اشکودا

معرفی اشکودا اکتاویا 2024 با ظاهر جذاب‌تر و پیشرانه 265 اسب بخار گلف GTI

نسخهٔ فیس‌لیفت اکتاویا با طراحی بیرونی جدید و پیشرانهٔ ۲۶۵ اسب بخاری فولکس‌واگن گلف GTI در نسخهٔ اسپرت RS راهی بازار خواهد شد.

اشکودا نسخهٔ فیس‌لیفت پرفروش‌ترین محصول خود را با تغییرات ظاهری ملایم و تکنولوژی‌های بیشتر در نسخه‌های سدان و استیشن معرفی کرده است. نسل چهارم اکتاویا در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود و بنابراین، نیاز به این به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای داشت تا با نسل جدید مدل‌های ساپرب و کودیاک هماهنگ شود. اصلی‌ترین تغییر بیرونی اکتاویا ۲۰۲۴ چراغ‌های جلوی جدید با طراحی پیچیده‌تر است که تکنولوژی LED ماتریکس هم برای آن‌ها قابل سفارش خواهد بود.

بازطراحی سپر جلو با ورودی‌های هوای کناری بلندتر، اصلاح سپر عقب و گرافیک جدید چراغ‌های LED عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری اکتاویا ۲۰۲۴ هستند. علاوه بر این، در نسخهٔ اسپرت‌لاین تزئینات کرومی با تریم مشکی براق جایگزین شده و به لطف سیستم تعلیق اسپرت، ارتفاع از زمین کاهش پیدا کرده است. برای این نسخه رینگ‌های ۱۹ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل خودرو، اکتاویا حالا به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی ارائه می‌شود که دومی به‌صورت سفارشی با یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۳ اینچی قابل‌جایگزینی خواهد بود. برای این ماشین همچنین گزینه‌های تودوزی جدیدی ارائه شده است که سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارند. در همین حال، ایمنی خودرو هم با جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار پارک از راه دور ارتقاء پیدا کرده است.

نسخهٔ اسپرت اکتاویا RS به لطف سپرهای اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای مثلثی شکل در جلو و دو سر اگزوز در عقب، در ظاهر از نسخه‌های معمولی متمایز می‌شود. در داخل این نسخه هم با صندلی‌های اسپرت جلو، تودوزی جیر مشکی، دوخت قرمزرنگ، تریم فیبر کربنی، پدال‌های آلومینیومی و غربیلک فرمان با نشان RS، مثل بیرون شاهد حال و هوایی اسپرت هستیم.

برخلاف قبل اما اکتاویا RS که با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری بود، حالا فقط با یک موتور بنزینی عرضه می‌شود. این همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکس‌واگن گلف GTI است که با ۲۶۵ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین پیشرانه‌ای است که تاکنون در یک اکتاویا ارائه شده است. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم با کمک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، این نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. در اکتاویا RS سیستم تعلیق اسپرت ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و سیستم اگزوز اسپرت هم صدای جذابی را پخش می‌کند.

نسخه‌های معمولی اکتاویا ۲۰۲۴ ابتدا با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی خفیف به بازار عرضه می‌شود اما در آیندهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با قوای محرکهٔ ارتقاءیافته که برد تمام الکتریکی بیشتری را ارائه می‌کند معرفی خواهد شد. لیست پیشرانه‌های این خودرو هم‌اکنون از یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربو آغاز می‌شود که در دو سطح قدرت ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار به‌صورت معمولی یا هیبریدی خفیف قابل انتخاب خواهد بود. یکی پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل در نسخه‌های ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخاری هم تکمیل‌کنندهٔ لیست پیشرانه‌های اکتاویا ۲۰۲۴ هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Amirhossain Hossainy

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    قرار بود اسکودا بیاد ایران که…چقدر این دولت دروغ گفته تا حالا

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3285 ديدگاه)

      آقا این اشکودا ما چیشد؟
      دولت : (بزار اول انتقام کتلت بگیریم بعد بهش پی می‌بریم)

      موافقم 44
      مخالفم 11
      1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3285 ديدگاه)

        البته بعدش میرن سراغ یمن و فلسطین و لبنان و سوریه
        بعدش هم میرن کیش رو به چین اهدا می‌کنن و خزر رو به روسیه
        تبریز آذربایجان رو هم میدن به تورکا حتی قزوین هم می‌ره جزو کشور آذربایجان یا تورکیه یعنی اقتدار ایران همش به تورکیه یا آذربایجان میپیوندد بلوچستان هم میدن به پاکستان یا افغانستان مظلوم💪💪💪

        موافقم 18
        مخالفم 8
        1. کوروش

          ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          به همین خیال باش فعلا که ۴۵ ساله جایی رو شوهر ندادیم
          آرارات رو هم ما ندادیم همه رو رضا پنجلی داد

          موافقم 6
          مخالفم 21
  2. silent

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نسخه استیشنش از جذابیت بصری بیشتری بنظرم برخوردار هست .

    موافقم 6
    مخالفم 7
  3. ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3285 ديدگاه)

    هنوز نیومده ایران

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. Taha Ayoobi

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    جلو بی ام و
    عقب آئودی
    موتور فولکس واگن

    موافقم 4
    مخالفم 23
    1. علی جردن

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      از جلو دقیقا شبیه سری سه هست

      موافقم 4
      مخالفم 4
  5. Fy

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من چوم ماشین هایی مثل لامبورگینی و استون مارتین و فراری و پورشه ۹۱۱ و اینکه خودم ده برابر بهترشو دارم برام جذابیتی نداره😐😐😐😐

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3285 ديدگاه)

      آفرین منم چون چند خودروی سوپر کار درون ویلای شمالم دارم و یه اسکای لاین با یک رنگ کمیاب دارم و یک پراید ساخته شده از طلا و یک هایما 7X دارم که از همشون بهتره دیگه این لگنا واسم جذابیت نعره😎👌

      موافقم 6
      مخالفم 2
  6. ممد

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا من یه لحظه فکر کردم بی ام وست😑

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (984 ديدگاه)

    از سبک طراحی اشکودا خوشم میاد

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3285 ديدگاه)

      کیه خوشش نیاد؟
      کامنت پایینی :

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    زیاد خوشم نمیاد تا وقتی که برند اصلی موجوده و میشه گرفت. جتا gli را ترجیح میدم و از این خودرو ده پله بالاتر ، آرتئون را میشه گرفت.

    موافقم 7
    مخالفم 16
  9. sina

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    اقتصادی و دوست داستنی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Siyavash

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    بهترین موتور برایه این ماشین برایه وارد کردن به ایران موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۰۵ اسب بخار هست که سازگاری با بزین فوق اشغال ایران رو تا حدودی داره..نمونه هایه توربو برایه ایران خوب نیستن چون..بنزین اشغال ما با موتور توربو اونا سازگار نیس و مثلا ۱۶۰ اسب قدرت داشته باشه اونجا،،اینجا با بزنیم اشغال ما نهایت ۱۳۰ اسب بد و عمر مفید موتور به شدت پاین میاد باید حتما با بنزین سوپر و مکمل استفاده بشه که هر باک نزدیک ۱ تومن هزینش میشه…..ولی استایل خوبی داره این ماشین..داشبورد ساده و زیبایی هم داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. همایون

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فولکس واگن واقعا با دو برند اشکودا و سئات که البته الان دیگه تمام برقی شده و شد کوپرا گل کاشت این همه سال نشون داد که چطور میشه با حداقل هزینه کاربردی ترین و با ارزش ترین خودرو هر سگمنت رو ساخت که کاملا کاربردی باشه و تاریخ انقضا نداشته باشه،خیلی دوست داشتم اون دنیای فانتزی رو میدیدم که برند خدابیامرز ساب هم بجای اینکه برسه به دست بی لیاقت جنرال موتورز توسط فولکس واگن خریداری میشد تا الان هنوز هم خودروهای برند ساب رو تو بازار میداشتیم خدا لعنت کنه اون شرکت چینی که برند ساب ور خرید چون نه خودش مدت هاست استفاده میکنه از این برند و پلتفرمش و حق امتیاز خاش نه میفروشه کس دیگه استفاده کنه و این برند رو احیا کنه ساب خیلی خیلی حقش بیشتر از چیزی که سرنوشتش شد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا