فولکس واگن

فولکس‌واگن: خودروهای برقی بسیار مطمئن‌تر از بنزینی‌ها هستند!

مارتین ساندر مدیر فروش فولکس‌واگن در اظهاراتی قابل‌تأمل می‌گوید قابلیت اطمینان خودروهای برقی بسیار بالاتر از مدل‌های بنزینی است.


غول خودروسازی آلمان اطمینان دارد سرانجام فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ درخشان خواهد بود. فروش خودروی برقی ID.7 در آلمان بیشتر از پاسات بوده و در بازار آلمان نیز محبوب‌ترین خودروی بدون آلایندگی لقب گرفته است. فولکس‌واگن ID.7 در اکتبر سال قبل نیز پرفروش‌ترین خودروی برقی نروژ بوده و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، خودروهای برقی سهم ۲۵ درصدی از بازار خودروی اتحادیه اروپا داشته باشند. مارتین ساندر مدیر فروش فولکس‌واگن در مصاحبه اخیر خود با اتوموتیونیوز اظهارات قابل‌توجهی داشته است. زمانی که از او درباره تصمیم خریداران درباره انتخاب خودروی برقی یا بنزینی پرسیده شده او گفته است:

ابتدا باید درباره حقایق صحبت کنید. برای مثال خودروهای برقی بسیار مطمئن‌تر از مدل‌های درون‌سوز هستند اما تنها راه برای تغییر عقیده مردم این است که آن‌ها را با این وسایل نقلیه آشنا کنید

البته جدیدترین مطالعه کانسومر ریپورتز نشان می‌دهد مالکان خودروهای برقی ۴۲ درصد مشکلات بیشتری را در خودروهای خود تجربه کرده‌اند. شاید این آمار در نگاه اول خیلی خوب نباشد اما نسبت به مطالعه سال ۲۰۲۳ بسیار بهبود یافته است. در نظرسنجی سال ۲۰۲۳، خودروهای برقی ۷۹ درصد مشکل بیشتری نسبت به مدل‌های درون‌سوز داشته‌اند. در جدیدترین مطالعه کانسومر ریپورتز که در دسامبر ۲۰۲۴ منتشر شده است حدود ۳۰۰ هزار نفر از مالکان خودروهای برقی مدل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ شرکت کرده‌اند. کانسومر ریپورتز که خودروی فولکس‌واگن ID.4 را جزو غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای جدید معرفی کرده اظهار می‌دارد بیش از هر زمان دیگری بازخوردهای مالکان خودروهای برقی را دریافت کرده است.

اما مدیر فولکس‌واگن خاطرنشان می‌سازد مردمی که درباره خرید خودروهای برقی مردد هستند باید یک روز را به تست و بررسی این خودروها اختصاص دهند تا راحتی، سادگی و سرعت شارژ این مدل‌ها را مشاهده کنند. مدیر فروش فولکس‌واگن در ادامه می‌گوید خودروی ID.3 از جنبه‌های کلیدی بهتر از تسلا مدل Y، فولکس‌واگن گلف و بی ام و i4 عمل می‌کند. او توضیح می‌دهد نسخه GTX این هاچبک برقی توان پیمایش بیشتری نسبت به مدل Y داشته و در بحث پرفورمنس نیز بهتر از گلف GTI عمل می‌کند و زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری آن نیز کمتر از بی ام و i4 است.

باید دانست گسترش سبد محصولات برقی فولکس‌واگن ادامه داشته و شامل خودروی ارزان‌قیمت ID.2 می‌شود. این خودرو که قرار است قیمتی کمتر از ۲۶ هزار دلار داشته باشد بنا به گفته ساندر قواعد بازی را تغییر خواهد داد. حتی قرار است محصولی ارزان‌تر با نام احتمالی ID.1 و بهای کمتر از ۲۱ هزار دلار نیز تولید شود. در ابتدا قرار بود برای تولید این خودرو با رنو همکاری شود اما در نهایت دو طرف تصمیم گرفتند راه خود را از یکدیگر جدا کنند. گروه فولکس‌واگن به شخصه توسعه ID.1 را انجام خواهد داد و رنو نیز روی توئینگو برقی کار خواهد کرد. قرار است نهمین نسل فولکس‌واگن گلف هم فقط به‌صورت برقی معرفی شود. این خودرو در ولفسبورگ روی خط تولید خواهد رفت یعنی جایی که مدل فعلی گلف با پیشرانه‌های درون‌سوز مونتاژ می‌شود. البته تولید هاچبک و استیشن درون‌سوز گلف در آلمان تا سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد یافت و پس از آن شاهد انتقال تولید این خودرو به مکزیک خواهیم بود. گلف‌های بنزینی و برقی تا چندین سال در کنار یکدیگر عرضه خواهند شد و حتی فولکس‌واگن احتمال ادامه عرضه گلف نسل هشت تا سال ۲۰۳۵ را رد نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4284 ديدگاه)

    ی حرف درست حسابی تو این چند سال شنیدم همین مقاله فولکس بوده .
    خداوکیلی راست میگه به خدا از گرما و آلودگی هوا کره زمین خسته شدیم .

    موافقم 36
    مخالفم 40
    1. پیام

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      امیر و … می گفتن برقی به درد نمیخوره 😂😂😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 12
    2. حسین

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      وقتی برق ماشین های برقی از سوختن سوخت فسیلی در نیروگاه ها تامین بشه چه فایده داره؟ فعلا مخصوصا برای کشور های در حال توسعه، ماشین هایبرید مناسب تر هست برای محیط زیست

      موافقم 33
      مخالفم 11
      1. Farhad

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        در هر صورت قراره مازوت بسوزونیم چه برای استخراج بیت کوین باشه یا برای شارژ خودرو …همیشه در ایران در مقابل پیشرفت یک عده مقاومت میکنن و حرفهای خرافی میزنن …ای کاش خودرو سازهای ما هم برن سمت خودروهای پاک و برقی و اینهمه منت یارانه بنزین بی کیفیت رو که حتی کشوری مثل افغانستان هم برمیگردونه سر مردم نزارن ..ای کاش از اینهمه تحریم که بخاطر هسته ای شدن تحمل کردیم رو حداقل برق تولید میشد و اینقدر مازوت نمیسوخت واقعا هوا آلودس از پنجره خونه برج میلاد دیده میشد ولی از اول زمستون هوا اینقدر الودس که هیچی دیده نمیشه

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. genius

          ۲۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1351 ديدگاه)

          کدوم زمستون؟؟زمستونی که دی ماه هم داره تموم میشه و تعداد شبهای منفی طهرون هنوز باندازه انگشت‌های دودست نشده برف و بارون که شده خاطره ای در دوردست!!

          موافقم 19
      2. پیام

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        اون توی مملکتای در پیت هست که برای برق مازوت و … میسوزونن

        موافقم 6
        مخالفم 5
      3. فرشید

        ۲۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (299 ديدگاه)

        دوست عزیز شبا نیروگاه سوخت مصرف میکنه، هوا رو آلوده میکنه ولی برق تولیدی مصرف نمیشه که یعنی هدر میره (ساعت کم باری). بیشتر خودروهای برقی شب شارژ میشن و بار اضافه روی دوش نیروگاه نیستن کهآ یعنی آلودگی بیشتری توسط نیروگاه ایجاد نمیشه ولی در کنارش آلایندگی بنزینی هم نخواهیم داشت. پس حتی اگه مازوت بسوزونیم بازهم ماشین های برقی روی کم شدن آلایندگی تاثیر مثبت دارن

        موافقم 10
        مخالفم 1
      4. Aj23

        ۲۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        قبول دارم

        موافقم 2
        مخالفم 1
      5. عباس

        ۲۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        فایدش برای ایران اینه که نیروگاه برق رو ببرن وسط بیابون و خودرو داخل شهر آلیندگی نداشته باشه.
        به همین سادگی.

    3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (349 ديدگاه)

      حرف مفت کنتر نمی‌اندازد از هرجایی میاد چه مدیر عامل فولکس واگن باشه چه ممد ژانگولر
      پ ن شوخی کردم داش به دل نگیر

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. ایمان چراغی

        ۲۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        عالیه

    4. genius

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      داداش علت گرما و آلودگی زمین اینه که ۸.۵میلیارد انسان روی این کره خاکی زیست میکنن که هر کدومشون یک منبع حرارتی و منتشرکننده گازهای گلخانه ای هستن.بله درسته خودروها نقش دارن ولی راکب همین خودروها هم انسان‌ها هستن.
      باید صدسال بالکل همه برن و وازکشون رو تومی کنن تا جهان نجات پیدا کنه

      موافقم 7
      مخالفم 3
    5. فرشید

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (299 ديدگاه)

      به شدت موافقم. برف که هیچی دیگه بارون هم نمیاد. کی مردم میخوان یکم اهمیت بدن

  2. hosen

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    جوک قشنگی بود

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. SS

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (833 ديدگاه)

      البته هر کمپانی با خودش مقایسه میشه
      فولکس واگن و زیرمجموعه هاش مثل آئودی با آن سابقه درخشان در خراب شدن باید هم بگن قابلیت اطمینان برقی بیشتر هست
      هر وقت تویوتا چنین حرفی زد ملاک هست که اون هم تا باتری های جامد به تولید نرسن پلن جدی برای برقی ها نداره

      موافقم 7
      مخالفم 4
  3. خسته

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تو اتیش سوزی چطور ؟🤔

    موافقم 13
    مخالفم 9
  4. امین

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تموم شد؟
    خیلی تاثیرگذار بود.

    موافقم 13
    مخالفم 11
  5. Saeed farshchian

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    تو دیگه چرا تو که آدم با استعدادی بودی..

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. آرین

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (428 ديدگاه)

      میخواستم با تو دشمنامو شکست بدم

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. گاس فرینگ

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (507 ديدگاه)

        تو به اونا پیوستی

        موافقم 4
        مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه فولکس واگن اشتباه میکنه من تو بچگی ماشین شارژی داشتم زود خراب شد! اگه شما از یک برند خوب خرید کنید سال ها بی دغدغه میتونید از ماشینتون استفاده کنید شاید فعلا برای سفر های بین شهری نیاز به فناوری باتری و سرعت شارژ بهتر داشته باشن ولی برای استفاده شهری عالی هستن ، شما نه نیاز به پمپ بنزین رفتن دارید ، نه تعویض روغن و فیلتر ها نه تعویض لنت و سرویس های ماشین های احتراقی ، شتاب خوب و کابین ساکت هم که ویژگی ذاتی ماشین های برقیه ، خداروشکر هرچند به صورت محدود ولی وارد ایران هم شدن و مردم تا حدودی باهاشون آشنا شدن

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3740 ديدگاه)

      خودرو های برقی لذت رانندگی ندارن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. آرین

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    تازه خوبه محصولاتش کم ترین اطمینان رو دارن
    تو برقی ها

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. گاس فرینگ

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (507 ديدگاه)

      تو بنزینی هم زیاد جالب نیست
      جالبه ماشین چینی جتا رو آوردن ایران روی قاب موتورش یه آرم فولکس چسبوندن که با حرارت بالا بعد چند ماه کنده میشه باز هم 500 میلیون ضرر داره ثبت نامی 2700 نمایشگاهی 2100 مدل وی اس 7

      موافقم 5
      مخالفم 6
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    حرف مفت

    موافقم 9
    مخالفم 13
  9. رامتین

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3261 ديدگاه)

    داداش شرکت بنز که 100 برابر تو باکیفیت تر هست، داره دیوانه میشه از فروش برقی ها. تو چی میگی این وسط. اگر بازار چین را از دست بدی شک نکن کاملا ورشکست میشی. اون تویوتاست که با فکر داره جلو میره و 10 ساله رنک1 ارزش و فروش خودرسازی دنیاست. هشتاد درصد محصولاتش هم غیر برقیه. بیاموز و بکار بگیر.

    موافقم 23
    مخالفم 9
  10. م

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نخوندم !

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. Hamid

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (313 ديدگاه)

      ولی انقد روت تاثیر داشت اومدی کامنت گذاشتی

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. کاوه

        ۲۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ممد ژانگولر نیست؟

  11. mehran911

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    این حرف خیلی بی‌راه نیست…
    در یک خودرو درونسوز مدرن معمول ( غیر هیبرید ) به شکل متوسط چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ قطعه در مجموعه پیشرانه و گیربکس وجود داره… در مقابل این عدد برای ی خودرو الکتریکی احتمالا چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ قطعه است… از طرفی “قطعات متحرک” مجموع پیشرانه درونسوز و گیربکس که میتونه عامل کاهش قابلیت اطمیان باشه با الکتریکی قابل قیاس نیست…
    این رو هم باید در نظر گرفت که الکتریکی ها در مسیر طولانی رو در پیش رو دارن و اول کار هستن به این دلیل فعلا آمار خوبی در امثال کانسومر ندارن. اگر به مرور مشکل باطری‌ها کمتر بشه قطعا اوضاعشون بهتر میشه… هر چند باید تاثیر وزن بالای الکتریکی ها رو روی تعلیق و شاسی هم در نظر گرفت…
    در مجموع حرفش بی‌راه نیست الکتریکی ها روی کاغذ اوضاعشون در قابلیت اطمینان بهتره… ی مدت بگذره و اوضاعشون استیبل بشه تفاوت قابلیت اطمینانشون بهتر مشخص میشه…

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. genius

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      ولی این هم هست قطعه مکانیکی خراب شدن خودش رو با ده ها آلارم و شوک و قرچ‌قوروچ و بد کارکردن بهت اطلاع میده و تو میتونی قبل از بروز بحران بفکر حلش بیفتی ولی ذات وسیله الکترونیکی خرابی یهویی و به بدترین شکل ممکنه ساده بگم من خودم چندماه قبل داشتم با گوشی تو دستم دانلود میکردم شارژش تموم شد مثل انسان خاموش کردم زدمش به شارژ یهو بیخود و بی دلیل دیگه روشن نشد و هر کی هم دید گفت این ذات وسیله برقیه!حالا تو این تو خودرو که مصیبت د دوصد چندانه

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. mehran911

        ۲۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        قبول دارم
        مشکلاتشون میتونه در مقایسه با درونسوز‌ها پیچیده‌تر باشه…. طبیعتا مکانیک محله ما از یونیت‌کنترل پیشرانه الکتریکی سر در نخواهد آورد.

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. رهگذر

        ۲۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        داداش اکسلت در بره میخوای چکنی

  12. mehran911

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    امروز به شکل افتضاحی هر چی نوشتم رفته واسه تایید ی فکری به حالش بکنید…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. JDM سابق

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (840 ديدگاه)

    آتش سوزی برقی از نوع شیمیایی هست به حجم بسیار عظیمی از آب نیاز داره تا خاموش بشه سلول های باطری هنوز به تکامل نرسیدن که کاملاً ایمن باشن

    موافقم 6
    مخالفم 7
  14. amir3715

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با اینکه دیگه رفتیم توی سال ۲۰۲۵ ولی باز هم به نظر من هنوز اظهار نظر قطعی نمیشه کرد در مورد اینکه کدوم بهتره
    ولی هر کدوم برای یه قشری از جامعه بهتره ببینید مثلا یه آدمی که یه ماشین داخل شهری می خواد برای اینکه باهاش بره سرکار برگرده یه مدل برقی خیلی بهتر از بنزینی دیگه صدای اضافه نداره برای راننده راحته ولی برای کسی که عشقش ماشین و رانندگی هنوز مدل های بنزینی جذاب تره یا مورد دیگه اینکه اتوبوس های شهری می تونه برقی باشه یکسری کامیونت برای مسافت های کوتاه برای حمل بار می تونه برقی بشه خلاصه اینکه اینطوری مزایای برق نسبت به بنزین و گازوئیل مشخص میشه یا حتی برعکس

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. علی

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگه دولت قصد داره ما خودرو برقی سوار بشیم بجای این کارها خودروی با برد 700 کیلومتر به بالا وارد کنه و جایگاه های شارژ سریع رو توسعه بده که ما از ترس قالب تهی نکنیم تو جاده های بی امکانات . فکرشو بکنید ایران خودرو لونا رو وارد کرده که در تست رانندگی گفتش در صورت شارژ سریع بیشتر از 80 درصد شارژ نشه، زیر ۲۰ درصد هم ریسکه و عملا شما روی 60 درصد باتری میتونی حساب باز کنی و اگه 60 درصد رو در 400 کیلومتر برد پیمایش لونا ضرب کنیم میشه 240 کیلومتر . البته در شیبهای منفی و مثبت اگه موتور درگیر باشه که این میزان به 200 کیلومتر کاهش پیدا می‌کنه. شما با همچین دامنه س حرکتی کدوم جاده میخوای بری؟!
    من بیام خودم و خانواده مو به خطر بندازم چون دولت و طرفداران محیط زیست میخوان هوا آلوده نشه؟! البته ناگفته نمونه که نیروگاههامون که قراره نزارن ما هوا رو آلوده کنیم خودشون با مازوت سوزی بدتر آلوده میکنن! این خودروها برای کشورهاییه که برق اتمی یا خورشیدی دارند و نه ما.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. گاس فرینگ

