دوئل آئودی RS3 و سئات لئون کوپرا

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال به کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت سگمنت C پرداخته‌ایم. کلاسی که تا حدودی نمایندگان دیگری نسبت به دیگر سگمنت‌ها دارد. بااین‌حال در رقابت‌های ما خودروهای زیر شرکت کرده‌اند:

مرسدس بنز A45 AMG

ب‌ام‌و M140i

آئودی RS3

فولکس‌واگن گلف R

پژو 308 GTi

سئات لئون کوپرا

فورد فوکوس RS

هوندا سیویک تایپ R

اولین دوئل این گروه بین دو عضو از گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی RS3 و سئات لئون کوپرا برگزار شده است.

audi-rs3-vs-seat-leon-cupra

آئودی RS3

audi-rs3_sportback-2018-1024-01

این خودرو کوچک‌ترین عضو خانوادهٔ RS آئودی است و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز به‌تازگی در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است. آئودی RS3 مجهز به یک پیشرانهٔ متفاوت 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو است که در نوع خود منحصربه‌فرد است و با تولید400 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور، آئودی RS3 را به قوی‌ترین خودروی کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت تبدیل می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند؛ بنابراین آئودی RS3 یکی از مدعیان قدرتمند این کلاس و این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

سئات لئون کوپرا

seat-leon_cupra_290-2016-1024-02

سئات لئون نیز مانند رقیبش یک هاچ‌بک سگمنت C است که پلت‌فرم مشترکی با دیگر خودروهای این سگمنت گروه فولکس‌واگن یعنی اشکودا اکتاویا، فولکس‌واگن گلف و همین آئودی A3 دارد؛ اما سئات هم مانند فولکس‌واگن و آئودی نسخهٔ داغ و اسپرتی از لئون را با نام کوپرا عرضه می‌کند و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز مانند آئودی RS3 به‌تازگی معرفی شده است که بنابراین شاهد رقابت عادلانه‌ای هستیم. لئون کوپرا اما برخلاف RS3 از یک پیشرانهٔ کوچک‌تر 2 لیتری 4 سیلندر توربو استفاده می‌کند که 290 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد یا یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات فنی

  آئودی RS3 سئات لئون کوپرا
پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
قدرت 400 اسب بخار 290 اسب بخار
گشتاور 480 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیه 5.7 ثانیه
مصرف سوخت 8.3 لیتر 6.6 لیتر
طول 4.31 متر 4.26 متر
قیمت پایه 58 هزار دلار 37 هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

30 دیدگاه

    1. Ace
      سوابق: (7786 دیدگاه) ,

      .
      هیچ ماشینی در این کلاس در برابر آئودی RS3 حرفی واسه گفتن نداره. 💛💙💜💚❤

      پاسخ
      1. سامان اذری
        سوابق: (1832 دیدگاه) ,

        این مقایسه درست نیس
        ائودی اندازه مزدا6 از سئات گرونتره

        پاسخ
  1. sunmartin
    سوابق: (1684 دیدگاه) ,

    سئات لئون در واقع خودوری محبوبیه از یک انجین 2 لیتری 290 اسب بخار ارائه میده اما در مقابل آقای خاص “آئودی” نمیتونه صحبتی داشته باشه آئودی فقط با پورشه و بی ام دبلیو قابل قیاسه rs3 یکی از بهترین ساخته های شرکت آئودی از هر جت جذابیت زیادی داره تریم داخلی و هد لایت و دریچه هوا غوغا میکنه

    پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    طراحی لئون خوش فرم و بهتره ولی آئودی از لحاظ فنی عالیه
    به نظر من لئون بهترین مدل تو ماشینای سئاته انصافا هر دو ماشینای خیلی خوبین نظر من لئونه با توجه به این که آئودی خیلی گرون تره

    پاسخ
  3. امره Emrah
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    تو همه زمینه ها آئودی بهتره مثل این می مونه که با تفنگ بادی بری به جنگ ژ3

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    اگر قیمت رو بزاریم کنار قطعا ایودی گزینه بهتریه بدون شک ، قدرت بیشتر ، گشت اور بیشتر و اقای خاص المانی … اما از خوبیه کوپرا هیچ چی کم نمیشه واقعا عالیه مصرف سوخت کم تر طراحی جذابی هم داره ، اما انتخاب من همون ایودیه

    پاسخ
  5. silver
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    رای من آئودی بود ولی یه انتقاد بهش دارم
    نمای میانی داشبورد(از پنل کنترل ایرکاندیشن به بالا) زیادی ساده است و به یه هاچبک اسپرت نمیخوره میتونست با بهبود اون قسمت حال و هوای کابین رو کاملا عوض کنه انگار خواستن ساده باشه تا دل همه رو بدست بیارن!
    ولی نمای جلو و عقب و جانبی اش حرف نداره مشخصات فنی هم که دیگه نیازی به گفتن نداره.

    پاسخ
    1. امیرهمایون
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      منم همین اعتقادو دارم زیادی محافظه کارانه است . یاد طراحی داشبورد محصولات رنو افتادم

      پاسخ
  6. GTS
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    من به خاطر صدا هم که شده RS3 رو انتخاب میکنم😃.واقعا نمیدونم صداش چطور انقد عالیه واقعا تفاوتی با R8 نداره پیشنهاد میکنم حتما در این مورد کلیپاشو ببینید

    پاسخ
  7. amin
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    واقعا انتخاب سختی بود.نسبت به دوئل دیروز امروز تصمیم گیری سخت تری داشتم اما در نهایت به دلیل پرفورمنس بالاتر و با اغماض از تفاوت قیمت رای من آئودی است اما از آنجا که مخاطب اینگونه خودروها جوانان هستند فاکتور قیمت میتواند برگ برنده ای برای سئات باشد

    پاسخ
  8. پژمان
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    پدال به نظر من مقایسه هات ناعادلانه هستش همه میدونن که خودرو های المانی طرفداراش از همه کشور ها زیاد تره پس چرا داری اینکارو میکنی و المانی رو با مثلا اسپانیایی مقایسه میکنی به نظر من آلمانی باید با آلمانی مقایسه شه حالا خود دانی ولی اگه اینجور پیش بره دوئل ها همه بی اعتبار میشن پس خواهش میکنم هر خودرو رو با خودرو کشور خودش مقایسه کن نه بیای مثلا سوناتا رو با ملیبو و اگه بتونی از هر کشوری دو تا خودرو انتخاب کنی که با هم رقابت کنن ویکی بیاد بالا و رقابت از سطح کشوری مثلا برسه به قاره ای و بعد ازاون هم برسه به رقابت جهانی که یکی برنده شه ……….این نظر من بود (((صلاح مملکت خویش خسروان دانند)))

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (369 دیدگاه) ,

      سلام پژمان عزیز. برای انتخاب رقبا به پارامترهای مختلفی توجه شده به عنوان مثال خودروهایی که از یک پلتفرم مشترک استفاده می کنند، در ابتدا در برابر هم قرار می گیرند تا تکلیف ما با خودروهای هم خانواده مشابه معلوم شود. البته صرفا در اینجا ما به دنبال تعیین خودروی بهتر نیستیم بلکه محبوبیت خودرو با معیارهایی چون زیبایی و ارزش در برابر بهای پرداختی تاثیر پذیر می شود. ممنون از مشارکت شما

      پاسخ
      1. Mehdi
        سوابق: (259 دیدگاه) ,

        خب تو ی کشور دو تا خودرو با ی پلتفرم پیدا میشه

        پاسخ
      2. Mehdi
        سوابق: (259 دیدگاه) ,

        طراحی بیرونی سئاتو خیلی دوست دارم اما داخلیش افتضاحه،در ضمن اختلاف قیمتم زیاده در صورتیکه سئات مصرف سوخته پایین تری داره،سئات خیلی به صرفه و اقتصادیه،هم قیمتی هم مصرف سوخت،اونم در برابر ائودی!!!! این خودش پیشرفت بزرگیه،من اگ خارج بودم انتخابم ائودی بود به خاطره طراحیه داخلیه عالیش،ولی به خاطره پیشرفت سئات به سئات رای میدم.👌

        پاسخ
  9. shahin
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    به آئودی رای دادم و فکر میکنم در نهایت مرسدس إی ۴۵ برنده این سگمنت بشه

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (385 دیدگاه) ,

    بیچاره جلو حریف گردن کلفتی افتاد راسیتش دوئل خیلی سختیه سریع نگید خب معلومه ائودی واقعیت اینه این دوتا ماشین تو پلتفرم یکین و راسیتش تو بحث طراحی قبول کنید طراحی لئون خیلی دوست داشتنیه یه نکته خیلی مهم اینه من تو دوئل اینفینتی و مرسدس خدایی نظرم این بود با توجه به اینکه فقط تفاوت قیمت حدود 7 هزار دلاره چشم بسته گفتم مرسدس ولی اینجا قضیه فرق میکنه واقعا پارامتر قیمت یه پارامتر بولدیه 21 هزار دلار ارزون تره و مسلما هزینه های نگه داریش برای یه جوون که مثلا این ماشینو میخره خیلی بهتره قبول دارم اون پول اضافه خب قدرت بیشتر سیستم چهار چرخ متحرک و البته ارم قشنگ ائودی رو همراه خودش داره ولی خداییش قبول کنین به قول معروف که میگفت این 21 هزار دلار ارزون تره ولی 21 هزار دلار ماشین کمتری نیست من نظرمه به لئون رای میدم میدونمم که اخرش R3 پیروز این دوئل میشه وقبولم دارم معرکس ولی نظره دیگه من به لئون رای میدونم چون پارامتر قیمت رو درنظر میگیرم یا بهتره بگم ارزش در برابر قیمت لئون رو بیشتر میبینم

    پاسخ
  11. احسان
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    دقیقا مثل وقتی هست که تیم فوتبال برزیل به ژاپن گل بزنه و ببره
    از اول هم معلومه برزیل هم میبره و هم پر طرفدار تره ولی در عین حال هیچی از شایستگی و ارزش تیم ژاپن کم نمیکنه

    پاسخ
  12. Jast bentley continental
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    به نظرم تو این گروه فینال بین گلف و مرسدسه خودم گلفو بیشتر مپسندم تو این مقایسه هم با این که لئونو خیلی دوست دارم ولی ائودی واقعا از هر نظر بهتره و قیمتشم باید بالاتر باشه

    پاسخ
  13. کارال
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    من ب سئات رای دادم . خدایی عکس سوم رو ببینید چقدر ناره . حالا با مشخصات موتوریش کار ندارم . طراحی بیرونیش ب نظرم بهتره .

    پاسخ
  14. ارمان
    سوابق: (1118 دیدگاه) ,

    بی شک به سعات رای میدم اصلا در حد اندازه اعودی نیست اما به پیشرفتش رای میدم به اراده , کار و تلاشش رای میدم
    در خوش بینانه ترین حالت کسی فکر نمیکرد روزی اسم سعات کناار اعودی بیاد
    اما حالا اون روز رسیده چقدر نتیجه دادن و میوه دادن تلاش شیرین .
    مردم کشور تقریبا ورشکسته اسپانیا این رو دارن و ما روی نفتی میخوابیم که 5تا اسپانیا رو میتونه از ورشکستگی نجات بده و . . . .
    همچی اخرش میرسه به اه و افسوس

    پاسخ
  15. حمیدرضا
    سوابق: (636 دیدگاه) ,

    برای من که به مصرف سوخت و مقرون به صرفه بودن توجه بیشتری دارم سه ات گزینه بهتری بود

    پاسخ
  16. امیرهمایون
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سئات از نظر طراحی تا ستون A شبیه خوروهای شرقیه و از زبان طراحی جدیدی برخوردار نیست .

    پاسخ
  17. کاوه آهنگر
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    هر دو عالی و قابل احترام ولی از آئودی نمیشه گذشت

    پاسخ
  18. dice
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    جو گیرا…
    قیمتش هم بیشتره خب… سئات نسبت به قیمتش واقعا عالیه…
    تو مقایسه اینفینیتی و بنز اختلاف ناچیز بود..معلوم بود بنز بهتره..ولی اینجا اختلاف قیمت خیلیه

    پاسخ
  19. آریا
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    این دوتا اصلا رقیب هم نیستن
    400 اسب در مقابل 290 اسب؟؟؟!!!
    20 هزار دلار اختلاف قیمت؟؟؟!!!

    پاسخ
  20. مهسا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بنده هم به شخصه با نظر دوست خوبمون ارمان موافقم…سئات تو این مدت کوتاه واقعا پیشرفت چشمگیری داشته و با توجه به مشکلات اقتصادیه اخیر اسپانیا به راحتی تونستن تو بازار خودرو حرفی واسه گفتن داشته باشن. درود به پشتکارشون.
    ائودی عالی اما رای من سئات.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.