ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

در زمینه‌ی قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه اروپا حداقل دو خودروساز به عنوان شرکت‌هایی که نتوانستند این استانداردها را در سال 2015 به دست آورند ذکر خواهند شد. فراری و استون مارتین از دست‌یابی به اهدافی که توسط منطقه اقتصادی اروپا EEA وضع شده ناتوان ماندند و به همین دلیل مجبور خواهند شد جریمه‌های سنگینی را بپردازند.

ferrari-488
طبق گزارش سالانه EEA گفته خودروهای جدید در سال 2015 به ازای هر کیلومتر پیمایش به‌طور متوسط 119.5 گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. این میزان آلایندگی 3.1 درصد کمتر از سال پیش از آن بوده و نشان دهنده‌ی این است که نسبت به هدف 130 گرم در هر کیلومتر 8 درصد جلوتر است. همه‌ی این‌ها خبرهایی خوب هستند.

EEA در خبر خود گفته است:

به منظور برآورده کردن اهداف سال‌های 2020 و 2021 اتحادیه اروپا، آلایندگی متوسط خودروها و ون‌های جدید باید با شتابی مشابه کاهش یابد. اکثر خودروسازها به اهداف اتحادیه در سال 2015 دست یافتند و برخی نیز به خوبی در مسیر دست‌یابی به دیگر اهداف سال‌های آینده قدم برمی‌دارند.

اما درحالی‌که صنعت خودرو در سال 2015 به اهداف تعیین شده دست یافته متأسفانه فراری و استون مارتین ظاهراً نتوانسته‌اند به این هدف‌ها دست پیدا کنند. این دو شرکت سازنده‌ی خودروهای اسپورت مجبور خواهند بود در مجموع حدود 500 هزار یورو جریمه پرداخت کنند.

Aston Martin DB11 Launch. Siena, Italy.  July 2016.Photo: Drew Gibson
بر پایه‌ی فرمول‌هایی که آلایندگی اضافی و تعداد خودروهای تولید شده را محاسبه می‌کند، فراری باید 410,760 یورو و استون مارتین 36,370 یورو پرداخت کند.

Peugeot 108
در طیف مقابل این دو شرکت، پژو قرار دارد که در سال 2015 با میزان آلایندگی 104 گرم به ازای هر کیلومتر پاک‌ترین بوده و پس از آن نیز سیتروئن و رنو با آلایندگی 106 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر قرار دارند. تویوتا نیز پس از شرکت‌های یاد شده با آلایندگی 108 گرم در هر کیلومتر قرار گرفته است. جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته (164 گرم در هر کیلومتر) اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

20 دیدگاه

  1. kasra
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    410 هزار یورو که چیزی نیست، قیمت یدونه اف 12(با چند تا آپشن) هست،
    به نظرم فراری جریمه رو میده و زیر بار این سوسول بازیا نمیره.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3248 دیدگاه) ,

      بحث اعتبار هست دوست عزیز
      همه میدونیم این مقدار جریمه چیزی نیست اما وقتی بگیم فراری نتونسته قوانین آلایندگی رو پاس کنه اعتبارش خدشه دار میشه.

      پاسخ
      1. kasra
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        بعید میدونم کسی که بخواد فراری بخره به آلایندگیش فکر کنه. و فراری تا حدی شناخته شده و معتبر هست که کسی به اعتبارش شک نکنه هرچند که آلاینده باشه.

        پاسخ
      2. احمد باقری
        سوابق: (4715 دیدگاه) ,

        ولی باید این نکته رو هم در نظر گرفت که هدف اصلی این دو خودروساز، اینه که بهترین، سریعترین و عالیترین ماشینها رو بسازن و بقیه چیزا در اولویت های بعدی هست، به خاطر همینه که تمام تولیدات مثلا فراری، تعدادش مشخصه و از یه حدی بیشتر نمیشه که تاثیر خاصی در میزان آلایندگی هیچ شهر و کشوری نخواهد داشت.

        پاسخ
        1. Archi KHAN
          سوابق: (1704 دیدگاه) ,

          عجب نکته ای را اشاره کردی احمِد
          روشن شدیم …

  2. Rouzbeh
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    فراری میمیرد ذلت نمیپذیرد!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (1051 دیدگاه) ,

    این موتور یک با جگوار کلا مشکل داره آخرشم یه گیر به جگوار داد.
    تو یه مقاله دیگشم گفته بود جگوار استهلاک بالایی داره(من که تا حالا نشنیده بودم)تویه تمام مدل هاش تا دهه ی 90.!!!!!!!!!!
    اینجا هم باز گیر داده.((جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته164 گرم در هر کیلومتر اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!)) جواب این سوال هم نداده برای چی با هیچ جریمه ای مواجه نخواهد شد؟؟!!
    و اینکه کلا تمام مدل های جگوار رو زیر سوال برده.
    موتور یک خالی بند دیده جگوار موفق عمل کرده میخواد با این حرفا اعتبارشو زیر سوال ببره.
    تو یه مقایسه اتو اکسپرس بود جگوار xe اول شد و مصرفه سوختش هم بهتر از ب ام و سری 3 بود.صدی 9.8 مصرفه سوختشه.وCO2 شم 111 گرم در هر کیلومتر بود.
    در حالی که ماله ب ام و به ترتیب 11.7 و 116 بود.
    مقایسه xe با آلفارومئو جولیا و ب ام و سری 3.(مصرف آلفا بهتر بود به ترتیب 7.7 و 109)
    مثلا مدل دو لیتری دیزلی جگوار xe با پیشرانه های انجینیوم زیر 100 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکنه.
    معیار موتور یک چی بوده دقیقا؟؟؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3248 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این حرف موتور وان نبوده.
      تو رتبه بندی صورت گرفته موتورهای پژو با کمترین الایندگی و جگوار با بیشترین الایندگی تونستنن قوانین رو پاس کنن.
      هیچ بحث طرفداری و اینجور چیزا اصلل مطرح نیست.

