فراری

حراج فراری 250 اروپا کوپه وینیاله 1953 با قیمت تخمینی 5.5 میلیون دلار

اولین مدل لاکچری جی تی فراری با نام ۲۵۰ اروپا کوپه که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳ لیتری کلمبو استفاده می‌کند حراج خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت حدود ۵.۵ میلیون دلار به فروش برسد.

یک دستگاه فراری ۲۵۰ اروپا کوپه ۱۹۵۳ که جزو سه نمونه تولیدی توسط کاروزریا آلفردو وینیاله است حراج خواهد شد و انتظار می‌رود با قیمت حدود ۵.۵ میلیون دلار فروخته شود. این خودرو جزو شاخص‌ترین محصولات تاریخ فراری است و نسخه‌ای کوچ بیلد از ۲۵۰ جی تی به شمار می‌رود. با شماره شاسی ۰۲۹۵ EU، فراری ۲۵۰ اروپا موردبحث اولین نمونه تولیدی از ۲۵۰ جاده‌ای محسوب می‌شود.

این محصول کمیاب اولین بار در نمایشگاه پاریس ۱۹۵۳ پرده‌برداری شد و بدنه طراحی شده توسط جیووانی میچلوتی را به نمایش گذاشت. در طراحی ۲۵۰ اروپا کوپه از مدل ۳۴۰ با بدنه وینیاله الهام گرفته شده است. رنگ برجسته روسو روبینو با تریم قرمز تیره همراه شده و ترکیب جذابی را نشان می‌دهد. در دل خودرو هم پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی کلمبو قرار دارد، پیشرانه‌ای که از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۴ و در نسخه‌های گوناگونی تولید شد و مهندسی و قابلیت اطمینان بالای فراری را در معرض دید قرار داد.

همان‌طور که گفته شد خودروی موردبحث یکی از سه مدل تولیدی با بدنه وینیاله است. همچنین تنها یک مدل دیگر با همین پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳ لیتری کلمبو در دنیا وجود دارد که باعث می‌شود مدل حراج شده ارزش بسیار بالایی پیدا کند. اولین خریدار ۲۵۰ اروپا کوپه وینیاله رابرت تیکل آمریکایی بود هرچند در طول این سال‌ها، خودرو چندین بار دست به دست شده و در اواسط دهه ۸۰ میلادی فرایند بازسازی جامعی را پشت سر گذاشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. *ALI*

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خداوکیلی عجب فراری کم یابیه ظاهرش خیلی توی چشمه با ترکیب رنگش
    ببنیم برای خرید این ماشین کیا دست و پا میشکنن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    وای چه رنگی داره!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. سهیل

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یعنی لامبورگینی آرزو به دل موند یکی از اسباب بازیهاش ارزش کلکسیونی پیدا کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 11
  4. parhamiof

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    عجب رنگی داره!قشنگ طراحی و حس کلاسیک ایتالیایی…

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    😲😲😲🥰🥰🥰

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Royal Driver

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به واقعا عجب طراحی گیرایی! فراری قبل پینین‌فارینا توسط شرکت گیا و وینیاله و حتی تورینگ طراحی میشدن و همشون شاهکارن. دهه ۵۰ و ۶۰ هم دهه ای بود که فراری زیباترین ماشین هارو می‌ساخت. بدنه های خمیده و عضله‌ای و تکرارنشدنی. ۵۰۰ سوپرفست، ۴۱۰ سوپرامریکا، ۲۵۰ جی‌تی‌او، ۲۵۰ جی‌تی اسپایدر SWB حتی ۳۶۵ کالیفرنیا و کله خانواده ۳۶۵ و ۳۳۰ جی‌تی‌ و…. البته اینایی که نام بردم توسط پینین‌فارینا همه طراحی شدن. یکی از زیباترین فراری هایی که توسط وینیاله طراحی شد، بی شک مدل تک ساخت ۳۷۵ آمریکا کبریولت ۱۹۵۴ هست. یک شاهکار بود!

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا