ولوو 240 مدرن می‌تواند به محصولی موفق تبدیل شود

سه‌شنبه 22 آبان 1403 - 16:30
مطالعه 5 دقیقه
R_Towler_Volvo240_Render-Carscoops-1024x576
ولوو می‌تواند با الهام از یکی از مشهورترین مدل‌های خود، نسل بعدی پرچمدارش را روانه بازار کند.

ولوو یک برند خودروسازی سوئدی است که نامش مفاهیمی چون ایمنی و طراحی ساده و شکیل را در ذهن مخاطب یادآوری می‌کند. این برند قصد دارد با ادامه همین روند پرچمدار برقی آینده خود یعنی ES90 را هم رونمایی کند و آن را تا مارس 2025 به دست مشتریانش برساند. سوال اینجاست که اگر ولوو برای طراحی جدید خود از مدل‌های گذشته الهام بگیرد چه خواهد شد؟

پاسخ این سوال را یک طراحی مستقل به نام «جوردن رابینستِین» با طراحی یک مدل مفهومی به تصویر کشیده است. طراحی جوردن، ولوو 240 کانسپت 2026 را نشان می‌دهد که با تکیه‌بر المان‌های گذشته مانند فرم‌پردازی تیز و جعبه‌ای بدنه و ترکیب آن با شاخصه‌های مدرن، خودرویی زیبا را خلق کرده است. اما چرا 240 می‌تواند منبع الهام خوبی باشد؟

سری ولووهای 200 که در میان سال‌های 1974 تا 1993 تولید می‌شدند جانشین سری 100 محسوب می‌شدند. این سری به‌عنوان یک محصول غیرقابل تخریب و ضدضربه در دنیای خودروی شناخته می‌شد؛ درست مانند محصولات دکمه‌ای برند نوکیا در بازار موبایل. بنابراین استفاده از این مدل‌ها را می‌توان نقطه خوبی برای اشاره به میراث ولوو یعنی ایمنی بالا دانست.

رابینستین فرم‌پرداری کلاسیک سری 200 را با فناوری مدرن و ظرافت‌هیا آیرودینامیکی یک خودروی امروزی ترکیب کرده تا این تصاویر زیبا را خلق کند. او با تصور یک پلتفرم مشترک، دو نسخه از 240 کانسپت خود را در قالب سدان و استیشن طراحی کرده است. تناسبات بدنه بی‌شک خودروی کلاسیک ولوو را به یاد بیننده می‌اندازند اما به‌لطف بهره‌وری از رینگ‌های بزرگ‌تر، فضای کمتر شیشه‌های جانبی و ادوات مدرن بدنه مانند چراغ‌های LED و صفحه شیشه‌ای بدنه، حال‌وهوایی به‌روزتر دارند.

با وجود اینکه شکل جعبه‌ای این خودرو با راندمان آیرودینامیکی خوب مخالفت می‌کند اما طراحی یکدست‌تر سپرها، جلوپنجره و المان‌های همراه آن‌ها به بهبود وضعیت کمک می‌کند.

رابینستین به بدنه بیرونی این 240 بسنده نکرده و تمام کابین مدنظر خود را هم به تصویر کشیده است. کابین این خودروی فرضی، میزبان یک فرمان بزرگ با فرم مدرن-کلاسیک شبیه به فرمان سری 200، کنسول مرکزی میزبان دکمه‌های چرخشی-دیجیتال، یک نمایشگر دو بخشی یکپارچه بالای داشبورد، پوشش پارچه‌ای و بخش‌ها خشک فراوانی شده است؛ البته با توجه به ماهیت خودروهای برقی می‌توان حدس زد که جنس این قسمت‌های خشک کابین از مواد بازیافت‌شده یا پلاستیکی باشد.

ولوو تصمیم دارد نسل بعدی پرچمدار خود را بر پایه پلتفرم SPA2 شرکت مادر، جیلی، توسعه دهد که به‌صورت مشترک با شاسی‌بلند EX90 مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر دو این خودروها از بسته باتری 111 کیلووات ساعتی و دو موتور برقی استفاده خواهند کرد که روی‌هم‌رفته 517 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

مشخصا از آنجا که این رندر زیبا از نظر قانونی به شرکت ولوو ارتباطی ندارد و خودروساز یادشده هم خود یک تیم طراحی قدرتمند دارد، 240 کانسپت رابینستین هرگز تولید نخواهد شد و در حد یک تصویر باقی خواهد ماند. نظر شما درباره این طرح چیست؟ آیا احتمال سوق‌پیدا کردن ولوو به این سبک از طراحی وجود دارد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.