اکستریم MX مدیران خودرو؛ مشخصات و قیمت در ایران

پنج‌شنبه 6 آذر 1404 - 20:12
مطالعه 14 دقیقه
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
اکستریم MX محصول جدید مدیران خودرو در کلاس شاسی‌بلند اندازه متوسط است؛ اما پیشرانه‌ی قدرتمند پلاگین هیبرید و موتور ۲ لیتر توربو دارد.
تبلیغات

هم‌اکنون سه مدل اکستریم در بازار ایران وجود دارد. این خودروها به ترتیب اندازه، VX و TXL و LX هستند. حالا یک محصول جدید به سبد اکستریم اضافه می‌شود که در کمال تعجب، هم‌اندازه‌ی TXL است. باتوجه به اینکه موتور ۲ لیتر توربو برای TXL ارایه می‌شود؛ می‌توان انتظار داشت اکستریم MX با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید در ایران حضور داشته باشد.

چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. سال ۲۰۱۷ برند اکسید  (Exeed) توسط چری تاسیس شد تا مدل‌های لوکس این شرکت را جدا از دیگر محصولات نشان دهد. البته دیگر زیرمجموعه‌های چری، مثل اومودا، جیکو و جتور (فیدلیتی) هم وجود دارند. در ابتدا هدف از تولید اکسید، ورود به بازار اروپا و امریکا عنوان شد اما در عوض، بازار روسیه، خاورمیانه و کشورهای امریکای جنوبی، خریدار خودروهای اکسید شدند. امروزه ۷ محصول شامل سدان و شاسی بلند و چند مدل برقی با برند اکسید تولید می‌شوند..

بیشتر بخوانید:

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در ایران

اکسید یاوگوانگ RX سال ۲۰۲۳ وارد بازار چین شد و در برخی کشورها با نام اومودا C9 نیز به فروش رسید. این خودرو بر پایه پلتفرم M3X ابتدا در قالب کانسپت Stellar و سپس AtlantiX معرفی شد. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با مدل‌های ساده‌تر مثل تیگو 7 به نمایشگر خمیده ۲۴.۶ اینچی با چیپ اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵، سقف پانوراما و سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو مربوط است. همچنین برای اکسید RX سامانه کمک‌راننده سطح ۲.۵ ارایه می‌شود که بیش از ۳۰ قابلیت ایمنی و کمکی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی بیرونی اکستریم MX

نوار LED سرتاسری، مهم‌ترین تفاوت اکستریم MX با رقبا است که به صورت خطوط عمودی و افقی دیده می‌شود. حذف جلوپنجره‌ی سنتی و تاکید بر طرح لوزی شکل مشبک در نمای اصلی، شباهت اکستریم MX به فونیکس FX را نشان می‌دهد.

در نمای جلو، چراغ‌های باریک و خطوط تیز روی کاپوت، ظاهری مدرن و پرقدرت دارند. طراحی چراغ‌ها به شکل کشیده و زاویه‌دار، حس پویایی و جسارت را منتقل می‌کند. سپر جلو نیز با ورودی‌های هوا و جزئیات کرومی، جلوه‌ای اسپرت و لوکس ایجاد کرده است؛ هرچند که ادوات پلاستیکی زیر سپر، ارزان‌قیمت دیده می‌شوند.

از زاویه جانبی، بدنه خودرو با خطوط نرم و روان طراحی شده تا کاملا مدرن جلوه کند. حذف دستگیره‌ها نیز به این هدف کمک کرده‌اند. سقف شیب‌دار و رینگ‌های بزرگ آلیاژی، حالت اسپرت و جوان‌پسند به اکستریم MX می‌دهند.

در عقب، چراغ‌های باریک و پیوسته LED، طراحی مدرن و هماهنگ با نمای جلو را تکمیل می‌کنند. حجم‌دهی بدنه، بسیار برجسته و اغراق‌شده است. سپر با دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز تزئینی، حالت اسپرت و قدرتمند دارند. مشابه آنچه در فونیکس FX دیده‌ایم، در اکستریم MX هم محل نصب چراغ‌ها نسبت به راستای بدنه، کمی بیرون زده و هنگام تصادف، بسیار آسیب‌پذیر است.

خودرو

طول (میلی‌متر)

عرض (میلی‌متر)

ارتفاع (میلی‌متر)

فاصله بین دو محور (میلی‌متر)

اکستریم MX

۴۷۸۱

۱۹۲۰

۱۶۷۱

۲۸۱۵

اکستریم TXL

۴۷۸۰

۱۸۹۰

۱۷۳۰

۲۸۰۰

چری تیگو ۸

۴۷۲۲

۱۸۶۰

۱۷۴۵

۲۷۱۰

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

۴۶۸۹

۱۸۸۰

۱۶۷۹

۲۷۰۰

ابعاد اکستریم MX، تفاوت واضح با چری تیگو ۸ و هیوندای سانتافه موجود در بازار ایران را نشان می‌دهد. این شرایط، باعث می‌شوند محصول جدید مدیران خودرو گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و سفرهای چهارنفره محسوب شود.

طراحی داخلی اکستریم MX

طرح نمایشگرها و داشبورد اکستریم MX، مشابه بسیاری دیگر شاسی‌بلندهای چینی در بازار جهانی است. این ترکیب، در لاماری ایما و اکستریم TXL هم وجود دارد. از سویی دیگر، کیفیت بسیار خوب مواد استفاده شده برای صندلی‌ها، داشبورد و تودری‌ها، اکستریم MX را در کلاس لوکس قرار می‌دهد.

طراحی داخلی اکستریم MX بر پایه فناوری‌های مدرن و نمایشگرهای بزرگ شکل گرفته است. در مرکز کابین یک نمایشگر خمیده ۲۴.۶ اینچی قرار دارد که از دو مانیتور ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده و توسط پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8155 پشتیبانی می‌شود. این ترکیب نه‌تنها کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهد، بلکه تجربه کاربری روان و سریع برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، هدآپ دیسپلی (HUD) یا سیستم نمایش اطلاعات ضروری رانندگی روی شیشه جلو نیز وجود دارد.

از نظر کیفیت متریال، کابین اکستریم MX با استفاده از چرم مرغوب، ادوات فلزی و طراحی مینیمال داشبورد، فضایی لوکس و مدرن ایجاد کرده است. سقف پانوراما و نورپردازی داخلی، حس باز بودن و روشنایی را تقویت می‌کنند و سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو تجربه شنیداری ممتاز ارائه می‌دهد. این ترکیب باعث می‌شود فضای داخلی نه‌تنها زیبا، بلکه از نظر کیفیت ساخت نیز در سطح خودروهای لوکس قرار گیرد.

xtreem RX iran (18)
xtreem RX iran (19)

راحتی سرنشینان در این خودرو به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. صندلی عقب قابلیت تنظیم برقی تا ۷ درجه دارد و صندلی راننده مجهز به تهویه، گرم‌کن، زیرپایی برقی و سیستم صوتی در پشت‌سری است. صندلی شاگرد نیز با تنظیمات برقی، زیرپایی و پنج حالت ماساژ، رفاه بیشتری برای سفرهای طولانی فراهم می‌کند. این امکانات در کنار فضای جادار کابین، یاوگوانگ را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و سفرهای طولانی تبدیل کرده است.

صندوق عقب کابین اکستریم MX با ظرفیت استاندارد ۶۶۰ لیتر طراحی شده که فضای کافی برای وسایل روزمره و سفرهای خانوادگی فراهم می‌کند. در صورت خواباندن صندلی‌های بخش، به حدود ۱۷۸۳ لیتر افزایش می‌یابد.

تجهیزات فنی اکستریم MX

اکستریم MX برای بازار ایران، احتمالا با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید عرضه می‌شود. نسخه AWD یا چهارچرخ محرک این خودرو به سیستم هیبریدی سه موتوره مجهز است که شامل یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۴۱ اسب‌بخار و سه موتور برقی با مجموع توان ۴۵۶ اسب‌بخار می‌شود. خروجی ترکیبی این سیستم به حدود ۶۰۰ اسب‌بخار با گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. برد تمام‌برقی آن بر اساس استاندارد CLTC برابر با ۱۸۲ کیلومتر است و از گیربکس ۳ سرعته DHT بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این نسخه ۴.۹ ثانیه اعلام شده است. این مدل از جعبه‌دنده سه سرعته و باتری‌های ساخت CATL استفاده می‌کند.

نسخه‌ی پایه، مجهز به موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری TGDIقدرت ۲۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر دارد و با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همراه شده است. این خودرو در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار‌چرخ محرک عرضه می‌شود. مصرف سوخت آن بر اساس استاندارد WLTC در شهر ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل ۸.۶ ثانیه اعلام شده.

🔹 تجهیزات رفاهی

  • تریم چرمی کابین
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • سانروف و سقف پانوراما
  • درب صندوق برقی
  • دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور نور و باران
  • ترمز پارک برقی
  • شیفتر دنده پشت فرمان
  • ۷ حالت مختلف رانندگی
  • تنظیم برقی صندلی‌ها (ردیف جلو و عقب)
  • گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب
  • استراحت‌گاه پا برای سرنشین جلو
  • ماساژور صندلی‌های جلو
  • تهویه اتوماتیک دو کاناله
  • دو عدد شارژر وایرلس تلفن همراه

🔹 تجهیزات ایمنی

  • ۱۰ کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو، زانویی راننده، پرده‌ای طرفین، کیسه هوای مرکزی بین دو صندلی جلو، دو ایربگ جانبی صندلی‌های ردیف جلو و دو کیسه هوای جانبی صندلی‌های عقب
  • سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS)
  • نور بالای خودکار
  • سیستم‌های ترمز و پایداری: ABS، EBD، BA، HSA، HDC، MEB، AEB، ACC

🔹 فناوری رانندگی و دستیار راننده

  • کروز کنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • رادار هشدار برخورد از جلو و عقب
  • رادار نقطه کور
  • رادار نگهدارنده بین خطوط
  • هشدار تعویض خط
  • دستیار ترافیک
  • امکان رانندگی نیمه‌خودکار سطح 2.5 (با الزام دست روی فرمان)
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
اکستریم RX هیبریدی نسخه جهانی
xtreem RX iran (20)
xtreem-RX-iran-16
xtreem RX iran (20)
xtreem RX iran (21)
xtreem RX iran (22)
xtreem RX iran (16)
xtreem RX iran (17)
xtreem RX iran (18)
xtreem RX iran (19)
xtreem RX iran (4)
xtreem RX iran (13)
xtreem RX iran (12)
xtreem RX iran (9)
xtreem RX iran (10)
xtreem RX iran (11)
xtreem RX iran (7)
xtreem RX iran (6)
xtreem RX iran (5)
xtreem RX iran (8)
xtreem RX iran (3)

پیش‌بینی قیمت اکستریم MX

در بازار چین برای اکسید RX دو دیفرانسیل پلاگین هیبرید، حدود قیمت ۳۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط با توجه به نرخ دلار و تخفیف مخصوص مدل‌های مونتاژی، هزینه خرید اکستریم MX برای مشتری ایرانی، تقریبا ۵ میلیارد تومان خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.