خودروهای سنگینولوو

ولوو با فروش 5 هزار کامیون برقی، تسلا سمی تراک را جا گذاشت!

درحالی‌که تسلا همچنان درگیر مشکلات تولید انبوه کامیون سمی است، ولوو با فروش بیش از ۵ هزار کامیون الکتریکی در ۵۰ کشور، به پیشروی بازار کامیون‌های الکتریکی تبدیل شده است.

درحالی‌که تسلا برای تولید انبوه کامیون سمی با چالش‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند، ولوو با قدرت در جاده‌های جهانی پیش می‌تازد و به‌تازگی از فروش پنج هزارمین کامیون الکتریکی خود خبر داده است. کامیون تسلا سمی در سال ۲۰۱۷ با ظاهری آینده‌نگرانه و مشخصات فنی چشمگیر معرفی شد و قرار بود تا چند سال بعد، ده‌ها هزار دستگاه از آن در جاده‌های آمریکا دیده شود اما این وعده‌ها به حقیقت نپیوست و هیجان اولیه به‌سرعت فروکش کرد. بااین‌حال، تقاضا برای کامیون‌های الکتریکی نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه همچنان رو به رشد است. ولوو این موضوع را به‌خوبی ثابت کرده و با فروش بیش از پنج هزار کامیون الکتریکی، عملکردی خیره‌کننده در برابر تسلا داشته است. ولوو نه‌تنها در تعداد فروش پیشتاز است، بلکه با ارائه هشت مدل متنوع کامیون الکتریکی، گزینه‌های متعددی را در اختیار خریداران قرار داده است. این شرکت با تمرکز بر نیازهای مشتریان و ارائه محصولات باکیفیت، توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پیشگامان این صنعت تثبیت کند.

ولوو از سال ۲۰۱۹ که فروش اولین کامیون الکتریکی خود را آغاز کرد، تاکنون پنج هزار دستگاه کامیون برقی فروخته است. در مقابل، تسلا از سال ۲۰۲۲ تنها حدود ۱۴۰ دستگاه کامیون سمی تولید کرده است. البته انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از کارخانه تسلا در نوادا در سال آینده، این وضعیت بهبود یابد، اما در حال حاضر، ولوو با اختلاف زیادی پیشتاز است. کامیون‌های الکتریکی ولوو در ۵۰ کشور جهان مشتری دارند و بزرگ‌ترین بازارهای این شرکت شامل آلمان، هلند، ایالات‌متحده، نروژ و سوئد هستند. ولوو برای پنجمین سال متوالی با سهم ۴۷ درصدی و ثبت ۱,۹۷۰ کامیون الکتریکی، در بخش کامیون‌های سنگین الکتریکی اروپا پیشتاز است. در ایالات‌متحده و کانادا نیز ولوو در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار کامیون‌های الکتریکی را به خود اختصاص داده، هرچند آمار دقیق فروش در این مناطق اعلام نشده است. راجر آلم، رئیس ولوو تراکس، دراین‌باره می‌گوید:

دیدن این‌که شرکت‌های حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف به مزایای کامیون‌های الکتریکی روی می‌آورند، بسیار رضایت‌بخش است. کامیون‌های برقی ولوو هم‌اکنون در دسترس هستند و جایگزینی پایدار و اقتصادی را به مشتریان ارائه می‌دهند. بسیاری از مشتریان ما برای گسترش ناوگان الکتریکی خود دوباره به ما مراجعه می‌کنند.

ولوو تراکس یکی از پرکارترین تولیدکنندگان کامیون‌های الکتریکی در جهان به شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر هشت مدل الکتریکی در بازار جهانی عرضه می‌کند که شامل نسخهٔ برقی کامیون‌های FL، FE، FM، FMX، FH و VNR می‌شود. علاوه بر این، گروه ولوو مالک شرکت ماک نیز هست که به‌تازگی نسخه الکتریکی کامیون پایونیر را معرفی کرده است. نسل جدید کامیون FH Electric برای حمل‌ونقل‌های طولانی نیز قرار است اواخر امسال عرضه شود. این مدل با بهره‌گیری از محور الکتریکی کارآمدتر، حداکثر برد ۶۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1562 ديدگاه)

    مثل بومی هست در شمال که میگه “ماچِکُل دور تا دار کمره”
    یعنی دور مارمولک تا وسط درخته
    کنایه از کسی که به یکباره ظاهر میشه و سروصدای زیادی راه میندازه و معادلات رو بهم میریزه و توجهات رو جلب میکنه که میگن دور این تا یه حد مشخصی هست
    ظاهرا وسط درخت تسلا همینجاهاست!

    موافقم 15
  2. net

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3826 ديدگاه)

    عکس اخر چرا کابین نداره کامیونی که کابین نداشته باشه بدرد نمیخوره چون راننده میخواد در ماشین بخوابه. ولوو نباید برای بازار امریکا تریلی دماغ دار vnl تولید میکرد چون تا امریکایی ها عادت کنند تریلی های پرچمدار 2025 بدون دماغ پیشرفته اروپایی سوار شوند

    موافقم 1
    مخالفم 17
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3365 ديدگاه)

      ماشین حمل زباله با تخت خواب؟ کامیون ؟ کامیونت؟
      ابعاد نگاه کن

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. net

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3826 ديدگاه)

        اقای اشتری منظورم تمام کامیون ها (تریلی، ده چرخ، تک ،کامیونت) هست که باید کابین خوابدار داشته باشند و کامیون بدون کابین خواب بدرد نمیخوره و راننده نمیتونه در کامیون بخوابد. جالبه عکس اول تریلی قرمز ولوو هم بدون کابین خواب هست. خیلی از کامیونهای حمل زباله کابین خوابدار دارند

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. A.m.A

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (152 ديدگاه)

          این ماشینای ارگانی هستن شب میرن پارکینگ،توی روز هم یه ساعات مشخصی افراد پشت این ماشینا کار میکنن

    2. KOP

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      با این سطح دانش از خودرو چی مجبورت میکنه کامنت درخشان بگذاری و کاربران فهیم پدال از دریای آگاهی ات مستفیض کنی؟
      هر گردی گردو نیست ، جوان. هر کامیونی برای اهداف دور برد ساخت نمیشه. برقی ها با برد محدود برای این هدف نیستند. فعلا برای خدمات حمل شهری بنادر و معادن و … بکار میروند و شب بعد تمام شدن ساعت کاری برای روز بعد به شرکت برمیگردند تا مجدد شارژ شوند.

  3. وریا احمدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شاید تسلا بتونه تموم دنیا رو جلو بزنه ولی از ولوو هرگز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا