ریویانفولکس واگن

ریویان فولکس‌ واگن تکنولوژی؛ تاسیس شرکت جدید با اهداف بزرگ!

گروه فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه را به این مجموعه تازه تزریق می‌کند!

گروه فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی اروپا، برنامه خود برای توسعه خودروهای برقی را به مرحله‌ای تازه رسانده و تصمیم گرفته تا برای پیشبرد هرچه بهتر آن، با برند آمریکایی ریویان، تولیدکننده وانت‌ها و شاسی‌بلندهای برقی، همکاری کند. مدیرعاملان دو شرکت یادشده در مراسم انتشار خبر آغازبه‌کار اعلام کردند که حجم سرمایه‌گذاری برای مجموعه مشترک‎شان به بیش از ۵ میلیارد دلار می‌رسد. انتظار می‌رود که نخستین محصول فولکس‌واگن با تکیه‌بر نرم‌افزار مشترک و همکاری‌های نرم‌افزاری دوجانبه، تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.

تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر، ارزش سهام ریویان با رشد ۶ درصدی مواجه شد. افزایش سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن در این شرکت تازه، در پی ایجاد مجموعه‌ای از تغییرات در ساختار قرارداد انجام شد. به این ترتیب فولکس‌واگن برنامه دارد که در آینده از نرم‌افزارهای ریویان در محصولات خود هم استفاده کند و این امکان را در اختیار آئودی و اسکاوت هم قرار دهد. مدیرعامل خودروساز آلمانی به‌صراحت اعلام کرد که مشتریان می‌توانند منتظر مدل‌های اسپرت هم باشند اما مشخص نکرد که کدام زیرمجموعه، وظیفه تولید آن را برعهده خواهد داشت؛ پس ممکن است شاهد معرفی یک سوپراسپرت برقی از لامبورگینی، بنتلی، پورشه یا… باشیم.

مدیرعامل ریویان می‌گوید:

خوشحالیم که می‌بینیم نرم‌افزارمان در محصولاتی خارج از برند ریویان مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای آینده هیجان‌زده هستیم.

 

بلوم، مدیرعامل فولکس‌واگن، به‌همراه این مدیر آمریکایی اعلام کرد که هر گونه همکاری محتمل مانند توسعه باتری، تولید ماژول باتری خودروهای برقی، تولید مشترک خودرو یا به‌اشتراک‌گذاری قطعات و محصولات، همه‌وهمه از طریق این مجموعه مشترک انجام خواهد شد. نام این شرکت هم «ریویان و فولکس‌واگن تکنولوژی» خواهد بود.

گروه فولکس‌واگن تاکنون مبلغ یک میلیارد دلار را روی شرکت تازه‌تاسیس خود سرمایه‌گذاری کرده است؛ این سرمایه با ۱.۳ میلیارد دلار دیگر که با پایان عقدقرارداد انتقال پیدا کرد، همراه شد. برنامه بر آن است که تا سال ۲۰۲۷، ۳.۵ میلیارد دلار دیگر هم به این شرکت انتقال پیدا کند که حجم تمام سرمایه VW را به ۵.۸ میلیارد دلار می‌رساند.

ریویان در زمان معرفی نسخه به‌روزرسانی شده محصولاتش از آغاز این همکاری اروپایی-آمریکایی خبر داد تا بتواند سرمایه کافی را برای ادامه مسیر به دست بیاورد و مدل‌های جدیدی مانند R2 را تا سال ۲۰۲۶ وارد بازار کند. مدیرعامل این شرکت هم این مسئله را تاکید کرده و برنامه دارد که با سرمایه غول اروپایی، تولید R2 را به‌همراه توسعه یک پلتفرم تمام برقی در کارخانه‌های خود آغاز کند.

ریویان R2

مدیریت شرکت ریویان و فولکس‌‎واگن تکنولوژی به‌طور مشترک در دستان مدیر واحد نرم‌افزار ریویان، «واسیم بن‌سعید»، و مهندس فنی ارشد گروه فولکس‌واگن، «کارستن هلبینگ»، خواهد بود تا نماینده دو شرکت طرف قرارداد در این مجموعه باشند. هر دو خودروساز یادشده، مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خود را در این شرکت تازه‌تاسیس به کار خواهند گرفت که نهایتا در چهار مرکز تحقیقاتی در آمریکا و اروپا، مشغول به کار می‌شوند. نظر شما درباره این همکاری مشترک چیست؟ آیا فولکس‌واگن با کمک رقبای تسلا می‌تواند سرانجام به هدف خود برسد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen68

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    غربی ها بیکار نمیشینن
    بنظرم این نگاه که صنعتشون رو به افول خیلی خیلی ساده انگارانست
    اگر اینا انقدر که ما فکر میکنیم پنبه ای و ناناز بودن الان ۳۰۰ سال تمام دنیارو هدایت نمیکردن…

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. hosen

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (828 ديدگاه)

      صنعتشون رو به افول نیست منتها بعد سال ها یه رقیب قدر داره مارکتشون رو تهدید میکنه باید به خودشون بیان

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. Mohsen68

        ۲۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (120 ديدگاه)

        رقیب قدر قبلاً هم داشتن…
        شوروی
        الان دیگه کلاً نیستش!
        هیچ وقت نباید زود جشن گرفت

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. امین

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (661 ديدگاه)

          شوروی رقیب نظامی سیاسی بود ، نه اقتصادی.
          این دوتا چیز خیلی باهم فرق دارند.

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. Arshia m3csl

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1193 ديدگاه)

          تازه پولدارای چین خیلیاشون دارن سرمایه هاشون رو از چین خارج میکنن و میرن بخاطر اینکه دولت چین میخواد پول خیلی زیادی ازشون بگیره

  2. سامان

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    شراکت خوبیه.
    امیدوارم فلوکس واگن تو کورس با چینی ها با قدرت باقی بمونه.
    رقابت غرب با چین حتما به نفع مصرف کننده س.چه از لحاظ آپشن چه از نظر قیمت.
    خدا لعنت کنه اونایی که با تحریم می خوان جلوی رقابت رو بگیرن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. EX

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    فولکس میتونه نرم افزار و حتی پلتفرم ریویانو بگیره و حتی وظیفه ساخت خودرو برقیاش رو به ریویان محول کنه . سرمایه گذاری خوبی کرده
    خودشم سرمایه اصلی و تمرکزش رو بزاره رو هیبرید و احیای وضعیت نابسامانش

    موافقم 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا