فولکس واگن گلف R سالگرد 20 سالگی چگونه ساخته میشود؟
خانواده گلف به ویژه فولکس واگن گلف R از سال 1974 تاکنون با صدها نسخه و پیشرانه گوناگون عرضه شدهاند. با اینکه چهارمین نسل این خودرو از پیشرانه بزرگتر VR6 هم استفاده کرده است اما پیشرانه 4 سیلندر EA888 ژرمنها قویترین نیروگاهی است که در این هاچبک جمعوجور دیده میشود. به گزارش motor1، این پیشرانه 2 لیتری توربو در گلف R سفارشی سالگرد 20 سالگی قدرت 329 اسب بخاری تولید میکند. به تازگی ویدئویی از بخش R فولکس واگن منتشر شده که در آن میتوانیم مراحل ساخت فولکس واگن گلف R را ببینیم.
اگرچه ژرمنها این روزها سخت مشغول تولید خودروهای الکتریکی هستند اما مهندسان فولکس واگن زمان مناسبی را صرف کار روی این هاچبک داغ و چهار چرخ محرک و استخراج 13 اسب بخار دیگر از پیشرانه کردهاند. بازنگریهای رخ داده در برخی بخشها همچون اگزوز به پیشرانه 4 سیلندر این هاچبک تیز و فرز اجازه میدهند تا قدرت بیشتری داشته باشد. سوپاپهای سوخت همیشه کاملاً باز باقی میمانند و به همین خاطر هوا جلوی سوپاپها جمع نمیشود و شما میتوانید در هر لحظه که اراده کنید قدرت آنی را در اختیار داشته باشید.
همچنین برخی بهبودها در توربو رخ داده و سیستم ضد تأخیر آن با تعویض سوپاپ برای پاسخ بهتر بهینه شده است. فولکس واگن در بخش بعدی ویدئو جزئیاتی از قویترین گلف R تاریخ را بازگو میکند. این خودرو امسال در اروپا و آمریکای شمالی عرضه میشود و برای خرید آن در آلمان باید حداقل 59995 یورو کنار بگذارید. مدل سالگرد 20 سالگی از فولکس واگن گلف R فقط به مدت یک سال تولید خواهد شد.
این خودرو قویترین گلف تاریخ به شمار میرود اما نکتهای وجود دارد. ژرمنها در سال 2007 یک فولکس واگن گلف GTI W12-650 را با پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی بنتلی کانتیننتال GT ساختند. این کانسپت پیشرانه وسط بر اساس نسل پنجم گلف شکل گرفته بود و قدرت 641 اسبیاش باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیهای میشد. فولکس واگن گلف R سالگرد 20 سالگی نه دهم ثانیه کندتر از کانسپت یاد شده خواهد بود.
این خودروساز در سال 2014 نیز کانسپت گلف R400 را با قدرت 395 اسب بخاری رونمایی کرد. اگرچه این خودرو در خلال تستهای خود در نوربرگ رینگ رؤیت شد اما هرگز راهی به خط تولید نیافت. شایعاتی درباره نامگذاری R420 این خودرو و قدرت بیشتر 415 اسب بخاری منتشر شده بود اما ظاهراً لغو این پروژه پسازآن صورت گرفت که هاینز جاکوب نوسر مدیر بخش تحقیق و توسعه فولکس واگن به خاطر دیزل گیت مجبور به استعفا شد.