شرکت ولوو اعلام کرد که موتورهای Drive-E شرکت بر روی مدلهای V40 و V40 Cross Country عرضه خواهد شد. دو موتور چهار سیلندر از سری Drive-E به طور خاص برای این دو مدل ارائه میشوند: موتور 190 اسب بخاری دیزلی توربو دوقلو و موتور 245 اسب بخاری بنزینی توربو T5.
با داشتن 190 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن بر متر گشتاور، موتور دیزلی 2 لیتری همراه با یک گیربکس استاندارد دستی شش دنده عرضه میشود و انتظار میرود مصرفی معادل 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر داشته باشد، میزان تولید کربن دی اکسید آن نیز 85 گرم به ازای هر کیلومتر میباشد. برای مدل V40 Cross Country، میانگین مصرف سوخت معادل 4 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان تولید کربن دی اکسید آن 104 گرم در هر 100 کیلومتر (با گیربکس دستی) میباشد.
ولوو یک گیربکس هشت دندهی اتوماتیک را نیز به عنوان یک آپشن برای مدل دیزلی ارائه میکند که با داشتن دستهی دنده روی فرمان میتوان به صورت دستی نیز دندههای آن را تعویض کرد.
موتور دیزلی مجهز به تکنولوژی i-ART ولوو با بازخورد فشار از هر یک از انژکتور سوخت به جای استفاده از سنسور فشار تکی میباشد. هر انژکتور مجهز به یک چیپ هوشمند میباشد که بر فشار تزریق نظارت میکند. با استفاده از این اطلاعات، سیستم i-ART اطمینان حاصل میکند که مقدار ایده آلی از سوخت در طول هر سیکل احتراق تزریق میشود.
اصطکاک موتور جدید کاهش یافته است و همچنین این موتور مجهز به یک سیستم سوپاپ هوشمند در سیستم خنک کننده میباشد که باعث میشود تا پس از استارت اولیه موتور سریع تر گرم شود.
موتور 2 لیتری توربو بنزینی T5 245 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن بر متر گشتاور تولید میکند. با قرارگیری روی مدل V40 و با گیربکس هشت دندهی اتوماتیک، میانگین مصرف سوخت آن معادل 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان کربن دی اکسید تولیدی آن 136 گرم در هر کیلومتر میباشد.
سری موتورهای چهار سیلندر Drive-E که برای نخستین بار در پاییز سال 2013 معرفی شدند، از ماه مه 2014 در همهی مدلهای ولوو به جز XC90 قابل ارائه خواهند بود.