معرفی رودستر برقی 31 هزار دلاری شیائومی JMEV 01

سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1404 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
JMEV-01-4
رودستر برقی JMEV 01 ساخت TGAT با سرمایه‌گذاری شیائومی به قیمت ۳۱ هزار دلار عرضه می‌شود. این مدل 1365 کیلوگرم وزن،  430 اسب بخار قدرت و شتاب...
تبلیغات

 رودستر برقی JMEV 01 ساخت TGAT با سرمایه‌گذاری شیائومی به قیمت ۳۱ هزار دلار عرضه می‌شود. این مدل 1365 کیلوگرم وزن،  430 اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد 2.9 ثانیه دارد.

JMEV 01 که پیش‌تر با نام SSC SC-01 شناخته می‌شد، پس از سه سال توسعه، سرانجام در چین با قیمت 229,800 یوآن معادل 31,535 دلار به بازار عرضه شد. این رودستر الکتریکی دودر، با وزن سبک 1365 کیلوگرم و قدرت 430 اسب بخار، شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در 2.9 ثانیه طی می‌کند. این خودرو توسط استارتاپ تیونینگ چینی «تیانجین اتو تکنولوژی» یا به‌اختصار TGAT طراحی شده و با حمایت مالی شیائومی، به تولید رسیده است.

SC-01 برای اولین بار در سال 2022 به‌عنوان یک خودروی الکتریکی سبک توسط TGAT رونمایی شد. «فنگ شیائوتونگ»، بنیان‌گذار این شرکت، رهبری این پروژه را بر عهده داشت. شیائومی با سرمایه‌گذاری چندین میلیون یوآنی و حضور «لئو دژنگ»، یکی از بنیان‌گذاران خود، در هیئت‌مدیره TGAT، از این پروژه حمایت کرد. قرار بود SC-01 در سه‌ماهه چهارم 2023 به مشتریان تحویل شود اما مشکلات دریافت مجوز فروش از مقامات چینی، این برنامه را به تأخیر انداخت. فنگ در دسامبر 2024 از هواداران عذرخواهی کرد و اعلام کرد که TGAT با شرکت «جیانگ‌لینگ موتورز الکتریک» (JMEV) همکاری کرده تا مجوز فروش را تحت نام JMEV 01 دریافت کند. بدین ترتیب، تولید این خودرو در کارخانه نانچانگ JMEV آغاز شد.

JMEV 01 یک رودستر دو در با طراحی الهام‌گرفته از خودروهای فراری است. کاپوت شیب‌دار با ورودی‌های هوای بزرگ، چراغ‌های جلوی بدون کاور، ستون‌های جلوی مشکی و چراغ‌های عقب دایره‌ای، ظاهری تهاجمی و کلاسیک به آن بخشیده‌اند. ورودی‌های هوای کناری برای خنک کردن رادیاتورها و خروج هوا در اطراف چراغ‌های عقب، عملکرد آیرودینامیکی را بهبود می‌بخشند. شاسی لوله‌ای کروم، وزن خودرو را به 1365 کیلوگرم کاهش داده و مرکز ثقل را به 380 میلی‌متر رسانده است. ابعاد JMEV 01 شامل طول 4,106 میلی‌متر، عرض 1,830 میلی‌متر، ارتفاع 1,170 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2,503 میلی‌متر است.

این خودرو از رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های 245 استفاده می‌کند. سیستم تعلیق دو جناغی در محورهای جلو و عقب، کمک‌فنرهای قابل تنظیم، مفصل‌های فرمان آلومینیومی و دیسک‌های ترمز 360 میلی‌متری (کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب) از دیگر ویژگی‌های فنی آن هستند. در کابین JMEV 01 برخلاف روند خودروهای چینی، از نمایشگرهای بزرگ خبری نیست. دو صندلی کربنی اسپرت، فرمان D شکل سه‌پره، صفحه آمپر LCD و کنترل‌های فیزیکی تهویه مطبوع، فضایی متمرکز بر رانندگی ایجاد کرده‌اند. دکمه‌های کنترلی اضافی در سقف و دکمه‌های تعویض دنده در کنسول مرکزی قرار دارند. این طراحی مینیمال، حس و حال خودروهای اسپرت کلاسیک را تداعی می‌کند.

JMEV 01 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که هرکدام 214 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجموع خروجی سیستم به 430 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. باتری 60 کیلووات ساعتی ساخت CALB که پشت صندلی‌ها قرار دارد، برد 500 کیلومتری را فراهم می‌کند. شارژ از 30 تا 80 درصد نیز در 36 دقیقه انجام می‌شود. حداکثر سرعت این رودستر الکتریکی چینی هم به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در پیست Goldenport پکن، زمان یک دقیقه و 06 ثانیه را ثبت کرد که با پورشه 911 کاررا S قابل‌مقایسه است.

این رودستر اسپرت در یک نسخه با قیمت 31,535 دلار عرضه شده و در بازار چین رقیب مستقیمی ندارد. نزدیک‌ترین رقیب، JMEV01 ام‌جی سایبراستر است که وزن بسیار سنگین‌تر 1985 کیلوگرمی و قیمت پایهٔ گران‌تر 43,885 دلاری دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.