 12
      مخالفم 2
    8. B

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (863 ديدگاه)

      این دروغو اولین بار کی گفت نمیدونم از رو فشار مثل طوطی تکرار میکنین وضعتون خرابه به یه روانشناسی چیزی مراجعه کنین هر جا حرفی ندارین این دروغ رو میگید
      حرف در و پیکر دار بزنید و یکم خجالت بکشید بابت پخش عمدی اطلاعات دروغ
      مثل برخی مسئولین با وقاحت تمام دروغ نگید و خودتونو کوچیک نکنید

      موافقم 5
      مخالفم 3
  5. datsun

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3926 ديدگاه)

    اوضاع برای بقیه خودروسازهای که فقط به بازار نیم انحصاری اروپا دل بسته بودن و به فکر رقابت بازار جهانی نبودن هم همینه

    موافقم 12
    مخالفم 6
  6. BMZ

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اوضاع توی اروپا مدام داره بدتر میشه ، تقریبا داره میشه یه چیزی مثل دهه 80 – 90 میلادی آمریکا ، زمانی که خودروساز های ژاپنی با قیمت مقرون به صرفه و مصرف پایین یهو روی بورس اومد و جا برای آمریکایی ها تنگ شد . نتیجه ش هم شد ورشکستگی و تعطیلی بعضی برند ها و فقط فورد تقریبا ازش سالم بیرون اومد(حتی جنرال موتور هم ورشکست شد).
    الان هم توی آلمان روزبه‌روز خودرو های چینی به دلیل قیمت پایین، کیفیت نسبتا مناسب، قدرت وبرد معقول بیشتر میشن
    علاوه بر این ، یکی از بزرگترین بازارهای خودروسازها ، کشور چینه که الان با پیشرفت چشمگیر کمپانی های چینی، دیگه مشتری برای بقیه خودروسازها نیست
    نسل z آلمان برخلاف نسل های قبلی اصلا تعصب روی خودروسازی شون ندارن ، دولتی هم که الان در آلمان مستقره، یک دولت مسخره متمایل به چپ و طرفدار محیط زیستو از این جور حرفاست، همینا شده بلای جون خودروسازها . آمریکا یه حرکت قشنگی که علیه چین زد ، اول ممنوع کردن و بعدش وضع تعرفه سنگین روی خودروساز های چینی بود . چیزی که دولت فعلی آلمان عرضه شو نداره.

    خلاصه که صنعت خودروسازی روزهای تاریکی رو میگذرونه…

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. مهراد

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (858 ديدگاه)

      تقریباً با صحبتات موافقم

      بجز بخش دولت فعلی آلمان

      درد و بلای دولت فعلی بخوره تو فرق سر دولت قبلی

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. BMZ

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (153 ديدگاه)

        اتفاقا مرکل توی اتحادیه و خارج از اون قدرت زیادی داشت. اقتصاد آلمان رو از این رو به اون رو کرد. شولتس، صدراعظم فعلی شلوارشو نمیتونه بالا بکشه.دور بعد کلکش کندس. تنها بدی دولت مرکل این بود که درهای کشور شو روی کلی پناهنده باز کرد . توی آلمان پر شده از افغانی، سوری، لبنانی و عرب که نه زبان بلدن نه کار.فقط توی خونه ن ، از دولت پول میگیرن و بچه میارن. آلمانی ها از این قضیه خیلی عصبانین. حزب راست افراطی afd که تفکرات نزدیک نازی داره، در حال محبوب شدن بین مردم و قدرت گرفتنه. اونا مخالف قانونای حفاظت از محیط زیست و همچنین مخالف مهاجرت و مالیات هستن.

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. محمد

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          و ایرانی.
          از نظر اونا مهاجر مهاجره‌.

      2. Nismo

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1405 ديدگاه)

        دولت آلمان امروزی یه دولت تو سری خور آمریکا و انگلیس هست و هیچ قدرت و اراده ای از خودش نداره

        موافقم 3
        مخالفم 7
    2. datsun

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3926 ديدگاه)

      سالهاست آمریکا آلمان رو تبدیل به یه کشور ضعیف کرد و از اون خوئی وطن پرستی و بلند پروازانه تبدیل کرده به یه مشت انسان ضعیف و lgbt ….. بعد از پیشوا دیگه آلمان شکوه قبل رو نداره

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. Hamid

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (309 ديدگاه)

        اینایی که گفتی بیشتر ژاپن رو به یاد میاره
        از سامورایی تبدیل به انیمه شدن

        موافقم 9
        مخالفم 6
      2. Nismo

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1405 ديدگاه)

        آلمان و ژاپن که یه زمانی ابر قدرتی برا خودشون بودن تبدیل شدن به تو سری خور مستعمر آمریکا و انگلیس

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. datsun

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3926 ديدگاه)

          ژاپن هم وضعیت بهتری از المان نداره

          موافقم 4
          مخالفم 2
    3. JaMsHiD-B

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2726 ديدگاه)

      آلمان الان که یه خدا زده ای هست که دومی نداره

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. I love Deutschland

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هلدینگ فولکس با اون عظمت میگه تولیدات مون ضررده هستند و باید چندتا کارخونه رو تعطیل کنیم، بعد اینجا شرکت های خودروسازی با اینگه اظهار میکنن ضررده هستن ولی بازم تولید میکنن و قیمت های نجومی میکنن تو پاچه مردم!! خب اگر تعطیل کنید هم شما سود میکنید هم ملت که خودرو رو با قیمت معقول جهانی میخرن ازین پس… /

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      تو ایران مواد اولیه رو با نرخ دلار به خودروساز می فروشند بعد دولت توقع داره با نرخ ریال خودرو بده به مردم.
      خب اینجوری این چرخه معیوب ادامه پیدا می کنه و دولت هی زیان می ده.

      موافقم 3
      مخالفم 4
  8. مهراد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (858 ديدگاه)

    اگر پنج سال پیش کسی بهم میگفت روزی فولکس واگن دچار مشکلات اقتصادی میشه بهش میگفتم شبا شام کمتر بخوره ؛ ولیکن روزگار امروز فولکس واگن و امثالهم بخاطر تصمیمات و اجراییات اون یارو لمپهنه ( آنگلا مرکله ) که حتی الان بعد از رفتنش هم آلمان داره تاوان کارای صد من یغاز اون لعنتی رو میده

    آلمان ها و اروپاییام که خدا بده برکت کلا موقعی که به خنس میخورن فورا برای شرکت های آمریکایی تیز میکنن و سر گردنه خفتشون میکنن تا پول بی عرضگی مسئولان دوزاریشون رو دوباره از آمریکا درارن

    موافقم 15
    مخالفم 5
  9. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    بایستی کارخانه‌های خودشون را به کنیا منتقل کنند هم دانش فنی لازم را دارند هم کیفیت کارشان بالاست هم کارگر بسیار ارزان‌تر هست

    تویوتا و بنز هم اونجا کارخانه دارند و کیفیتشان بالاس

    موافقم 5
    مخالفم 6
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    وقتی که اعتراضات شکل بگیره سهام فولکس بیشتر افت میکنه یکی از دلایل اصلی این بدبختی ها چینی ها و برقی‌سازیه سیاستی که باعث شده صنعت چین سلطه خودشو روی آمریکا و اروپا حتمی کنه .
    فولکس که خودش قویترین برند اروپا هست اینطور ضربه خورده وای به حال بقیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. دیا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    این خبر برام تا حدودی جالب بود ولی خیلی خیلی جالب تر از اون بحث دعوا گونه عزیزان هستش ، که اگه کسی نفهمه هرکدوم از عزیزان دیپلمات و نماینده آلمان امریکا و چین هستن. کاش می تونستیم سر وضعیت کنونی مملکتمون هم اینجوری بحث کنیم. نمی دونم انور دنیا یه کارخونه یا یه شرکت موفق یا ورشکست میشه چه تاثیری تو زندگی ما تو ایران داره. اونا دارن به بهترین نحو زندگیشونو میکنن اینجا ما با وضعیت اونا دعوا داریم. دلار شده ۷۰ هزار تمن تمام ایران ورشکست شده یکی نمیاد بگه چرا اینجوریه و چه باید کرد اونوقت واسه یه کارخانه الملانی …..

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. رامتین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3248 ديدگاه)

    چین داره همه جا رو تسخیر میکنه. نکته مثبت چین، بازار خودشه. 2 میلیارد جمعیت یعنی از کل اروپا بیشتر. کنیا یا جاهای دیگه هیچ کمکی نمیکنه بهش! هدف فولکس اینه تو خود چین فروش کنه وگرنه در اروپا فروشش بد نیست و در امریکا اصلا خوب نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. JaMsHiD-B

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2726 ديدگاه)

    فشار دولت آلمان بر روی خودروساز هاش و همکاری نکردن دولت با خودروساز ها فقط به ضرر خودش تموم میشه
    خدا زده های مستعمره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا