اشکودا

معرفی نسل جدید اشکودا کودیاک با کابین جادارتر و موتورهای هیبرید

نسل جدید اشکودا کودیاک با ابعاد بزرگ‌تر، کابین جادارتر و پیشرانه‌های مختلف بنزینی، دیزلی و هیبریدی سال آینده راهی بازار خواهد شد.

اشکودا نسل جدید سومین مدل پرفروش خود و یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار اروپا یعنی کودیاک را معرقی کرده است که در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره عرضه خواهد شد. این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر و جادارتر شده اما ظاهر آشنایی دارد زیرا اشکودا رویکردی تکاملی را در طراحی آن دنبال کرده است. البته چراغ‌های جلوی دوبخشی، جلوپنجرهٔ برجسته‌تر و چراغ‌های متفاوت عقب نمایی مدرن‌تر به کودیاک بخشیده‌اند.

کابین کودیاک جدید با طراحی مدرن و مینیمالیستی به‌وضوح تحت تأثیر کراس‌اوور الکتریکی انیاک شکل گرفته است. روی داشبورد نمایشگر لمسی ۱۲.۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و هدآپ دیسپلی همراه است. خوشبختانه طراحان اشکودا همچنان برخی کنترل‌های فیزیکی را روی داشبورد حفظ کرده‌اند اما شیفتر گیربکس اتوماتیک به ستون فرمان منتقل شده است تا فضای بیشتری روی کنسول آزاد شود.

کودیاک جدید ۴,۷۵۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۴ میلی‌متر عرض و ۱,۶۵۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۹۱ میلی‌متر است که یعنی ۶۱ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است. به همین دلیل، درحالی‌که این ماشین قبلاً یکی از جادارترین و کاربردی‌ترین کراس‌اوورهای کلاس خود بود، حالا حتی جادارتر شده است. به‌عنوان‌مثال، حجم صندوق بار ۷۵ لیتر بیشتر شده و فضای سر صندلی‌های سفارشی ردیف سوم با ۱۵ میلی‌متر افزایش به ۹۲۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین صندلی‌های ردیف دوم هم قابل جابجایی هستند.

نسل جدید کودیاک روی نسخهٔ بهبودیافتهٔ پلت‌فرم MQB ساخته شده و همچنان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه می‌کند اما حالا گزینه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی هم به لیست موتورها اضافه شده‌اند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این مدل به لطف باطری بزرگ ۲۵.۷ کیلووات ساعتی، برد تمام الکتریکی بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و از قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ کیلوواتی برخوردار است.

پیشرانه‌های بنزینی کودیاک جدید شامل نمونه‌های ۱.۵ لیتری هیبریدی ساده با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت می‌شود درحالی‌که یک موتور دیزلی ۲ لیتری در دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت هم قابل سفارش خواهد بود. صرفاً برای موتور بنزینی ۲ لیتری و موتور دیزلی قوی‌تر سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. فروش نسل جدید کودیاک از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد اما خریداران برای تحویل خودرو باید تا اواخر بهار صبر کنند.

پیش‌بینی می‌شود آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۳ هزار دلار برای کودیاک ۱۵۰ اسب بخار بنزینی و دیزلی وجود داشته باشد. احتمالا نسخه پلاگین هیبرید با امکانات کامل، نزدیک به ۵۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. دیجی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ساده وشیک

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. پیام

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      واقعا با این قیمت عالیه

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. سلام

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اشکودا= عشق سوئیسی ها

    موافقم 20
    مخالفم 4
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خوبه جادار هست خیلی ام خوب شده هم داشبورد جدید خوب هم پیشرانه خیلی خوبه
    دم اسکودا گرم

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. یوسف

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    منتظر معرفیش بودم، طبق انتظارم طراحی تکاملی داشته مثل تمام محصولات گروه فولکس واگن ولی تغییرات گسترده و رو به جلو بوده. من از این سبک ماشین ها خیلی خوشم میاد، یه طراحی شیک و جا افتاده بدون شلوغی و ژانگولر بازی الکی، با کیفیت و حالا حالاها پا به پات میاد.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. JDM

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    ای جان بازم اشکودا
    جالبه طراحی بیرونی بدون جزئیات اضافه و داخل کابین فقط مانیتور خالی نیست که به کیلومتر وصل باشه
    مشخصات فنی راضی‌کننده‌ای داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. رامتین

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    طراحی معقول و ساده، موتور خوب، کیفیت خوب و… که نشون میده ارزش خرید بالایی داره. البته بنظرم اون چراغ زیر چراغ اصلی اگر نبود شاید جذابتر هم میشد رخ جلوی ماشین. در نمای عقب که ایرادی اصلا نداره.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. parhamiof

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    اشکودا خوب نشون میده شرکتایی مثل بنز پورشه فولکس بی ام دبلیو فقط پول برند میگیرن!

    موافقم 0
    مخالفم 7
  8. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یه سوال مگه قرار نبود این برند کلان کنسل بشه؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. یوسف

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (744 ديدگاه)

      سئات قراره منحل بشه نه اشکودا اونم قطعی نشده.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. mb675

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    الان اگه توی یه بازار ازاد و سالم بودیم به جای تیگو 8 256 گیگ نمیدونم چی مکس به قیمت عجیب و غریب باید این ماشین عرضه میشد

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا