فولکس‌ واگن برند جدید اسکات را برای عرضه شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های برقی تأسیس می‌کند

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 08:30
مطالعه 2 دقیقه
vw-group-all-electric-pickup-brand
آنچه در ابتدا به عنوان یک شایعه انتشار یافته بود سریعاً به واقعیت تبدیل شد. گروه فولکس‌واگن تائید کرد برند جدید اسکات را برای بازار آمریکا در نظر...
تبلیغات

آنچه در ابتدا به عنوان یک شایعه انتشار یافته بود سریعاً به واقعیت تبدیل شد. گروه فولکس‌واگن تائید کرد برند جدید اسکات را برای بازار آمریکا در نظر خواهد گرفت. ژرمن‌ها می‌خواهند یک وانت و شاسی‌بلند الکتریکی را با برند اسکات در آمریکا عرضه کنند. ظاهراً خودروهای موردبحث در سال 2026 وارد خط تولید خواهند شد. هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن گفته است:

پس از احیای موفقیت‌آمیز فولکس‌واگن در آمریکا ما حالا یک فرصت خوبی برای تحکیم بیشتر موقعیتمان در یکی از مهم‌ترین بازار خودروهای الکتریکی پیدا کرده‌ایم. الکتریکی سازی یک فرصت تاریخی برای ورود به کلاس جذاب وانت‌ها و شاسی بلندهاست. ما می‌خواهیم به یک بازیگر مهم در بازار آمریکا تبدیل شویم

فولکس‌واگن نشان ساده اسکات را روی محصولات کنونی نخواهد زد. این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اظهار داشته است یک برند متمایز را در نظر خواهد گرفت. این تصمیم شامل همه‌چیز از طراحی و مهندسی پروتوتایپ ها گرفته تا خودروهای تولیدی با مشخصات بازار آمریکا خواهد بود. نام کمپانی نیز اسکات خواهد بود.

اولین قدم برای تأسیس این کمپانی اواخر سال جاری میلادی برداشته می‌شود. نمونه‌های پیش‌تولیدی وانت و شاسی‌بلند اسکات در سال 2024 پدیدار خواهند شد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود مدل‌های تولیدی در سال 2026 دیده می‌شوند. البته مشخص نیست این خودروها کجا تولید می‌شوند اما ژرمن‌ها اظهار می‌دارند اسکات و کارخانه‌هایش در آمریکا حضور خواهند داشت. محصولات الکتریکی اسکات از ایده پلتفرم فنی جدیدی استفاده خواهند کرد و به همین خاطر فکر نمی‌کنیم همه‌چیز کاملاً از صفر شروع شود. یکی دیگر از مدیران ارشد فولکس‌واگن اظهار می‌دارد:

شرکتی که امسال تأسیس خواهیم کرد واحدی جدا با برندی در داخل گروه فولکس‌واگن خواهد بود اما مدیریتی مستقل خواهد داشت. این شرکت به پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های ما دسترسی خواهد داشت

طرفداران آفرود احتمالاً با خودروی کلاسیک اسکات آشنا هستند که از اوایل دهه 60 تا دهه 80 میلادی تولید شد. این خودرو رقیبی برای جیپ بود و خریداران می‌توانستند آن را به‌صورت شاسی‌بلند کوچک یا وانت پیکاپ خریداری کنند. علاوه بر مدل‌های سواری، کمپانی اینترنشنال هاروستر طیفی از محصولات شامل تراکتورها، تجهیزات کشاورزی، پیشرانه‌ها و... را تولید می‌کرد. این کمپانی در سال 1985 تعطیل شد اما بخش کامیون‌های آن با عنوان ناویستار اینترنشنال به حیات خود ادامه داد. فولکس‌واگن در سال 2020 ناویستار را از طریق گروه تراتون خریداری نمود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.