شرکت اتریشی کی تی ام از دوچرخه برقی ماکینا Revelator SX Prime رونمایی کرد. این دوچرخه جذاب از فریم کاملاً فیبر کربنی سود میبرد و ۸۶۰۰ دلار قیمت دارد.
دوچرخههای برقی چند سالی است که در بازار حضور دارند و اکثر سازندگان اقدام به نصب پیشرانههای برقی روی دوچرخههای سنتی کردهاند تا شعاع حرکتی آنها را افزایش داده و تجربه سواری لذتبخشتری را ارائه کنند. بسیاری از این دوچرخههای برقی بر اساس مدلهای استاندارد توسعه یافتهاند و به لطف تکنولوژی مدرن بکار رفته تجربهای هیجانانگیز و قابلقبول را نصیب مالک میکنند.
کی تی ام برندی است که بیشتر به خاطر تولید موتورسیکلت شناخته میشود. این شرکت اتریشی چندین دهه تجربه در زمینه تولید موتورسیکلتهای سطح بالا دارد. کی تی ام همچنین بخش ویژهای را برای تولید موتورسیکلتها تأسیس کرده و این بخش هماکنون جدیدترین دوچرخه برقی خود را با نام ماکینا Revelator SX Prime معرفی کرده است. اگرچه نام این محصول جدید برای فیلم تبدیل شوندگان بسیار جذاب به نظر میرسد اما هدف از تولید آن بسیار ساده بوده است: ارائه عملکرد روی جاده درگیر کننده در پکیجی سبکوزن. دوچرخه برقی کی تی ام از فریم تمام فیبر کربنی با وزن پایین و استحکام بالا سود میبرد. پیشرانه بکار رفته در SX Prime نیز محصول شرکت بوش بوده و بهطور خاص برای دوچرخههای برقی سبکوزن توسعه یافته است. بالاترین سرعت این محصول طبق قوانین اروپا به ۲۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. باتری ۴۰۰ واتساعتی بوش نیز یک منبع انرژی قابلاعتنا و با راندمان بالا محسوب میشود. همچنین برای افزایش شعاع حرکتی دوچرخه میتوان از بوش پاور مور ۲۵۰ استفاده کرد.
ماکینا Revelator SX Prime به توپی چرخ طبقه بندی شده مجهز است که طیف وسیعی از نسبتهای دنده را برای عملکرد بهتر ارائه میکند. همچنین دنده ریل ساخت شیمانو نیز تعویضهای نرم و دقیق را تضمین خواهد کرد. برنامه کاربری بوش نیز به دوچرخهسوار اجازه تنظیم راحت دستیار برقی را میدهد. محصول جدید کی تی ام جدای از مشخصات احساسبرانگیز خود دارای سیستم تعلیق F15 پریمیوم کربن است که شوکها را بهتر جذب کرده و سواری نرمتری را ارائه مینماید. ترمزهای دیسکی هیدرولیکی شیمانو نیز قدرت توقف آن را مهیا کردهاند. وزن این دوچرخه برقی در زمان حذف پدالها به ۱۳.۳ کیلوگرم میرسد. کی تی ام دوچرخه جدید خود را در سال ۲۰۲۴ و با قیمت ۸۶۰۰ دلار عرضه خواهد کرد.
18:45
۲۵ تیر ۱۴۰۲دوچرخه فقط مارک ب ام و…
باه باه باه
R/T
۲۵ تیر ۱۴۰۲۱۳ کیلوگرم وزنش بنظرم خیلی خوبه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲نکته مهم اینکه باتری و موتور کمکی برقی هم داخلش هست
علی
۲۵ تیر ۱۴۰۲عالی ولی خداییش ۸ هزار دلار آخه 😔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲واقعا گرونه
به هرحال میدونیم که با این قیمت موتورسیکلتهای عالی وجود دارن
همینطور ماشین دست دوم
ولی دوچرخه خوب برای افرادی که اهلش هستند و حتی چندان ثروتمند نیستند، خریداری میشه
این دوچرخه KTM که مشخصه مخصوص حرفهای ها ساخته شده
ولی کافیه به دوچرخهفروشیهای معتبر در شهرهای بزرگ ایران سربزنید
اونجا متوجه میشید دوچرخههایی با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومن وجود دارن و خیلی هم زیاد خریداری میشن
خودم در مشهد چند دوچرخه فروشی میشناسم که ادعا میکنن اقلا یک نمونه با حدود قیمت ۱۲۰ میلیون تومن در هفته میفروشن، یعنی در ایران با متوسط درآمد ناچیز، افرادی وجود دادن که راحت ۳ تا ۴ هزار دلار پول به دوچرخه میدن، اما حاضر نیستن موتورسیکلت بخرن
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲وقت بخیر اقای اشتری
این لینک رو ببینید
خودم الان از دوچرخه ای استفاده میکنم که مدل ۲۰۲۳ اون بالای ۳۵۰ برچسب قیمتشه
.
https://rayandocharkh.com/shop-category/shop/sport-entertainment/bicycle/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲مبارک است
18:45
۲۵ تیر ۱۴۰۲ممنون از نویسندگان پدال که همیشه به غیر از خودرو مطالب دیگه ای هم پوشش میدن🙏👍👍
NAVID۰۰۹۸
۲۵ تیر ۱۴۰۲اینو بخری باید به صورت سینهخیز بِری برگردی ، آخرشم از دیسک کمر میمیری !
اما جداً عجب چیزیه !
یادم هست سال ۸۶ رفتم تو یه دوچرخهفروشی ، چشمم یکیشو گرفته بود ، خداشاهده با یک انگشت بلند میشد از بس سَبُک بود ، قیمتش دقیقاً به دلار اون زمان که ۹۰۰ تکتومنی بود میگفت ۵۴۰ هزار تومن ، ولی منِ دبیرستانی خودمو میتکوندمم تو جیبم فِس تومن هم نبود !
بگذریم که بعدش یه موتور خریدم ۷۰ هزار تومن و بعدش بعدش بعدش …. تا رسیدیم به اینجا که حالا خداروشکر همه چیز هست جز یه دل خوش جهت استفاده از بس که مشکلات بیارزش وقت و زندگیمون را تباه کرده !
جدی اون وقتها جیب خالی بود ولی دلم دریا ، ای روزگار !
بیچاره نوجوانان الان که نه دیگه پول دارند نه دل دریایی !
نوجوانی ما به امید رسیدن به خودروهای وارداتی معرکه گذشت !
همونایی که تا امروز ده بار تا حالا اوورهال شدن و با قیمتهای نجومی میره تو پاچه همه دیگه !
زمان ما صفر میخریدن و بعد از چند سال ارتقاء میدادن !
طرف اول کرهای میخرید بعدش ژاپنی و بعدش ژاپنی لوکس و بعدش آلمانی و آلمانیهای تراز اول جهانی !
البته نه همهها ! حرف من اونایی هست که انگیزهی زندگی را با تلاش معنا کردند نه اونایی که فقط آه میکشیدن بدون تلاش !
بدبختی الان حتی تلاش هم کنی ولی باز انگاری روی تردمیل میدَوی بدونِ هیچ هدفی و رسیدن به چیزی یا جایی و فقط همین که شکم سیر کنی هنر کردی 🖤 !
M/D
۲۵ تیر ۱۴۰۲جالبه که کادیلاک لیریک بازار چین قیمتش ۲۰۰دلار از این کمتره
حالا کادیلاک یا کی تی ام؟
اینارو بیشتر دولت ها میخرن و به مردم اجاره میدن تا باهاشون مردم رو به حمل و نقل عمومی تشویق کنن مثلا تو یه کشور که قیمت خودرو پس از واردات تقریبا دو برابر میشه دولت اون کشور میاد اسکوتر برقی یا دوچرخه برقی اجاره میده یا اتوبوس های زیادی میخره و بلیطش قیمت ارزونی داره. خیلی خوبه این چیز ها هم در ایران به درستی انجام بشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲قیمت این دوچرخه ۸ هزار دلار هست
کادیلاک بازار چین از کجا قیمت گرفتین؟
خلیل
۲۵ تیر ۱۴۰۲جالبه باطریش داخل بدنه است.
*ALI*
۲۵ تیر ۱۴۰۲خیلی خوبه چون سبکه و از فیبرکربن ساخته شده ولی از شکل و ظاهر دوچرخه معلوم همه جا نمیشه ازش استفاده کرد ولی درکل خیلی قشنگه مخصوصا با اون اسم کی تی ام که روش هست
رامتین
۲۵ تیر ۱۴۰۲در انتخاب دوچرخه خیلی باید اطلاعات داشت و همینطوری نمیشه اقدام کرد. توصیه به خرید دوچرخه برقی نمیشه. مهمترین فاکتور قیمتی در دوچرخه بدنه و فریم آن هست که در حال حاضر فریمهای مسابقه ای شرکت اسکات با نام RC Carbon HMX و فریم جاینت با نام Advanced SL با اختلاف بهترین در دنیا هستند که بر اساس فناوری نانو رزین و فیبر کربن ساخته شده اند. مثلا دوچرخه های کوهستان همین الان در کشور با قیمت 900 میلیون داریم که 400 میلیون فقط قیمت فریم و دوشاخشه. سایر قطعات زیاد اهمیتی نداره. مثل شانزمان، سیستم دنده و… که دقیقا مردم عادی چون عوام هستند روی اینها نمرکز دارند. دقیقا مثل خودرو که فقط به اسب بخارش توجه میکنند!! این قطعات را راحت میشه تعویض کرد. از طرفی برای کاربری عادی توصیه به بدنه کربن نمیشه. چون اون کربنی که با 100 میلیون بهت میدن، یه چیز بیخوده. پس همون الومینیوم انتخاب خوبیه. بحث زیاده البته….
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲رامتین جان…آفرین به اطلاعات دقیقت
خودم الان یه جاینت xtc دارم که ۱۲۰ تو بازار قیمتشه….فریم advance sl که فرمودی مدل ۲۰۲۳ وارد بازار ایران شده تو محدوده ۳۷۰ تومن
یه لینک بالاتر گذاشتم…لطفا ببین🙏
رامتین
۲۵ تیر ۱۴۰۲بسیار عالی. جاینت xtc واقعا دوچرخه سریعی هست و نمادش به نوعی “کوهستان سریع” هست. در نسخه SLR فناوری آلومینیوم خاصی داره که از آلیاژ 6011a ساخته شده که بسیار سبکه. نسخه های کربنش هم که همانطور که گفتید از 200 به بالاست. البته من دو ساله جاینت فدوم داشتم و الان فرصتی پیش اومد که میخوام SCOTT SCALE RC TEAM بگیرم.
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲خیلی هم عالی
امیدوارم هرچه زودتر بگیری و لذت ببری
اتفاقا برادرم ماه پیش یه فدوم گرفت که واقعا عالیه،،،
نمیدونم کجا تشریف دارین….ولی خودم لاهیجان هستم….با مسیرهای فوقالعاده برای دوچرخه سواری
خیابان،مسیر ساحلی،کوهستانی،جنگلی….همه نوع مسیری اینجا هست
کاش فرهنگ دوچرخه سواری جا بیفته و اینهمه خودرویی که واقعا به وجودشون در سطح شهر نیاز نیست،برن تو پارکینگ
خلیل
۲۵ تیر ۱۴۰۲https://divar.ir/v/AZyK-DUl?ref=android
به نظرتون کسی هست نزدیک ۸۰۰ میلیون تومن پول بده واسه دوچرخه؟؟؟..
M/D
۲۵ تیر ۱۴۰۲با این جوری که گفته از آلمان خریده و قیمت گذاشته پس دوچرخه من هم قیمت با ماشینم هست😅😅🤣🤣🤣
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲مریدا محصول تایوانه و بعد از جاینت دومین دوچرخه ساز کار درست تایوان محسوب میشه
نمیدونم ربطش به فولکس واگن چیه….ولی میدونم تو دیوار هرکی هرچی خواست مینویسه
این رنج دوچرخه های مریدا تو محدوده ۷۰ تومن هستن
بایکهای شهری
میگم یه صفر اضافه زده….میبینم به دلارم قیمت زده
اما اگه قیمت دلاریش درست باشه….از میلیارد میره بالاتر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲ظاهرا برند مریدا خیلی سال پیش متعلق به بخش خصوصی در آلمان بوده و الان هم تیم طراحی مقیم آلمان داره
که به نظر من بیشتر جنبه تبلیغاتی و برندینگ هست
حدود 20 سال پیش برای اولینبار در یک فروشگاه بزرگ دوچرخه فروشی، چند مدل مریدا دیدم که اتفاقا چندتاشون قیمت مناسب داشتند
همون موقع کانالوگ محصولات مریدا هم ورق زدم، نکته جالب این بود که تمام دوچرخه های داخل کاتالوگ که فکر می کنم حدود 40-50 مدل متنوع بود، همگی در آلمان عکاسی شده بودند تا به مخاطب القا کنند دوچرخه ساخت آلمان هست و توسط ورزشکاران آلمانی استفاده می شه
Merida Industry Co., Ltd is a Taiwan-based company with R&D headquarters in Germany that designs, manufactures and markets bicycles globally in over 77 countries. Founded in 1972 by Ike Tseng (1932–2012), the company designs and manufactures over 2 million bicycles a year at its factories in Taiwan, China and Germany. After Tseng’s death in January 2012, his son Michael Tseng became the company’s president.
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۲جناب اشتری…ممنون بابت توضیحاتتون
SS
۲۵ تیر ۱۴۰۲با اینکه دوچرخه سواری رو نیمه حرفه ای دنبال میکنم به نظرم موتور برقی در دوچرخه حتی برای افرادی با فیتنس خوب هم میتونه مفید باشه و در سربالایی ها بسیار کارآمد هست.
البته این مدل کی تی ام هنوز نتونسته اینتگریشن باتری با بدنه رو به خوبی انجام بده و کاملا مشخص هست دوچرخه برقی هست که نکته منفی محسوب میشه.
نمونه بهتر طراحی دوچرخه برقی Pinarello Nytro هست که هم ظاهر خوبی داره و رنج باتری و قدرت موتور مناسبی هم داره با قیمت مشابه کی تی ام.