فولکس واگن

فولکس واگن ID. GTI رونمایی شد؛ پیش نمایش گلف برقی

شرکت فولکس واگن با رونمایی از هاچبک مفهومی و جدید ID. GTI نوید تولید یک خودروی جمع‌وجور، برقی و اسپرت را داده است.

صنعت خودرو یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود را تجربه می‌کند و فولکس واگن نیز با معرفی کانسپت ID. GTI می‌خواهد خریداران را برای پذیرش یک هاچبک داغ و برقی آماده نماید. این خودرو در واقع پلی میان ۴۸ سال تاریخچه نشان GTI درون‌سوز و آینده‌ای برقی خواهد بود. احتمالاً چهره کانسپت موردبحث برای شما آشنا خواهد بود و با دیدن آن به یاد کانسپت ID. 2all که چند ماه پیش معرفی شد خواهید افتاد.

البته که شباهت‌ها بین این دو کانسپت اتفاقی نیست و طراحان فولکس واگن در زمان طراحی این خودروی مفهومی مدل GTI را در خاطر داشته‌اند و به همین خاطر همان ویژگی‌های کانسپت قبلی در قالب رنگ‌های مشکی و قرمز ظاهر شده‌اند. نمای جلو و عقب ID. GTI اسپرت تر از کار درآمده و رینگ‌های اسپرت آن نیز از GTI نسل اول الهام گرفته است. چراغ‌های عقب این خودرو تیره‌تر هستند و یک بال کوچک در بالای درب پشتی نیز با تریم مشکی اطراف پنجره همراه می‌شود. جلوپنجره ID. GTI جدید نیز ترکیبی از رنگ مشکی با تریم قرمز است و نشان GTI نیز در سراسر بدنه نصب شده است.

ژرمن‌ها فعلاً جزئیات چندانی از زیر پوست هاچبک جذاب خود را منتشر نکرده‌اند اما گفته می‌شود قوای محرکه پرفورمنس آن از یک پیشرانه برقی که دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای چرخ‌های جلوست تشکیل می‌شود. فولکس واگن ID. GTI همچنین با استفاده از برنامه سفارشی کنترل GTI طیف وسیعی از ویژگی‌های شخصی‌سازی را در اختیار مالک قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیمات سیستم تعلیق، احساس فرمان، صدای تولیدی و حتی زمان‌های تعویض دنده شبیه مدل‌های GTI کلاسیک اشاره کرد.

صحبت از مدل‌های کلاسیک شد و باید گفت در داخل کابین خودرو عناصر رترو زیادی وجود دارند. همان کابین دیجیتالی ID. 2all با دو نمایشگر در این کانسپت نیز دیده می‌شوند اما فولکس واگن تنظیمات بیشتری را برای ID. GTI فراهم می‌کند که شامل پشت آمپرهای کلاسیک نیز خواهد بود. اگر به دنبال شبیه‌سازی حس رانندگی با GTI نسل دوم باشید خواهید توانست تنظیمات پشت آمپرهای آن را اعمال کنید و اگر به‌صورت اتفاقی سر از پیستی همچون نوربرگ رینگ دربیاورید نمایشگر سربالای واقعیت افزوده این خودرو طراحی پیست را در بخش پایینی شیشه جلو به نمایش خواهد گذاشت. همچنین سرنشین جلو نیز می‌تواند زمان‌های طی یک دور پیست را ثبت کند.

هنوز مشخص نیست که آیا فولکس واگن ID. GTI راهی خط تولید خواهد شد یا خیر اما این خودروساز آلمانی می‌گوید طراحی کابین به همراه نمایشگر مرکزی ۱۲.۹ اینچی، پشت آمپرهای ۱۰.۹ اینچی و کنترل‌های فیزیکی بکار رفته در آن نزدیک به خط تولید هستند. ژرمن‌ها همچنین تأکید دارند ID. GTI کانسپت اولین نگاه به آینده جذاب GTI است زیرا تصمیم تولید آن اتخاذ شده است. اگرچه هاچبک موردبحث ما روی پرفورمنس تمرکز دارد اما فولکس واگن یادآوری می‌کند که همچنان با یک محصول کاربردی که می‌تواند ۵ نفر را حمل کند طرف هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونیش حرف نداره ……….بازار اوپا رو تسخیر میکنه……

    موافقم 51
    مخالفم 2
    1. Tesla

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      البته قبلش مدل y کبیر تحقیرش میکنه !! 🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪⚡️⚡️

      موافقم 8
      مخالفم 95
      1. AMANTE

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1882 ديدگاه)

        مدل Y کراس اووری با کمی ارفاق در کلاس لوکس هاست ولی این هاچ بک اسپرته و بجز الکتریکی بودن هیچ ربطی به هم ندارن و قرار نیست با هم رقابتی داشته باشن.

        موافقم 36
        مخالفم 2
      2. فرشاد

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        طراحی اون لگن کحا و این اصالت ناب کجا

        موافقم 43
        مخالفم 5
      3. Shahab

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (90 ديدگاه)

        تسلا فقط چون پیشینه خوبی توی ساخت ماشین الکتریکی داره تونسته این یکی دو سال خودی نشون بده . شک نکن تا ۵ سال دیگه زیر دست و پای بزرگان خودروسازی له میشه 🤣🤣🦾🦾🇩🇪🇯🇵

        موافقم 27
        مخالفم 7
        1. اشکان

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (336 ديدگاه)

          پرچم آمریکا کو ؟!
          ببخشید یادم رفت تسلا آمریکاییه….
          پوزش!!!
          فعلا که بزرگان زیر دست و پای تسلا له شدند !!! تا ۵ سال دیگه تسلا بازار و بلعیده ، بزرگان همین فس فس شون کار دستشون میده….

          آمریکا تو برقی و این جریانات بهترینه!

          موافقم 6
          مخالفم 37
        2. فرشاد

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          شما هنوز نمیدونین یتی نمیخواین که بدونین
          دظلا داره باتمام قدرتش رو الکتریکی ها کارمیکنهاما خودروسازای واقعی چی؟
          فولکس واگن
          مرسدس
          بیمر
          فورد
          جی ام
          تویوتا
          رنو
          استلانتیس
          هیچکدوم اینا بازارشون تو درون سوز و هیبرید رو به خاطر رقابت با یه مخلوط کن تازه به دوران رسیده از دست نمیدن
          وقتی ورود کنن دظلا حریف یکیشون هم نیس چه برسه به همه
          دظلا تا همین الانش تنها دستاوردش شتاب هس که اونم دستاور موتور برقی هس که ربطی به تکنولوژی نداشته دظلا نداره
          اگه ورود کنن شتاب دارن که هیچ به خاطر تجربه و پیشینه ای که موتور اسپرت دارن دظلا رو جرواجرش میکنن چیزی که دظلا ندارتش

          موافقم 11
          مخالفم 3
  2. Amirreza.M

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    این از پست قبلی هم قشنگ تره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. الکساندر گراهامبل

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    کامارو😐

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. فرشاد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    فولکس داره شروع میکنه
    بدون شک از بهترین پرفورمنس ها خواهد بود به خاطر پیشینه ش جدا از شتابی که همه الکتریک ها دارن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    گلف خیلی اسپرت زیبا تسخیر کننده شده

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. JDM

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (636 ديدگاه)

    طراحی خوب و عالی با اینکه الکتریکی دیدن این ماشینا سخته
    ولی دلم تنگ میشه به اون چهارسیلندر وحشی و صدای بم گلف
    این سگمنت به گلف خیلی بدهکاره

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا