یک دهه پس از رسوایی دیزلگیت، فولکسواگن همچنان با عواقب آن دستوپنجه نرم میکند. محکومیت مدیران ارشد و جریمههای میلیاردی، این غول آلمانی را در تنگنا قرار داده است.
نزدیک به یک دهه از رسوایی انتشار گازهای گلخانهای فولکسواگن معروف به دیزلگیت، میگذرد. این رسوایی موجی عظیم ایجاد کرد که نهتنها این غول آلمانی، بلکه کل صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار داد و ظاهراً داستان هنوز به پایان نرسیده است. طبق گزارش جدیدی، چهار مدیر سابق فولکسواگن توسط دادگاه منطقهای براونشوایگ در نیدرزاکسن آلمان به زندان محکوم شدهاند. «ینس هادلر» که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ مسئول توسعه موتورهای دیزلی بود، به دلیل نقش در فروش بیش از دو میلیون خودروی مجهز به سیستم تقلب، به چهار سال و نیم زندان محکوم شد. «هانو یلدن»، مهندس ارشد سابق، به دلیل کلاهبرداری سنگین در فروش نزدیک به سه میلیون خودرو، به دو سال و هفت ماه زندان محکوم شد.
همزمان، «هاینتس یاکوب نوسر»، مدیر سابق فولکسواگن، به یک سال و سه ماه حبس تعلیقی محکوم شد و کارمند رده پایینتر، معروف به «تورستن دی»، نیز به یک سال و ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد. بااینحال، این چهار مدیر حق تجدیدنظر دارند، بنابراین حکم هنوز قطعی نیست، اما شانس آنها برای فرار از مجازات سنگین بسیار کم است. همچنین این چهار نفر تنها کسانی نیستند که با سیستم قضایی آلمان درگیرند. سخنگوی دادگاه منطقهای اعلام کرد که پروندههای کیفری علیه ۳۱ متهم دیگر در براونشوایگ همچنان باز است.
پس از دعاوی قضایی متعدد و جریمههایی که بیش از ۳۰ میلیارد یورو برای گروه فولکسواگن هزینه داشت، این شرکت روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرد اما بااینحال، نتایج این استراتژی هم تاکنون کمتر از حد انتظار بوده است. کاهش فروش در چین، تعرفههای دولت ترامپ بر واردات و تهاجم گستردهٔ خودروسازان چینی به بازار اروپا، فولکسواگن را در شرایط بسیار سختی قرار داده است. اگر دیزلگیت رخ نمیداد، ۳۴ میلیارد دلاری که از دست رفت، فولکسواگن را به شرکتی بسیار قویتر تبدیل میکرد که میتوانست در برابر هر تهدیدی از خود دفاع کند.
صامورایی
۸ خرداد ۱۴۰۴همه تقلب میکنند. چین، اروپا، امریکا، مابقی آسیا. فقط مسئله اینه کِی ، کجا و چگونه
راجع به آلایندگی در همین پدال سرچ بزنید اخبار جالبی پیدا میکنید! شاید اون کمپانی که شما طرفدارش هستید هم اسمش باشه …
amirkhanzadeh
۸ خرداد ۱۴۰۴من که از کار فولکس واگن خوشم اومد
کار جالبی کرد
با اون قوانین مسخره
راه جالبی بود
از ذهنیت خلاقشون خوشم اومد
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۴هر کشوری کسری بودجه داره گیر بده به فولکس واگن نگون بخت تمام کسری بودجش جبران میشه . یجورایی ایستگاهش کردن
CAR
۸ خرداد ۱۴۰۴هی… چی بگم؟
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام
میشه خوهش کنم راهنمایی کنید؟من میخوام شولت بخرم که موتور ۳۵۰ داره و روزمره میخوام استفاده کنم و نگران هزینه بنزین نیستم.فقط میخوان بدونم که با این حال قطعاتش پیدا میشه؟هزینه قطعاتش زیاده؟هزینه نگه داریش کمر شکنه؟
PURIYA
۸ خرداد ۱۴۰۴خب شورلتِ چی شورلت هزار تا مدل داره داداش
Roham
۸ خرداد ۱۴۰۴هزینه نگهداریش که زیاده ولی خب ماشینیه که نمیزارتت تو جاده
قطعاتشم پیدا میشه ولی سخت
Iman 007
۸ خرداد ۱۴۰۴این موارد رو باید از علی شوی نوای عزیز بپرسی
amirboss
۸ خرداد ۱۴۰۴داداش اگه از علم مکانیک چیزی نمیدونی اصلا سمتش نرو.
خرید قطعات شورولت که اکثرا دست دوم هست مستلزم دانش کافی در مورد شناخت قطعه هست تا دچار ضرر های متعدد نشی داداش.
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴داداش من چند پست پیش یه توضیحاتی داده بودم نمیدونم دیدی یا نه.
موتور 350 از با دووم ترین موتور های دنیاس خیلی عالیه، اگر موتور سالم باشه استهلاک وحشتناکی نداره و کم خرجه.
قطعات هم به راحتی که در هر مغازه داشته باشه نیست، باید جاهایی که قطعه دارنو بشناسی و در کل آشنا باشی.
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۴Gh عزیز …
هر چند دوستان پاسخ هایی دادن ، اما چون مشخصه هنوز نمی دونی چه کار کنی ، من هم برات میگم …
با اجازه بزرگترها …
نظر من اینه که ، نکن داداش که پشیمون میشی …
دور و بر کلاسیک نپلکی ، به خودت رحم کردی …
کلاسیک جماعت اگه کم کار و سالم و لا کاغذی باشه ، میشه کلکسیونی و باید پول یه آپارتمان 150 متری ، ونک به بالا براش بسلفی …
اگه نه که بقیه شون همه میشن سرطان هایی ( فقط خوش خیم و بد خیمش فرق میکنه ) که 30 سال پیش باید اره میشدن ولی بازم بزک دوزک شدن تا به یه خوش خیالی مثل ما ، بندازن …
واسه کلاسیک بازی و عشق و حال کردن ، یا باید پول یامفت داشته باشی و بچه مایه بی غم باشی ( که مشخصه نیستی ) یا عشق و دانش خیلی زیاد داشته باشی و دست به آچار باشی که خودت ، کارهاتو بکنی ( که معلومه دست به آچار هم نیستی ) …
اگه به تله افتادی و خریدی ، در کنار اعصاب خوردی هاش که هر روز یه جاش خرابه ، باید هر چی داری و نداری بفروشی و بذاری پاش …
اگه متاهلی که کلا سمت کلاسیک رفتن ، دو بار حرامه …
حرامه موکده …
از شکم زن و بچه باید بزنی ، دنبال جور کردن پول قطعه و کشیدن ناز مکانیک و دردسر باشی …
اگر هم مجردی که باز هم حرامه …
پولهات رو جمع کن رهن خونه یا مغازه یا سرمایه کن واسه خرید جنسی چیزی …
هر چی بخری ، انبارم کنی سال دیگه حداقل 40 درصد ، جلویی …
از همین پست ، راهت و بگیر و برگرد و برو …
بازم میگم این سرطان ها ، 30 سال پیش باید اره می شدن …
کلاسیک جماعت سرطانه …
آلمانی و ایتالیایی و انگلیسی و آمریکایی هم نداره …
حواست رو جمع کن ، به چاه نیفتی …
بماند
۸ خرداد ۱۴۰۴اینارو واسه تقلب الودگی هوا مجازات می کنن، اما ایران خودرو و سایپا گرون فروشی می کنن، احتکار می کنن و ماشینایی که امنیت نداره کیفیت نداره و جون مردم می گیره می سازن مدیران و سهام دارانش راحتن راست راست راه میرن
427 sbc
۸ خرداد ۱۴۰۴تو چرا چین رو نمیگی که بیشتر از ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو جون ایرانیان رو گرفته
آهان فقط برای تنفر بیشتر مردم ایران از کشور ایران و خرید خودرو غیر ایرانی دیدگاه گذاشتی
427 sbc
۸ خرداد ۱۴۰۴داداش بزن تصادف مرگبار خودرو چینی
به جای دیسلایک دادن
اصلا دیسلایک بده ببینم کجا میرسی هیچ جا به جایگاه خدایی که نمیرسی
427 sbc
۸ خرداد ۱۴۰۴یه کاربر به من گفت دیدگاه های من سراسر دیسلایک هست
من برای ایده هایی که در طول بیش از ده سال حضور در پدال مطرح کردم دیسلایک دارم
ایده های علمی تخیلی من از آینده دور در گذشته از داستان هام میومد که الان خاطرم نیست و مطرح کردم
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام دوستان
شولت ایمپالا هست مدل ۱۹۷۶
موتور گیربکس هم که ۳۵۰ هست و در سلامت کامل
با این حال قطعاتش توی تهران گیر میاد؟میخوام روزمره استفاده کنم
PSA
۸ خرداد ۱۴۰۴من راستشو بگم خیلی تجربه با خودروی آمریکایی نداشتم ولی بازم اطلاعات دارم
مزایاش موتور قدرتمندش و جذابیت بالا از لحاظ صدا و رانندگی
دوم ظاهر خاص و جذابش ، سوم احتمال اینکه ارزشش بیشتر بشه در آینده هست ولی اگر ماشین درست نگهداری شده باشه و کلکسیون باشه
مشکلات
مصرف بالا که حالا شما گفتید زیاد برات مهم نیست ولی قطعات یدکی کمیاب و گرونه
امکانات بالایی هم نداره
مشکلات فنی احتمالی چون بالاخره ماشین سنش بالاست و اگر هم درست استفاده شده یا درست بازسازی شده باشه نیاز به نگهداری خیلی خوب
و نکته آخر تست معاینه فنی هم مهمه دیگه البته یک نکته دیگم بگم بدرد استفاده روزمره نمی خوره مگر اینکه بخوای از ماشین دوم استفاده کنی
ولی اگر بخوای این ماشین رو بگیری با یک کارشناس حرفه ای و کسایی که تو کار ماشین های کلاسیک آمریکایی هستن مشورت کن
اگر هم می خوای کلاسیک آمریکایی بگیری میتونی سراغ شورولت کاپریس یا بیوک لسابر دهه ۸۰ باشی
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۴تو ایران لسابر داریم؟
PSA
۸ خرداد ۱۴۰۴من تو واقیعت ندیدم ولی ویدیو یا آگهی فروشش رو دیدم
یادمه چند وقت پیش اتفاقا تو فیسبوک یدونش توی رزآب کردستان فروخته شد
همایون
۹ خرداد ۱۴۰۴کاربرد روزانه هم بستگی به افراد مختلف فرق داره باهم یکی مثل خانوم دکتره فقط با ماشینش میره سرکار و برمیگرده یکی هم نصف روزشو داخل ماشین میگذرونه ولی کلا کلاسیک جماعت توی ایران به درد کاربرد روزانه نمیخوره این اشتباه رو نکن اصلا کلاسیک واسه تک ماشین بودن نیست باید یه زیرپایی داشته باشی و کلاسیک رو بزاری تو گاراژ و فقط خرجش کنی و هر آخر هفتهای چیزی بری یه دور باهاش بزنی و عشق کنی و باز برش گردونی تو لونش.
مگر اینکه کلاسیک بکر و دست نخرده و سالم باشه که اونم قیمت بالایی داره و اصلا کفران نعمته که به عنوان زیرپایی ازش استفاده کنی
یادمه تو دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۸۰ بیشتر ماشینهای خط تهران چالوس و خیلی از خطوط بین شهری شورولت و بیوک بودن الان اگه یکی از اونا که بزک شده دست کسی بیفته حتی واسه ماشین دوم هم سرطانه و اشکشو درمیاره
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام دوستان
شولت ایمپالا هست مدل ۱۹۷۶
گیربکس و موتور ۳۵۰ هست در سلامت کامل
با این حال قطعاتش توی تهران پیدا نمیشه؟گرونه؟میخوام روزمره استفاده کنم
Gh
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام psa ممنونم ازت
PSA
۸ خرداد ۱۴۰۴سلام خواهش میکنم