معرفی برابوس راکت GTS شوتینگ بریک با 1000 اسب بخار!

دوشنبه 16 تیر 1404 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
Brabus-Rocket-GTS-Deep-Blue-2
برابوس نسخهٔ جدیدی از راکت GTS را با نام دیپ بلو معرفی کرده که بدنه فیبر کربنی چشمگیری دارد و حدود 68 هزار دلار گران‌تر است.
تبلیغات

برابوس راکت GTS با 1000 اسب بخار که بر پایه مرسدس AMG SL63 S E-Performance ساخته شده، خودرویی خیره‌کننده بود اما حالا این تیونر معروف آلمانی نسخه‌ای جدید با فیبر کربن نمایان بنام دیپ بلو را معرفی کرده که حدود 68 هزار دلار گران‌تر است. بدنه این خودرو، مانند مدل مشکی 1.1 میلیون دلاری قبلی، کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. برابوس می‌توانست به‌راحتی یک روکش رنگی روی خودرو بکشد و کار را تمام کند اما این تیونر مرسدس ترجیح داد ظاهر فیبر کربن نمایان را حفظ کند و با ترکیب الیاف آبی در بافت کربن، جلوه‌ای منحصربه‌فرد به بدنه و تزئینات داخلی ببخشد. اگر این هم کافی نباشد، مشتریان می‌توانند قطعات اضافی را با رنگ دیپ بلو در نسخه‌ای با قیمت تقریبی 1.8 میلیون دلار سفارش دهند.

بدنه فیبر کربنی راکت GTS تنها برای زیبایی طراحی نشده و مزایای آیرودینامیکی نیز دارد. برای مثال، اسپلیتر جلوی بازطراحی‌شده، نیروی بالابر در محور جلو را کاهش می‌دهد که موضوعی حیاتی برای سوپرکاری است که می‌تواند به سرعت 317 کیلومتر بر ساعت برسد. ورودی‌های هوای بزرگ پشت سپر جلو و در نزدیکی گلگیرهای عقب نیز هوای خنک را به پیشرانه V8 جلو و موتور الکتریکی عقب می‌رسانند. دیفیوزر عظیم فیبر کربنی که با استفاده از طراحی CAD و آزمایش در تونل باد توسعه یافته، چهار خروجی اگزوز تیتانیومی را در برمی‌گیرد و همراه با اسپویلر دم اردکی یکپارچه، داون‌فورس را افزایش می‌دهد.

نسخه دیپ بلو همچنین از رینگ‌های جدید و انحصاری مونوبلاک پلاتینوم ادیشن 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب بهره می‌برد. این رینگ‌ها با طراحی پنج‌پره نه‌تنها ظاهری جذاب دارند، بلکه هوای خنک را به سمت ترمزهای اختصاصی برابوس هدایت می‌کنند. استفاده گسترده از فیبر کربن و کف‌پوش‌های سبک‌وزن، وزن خودرو را به زیر 2320 کیلوگرم کاهش داده، هرچند برابوس عدد دقیق آن را اعلام نکرده است.

در بخش قوای محرکه شاهد همان ارتقاء نسخهٔ قبلی هستیم. درنتیجه، در این مدل شاهد پیشرانهٔ V8 توئین توربو هستیم که حجم آن از 4 به 4.4 لیتر افزایش پیدا کرده و 796 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی 204 اسب بخاری ترکیب شده که به باتری لیتیوم یونی 6.1 کیلووات ساعتی متصل است و محور عقب را تغذیه می‌کند. با مجموع 1000 اسب بخار و 1620 نیوتن متر گشتاور، شتاب صفرتاصد این خودرو تنها 2.6 ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت 9.5 ثانیه طول می‌کشد. مردان برابوس به صدا هم توجه ویژه‌ای داشته و خودرو را به سیستم اگزوز با عملکرد بالا مجهز کرده‌اند که هر خروجی آن با فیبر کربن احاطه شده است. مبدل‌های کاتالیزوری ویژه نیز به خلق سمفونی بی‌نظیر V8 کمک می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.