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (507 ديدگاه)

      تعداد قابل توجهی از ماشین برقی ها بیشتر به درد اروپایی ها و شهر های ژاپنی ها میخوره با برد بعضی ماشین برقی ها تهران به قم هم نمیشه رفت
      مدل های معمول بازار جهانی حدودا 400-600 کیلومتر هستن
      مدل های آمریکایی مثل تسلا یا برقی های جی ام باتری های بزرگتری دارن تا 700 و بیشتر میشه رفت اونا برای سفر و تاکسی بین شهری شهر های نه خیلی دور مثل تهران به مشهد یا رشت به مازندران خوبن مدل های هیبرید حتی انواع چینی مثل چری که توی ایران بنزینی هاش به وفور هست برد شون گاها به بالای 2000 کیلومتر هم میرسه یعنی با یک باک از مرز ترکیه تا مرز پاکستان میشه باهاش رفت
      بعدم اگه شارژ تا صد خطرناکه چرا شرکت باتری رو محدود نکرده که 80 رسید بزنه 100؟ گوشی های سامسونگ 2019 به بعد هم این قابلیت رو دارن میتونی شارژ رو به 85 محدود کنی وقتی خاموشه مینویسه 100 روشن میکنی زده 85 ولی همین هم بای دیفالت رو گوشی فعال نیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (203 ديدگاه)

        آمریکا با اون وسعت ماشین برقی استفاده میکنن بعد میگی تهران قم که کلا ۱۴۰ کیلومتر هست رو نمیشه رفت؟ الان خودرو های برقی موجود در ایران ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر روی کاغذ و شرایط ایده آل باهاشون میشه رانندگی کرد که شما برای رانندگی عادی ( اضافه شدن چند سرنشین و کولر بخاری ، سیستم صوتی روشن و سربالایی و…) ۱۰۰ کیلومتر ازش کم کن بازم برد خوبی بهت میده و برای مسافرت های نزدیک هم کافیه ، میگه هیبریدی خوبه که از مرز ترکیه تا پاکستان بره 😑 دوست عزیز چند نفرمون این کار رو می‌کنیم ؟ مگه میخوای برادران افغانی رو شوتی وار از این مرز تا اون مرز ببری؟

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. SS

          ۲۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (833 ديدگاه)

          شما زیرساخت مثل فست شارژهای تسلا + الکتریفای امریکا رو تو ایران دیدی ما رو هم خبر کن
          ضمنا رنج هیبریدی ها از بنزینی هم بهتر هست و خیلی از هیبریدی ها حدود 1000 کیلومتر رو با یه باک میرن و بعدش هم بنزین میزنی. پمپ بنزین زیاده اگر خبر نداشتید 😏

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. SS

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (833 ديدگاه)

      ما در حال حاضر نه زیرساخت لازم برقی رو داریم، نه مردم پول خریدش رو دارن، نه مسافت های جاده ای ما به برقی میخوره و نه نیاز به برقی داریم
      هیبرید ها بدون نیاز به هیچ زیرساخت اضافی مصرف و آلایندگی رو تا نصف کاهش میدن و بهترین گزینه هستن
      بهتره از الان در تولید باتری سرمایه گذاری بشه تا در آینده اگر برقی ها جایگزین شدن حرفی برای گفتن داشته باشیم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  16. nima.jdm

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (482 ديدگاه)

    از تو بعید بود فولکس واگن داس آتو

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. amirboss

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (815 ديدگاه)

    از لحاظ فنی قطعا برتری با الکتریکی هاست!
    هم قطعات فنی کمتری دارن و هم اتلاف انرژی بسیار پایین تری نسبت به عتیقه های درون سوز دارن.
    تنها ایرادی که بعضا به برقی ها گرفته میشه مرتبط با باتری ها میشه که خطر آتشسوزی و وزن اضافه رو به خودرو تحمیل می‌کنه.
    البته در گذشت زمان و تصمیمات سیاست مداران گردن کلفت امیدوارم الکتریکی ها هرچه سریعتر نسبت به بنزینی ها در تولید و فروش پیشی بگیرند.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. رضامندی

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      واقعا همینطوره، من به شخصه نیاز مبرم دارم به ماشینی که روغن ریزی نداشته باشه خرج باز نکنه پیچیدگی نداشته باشه فقط پدال گاز و ترمز و فرمان با دنده تک سرعته بدون صدا بدون دود و آلایندگی بدون سوخت مضخرف ایران شب بزاری پارکینگ خونه وصل کنی به پریز برق تا صبح شارژ بشه و برای رفتن به سرکار و گشتن تو سطح شهر کفاف بده.
      تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم پول برق هست که بنظرم ارزششو داره و اینکه ماشین کالای مصرفیه پنج سال استفاده کن قیمتش نصف هم شد فدای سرت.

  18. ممد

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هروقت یه کشوری دیدید اکثر نیروشو از چیز خورشید گرفت یعنی میشه خودرو برقی خرید.
    با اینکه تکنولوژی بالاتری دارن ولی اصلا برد رضایت بخشی ندارن بعدشم باتری لیتیوم بعد مدتی خراب میشه ولی باک نه یه ماشین بنزینی از بردش کم نمیشه

  19. محسن

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودرو برقی فوق العادس اگر با گذاشتن چندتا پنل خورشیدی میشه سواری رایگان ، بی دردسر نه آب و روغن و فیلتر و ضدیخ و تعمیرگاه و معاینه فنی و صف بنزین و کارت سوخت و طرح ترافیک و سر و صدای موتور و
    طرح خرید قسطی بزارن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. سهیل گل آزاد

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (115 ديدگاه)

    خودروهای برقی به درد کشورهایی میخورن که فرایند تولید انرژی الکتریکی در اونها از فرآیند منابع های تجدید پذیر صورت بگیره مثل نیروگاه های خورشیدی نیروگاه های آبی نیروگاه های بادی عربستان چند ساله در احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در خاورمیانست نیروگاه الشعبیه یا کشورهای اروپایی که خیلی ساله نیروگاه های آبی و بادی و خورشیدی رو جایگزین نیروگاه های سوخت فسیلی کردن زیر ساخت خودرو های برقی رو این کشورها دارن نه یه کشوری که زمستوناش بیشتر مواقع تعطیل میشه به خاطر کنترل آلودگی هوایی که ناشی از سوختن مازوت تو نیروگاه های تامین انرژیشه و همچنین با بحران کنترل انرژی تو زمستون و تابستون دست و پنجه نرم میکنه

  21. آدم ساده

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه ایران خودرو فقط در نقش دلال میباشد. مانیتور مولتی مدیا را کندند لونه موش تحویل مشتری میدن، در بهترین حالت شارژ 80 تا 20 حداکثر 200 کیلومتر میرود. محض مسخره کردن هم نیومده حداقل در نمایندگی های خودش یک شارژر دی سی تعبیه کند، خدمات پس از فروش ؟؟؟،‌ کارت طلایی نمیده و هزار و یک مصیبت دیگه؛؛‌با افزایش اخیر قیمت برق، منتظر قبض نجومی هم هستم؛؛اصلا توصیه نمیکنم پراید بخرید بهتره

  22. شاپور

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    کویرها و بیابان‌های دائما آفتابی ایران منبع پاک و بزرگ انرژی خورشیدی هستن اما سرمایه گذری نشد و نمیشه . امارات ظرف ۳ سال نیروگاه بزرگ خورشیدی خودشو راه انداخت و داره بهره برداری میکنه و ما به دنبال اختراع چرخیم.

  23. عباس

    ۲۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فایدش برای ایران اینه که نیروگاه برق رو ببرن وسط بیابون و خودرو داخل شهر آلیندگی نداشته باشه.
    به همین سادگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا