کرایسلر

پلیموت همی کودا کانورتیبل 1970، گران‌ترین عضلانی با قیمت 3 میلیون دلار

پلیموث همی کودا کانورتیبل ماسل کار بسیار کمیابی است که تنها ۲۱ دستگاه از آن ساخته شده و قرار است یکی از آن‌ها به‌زودی به حراج گذاشته شود.

پلیموث باراکودا تنها دو هفته قبل از فورد موستانگ در سال ۱۹۶۴ با پیشرانه‌های شش سیلندر خطی و V8 کم‌حجم معرفی شد اما در اواخر دههٔ ۶۰ بسیار قوی‌تر شد. در سال ۱۹۷۰ پلیموث در نسل دوم این ماشین همه‌چیز را ارتقاء داد و پیشرانه‌های حجیم را برای آن ارائه کرد. این موتورها شامل ۷.۲ لیتری V8 و ۷ لیتری همی می‌شد که به ترتیب با ۳۹۰ و ۴۲۵ اسب بخار قدرت، باراکودا را به یک ماسل کار تمام‌عیار تبدیل کردند. بااین‌حال، هزینهٔ بیمهٔ بالای این نسخه‌های قدرتمند باعث می‌شد فروش پایینی داشته باشند.

به همین دلیل، در سال ۱۹۷۰ تنها ۱,۷۸۴ خریدار نسخهٔ ۷.۲ لیتری را انتخاب کردند و فقط ۶۶۶ نفر مدل همی را خریدند. در سال ۱۹۷۱ نیز با کاهش فروش چشمگیر کل خانوادهٔ باراکودا، فروش مدل‌های قدرتمند هم کمتر شد تا جایی که از مدل ۷.۲ لیتری تنها ۲۵۴ دستگاه و از ۷ لیتری همی فقط ۱۱۴ دستگاه فروخته شد؛ بنابراین، بدیهی است که از بین این دو نسخهٔ قدرتمند، مدل همی که با نام همی کودا شناخته می‌شود کمیاب‌تر است. این مدل فقط در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ تولید شد و مجموعاً تنها ۷۸۰ دستگاه از آن به تولید رسید. ازاین‌رو، امروز همی کودا به ماسل کار کلاسیک بسیار خواستنی و گران‌قیمت تبدیل شده است.

نسخهٔ کوپهٔ این ماشین در مدل ۱۹۷۰ معمولاً با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار در حراجی‌ها فروخته می‌شود درحالی‌که این رقم در مدل کمیاب‌تر ۱۹۷۱ برای نمونه‌های کاملاً فابریک و تمیز از مرز ۴۰۰ هزار دلار فراتر می‌رود. رکورد گران‌ترین همی کودای کوپه تاکنون هم ۹۳۵ هزار دلار بوده است اما نمونه‌های کانورتیبل بسیار گران‌تر هستند. دلیل این موضوع، تعداد ساخت بسیار اندک همی کودای کانورتیبل است به‌گونه‌ای که در سال ۱۹۷۰ تنها ۱۴ دستگاه و در سال ۱۹۷۱ فقط ۷ دستگاه از این مدل ساخته شد. گران‌ترین همی کودای کانورتیبل یک مدل ۱۹۷۱ بود که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۳.۸ میلیون دلار فروخته شد.

مدل ۱۹۷۰ اما قیمت کمتری دارد و گران‌ترین نمونهٔ آن در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲ میلیون دلار به فروش رسید. این رکورد اما احتمالاً به‌زودی شکسته خواهد شد زیرا همان خودرو قرار است در ژانویهٔ ۲۰۲۴ دوباره به حراج گذاشته شود. این همی کودای کانورتیبل زردرنگی که در اینجا مشاهده می‌کنید، کاملاً بازسازی شده و یکی از تنها ۹ همی کودای مدل ۱۹۷۰ با گیربکس اتوماتیک است. طبق برآوردها، این خودرو با قیمتی بین ۲.۵ تا ۳ میلیون دلار به فروش خواهد رسید تا رکورد جدیدی را برای همی کودا ۱۹۷۰ ثبت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3555 ديدگاه)

    یا به عبارتی پول ۳۰۰ دستگاه فیات ۵۰۰
    یا به عبارت دیگه پول ۳۰ دستگاه تسلا سایبر ترک

    موافقم 29
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      کسی که ۳ میلیون دلار پول ماشین کلکسیونی میده از سایبرتراک به عنوان سطل آشغال متحرک استفاده میکنه

      موافقم 64
      مخالفم 2
    2. parhamiof

      ۱۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      بوگاتیه 3 میلیون دلار؟
      3 میلیون دلار؟
      152 میلیارد و 700 میلیون تومن؟

      موافقم 15
      مخالفم 6
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (982 ديدگاه)

    با رنگ مشکی خیلی گنگ میشه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  3. PURIYA

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (460 ديدگاه)

    خوش به حال اون کسی که میفروشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. blackwing

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (886 ديدگاه)

    هیچوقت با اگزوزهای داخل بدنه این ماشین کنار نیومدم 🤦🏻‍♂️

    موافقم 11
    مخالفم 15
  5. .Amir.

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    زرد قناری 🐤

    موافقم 22
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1341 ديدگاه)

    مدل ۱۹۷۰ اما قیمت کمتری دارد فقط ۲ میلیون دلار
    متر و معیار قیمت کم هم جا افتاد

    موافقم 19
    مخالفم 0
  7. yaghoub

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به نظر من در آینده و با محدودیت های زیست محیطی و رونق بیشتر خودروهای برقی . کلاسیک های آمریکایی قیمت های خیلی بیشتری پیدا میکنند .

    موافقم 21
    مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1827 ديدگاه)

    به هیچ وجه منطقی نیست در حد هایپرکارها قیمت گذاری شده

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا