تجربه رانندگی با ولوو V60 ریشارژ T6 مدل 2020

جمعه 4 مهر 1399 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
Volvo v60 T60-5
تاکنون اگر خواهان یک استیشن اجرایی جمع‌وجور از ولوو با پیشرانه پلاگین هیبریدی بودید باید مدل V60 T8 با قدرت قابل‌توجه 395 اسب بخاری را انتخاب...
تبلیغات

تاکنون اگر خواهان یک استیشن اجرایی جمع‌وجور از ولوو با پیشرانه پلاگین هیبریدی بودید باید مدل V60 T8 با قدرت قابل‌توجه 395 اسب بخاری را انتخاب می‌کردید. با قیمت فراتر از 50 هزار پوندی، این خودرو یک محصولی گران‌بها بوده هرچند که توانایی‌های زیادی دارد.

سوئدی‌ها با مشاهده این وضعیت اقدام به تولید مدلی ارزان‌تر اما همچنان ارزان کرده‌اند. این خودرو T6 است که رقیبی برای خانواده ب‌ام‌و سری 3 محسوب می‌شود. با بهای حدود 45 هزار پوند، این خودرو ارزان‌تر بوده و خریداران ناوگانی هم از مالیات پایین آن برخوردار خواهند شد.

همچنین اگر شما به پارکینگ دسترسی داشته و بتوانید پس از هر سواری ولوو T6 را به شارژ بزنید شما مصرف سوخت زیر 2 لیتر را خواهید داشت اما اگر اجازه دهید باتری‌ها خالی شوند مصرف خودرو حدود 7 لیتر خواهد بود.

T6 در جاده سریع حس شده و خب اعداد هم همین را نشان می‌دهند. پیشرانه بنزینی و الکتریکی با همکاری یکدیگر قدرت 335 اسب بخاری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.4 ثانیه‌ای می‌شوند. این خودرو نه‌تنها سریع‌تر از اکثر هاچبک های داغ بوده بلکه با عملکرد پورشه 911 متعلق به 10 سال پیش برابری می‌کند.

اما بیایید از مبحث اصلی دور نشویم. V60 هرگز نتوانسته از نظر جذابیت سواری رقیبی برای سری 3 تورینگ باشد و حتی تریم اسپورت R دیزاین تست شده هم نتوانسته این شکست قدیمی را جبران کند.

البته معتقدیم بخش اعظم خریداران این خودرو کاملاً از هندلینگ ولوو راضی خواهند بود. V60 ریشارژ T6 از رینگ‌های سفارشی 19 اینچی استفاده کرده و سواری خوبی دارد. تکان های بدنه نیز کنترل شده و فرمان هم اگرچه سبک بوده اما دقیق می‌باشد.

آسایش داخل کابین نیز بسیار خوب بوده و اگر بیشتر در شهر تردد می‌کنید برد الکتریکی حدود 55 کیلومتری آن کافی خواهد بود. البته در دنیای واقعی برد الکتریکی 40 کیلومتری به دست خواهد آمد. شارژ باتری‌ها با استفاده از شارژ 3.7 کیلوواتی هم 2.5 ساعت طول خواهد کشید.

برخی تنظیمات حالت رانندگی همچون حالت پیش‌فرض هیبرید و پاور و پیور وجود دارد. در حالت هیبریدی اولویت به پیشرانه الکتریکی داده شده و در حالت پاور نیز قدرت ترکیبی هر دو پیشرانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. ما حالت هیبرید را ترجیح دادیم.

در کل سیستم هیبریدی ولوو خوب کار می‌کند. T6 به‌صورت مؤثری بین پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی چرخش داشته و خاموش شدن پیشرانه درون‌سوز به خوبی صورت می‌گیرد. حالت B گیربکس نیز باعث فعال شدن ترمز احیا شونده شده و باتری تغذیه می‌شود. البته این خودرو حالت سواری تک پدالی نداشته اما به‌صورت هوشمندانه‌ای از ترمز احیا شونده استفاده کرده و در کل استفاده کمتری از ترمزها خواهید داشت.

V60 T6 از همان کابین باکیفیت و مجهزی سود می‌برد که انتظار دارید. این قوای محرکه جدید در مدل پایه مومنتوم قابل انتخاب نبوده و موضوعی بد است اما تریم R دیزاین مخصوصاً با رنگ بدنه آبی و کابین چرمی خیال‌انگیز به نظر می‌رسد.

تمامی مدل‌های این خودرو دارای رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صفحه لمسی 9 اینچی و... هستند. در مدل‌های اینسکریپشن تریم لوکسی همچون کروم اطراف پنجره‌ها و ریل‌های سقف نقره‌ای دیده می‌شوند. محصولات ولوو از نظر ایمنی زبانزد بوده و خب کیفیت کابین نیز درجه‌یک است.

اما هیچ ولوویی بدون کابین و فضای بار جادار کامل نخواهد بود. خوشبختانه V6 از این نظر می‌درخشد زیرا دارای فضای بار 529 لیتری است که بیشتر از سری 3 تورینگ، مرسدس C کلاس استیت و آئودی A4 آوانت می‌باشد.

اگرچه ولوو V60 T6 خودروی فوق‌العاده‌ای نیست اما موارد دوست‌داشتنی زیادی دارد. هزینه‌های نگهداری کم، پرفورمنس قوی و استایل زیبا از جمله این ویژگی‌ها هستند. تیزی سواری این ولوو به پای ب‌ام‌و سری 3 تورینگ نمی‌رسد اما برای اکثر خریداران یک همه‌کاره خوب خواهد بود.

مشخصات ولوو V6 ریشارژ T6 AWD R-Design

  • قیمت: 45,230 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/400 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.