      پاسخ
        1. Bavaria
          سوابق: (475 دیدگاه) ,

          بیشترین متوسط آلایندگی یعنی مجموع آلایندگی تمام خودرو هاش تقسیم به تعداد
          یعنی جگوار همه ماشین هاش آلایندگی بالا(نزدیک به استاندار تعریف شده) دارند(نه در حد غیر مجاز)
          یعنی جگوار ماشین کم آلاینده نداره

        2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (1051 دیدگاه) ,

          باواریای عزیز یعنی چی جگوار ماشین کم آلانیده نداره؟؟؟!
          اون بالا یه نمونشو گفتم اگه دقت کرده باشی.
          بازم نمونه هست فعلا وقتشو ندارم مدلهاشو بگم.ولی حرف شما محترمه ولی درست نیست.

  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1794 دیدگاه) ,

    ناتوانی فراری تا حالا اینو نشنیده بودم …..
    جالب بود

    پاسخ
  5. elemento
    سوابق: (6285 دیدگاه) ,

    احسنت به لامبورگینی….
    لامبورگینی موفق شده در مدل اوراکان به این سطح برسه
    اونتادور هنوز ، نسبتا آلایندگی بالایی داره که ان شا الله در نسل بعد V12 های لامبورگینی ، اصلاح میشه.
    واگلی تولید اونتادور معمولی ، دیگه متوقف شده

    اما اوراکان با یک موتور 10 سیلندر بزرگ تونسته به معیار های EEA برسه.
    این یعنی هنر… این یعنی دانش ایتالیایی…

    فراری هم هر چی بخوره نوش جونششش….
    جونم لامبورگینی و فراری.❤❤💙💙💚💚💛💛💜💜

    عاشقان آماده باشید… Urus و Supeleggera تو راهن.😍😍😍

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
    امیرحسین (Lion26)
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    ایول به فرانسه و خودروسازی هاش.
    عاشق خودروهای فرانسوی یم.
    حس خیلی خوبی بهم میدن

    Just France and Japan.

    پاسخ
  7. ونوم
    سوابق: (535 دیدگاه) ,

    اخه مسولای مسخره مگه کلا چند تا فراری یا استون مارتین تولید میشه و از همون تعداد هم بیشترش میره امریکا و چین و کشورهای عربی حالا دویست گرم با دویست و پنج گرم اینقدر رو کره ی زمین میخواد تاثیر داشته باشه اگه مثلا لافراری یا… تولید انبوه بودن حرفتون قبول

    پاسخ
  8. rasa
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    البته اینکه لامبو جریمه نشده فک کنم بیشتر به دلیل فروش کمترش باشه تا جایی که میدونم الایندگی موتورهاش بیشتر از فراریه

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1205 دیدگاه) ,

    شاهین جان موتور وان گفته جگوار با بیشترین میانگین آلایندگی رو داره ولی با جریمه ای مواجه نیس.خب سوال من اینه اگه بیشترینه چرا جریمه نمیشه؟ قبلا متن اصلی موتور وان رو دیده بودم این سوال برام پیش اومده…یا چرا گفته جریمه سنگین؟…مخصوصا درمورد استون ک فقط ۳۶هزار یورو هس…یا مثلا چرا قبلا گفته جگوار پر استهلاک هس درحالی ک در رتبه بندی هژینه های نگه داری جگوار در میانه رده بندی قرار داره…

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3248 دیدگاه) ,

      داداش تصور کن 10 تا ماشین داریم که بهشون گفتن باید از سرعت 100 کیلومتر در ساعت رد شید. اگه این کار رو نکنید مردودین. فراری و استون نتونستن به این سرعت برسن.
      جگوار با سرعت 101 رد شده،پژو با سرعت 150 که بیشتر از همه بوده.
      پژو اول شده و قبول. جگوار هم قبول شده اما پایین ترین نمره رو کسب کرده.
      حالا آلایندگی هم همینطوره. جگوار نمره لازم رو کسب کرده اما این نمره حداقلی بوده.
      پژو تو امتحان 20 گرفته پاس شده،جگوار با 10 پاس شده.
      و…

      پاسخ
  10. بنتلی
    سوابق: (1205 دیدگاه) ,

    دلش شاهین با بچه داری صحبت نمیکنی ک…خودم این چیزی ک گفتیو میدونم…منظورم اینه ک خودش گفته هدف میانگین 130بوده پس ینی احتمالا نهایت رو ب بالاش دیگه نمیتونه درحد 164باشه ک…بگذریم…

    پاسخ
  11. بنتلی
    سوابق: (1205 دیدگاه) ,

    ونوم جان منم باهات موافقم…باید تعداد خودروهای تولیدی هم در نظر گرفته بشه…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.