اینفینیتی

معرفی اینفینیتی QX مونوگراف کانسپت، پیش‌نمایش نسل بعدی رقیب اسکالید

کانسپت اینفینیتی QX مونوگراف پیش‌نمایش نسل بعدی شاسی‌بلند پرچم‌دار QX80 است که احتمالاً سال آینده با پیشرانهٔ V6 توئین توربو معرفی خواهد شد.

اینفینیتی با کانسپت QX مونوگراف به فستیوال پبل بیچ امسال آمده است. این کانسپت نه‌تنها پیش‌نمایشی از نسل بعدی شاسی‌بلند پرچم‌دار QX80 محسوب می‌شود بلکه مسیر زبان طراحی آیندهٔ اینفینیتی را هم به نمایش می‌گذارد. یکی از عناصر طراحی اصلی QX مونوگراف جلوپنجرهٔ بزرگی است که الگوی داخلی آن از اشکال جنگل‌های بامبو الهام گرفته است. این الگو همچنین به رنگ مشکی درآمده تا با قاب کرومی دور جلوپنجره تضاد جذابی را ایجاد کند.

این جلوپنجره بسیار بزرگ طراحی شده تا نمای مقتدر و باابهتی به خودرو ببخشد. در وسط جلوپنجره هم برای اولین بار لوگوی جدید و سه‌بعدی اینفینیتی را می‌بینیم که نورپردازی سفید خاصی در آن کار شده است. در همین حال، گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم مشابه کلیدهای پیانو طراحی شده است. این چراغ‌ها که درواقع دی‌لایت هستند، به بالای جلوپنجره متصل شده‌اند. همین الگو در چراغ‌های سراسری عقب هم دیده می‌شود. این چراغ‌ها در وسط باریک شده و نمایی عمق‌دار را ایجاد کرده‌اند.

تکنولوژی‌های نورپردازی QX مونوگراف اما به همین‌جا ختم نمی‌شود و اینفینیتی در طرفین خودرو هم نورپردازی کار کرده که برای خوشامدگویی و خداحافظی با سرنشینان طراحی شده است. همچنین دریچهٔ هوای روی گلگیرهای جلو نیز مثل جلوپنجره از جنگل‌های بامبو الهام گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کانسپت، رینگ‌های آلیاژی ماشین‌کاری شده است که با کروم، مشکی براق و پره‌های قرمز تزئین شده است. در آخر هم به سانروف پانوراما می‌رسیم که نور طبیعی زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

اینفینیتی فقط در مورد طراحی بیرونی این کانسپت صحبت کرده و هیچ اشاره‌ای به پیشرانه و همین‌طور ویژگی‌های داخلی آن نکرده است. بااین‌حال، طبق گزارش‌ها، نسل جدید QX80 به پیشرانهٔ V6 توئین توربو مجهز خواهد بود. فعلاً مشخص نیست که این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی را چه زمانی در نمایندگی‌های فروش خواهیم دید اما نسخهٔ تولیدی کانسپت‌های اینفینیتی معمولاً یک سال پس از معرفی کانسپت به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین، احتمالاً QX80 جدید سال آینده با مدل ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    حضرت تمام عیار❤️

    موافقم 81
    مخالفم 19
    1. دیا

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (110 ديدگاه)

      با اینکه بدجور طرفدار تویوتا هستم ولی قسمت جلوش از لندکروزر بهتره. اگه از نزدیک لنکروزر رو ببینید متوجه میشید که بالا گلگیرهای جلو خیلی خیلی زشت شده و هیچ تناسبی با بقیه بدنه نداره متاسفانه.

      موافقم 48
      مخالفم 9
  2. AMANTE

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    وقتی طراحی لکسوس و بدنه ی نویگیتور رو با هم مخلوط میکنیم.

    موافقم 29
    مخالفم 28
  3. blackwing

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    با تویین توربو ۶ سیلندر میخواد با ۶.۲ لیتری سوپرشارژ اسکالید رقابت کنه !؟ 🥲🥲
    اینفینیتی هیچوقت نتونسته و نداشته که با اسکالید شونه به شونه بشه

    موافقم 38
    مخالفم 62
    1. نویدی

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (300 ديدگاه)

      6 لیتری آمریکایی قدرت و شتابش در حد سه لیتری آلمانیه،زیاد به اعداد و ارقام استناد نکن.مخصوصا آمریکاییا.

      موافقم 15
      مخالفم 13
      1. همایون

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        شما هنوز هیچ شناختی از خودروهای آمریکایی نداری

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. Edwin

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      تازه طراحی جلوش هم کاملا از اسکالید کپی کرده خجالتم خوب چیزیه حداقل جوری کپی کن نامحسوس باشه این طرح چراغ کشیده و اون لامپای عمودی و اون جلوپنجره اگه این اسکالید نیس پس چی هس … چاپنیای پررو

      موافقم 6
      مخالفم 14
  4. datsun

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3504 ديدگاه)

    عجب چیز خفنی شده تا ببنیم چه تصمیمی برای پاترول بگیره احتمالا اونم نسل جدید بده

    موافقم 61
    مخالفم 10
    1. Hamilton1970

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (529 ديدگاه)

      احتمالا اول نسل جدید پاترول معرفی شه که از روش اینفینیتی QX80 جدید معرفی شه

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. Mehdi

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آره تیزر ۹۰ سالگیش رو داره میزنه

      موافقم 2
      مخالفم 2
  5. amirmohammad

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (441 ديدگاه)

    ترکیب ضعیف اسکالید و نویگیتور و LX.امکان نداره تو امریکا کسی این رو به اسکالید تریجح بده.معلوم نیست اینفینیتی داره چیکار میکنه.تو مسیر بدیه

    موافقم 27
    مخالفم 50
    1. بهزاد

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      دوست گرامی نسل قبلیش بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در فروش نزدیک اسکالید بود و امسال هم میتونه به فروش ۱۲ هزار دستگاهی برسه و اسکالید تو لیگ ۴۰ هزارتایی هست و با ورود این نسل براحتی میتونه به فروش سالیانه ۲۰ هزار دستگاهی برسه.
      چیزی که مشخصه این کانسپت مسیر درستی داره و کلا این کلاس فعلا رو بورسه مگر اینکه یک بحران اقتصادی بیاد و شرایط تغییر کنه.

      موافقم 35
      مخالفم 9
      1. Amirmohammad

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (441 ديدگاه)

        دوست عزیز سال ٢٠٢٢ کلا ٧ هزارتا فروخت qx80
        اسکالید ۴٠ هزارتا فروخت
        کجاش نزدیکه؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          با احترام به نظرات شما اما احساس میکنم به خود متن و نظر دقت نمیکنی و به اصطلاح دوزاریت دیر میوفته.
          مرد مومن اون سالهایی که مثال زدم برو ببین که اسکالید حدود ۲۰ هزار تا میفروخت و QX هم حدود ۱۹ هزارتا.
          ۶ ماه اول امسال ۶ هزار دستگاه فروخته و تا پایان سال به ۱۲ هزار هم میرسه.
          مشکل شما و برخی از صاحب نظران اقتصاد صنعتی اینجاست که هنوز متوجه نیستید مثلا اگر در کلاس suv های فول سایز در آمریکا سالیانه مثلا ۲۰۰ هزار تقاضا وجود داشته باشه در نهایت ظرفیت تولید، اسکالید فقط ۴۰ هزارتا میتونه پوشش بده و بازار هنوز به ۱۶۰ هزار دستگاه دیگر نیاز داره و این مدل کامنت که میگه امکان نداره کسی به جای اسکالید اینو بخره حتما دچار سستی اطلاعات ورودی هست.

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. Amirmohammad

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (441 ديدگاه)

        امیرعباس جان(!!!) میخوای لینک فروش اینا هم بزارم؟ خداروشکر که مثل آب خوردن با لینک میخوری زمین و نقض میشه حرفات
        بیشترین فروش اینفینیتی qx80 در سال ٢٠١٩ بود که ١٩ هزارتا فروخت
        همون سال اسکالید ۳۵ هزارتا فروخت! کجاشون نزدیک به همه؟؟ چرا الکی میگی اسکالید نزدیک به ٢٠ هزارتا فروخت؟ الان خوشت میاد من لینک بزارم فروش هارو ببینی بقیه هم ببینن اونوقت زشت بشه واست ؟ ١۵ هزارتا فروششو تو ذهن خودت اوردی پایین! کلا دوست داری تو ذهن خودت دنیای واقعی رو تغییر بدی و منم هی با لینک و امار میریزمش به هم!
        امسال هم اسکالید ۴٠ هزارتا فروخت و اینفینیتی ٧ هزارتا
        لینک میخوای باز؟

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          شما تاریخ میلادی را دو سال عقب بکش و ببین قبل از ۲۰۱۸ این دو خودرو چه شرایطی داشتن.
          امسال هنوز تمام نشده و آمار شما برای سال قبل هست.
          شما از جمله امکان نداره استفاده میکنی بعد نمیدونی چجوری ماله بکشی ، خوب اگه امکان نداره وجود داشته پس چطور سایرین در این کلاس خودرو میفروشن؟

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Amir Machine

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          جناب تحلیلگر کلاً داری اشتباه میزنی عزیز!!
          اون فروش 20 هزارتایی اسکالید بین سال‌های 2016 تا 2019 که میگی، فقط برای نسخه استاندارد یا کوتاهه!!
          اون سال‌ها GM فروش نسخه کشیده یا ESV اسکالید رو جدا اعلام میکرد و بین همون سال‌های 2016 تا 2019 نسخه ESV هم سالانه حدود 15 هزارتا میفروخت که با فروش نسخه کوتاه مجموعاً میشد حدود 35 هزارتا
          از سال 2020 دیگه آمار فروش دو نسخه باهم اعلام شد

          https://carsalesbase.com/us-cadillac-escalade/
          https://carsalesbase.com/us-cadillac-escalade-esv/

          اینفینیتی تو فروش هیچوقت به اسکالید نزدیک نبوده، حالا اینکه امکان نداره خریدار داشته باشه که درست نیست، QX80 با وجود سن بالاش هنوز هم خریدارای خودشو داره ولی چیزی که مشخصه اینه که پادشاه این کلاس بی برو برگرد اسکالیده و هیچ رقیبی تو فروش توان نزدیک شدن بهشو نداره، فورد خودشو کشت با نویگیتور سهمی از بازار اسکالید بگیره، حتی نصف اونم نفروخت، دیگه چه برسه به بقیه

          موافقم 3
          مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دوستان
    دیروز تو ترافیک یه ماشین دیدم از کنارم رد شد ، اولش فکر کردم اینفینیتی یا نیسان هست ، بیخیالش نشدم و افتادم دنبالش تا ببینم چیه و کنجکاو شده بودم ، وقتی رسیدم بِهِش دیدم یه مارک عجیب داره و فکر کردم اینو کجا دیدم تا اینکه فهمیدم برند ترامپچی از چین هست !

    دوستان باور کنید بهترین ماشین چینی مثل تیگو۸ هم که به ما میفروشند در مقابل طراحی و کیفیت طراحی و متریال ترامپچی که گذرموقت هم بود ، اصلاً قابل مقایسه نیست و اینجا بود که فهمیدم تمام چینی‌هایی که مردم ایران میخرند نه تنها درجه۳ هم نیستند بلگه لگنی بیش نیستند و واقعاً برای من جای سوال داره که چرا واقعاً ماشین‌های خوب چینی وارد نمیشه و چه دلیلی داره این 💩💩💩‌های چینی به مردم ما بفروشند و بدتر اینکه مردم ما با عشق هم پول میدهند برایشان !

    واقعاً که این لیاقت ایرانی جماعت هست و مقصر دولت نیست چرا که مردم با خرید کردنشان مهر تایید میزنند به اینکه لیاقتشان همینه و کمتر !!!!

    واقعاً از طراحی و جزئیات طراحی این خودرو لذت بردم و واقعاً اگر همینطور پیش بره و قیمت پائینی که محصولات چینی نسبت به دیگر برندها داره و شراطی فروش راحت ، میتونه دنیای صنعت بین‌المللی را به زانو در بیاره و تنها راه مقابله با بیکاری مردم جهان ، راه ندادن محصولات چینی هست و اگر نه چشم باز کنیم تا ۱۰ سال آینده چین همه را به زانو در میاره و همه سهام‌ها ، اوراق قرضه ، ملک‌ها و زمین‌های ارزش‌مند را با پول‌هایی که از خودشان گرفته‌اند میخرند و حاکم کل جهان میشوند !

    چین ، ارزش برندها را داره با پشتکارش زیر سوال میبره و محصولات ارزانش چون درجه کیفیت‌های مختلف داره ، میتونه تمام تولیدکنندگان را بیچاره کنه !

    آینده برای همه‌ی جهان دلهره‌آوره و تنها کسانی زنده میمانند و زندگی میکنند که تخصصی را یاد بگیرند و بهترین تخصص به نظر من کارهای خدماتی هست که نیروی انسانی زیاد میبره ولی حداقل ریسک کمی داره !

    در آینده از دو چیز باید ترسید :
    یکی چین و دیگری هوش‌مصنوعی !!!!!

    موافقم 33
    مخالفم 29
    1. Amir Abbas

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      نه نوید جان اینطوری نیست. توجه کن چین داره دچار مشکلات اقتصادی بزرگی میشه. دلیل های محکمی دارم. اولا که جمعیتش داره پیر میشه و نیروی کارش اصلا دیگه مثل سابق ارزان نیست. همین الانم شرکت های بین المللی دارن از چین میرن‌ به ژاپن هند و اندونزی و مکزیک و اگه سرچ کنی دستت میاد که اپل برای اولین بار میخواد آیفون بعدی رو تو هند درست کنه. و همچنین نرخ بیکاری جوانان درش خیلی زیاده ( حدودا 22 درصد) و همچنین داره به سمت تورم منفی میره. همین چند روز پیش هم خبر اومد که چین باز هم از برآورده کردن انتظارات کارشناسان اقتصادی باز مانده‌. و آمار ناامید کننده دوباره ثبت کرده چین هیچوقت حاکم جهان نمیشه. ده سال پیش همه کارشناس ها میگفتن چین آمریکا رو به زمین میزنه در اقتصاد اما الان همه شون دارن حرفاشون پس میگیرن به دلایلی که عرض کردم خدمتت. هیچ احتیاجی به نگرانی نیست نوید جان‌‌. به قول بایدن الان مشکلات اقتصادی چین مثل یه بمب ساعتی میمونه ، که درستم میگه چون اگه چین وارد رکود بشه( که احتمال بسیار بالا هم میشه) دنیا دچار رکود میشه. اینایی که گفتم همه با یه سرچ در میاد از اینترنت. خودم مطالب کردم و حرف الکی اصلا نیست

      موافقم 24
      مخالفم 7
      1. بهزاد

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        نکته ی خوبی را ذکر کردید امیر عباس گرامی و بحران چین از بازار املاک شروع شده و صحبت از میلیاردها دلار زیان در این بخش هست و احتمال رخ ندادن رکود اقتصادی در چین کمه و کشورهای دیگه کم کم خودشونو آماده میکنند.
        این بحران مثل یک زنجیر هست که حلقه های اون رفته رفته محکم تر شدن مانند؛
        با شکوفایی اقتصادی نیروی کار فراوان به بازار سرازیر شد و این نیروها دارای بیمه هستند که با بازنشستگی هزینه های زیادی بابت حقوق و درمان به دولت و صندوق ها تحمیل میکنند.
        افزایش هزینه نظامی و امنیتی که نمودارش هر سال افزایشی هست.
        تحریم های صنعت نیمه هادی که باعث خروج سرمایه انسانی و مالی از این کشور شده.
        مالیات تولید باتری در چین توسط آمریکا که موجب کنسل شدن چندین قرارداد همکاری شرکت ها با تولیدکنندگان چینی شد.
        تحریم شرکت های تامین کننده تجهیزات ارتباطی و مخابراتی.
        ظهور کشورهای تولید کننده بالقوه جهت سرمایه گذاری مثل مکزیک و ویتنام و هند و فیلیپین و… و حتی پوشاک مثل بنگلادش.
        و موارد دیگری که در مقال نمیگنجد.
        در کل هر کشوری به سمت میلیتاریزه شدن یا توسعه توان خودش خارج از خاکش بره توسط غرب تضعیف میشه و همان اتفاقی که برای نازی ها و مارکسیست ها یا اتحاد عرب و… افتاد برای چین هم قابل پیش بینی بود.

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. amirmohammad

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (441 ديدگاه)

          در رد تمام صحبت های شما که خلاف واقعیت موجوده هم یه نکته رو بگم که چین هفته گذشته صادرات دو عنصر گالیوم و ژرمانیوم به امریکا رو ممنوع کرد.باید بدونین که ابن دو عنصر جزو عناصر ضروری ساخت تراشه هستن و چین 80 درصد منابع این دو عنصر رو در جهان داره.یعنی بدون این دوتا باید با تراشه خداحافظی کنه کسی که میسازه

          موافقم 2
          مخالفم 15
        2. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          ژرمانیوم و گالیوم به صورت محصول جانبی از صنایع آلومینیوم و زغال سنگ بدست میاد و اونطور که شما فکر میکنی دارای معادن استراتژیک نیستند و غربی ها به دلایل زیست محیطی سالها پیش فرآوری این دو ماده را تعطیل کرده بودن اما به تازگی در کانادا و استرالیا چند شرکت کار تهیه این دو ماده را شروع کرده و حتی آلمان هم دستور فرآوری این دو ماده را صادر کرده.
          سالها پیش تقریبا ۹۷ درصد این مواد از چ ین وارد میشد اما چندین سال هست ژاپن و کره جنوبی نیز به تولید این دو اقدام کردند و سهم چ ین این اواخر در گالیوم به ۸۰ درصد و ژرمانیوم به ۶۰ درصد کاهش یافته بود.
          شما مطمئن باش در جنگ تجاری چین بازنده میشه و این شروع داستان تقابل غرب و اژدهای زرد هست و در دوران معاصر تحریم ها اثری بر غرب نداشته و نتیجه کاملا معکوس بوده.
          نرخ بیکاری بین جوانان در چین به ۲۲ درصد رسیده و نمیدونم شما چرا به صورت جهادی میای خبری که خود مقامات چین منتشر کردن نفی میکنی!
          در سال ۲۰۲۲ میزان جریان سرمایه گذاری در جنوب و جنوب شرق آسیا ۶۶۲ میلیارد دلار بود که از این میزان ۱۸۹ میلیارد دلار متعلق به چ ین و البته از این میزان ۱۱۸ میلیارد دلار در هنگ کنگ بوده و ۷۱ میلیارد در چ ین و ۴۷۳ میلیارد دلار دیگر به سایرین اختصاص داشت.
          در حال حاضر خروج سرمایه از چ ین شدت یافته و حتی سرمایه گذاران چینی هم به مناطق و بازارهای دیگر سرازیر شدن.
          فکر کنم چندین ماه پیش بود که در یک ماه حدود ۶۷ میلیارد دلار سرمایه از چ ین خارج شد که نوعی رکورده.
          آمار رشد gdp هم و درصدش فعلا مثبته اما با توجه به جنگ تجاری و جریان عدم وابستگی به تولیدات چ ین و طرح های جایگزینی محصولات ساخت این کشور در آینده اژدهای زرد را با چالش روبرو میکنه.

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. Amirmohammad

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (441 ديدگاه)

          من از شما خواستم برای صحبتات لینک و منبع بزاری (با اینکه میدونستم نداری) ولی نزاشتی و باز صرفا صحبت های روی هوا و بدون منبع و چیزایی که دوست داری اتفاق بیوفتن رو تکرار کردی
          اشکال نداره جاش من لینک میزارم که امار بیکاریش چند درصده.ده تا سایت دیگه هم هست که همین درصد رو زدن.شاید جنابعالی دوست داری امار بیکاریشون ٢٢ باشه ولی همونطور که میبینی اینطور نیست
          امار gdp هم که گفتم،حالا شما با انشالله ماشالله صبر کن چیزی که میخوای به وقوع بپیونده

          https://tradingeconomics.com/china/unemployment-rate

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. Amirmohammad

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (441 ديدگاه)

          درضمن بهزاد جان ظاهرا حواست نبود هول شدی لو دادی که اکانت امیر عباس هم خودت هستی! چون من امیرعباس رو ریپلای کردم و تو دقیقا همون صحبت های اکامنت امیرعباس رو برای من ریپلای کردی!!!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          پور فسور جان آمار بیکاری جوانان!!!!!
          وزارت کار یا هر چیز دیگری در چی ن اومده گفته آمار بیکاری بین افراد ۱۶ تا ۲۴ سال رو به افزایشه و به ۲۲ درصد رسیده.
          برای هر مطلبی نیاز به لینک نیست و شما میتونید با سرچ مختصری به همان مطالب عنوان شده برسید و اگر یک زمانی احساس کردی مطلب من درآوردی یا کذب هست میتونی از طرف مقابل لینک طلب کنی.
          مثلا اگر آمار بیکاری جوانان در چ ین را سرچ کردی و هیچ کجا به ۲۲ درصد نرسیدی مطمئن باش دچار نوعی فیلتر حزب کمونیست شدی چون این خبر چند روز هست در اکثر خبرگذاری ها عنوان شده.
          بنده هیچ زمانی دو اکانت نداشتم و با همین مشخصات از روز اولی که در پدال بودم تا به حال در مباحث شرکت داشتم.
          کاری نداریم به برداشت هایی که بسیار بزرگ شده یا دلایلش چیه اما خودت خندت نمیگیره یکی از ابرقدرتان اقتصادی و نظامی و سیاسی در دنیا میاد دو ماده یا عنصر را تحریم میکنه در حالی که زمان زیادی برای پیدا کردن جایگزینش هدر نمیره!؟
          این کشور حتی این توان را نداره که بتونه فقط ۱ بشکه نفت یا دو کیلو آهن را برای آمریکا تحریم کنه.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        6. Amirmohammad

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (441 ديدگاه)

          درحالی که پنج بار گفتم لینک بزار هر سری حرکت به سمت کوچه علی چپ رو انتخاب کردی شما،طبیعیه چون چیزی که گفتی رو هوا بود و منبعش صرفا ذهنت هست که دوست داره مثلا امار بیکاری چین ٢٢ درصد باشه اما امار واقعی که 5 درصد هست رو من لینکش رو گذاشتم اما خب هی داری خودتو گول میزنی.حقیقت تلخه،اگر میخوای لینک های بیشتری هم بزارم تا تلخ تر هم بشه،تو تمام سایت ها امار بیکاری چین بین 4تا 5 درصد بود. و جنابعالی هم فقط میتونی بگی اره رفیقم تو وزارت کار چین دیروز بهم گفت امار ٢٢ هست! بدون هیچ لینک و منبع،حرف بدون منبع هم ارزشی نداره و من با یک لینک مثل آب خوردن نقضش کردم.

          چین و امریکا هم که الان ٨ ساله با هم وارد جنگ اقتصادی شدن و هموطنور که امارش رو گذاشتم رشد اقتصادی و رشد GDP چین تو این مدت بیشتر. بوده.الان هم که اون دو عنصر اصلی رو تحریم کرد و اینکه نمیتونی درک کنی که اون دو عنصر ارزششون صد برابر اهن هست خودش جای بحث داره!
          همینکه خود امریکایی ها میگن تا سال ٢٠٣۵ رتبه یک کی هست کافیه حالا شما هی تو ذهنت به خودت الکی بگو امارش ٢٢ درصده درحالی که من با یک لینک خرابش کردم

          کلا زیاد هول نشو دوست عزیز که اینطور زشت نشه که با یه اکانت دیگه اشتباهی جواب بدی و صحبت های اون اکانت رو بگی،زشته این کارا

          موافقم 0
          مخالفم 2
        7. بهزاد

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          پور فسور شما حال سرچ نداری مشکل ما چیه؟
          https://parsi.euronews.com/2023/07/17/new-record-urban-youth-unemployment-chinas-economic-growth
          اون دور عنصر معدنی نیستند بلکه محصولی از صنایع ذغال سنگ و آلومینیوم بوده و به خاطر ذخایر شرکت ها در کوتاه مدت تاثیری ندارند و برای بلند مدت براحتی جایگزین میشوند.
          بحث سر رشد اقتصادی نیست بلکه دورنمای اقتصاد مطرحه و وقتی سرمایه گذاری افت میکنه رشد اقتصادی در آینده محدود تر خواهد شد.
          یک زمانی ایران و عراق و روسیه و… رشد اقتصادی خوبی داشتند اما با شروع تحریم ها اوضاع به گونه ای شده که نیاز به گفتن نداره و شاید شما زیادی به چین امیدواری یا واقعا قدرت اهرم های مالی اقتصادی را درک نمیکنی.
          فقط وضعیت صنعت خودرو گویای اتفاقات پیش رو هست و دولت چین در جدیدترین اقدام ۷۲ میلیارد دلار سوبسید در دو سال آینده روی خودروها تعیین کرده و بسیاری از کمک های مالی که رقمش بالاست.
          https://insideevs.com/news/673561/china-new-72-billion-nev-incentives/
          نیازی هم به گفتن نداره که یکی از مزیت های چین صنعت معدن و فرآوری مواد هست اما با روند پیش رو و گسترش فعالیت های معدنی شرکت های غربی به خصوص کانادا و آمریکا و همینطور استرالیا و ژاپن و… این مزیت در آینده وضعیت فعلی را نداشته و اهرم های تحریمی چین کاملا ناکارآمد میشه و غرب به خوبی از وضعیت تحریم مواد آگاه هست به خصوص اتفاقی که بر سر مناقشه جزایر بین چین و ژاپن افتاد و در اون ایام این تحریم ها شکل گرفت.
          روسیه رفت کارخانه ی فولاد اکراین زد تا بزرگترین تولید کننده گاز نئون که ۵۰ درصد سهم داشت را زد به امید برهم خوردن صنعت تراشه اما دیدی که اتفاقی رخ نداد و در زمان کوتاهی تامین کننده های جایگزین وارد گود شدن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. amirmohammad

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (441 ديدگاه)

        نرخ بیکاری توی چین 5 درصد هست نه 22 درصد!طبق تمام منابع موجود.شما یه کشور 1.5 میلیاردی رو نرخ بیکاریش رو 5 درصد نگهداری و فقر مطلث هم توش ریشه کن کنی یعنی معجزه.امریکا مثلا درصد بیکاریش 3.5 هست با یک پنجم جمعیت چین
        رشد اقتصادی چین هم امسال حدود 5 درصد بوده که بین ابرقدرت ها بیشترینه.ده سال پیچ هم کسی نگفت چین قدرت اول دنیا میشه میدونم لینک و منبعی نداری برای این صحبتت.بلکه چند ساله که میگن تا سال 2035 یا 2040 چین رتبه یک اقتصاد دنیا میشه با توجه به رشد فعلی و شاخص های gdp و غیره و همشون هم سرحرفشون هستن همین الان میشه واست لینک تحلیل ها و مقالاتشون توی سایت های امریکایی و انگلیسی رو بزارم.امار دروغ نمیگه.چیزی هم تغییر نکرده که پس بگیرن صحبتشون رو ولی اگه برای اینم منبعی داری که کسی ده سال پیش گفته و حالا پس گرفته بزار لینکش رو لطفا(میدونم نداری)

        دقیقا کجا سرچ کردی شما که به این اعداد رسیدی؟چون من برای همشون هم منبع دارم نه از یک سایت بلکه ده تا!
        اینکه 5 درصد رو گفتی 22 درصد عجیبه.
        کسی هم اینجا با جابه جایی رتبع اول و دوم اقتصاد نگران نمیشه چون فرقی برای ما نداره و دنیا هم دنیای رقابته قرار نیست یکی تا اخر رتبه ای رو حفظ کنه.زمانی هم بریتانیا جایگاه آمریکا رو داشت

        موافقم 4
        مخالفم 18
        1. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          ژرمانیوم و گالیوم به صورت محصول جانبی از صنایع آلومینیوم و زغال سنگ بدست میاد و اونطور که شما فکر میکنی دارای معادن استراتژیک نیستند و غربی ها به دلایل زیست محیطی سالها پیش فرآوری این دو ماده را تعطیل کرده بودن اما به تازگی در کانادا و استرالیا چند شرکت کار تهیه این دو ماده را شروع کرده و حتی آلمان هم دستور فرآوری این دو ماده را صادر کرده.
          سالها پیش تقریبا ۹۷ درصد این مواد از چ ین وارد میشد اما چندین سال هست ژاپن و کره جنوبی نیز به تولید این دو اقدام کردند و سهم چ ین این اواخر در گالیوم به ۸۰ درصد و ژرمانیوم به ۶۰ درصد کاهش یافته بود.
          شما مطمئن باش در جنگ تجاری چ ین بازنده میشه و این شروع داستان تقابل غرب و اژدهای زرد هست و در دوران معاصر تحریم ها اثری بر غرب نداشته و نتیجه کاملا معکوس بوده.
          نرخ بیکاری بین جوانان در چ ین به ۲۲ درصد رسیده و نمیدونم شما چرا به صورت جهادی میای خبری که خود مقامات چ ین منتشر کردن نفی میکنی!

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. بهزاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          کامنت ها چرا ثبت نمیشن!

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. aref

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ترامپچی
      Gs8 2022
      عمرا تا نگنت بدونی که چینیه کیفیت درجه یک طراحی عالی فول سایز بنظرم خیلی خفنه متریال با کیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 2
  7. امیر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    در حد و اندازه اسکالید نیست ! نه از نظر لوکس بودن و نه از نظر قوای فنی ، اسکالید بیش تر از ۲۰ سال که پادشاه suv های فول سایز هست و اخیرا هم با معرفی نسخه ۷۵۰ اسب بخاری برقی این سلطنت و تا چند سال دیگه تمدید کرد ( نسخه برقی اسکالید علاوه بر قدرت و شتاب فوق العاده ای که داره ، طبق ادعا gm : از پیشرفته ترین سیستم تعلیق تطبیقی دنیا نیز استفاده میکنه تا باعث بشه لوکس ترین سواری ممکن بین همه شاسی بلند ها رو ارائه کنه )

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. طاها

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      عزیز
      این این دوتا کاملاً مشتری های متفاوتی دارن

      اسکلید خودروی آفرود نیست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اسکایلد ابهت بیشتر داره
    رخ اسکایلد اینو می خوره

    موافقم 18
    مخالفم 11
  9. Car love

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (549 ديدگاه)

    وقتی دوست داری اسکالید باشی ولی نمیشه

    موافقم 14
    مخالفم 19
    1. بهنام

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (828 ديدگاه)

      بوی سوزش میاد

      موافقم 20
      مخالفم 9
  10. بهنام

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    به به . از همه ی رقبا حداقل از منظر طراحی زیباتر و با ابهت تره . عالیه

    موافقم 16
    مخالفم 9
  11. lelewed933

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    درمورد چراغهای عقبش بهتره که تجدید نظر کنن

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. Edwin

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چراغای عقبش هم از تارا کپی کردن جاپوون👎

      موافقم 2
      مخالفم 1
  12. aref hesami

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ترامپچی
    Gs8 2022
    عمرا تا نگنت بدونی که چینیه کیفیت درجه یک طراحی عالی فول سایز بنظرم خیلی خفنه متریال با کیفیت

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا