مرسدس بنز

اولین آزمون مرسدس‌بنز GLA45 AMG

گاهی مواقع خودروسازان از رویه معمول خود خارج می‌شوند و محصولاتی به وجود می‌آورند که با ظاهر، کیفیت و ارزش‌های خود ما را شگفت‌زده می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه می‌توان پورشه کاین و کادیلاک اسکالید را در نظر بگیرید. برخی مواقع نیز این پروسه به‌خوبی عمل نمی‌کند؛ چیزی که در ب‌ام‌و سری ۵ GT شاهد هستیم. این در حالی است که افزایش قدرت مرسدس‌بنز در مدل GLA45 AMG به‌مراتب هیجان‌انگیزتر از گوژپشت ب‌ام‌و است.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

در سطح بالای کلاس GLA برای مدل سال ۲۰۱۵، مرسدس‌بنز این مدل AMG 45 را به عنوان یک کراس‌اور کامپکت با عملکرد بالا می‌داند. ولی در واقع، این هاچ‌بک از لحاظ دینامیک شباهت زیادی به CLA45 سدان دارد. این خودرو با قدی به اندازه ۱۴۷۸ میلی‌متر می‌تواند در سایه‌ی یک فورد توروس پنهان شود.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

به علاوه، GLA با طولی برابر ۴۴۴۵ میلی‌متر، حدود ۷ اینچ نسبت به CLA250 کوچک‌تر است و تنها اندکی ارتفاع رانندگی آن بالاتر رفته است. بدنه «پنج در» موجب تطبیق‌پذیری بیشتر کابین شده و در همین حال، همان فضای وسایلی را در اختیار می‌گذارد که در مدل سدان وجود دارد. همچنین فضای سر نیز بهبود یافته است. با این حال، این خودرو هنوز هم یک مدل کوچک با فضای پاهای محدود در عقب است.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

GLA45 قلب تپنده خود را با CLA مشترک است و از همان موتور ۲ لیتری M133 با چهار سیلندر استفاده می‌کند که توسط یک توربوشارژر دوقلو با فشار ۲۶.۱ psi تغذیه می‌شود. قدرت خروجی نیز ۳۵۵ اسب‌بخار است و گشتاور حداکثر آن هم به ۴۵۰/۱۳ نیوتن‌متر می‌رسد. در این میان، صدای خشک و خشن اگزوز مانند هیچ‌کدام از موتورهای ملودیک ای‌ام‌جی طرح V نیست. یک مجموعه میل‌لنگ و پیستون جدید و همچنین یک بلوک آلومینیومی با استحکام بیشتر در میان آپگریدهای موتور GLA250 دیده می‌شوند.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

در همین حال، استفاده از پکیج عملکرد AMG اگزوز به ارزش ۴۵۰ دلار در خودروی تست، باعث افزودن صدایی هیجان‌انگیز به آن شده است؛ ابزاری که باعث ایجاد یک صدای تیز و محرّک در هنگام رفتن به دنده بالاتر در حالت تخت‌گاز شده و این صدا آن‌قدر بلند است که تمام عابران پیاده را از خود مطلع می‌کند. عملکرد این خودرو نیز بسیار هیجان‌انگیز است. عملکرد موتور چهار سیلندر موجود در این مدل ۱۶۲۸ کیلوگرمی به همان شکلی است که در CLA45 وظیفه خود را انجام می‌دهد. این خودرو در حالت اصلی خود به صورت دیفرانسیل جلو است؛ ولی سیستم لانچ کنترل و یک دیفرانسیل چهار چرخ متحرک می‌تواند تا ۵۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند. در GLA45، شتاب صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۴/۲ ثانیه زمان می‌برد و مسیر یک‌چهارم مایل نیز در ۱۲/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۵/۴۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

شیفت سریع دنده در گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته، در تقابل با تأخیر قابل‌ملاحظه توربو عمل می‌کند، ولی در همین حال، موجب سرعت کم رانندگی می‌شود. در این خودرو، سه حالت رانندگی مختلف درنظر گرفته شده است؛ اکو، اسپرت و Manual. این حالت باعث تغییر شرایط شیفت دنده‌ها از «آرام» به «تهاجمی» می‌شوند. با این حال، GLA45 همیشه خودرویی عصبانی و تُندخو نشان می‌دهد. حرکت با آرامش در یک جاده اصلاً مناسب طبعش نیست. در مورد مصرف سوخت این خودرو، باید گفت که در طول تست در مسیری بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر در ترکیبی از خیابان و جاده، مصرفی برابر ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از GLA45 مشاهده شد که کاملاً کمتر از برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا قرار می‌گیرد. ایپا مصرف سوخت این خودرو را ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در جاده تخمین زده است.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

ارتفاع رانندگی GLA45 به اندازه ۴۶ میلی‌متر کمتر یک مدل معمولی GLA250 فورماتیک است که بر روی کمک‌فنرها، دامپرها، بوشینگ‌ها و میله‌های ضدّ لغزش با صلبیت بیشتری قرار گرفته است. مدل خاص مورد استفاده در این تست از چرخ‌های ۲۰ اینچی ۸۵۰ دلاری بهره برده است که در تایرهای کانتیننتال کانتی‌پروکانتکت ۵P پرفورمنس پیچیده شده‌اند. این در حالی است که چرخ‌های استاندارد این خودرو به ۱۹ اینچی هستند. کنترل بدنه و چسبندگی خودرو در پیچ بسیار مناسب هستند و در تست لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی ۰.۹۶g از GLA مشاهده شده است. سیستم ترمز نیز نسبت به CLA45 در سطح بالاتری قرار گرفته و از صفحات ۱۳/۸ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب استفاده شده است. در نتیجه، این خودرو می‌تواند از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۴۶/۰۲ متری کاملاً متوقف گردد. امّا سیستم تعلیق عملکردی دردناک و محدود دارد و این موضوع در مسیرهای ناهمواری بیشتر از همه مشخص می‌شود. سیستم فرمان الکتریکی نیز بسیار پرقدرت و سریع نشان می‌دهد، ولی عدم حساسیت و تمرکز آن در وسط، موجب می‌شود که رانندگی در بزرگراه کار پرمشغله‌ای شود.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

برای نمای ظاهری خودرو یک پکیج آئرودینامیک ۱۹۵۰ دلاری تهیه شده که یک بال بزرگ عقب و همچنین یک «کنارد» آئرودینامیک در جلوبندی اضافه می‌کند. در نتیجه GLA45 ظاهری عجیب و تهاجمی پیدا کرده و این حالت با رنگ‌آمیزی سیاه Cosmos به ارزش ۷۲۰ دلار، کالیپرهای قرمزرنگ ترمز به ارزش ۳۰۰ دلار و پکیج نایت استایلینگ AMG به ارزش ۷۵۰ دلار بیشتر هم شده است.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

در خودروی تست، همچنین از یک فرمان چرم فاکس ۵۰۰ دلاری، صندلی‌های فوق‌العاده ای‌ام‌جی-ریکارو با هزینه ۲۲۵۰ دلار و پکیج چرم مشکی «رد کات» به ارزش ۱۵۰۰ دلار (شامل صندلی چرم مشکی، طرح‌ها و کمربندهای قرمز و طرح مشکی در سقف) استفاده شده است. در همین حال، پیدا کردن مواد پلاستیک‌های ارزان در کابین GLA45 چندان هم سخت نیست.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

پکیج دستیار راننده ۲۵۰۰ دلاری شامل سیستم‌های تشخیص نقطه کور، دستیار عبور از بین خطوط و کروز کنترل «دیسترونیک پلاس» و همچنین پکیج مولتی‌مدیا به ارزش ۲۴۸۰ دلار شامل صفحه نمایش ۷ اینچی، کنترل صوتی سیستم راهبری، دوربین نمای عقب، دی‌وی‌دی پلیر و … از دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی تست بوده‌اند. انتظار این بود که تجهیزات پکیج پرمیوم شامل آینه‌های اتوماتیک، سیستم صوتی ارتقا یافته، کنترل هوای دوگانه و گرم‌کن صندلی‌های جلو به صورت استاندارد در این سطح قیمت ارائه شده باشند که چنین نبود و یک هزینه اضافی دیگر برابر ۲۳۰۰ دلار به خودروی تست اضافه کرد. همچنین یک سیستم دستیار پارکینگ نیز به خودروی تست اضافه شد که ۹۷۰ دلار دیگر نیز در بر داشت.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG
2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG
2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

قیمت پایه GLA45 برابر ۴۹۲۲۵ دلار است که حدود یک هزار دلار کمتر از همتای CLA آن است. این در حالی است که این کراس‌اور کارآیی بیشتری نیز خواهد داشت. امّا استفاده از امکانات ارائه شده در خودروی تست، مبلغی برابر ۶۷۶۹۵ دلار برای شما در پی خواهد داشت. شاید برخی با این سطح قیمت به مدل‌های کلاس M مرسدس و یا یک ب‌ام‌و M3 جدید فکر کنند.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

GLA45 به تنهایی یک خودروی جدّی و دارای عملکردی در کلاس جهانی و شاید بسیاری از آپشن‌های آن بیهوده به نظر برسند. با این حال، وجود مدلی مانند فولکس‌واگن GTI را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که با قیمتی نزدیک به نصف GLA، هیجان و لذت رانندگی بیشتری را فراهم می‌کند.

2015 Mercedes-Benz GLA45 AMG
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA45 AMG

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۶۷۶۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۹۲۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۵۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۵۰/۱۳ نیوتن‌متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۴۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۰۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۷۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۲۸ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۳۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۵/۴۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۲۵۴/۲۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴۵ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: ۹۶g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Ghost

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    بی نظیره ! همه چیش رو حسابه … 355 اسب با 4.2
    صفر تا صد واسه همچین ماشینی عالیه ! با این اوصاف واقعا 49 هزار دلار کمشه ! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      بچه ها تا حالا به یک نکته توجه کردید
      همین که یک خبر از بنز میاد خیلی از بچه ها پدال یعنی اکثریتشون فقط تعریف و تمجید میکنند
      البته این قدرت برند بنز رو نشون میده یک برند 100 ساله که پیشتاز مهندسی کیفیت هم هست انتظاری دیگه هم غیر این نمیره
      حالا فکر کنید ارم بنز و بر دارن روی همین طراحی ارم کیا و یا مثلا هیوندای رو بذارن
      سریع همه میان موضع میگیرن که بابا این چیه طراحی فلان و بهمان و خلاصه 1000 تا عیب ازش میگیرن
      ولی از همه چیز بگذریم عجب ماشین با ابهتی هست
      البته نمیدونم که این ماشین تو کلاس ایکس 6 بی ام و هست یا نه
      ولی من ظاهر x6 چه در طراحی بیرونی و چه داخلی بهتر از این مدل مرسدس میدونم
      دوستان راهنمایی کنن این چه کلاسی دقیقا و رقباش کین
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        نه عزیز این تا جایی که من میدونم رقیب BMW X1 هست…

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid

          ۱۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تا جایی که من میدونم BMW X4 و AUDI SQ5 و حتی پورشه ماکان رو میخوره …
          به نقل از سایت برترین ها : “مرسدس بنز GLA45 AMG و پورشه ماکان توربو از بسیاری جهات شبیه هم هستند اما شکاف قیمتی زیاد و میزان مصرف سوخت و رانندگی لذت‌بخش‌تر دلایلی هستند که باعث برتری بنز بر پورشه می‌شوند. “

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. farzam

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        داداش قدش ۱.۴ متر اون وقت X6؟ ولی خدایی قدش کوتاست ولی همین قدش باعث آیرو دینامیک فوق العاذه میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        احمد جان رقیب این ماشین میشه ب ام و X1 . در مورد برندهای کره ایی هم

        حرف شمارو تا حدودی قبول دارم . ( با توجه به اینکه من اصلا حاضر نیستم

        تا زمانیکه برندهای فولکس و ژاپنی اللخصوص هوندا هست ، سرغ ماشین کره

        ایی برم . در حالی که فروش و استقبال از برندهای کره ایی در امریکا

        بسیار زیاده و هرروز هم در حال افزایشه ، نشان از موفقیت این

        برندهاست . اما خب من نمیپسندم .

        بعضی دوستان هم فکر میکنند که کیفیت همه چیزه . الان همین بازار

        امریکا داره به ما نشون میده ( البته اگر تک بعدی نباشیم ) که همین

        کیا و هیوندایی که ( خودمو مثال میزنم ) من قبولشون ندارم مخصوصا در

        دراز مدت ، دارن یک قدمیه غول های دنیا همچون :

        تویوتا . جنرال موتورز . فولکس . هوندا و …. حرکت میکنند .

        همین کیا و هیوندایی که کمتر اسمشون در JD . POWER میاد و شاید اصلا

        نیاد .

        پس این نشون میده که در موفقیت همه خودروسازها یک امر دخیل بوده .

        مثلا برای کیا و هیوندای :

        طراحیه جذاب و گیرا ولی محدود به چند سال . افزایش روزمره ی کیفیت .

        مشتری مداری . آپش و امکانات . نواوری . تنوع محصول .

        پس همه ی مردم به یک آیتم کیفیت و یا طراحی و … نگاه نمیکنند .

        یا اینکه چون این خودروساز در رده بندیه شرکت JD . POWER ، نیست

        دلیل بر زود خراب شدن و عمره 4 ساله نداره . شاید فاصلشون در حد 20

        و 18 باشه .

        سالهای گذشته با توجه به حکمرانی پر رنگ خودروسازهای ژاپنی ، خریدن

        خودروهای ژاپنی کاملا به صرفه و اقتصادی بود . اما الان اینطور نیست .

        حکمرانیه ژاپنی ها کمرنگ تر شده . رقبا زیاد شدن .جنرال موتورز با

        استفاده از موتورهای کم مصرف و استفاده از مواد با کیفیت ، فولکس با

        سرمایه گذاری های کلان در چین و کشورهای فقیر ، هیوندای و کیا

        از همه بیشتر با سرعت در حال افزایش فروش و محبوبیت در بازار های

        در حال توسعه و مرکز ان امریکا است . هرکه بیشتر تلاش کنه ، موفقیتش

        رنگ واقعیت بیشتری به خودش میگیره .

        یک معلمی داشتیم که میگفت :

        اگر امروز هرکسی را در یک جایگاهی میبینید ، بدانید که به اندازه

        همان جایگاه تلاش کرده . ( البته فکر کنم ایران رو استثنا دونسته . )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          دورد. یه سوال:
          ببنید چیزی که میگم درسته یا نه؟ اگه درست نیست درستشو بهم بگید.
          اگر هیوندای همچین طرحی رو روی ماشینش پیاده میکرد، نمیگفتیم جلوپنجرش زیادی بزرگه و خیلی اغراق داره و . . .؟ من فکر میکنم چون این طراحی، سبک بنزه و در تمام محصولاتش (قدیمی ترها و آیندگان) دیده میشه و البته ناهماهنگی نداره و زیباست، ما قبولش کردیم و ازش ایراد نمیگیریم اما طرحی که هیوندای میزنه چون یکم ناهماهنگی داره و هنوز سبک طراحیش مشخص نشده، ازش زیادی عیب میگیریم

          دقت کنید من نمیگم که این ماشین زشته، میگم چون شبیه برادراشه ازش ایراد نمیگیریم و برامون قدیمی نمیشه و از چشممون نمیفته ولی اگه هیوندای این شکلی میشد میگفتیم زنندس و زود قدیمی میشه.

          مطمئن نیستم به چیزی که گفتم.. مشتاقم نظراتتونو بدونم تا به راه درست هدایت شم ;-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2414 ديدگاه)

          میلاد جان همه ی شرکت ها دارن تلاش میکنند و با عرض پوزش اگر نگاهی به آمارهای کیفی و فروش می انداختید جمع بندی بهتری میگرفتید!
          در برخی آمارهای کیفی رتبه های کیا و هیوندای بالاست و بالاتر از بعضی ها هم قرار میگیره و حداقل در رده های پایین جا ندارند و نگاهی هم به آهنگ رشد ژاپنی ها هم بندازید تا ببینید درجا میزنند یا در حال حرکت هستند!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود جناب بهزاد .

          اول از همه منظورتون رو از بعضی ها بگید ، تا ما هم اطلاعاتی

          داشته باشیم .

          دوم من نگفتم که هیوندای و کیا رتبه بالا یا پایین ندارند .

          من جایگاه مشخصی برایشان مشخص نکردم . فقط گفتم شاید حضور

          داشته باشند و یا اصلا نباشند .

          سوم این اهنگ رشد ژاپنی ها رو هم در فراخوان و هم درفروش و

          هم در کیفیت برای ما بازگو بفرمایید ، تا ما هم از اطلاعات

          شما فیض ببریم . من نه گفتم خودروهای ژاپنی بده و نه

          بی کیفیته . فقط گفتم الان با پیشرفت های چشمگیر جنرال

          موتورز ، هیوندای و برندهای زیر مجموعه فولکس ، دیگر شرایط

          مثل قدیم برای ژاپنی ها نیست . همین کره ایی ها هم دارند

          بازار خوبی در امریکایی که برای شما و بعضی افراد مهمترین

          بازاره و بقیه جاهارو حساب نمیکنید ، باز کرده اند .

          دیگه ادامه نمیدم .

          فقط امیدوارم که جواب این کامنت بنده را همچون دیگر کامنت

          ها با بی اعتنایی رد نکنید و اطلاعاتتون رو هم در اختیار ما

          بگذارید . البته ما از موفیقیت های تویوتا و سیاست های

          خوبش تا حدودی اگاهیم . فقط در مقابل بعضی ها که یکطرفه

          قضاوت میکنند و حرف بی منطق میزنند ، ایستادگی میکنیم .

          اینم اطلاعاتی از تویوتا و راهبردهای آن برای سلطه بر جهان .

          ((( روند تغییرات در محصولی مثل کمری، پا به پای سرعت لاک

          پشت جلو می رود. تویوتا می گویدترجیح می دهد پیش از هر

          بلندپروازی، از ایمنی خودروهایش مطمئن شود. تازه ژاپنی ها

          آنچنان که فکر می کنید گرانقیمت نیستند.

          در یکی از نسخه های «بازگشت به آینده» سه گانه رابرت

          زمکیس، در مورد محصولات ژاپنی از همان جنس کنایه ای استفاده

          می کنند که در حال حاضر ما برای وسایل چینی به کار می

          بریم. آنطرف آب، آنجایی که به کیفیت احترام بیشتری می

          گذارند، تا همین یکی دو سال پیش خودروهای ژاپنی، زیاد

          محبوب نبودند. مثلا در «رییس های نفرت انگیز» ست گوردون، که

          در سال 2011 ساخته شده، قهرمان فیلم در لحظه ای حیاتی

          نیازمند کمربند ایمنی تویوتا پیروس خود می شود که گیر

          کرده. قهرمان فیلم با درماندگی مطلق اسم تویوتا را فریاد

          می زند.

          خودروهای ژاپنی اما با وجود تمام ضد تبلیغ ها و کنایه هایی

          که دریافت کرده اند، تمام تلاش شان را برای بهتر شدن به کار

          گرفتند. حالا خریداران تویوتا، لکسوس، هوندا و آکورا را با

          فاکتورهایی مثل قابل اطمینان و مصرف بهینه می شناسند و

          مراکز سرویس تویوتا و هوندا مرتبه ای در حد مرکز سرویس

          مرسدس پیدا کرده اند .

          تنها تویوتا بیش از 15 بار نام خود را به عنوان خودروسازی

          با کیفیت ثبت کرده است. یک موسسه بررسی و کیفیت خارجی می

          گوید در حال حاضر فاصله خودروسازان ژاپنی با سایر

          خودروسازان به حداقل رسیده است؛ تقریبا نزدیک مرسدس بنز و

          جنرال موتورز.

          ژاپنی ها از چند سال پیش به این طرف، راه خود را به سمت

          بازار ایران کج کرده اند. می گویند کیفیت بالایی دارند و

          البته قیمت شان هم چندان زیاد نیست؛ مثلا هنوز می توان لنسر

          جدید را با بودجه زیر 100 میلیون خرید.

          خودروسازهای بزرگ جهان هر سال در حال افزایش کیفیت محصولات

          خود هستند. آمارها نشان می دهد متوسط 155 مشکل فنی و

          الکترونیکی در هر 100 وسیله نقلیه، در سال 2014 به متوسط

          133 مشکل رسیده است.

          براساس گزارش های دریافتی از مصرف کنندگان، برندهای ژاپنی

          سهم قابل توجهی در این موفقیت دارند. در فهرست خودروسازان

          برتر از دید مصرف کنندگان، نام تویوتا، لکسوس، مزدا و

          هوندا هم وجود دارد. باورکردنی نیست اما اگر مطالعه فهرست

          را تا انتها ادامه دهید، چیزی در حدود 92 درصد آن از

          خودروسازان ژاپنی تشکیل شده است.

          یک موسسه بین المللی پس از بررسی گزارش های مصرف کنندگان

          اعلام کرد: «به طور کلی تولیدکنندگان ژاپنی، وسایل نقلیه با

          قابلیت اعتماد بسیار بالا را تولید می کنند؛ به ویژه محصولات

          لکسوس و تویوتا ولی هنوز هم نمی توان گفت تمام مدل های

          ژاپنی قابل اعتماد هستند.»

          آنها به طور خاص روی اسم نیسان و برند لوکس اینفینیتی

          انگشت می گذارند و می گویند براساس آخرین گزارش ها، محصولات

          تولیدشده با لوگوی این برندها در بخش خودروهای قابل اعتماد

          نمره متوسط می گیرند. این خودروساز به تازگی تصمیم گرفت خط

          تولیددو خودروی خود را که به عنوان خودروهایی قابل اطمینان

          شناخته می شدند، متوقف کند فقط به این خاطر که نتوانستند

          در آزمون های کیفیت سنجی حد نصاب نمره را کسب کنند.

          کیفیت بالا همیشه هم با چاشنی شانس به دست نمی آید. تویوتا

          و لکسوس خیلی کم دچار لغزش کیفیت می شوند. می دانیم که این

          شرکت ها به جای افزودن فاکتور هیجان، در حال تلاش برای ساخت

          خودروهایی با کیفیت بیشتر هستند. شاید به همین دلیل در

          فهرست خودروهای قابل اطمینان، امتیاز بالایی می گیرند.

          فناوری های جدید تنها به شرطی مجوز حضور در محصولات جدید را

          می گیرند که به ایمن بودن خودرو کمک کنند.

          تویوتا از چند سال پیش مشغول کار روی ساخت خودرویی با

          سیستم انتقال قدرت چهار سرعته اتوماتیک است و خیلی کم پیش

          می آید که تغییر جهتی در محصولات خود ایجاد کند.

          اگر منصفانه نگاه کنیم، همیشه هم اوضاع برای آنها ساده

          نبوده است. تویوتا اخیرا مجبور شد توندرا را به خاطر

          نداشتن قابلیت های رقابتی با دیگر کامیون وانت های هم رده

          کنار بگذارد. مشابه این اتفاق برای XB هم افتاد چون مصرف

          سوخت آن به هیچ وجه اقتصادی نبود.

          بعد از هر فراز و فرودی مثل این، خودروسازان معمولی

          تصمیمات احساسی می گیرند و کارهای بچگانه می کنند. مثلا از

          معرفی و طراحی ده ها مدل جدید خبر می دهند. قراردادهای

          عجیب و غریب می بندند و می گویند به زودی در همان سال

          محصولی تازه روانه بازار خواهند کرد اما ژاپنی ها با اتخاذ

          سیاستی شبیه داستان سمابقه خرگوش و لاک پشت، همیشه برنده

          اند.

          تویوتا کمری با بیش از دو هزار قطعه جدید هنوز هم یک خودرو

          اسپرت است که برای راننده اش تجربه ای لذتبخش به ارمغان می

          آورد. موتور این خودرو آخرین بار در سال 2007 با سیستم

          تزریق مستقیم و سیستم انتقال قدرت CVT به روز شد. چرا

          تویوتا تا این حد در انجام تغییرات آهسته عمل می کند؟

          این خودروساز در ظاهر نسبت به بقیه رقبا، کند عمل می کند و

          برای اتخاذ تصمیم های جدید وقت بیشتری صرف می کند. خودشان

          می گویند ترجیح می دهند از تغییر جدید اطمینان داشته باشند

          و پول و انرژی خود را به جای بلندپروازی در محصولات جدید،

          صرف توسعه مدل های مطمئن فعلی کنند.

          شاید به همین خاطر در تمام بازارها، ژاپنی ها را با عنوان

          خودروهایی با کیفیت می شناسند و مشاوران تنها وقتی به شما

          محصولی غیرژاپنی را توصیه می کنندکه بگویید هیجان رانندگی

          دیوانه وار را به ایمنی و اطمینان ترجیح می دهید.

          امیدوارم که همچون همتایان ژاپنی دوستتون ، این امارهارو

          قبول داشته باشید . حتی اگر به ضررتان باشد که این مطلب

          فقط از خوبی های شما گفته .

          اما در هر حال از نظر شماها ( کار اند درایو . یاهو و …

          بی اعتبار هستند . اما وای بروزی که …… )

          بگذریم . منتظر اطلاعات شما هستم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          البته این را هم اضافه کنم که ما بعضا در پدال با جمله ها و

          مقایسه های طلایی رو به رو میشویم ، دقیقا مثل مقایسه

          مرسدس بنز با فولکس و تویوتا و جنرال موتورز که توسط یکی از

          نویسنده های پدال انجام شده بود . مقایسه ی شاهکار .

          هیچ کس در اون مطلب صداش در نیامد الا خودم . حتی شما هم

          به پشتی از نویسنده در امدید . خواستید بگید که لینکشو

          بگذارم . متن اون مطلب این بود :

          ((( ین برند کهنه کار ژاپنی، با یک استراتژی فراگیر و نوپا، که به طور ماهرانه ای در شالوده اصول ومبانی اش ریشه دوانده، در کنار تکیه بر شعار” احترام به مصرف کننده “، دورخیزِ بلندی کرده است، برای سلطه بر بازار چندین بیلیونی خود در ده سال آینده و تمام این ها، امروز تویوتا را بر چنان نقطه ای از شکوه تکیه داده اند، که رسیدن بدان حتی برای غول هایی چون جنرال موتورز، فولکس واگن و مرسدس بنز، به یک رویا مبدل گشته است.)))

          در اینجا صحبت از تسلط بر بازار چندین بیلیونی خودرو شده ،

          که مرسدس بنز که فقط یک برند لوکس است ، هیچ وقت همچین

          دورخیزی بر این بازار نداشته . چون برند لوکس به گفته ی

          اقا سام ، مختص 30 درصد از مردم جهان است .

          این هم جواب شما که به بنده عرض کردید :

          ((( با احترام به توالی نظرات دوستان جواب میلاد جان رو اینجا عارضم.
          در متن کوچکترین اشاره ای به مقایسه ی خودروهای تویوتا با بنز نشده بلکه به طور اخص اشاره به استراتژی تویوتا برای تولید و فروش و نوع سازماندهی اون شده و این نظر میلاد جان که قیاس این 2 اشتباهه اصلا وارد نیست. )))

          اتفاقا در این جا اشاره به بازار و فروش چند بیلیونی شده .

          که شما متوجه ان نشدید .

          یا در یک مطلب دیگه اقای سام چون به مزاجشون خوش نیامد ،

          نویسنده را متهم به این میکنند که شاید خیلی از دیدگاهاشون

          شخصی بوده . در هر حال همتایان شما در زمانیکه مطلب مورد

          نظرشان نباشد به شکایت میپردازند و اگر بر وفق مراد باشه ،

          سکوت میکنند ویا میکنید .

          من تقریبا همه چیز یادمه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . بهزاد جان جواب شما در دست بررسیه .

          اولا من گفتم هیوندای و کیا رقیبی جدی برای خودروسازهایی همچون

          تویوتا . فولکس و جنرال شده .

          دوم اینکه گفتم یک زمانی برندهای ژاپنی خودروهای با صرفه

          بودند ، اما الان فولکس با زیر مجموعه هاش و هیوندای و

          بعضی مدلهای جنرال موتورز ، در حال نزدیک شدن هستند .

          الان شما فروش هیوندای و کیارو با سوزوکی . میتسوبیشی .

          سوبارو در بخش سواریها مقایسه کن . کجا بودن . الان کجان .

          هیوندای کجاست ؟؟؟

          منظور من اینه که تنگه برای همه رقبا داره تنگ تر میشه .

          بعدشم پلتفرم های فولکس چه ربطی به مطلب داره ؟؟؟؟

          در ضمن منتظر تمام جواب های قدیم و جدید نیز هستم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          چه بهتره که در این پست تمام سنگامونو باز کنیم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. haj mehdi

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (26 ديدگاه)

          100٪ حرفات و قبول دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. احمدرضا ب ام و

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (394 ديدگاه)

          بچه ها قبول دارم بنز ها ماشین های خوبی هستن ولی بیاید یکم انصاف داشته باشیم وقتی توی اس کلاس چند میلیاردی باید 4000پوند پول پرده های بغل و کولر های 4 جهته است. درصورتی که ماشین من 300 میلیون همه ی این امکانات رو داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. میلاد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز من برای اونا زیاد هم هست چون حق انتخاب دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2414 ديدگاه)

        دوست گرامی میلاد جان.
        متاسفانه بحث هایی که در زمانی به نتیجه رسیده بود دوباره داغ شده و همینطور هم روی هم قرار میگیره و جواب دادن به این کلی گویی ها نیاز به یک مقاله داره.
        برای مثال چندین بار اینجا و حتی برخی مجلات ایرانی و خارجی گفته شده که کیا و هیوندای در حال رسیدن و دسترسی به مقام و جایگاه تویوتا را دارند و آهنگ رشدشون سرسام آوره!
        حالا ناشر کمی به مغزش فشار نمیاره که برای رسیدن به تویوتا چند تا سد مثل GM و VW و رنو نیسان رو پیش رو داره و این کره ای ها اصلا خطری برای اونها نیستند و آتش اونها فقط برای تویوتا خطرناکه!
        تویوتا بیش از 10 میلیون خودرو تولید کرده که از این میزان حدود 2 میلیون و 350 هزار عدد مربوط به آمریکا بوده و مابقی در سراسر گیتی به فروش رسیده و در بازارهای مهمی مثل چین و اروپا و خاورمیانه و آمریکای لاتین هم شاهد افزایش فروش هست و جای نگرانی از لحاظ درجا زدن و رکود برای تویوتا و حتی سایر شرکتهای ژاپنی که در سال 2014 بهترین عملکرد تاریخ خود را داشتند ولی مجلات و تحلیلگران فقط به رشد کره ای ها و پلت فرم های VW میپردازند و یادشون میره کجاها رونق بیشتری داره!
        باقی صحبت ها هم گفته خواهد شد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CIFEX

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          مطلب بسیار جالبی رو عنوان کردی بهزاد جان
          بسیار ممنون از کامنت پر محتوات
          به خدا ادم این کامنت ها رو تو پدال میبینه عشق میکنه
          خیلی وقت بود همچین جو تبادل اطلاعات علمی و منطقی تو پدال راه نیفتاده بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2414 ديدگاه)

          برداشت ها از مقاله ها برای هر فردی ممکنه متفاوت باشه و نمیشه به اجبار گفت منظور اصلی نویسنده این بوده که من برداشت کردم.
          بابت مقاله ای هم که لطف کردید گذاشتید ممنون اما داخل متن گفته تویوتا مدل توندرا رو به خاطر نداشتن قابلیت رقابت کنار گذاشته و تا الان بیش از 2 ساعته دنبال اخبار کنار گذاشتن توندرا از خط تولید هستم و هنوز یک مطلب که به این موضوع اشاره ای کنه پیدا نکردم و نویسنده محترم چجوری به این اخبار دست پیدا کرده نمیدونم شاید هم اشتباهی رخ داده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. E 36

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        ای بابا میلاد کتاب ننویس !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      با این پول خیلی ماشین های جذاب تر و اصیل می توان خرید مثل گلف gti و بنز کلاس c یا ب ام و سرس 3 یا آئودی یا حتی آمریکایی یا ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. BOMB

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      حقیقتا فقط مانیتور داخلش قشنگه نه زیادا ولی خوبه . اما از طراحی جدید بنز زیاد خوشم نمیاد . قیمتشم خیلی بالا که ارزش این قیمت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAFIA

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    بی عیب و نقص.من دوسش دارم هم ظاهری هم فنی…..

    بنزه دیگه نمیشه نادیدش گرفت.میتسو بیشی یا دایهاتسو که نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed.shariati

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      میتسوبیشی کم برندی نیس جناب مافیا اخرین سری لنسر که بلک هم هس 340 اسب قدرت داره تازه از این بنز هم بیشتر
      بعدشم میتسوبیشی بزرگترین شرکت دنیاس از جت بگیر تا تلویزیون رو میسازه حالا بازم بنز?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        بزرگترین شرکت دنیا در سال 2014 بر اساس ارزش بازار و گستردگی پهنای فروش شرکت اپل شده است و در تمامی مجلات و سایت های برتر دنیا انتشار پیدا کرد و هیچ سالی در کل دوره تاریخ حتی در دهه 90 میلادی که شرکت هایی ژاپنی نظیر میتسو در اوج خود بودند بیان نشد که اون ها بزرگترین هستند
        من وا قعا از همه دوستان خواهش دارم به هیچ وجه تحت هیچ نیتی با پراکندن اخبار کذب سعی در رساندن اطلاعات اشتباه نکند.
        بنده اطمینان 100% دارم شرکت میتسوبیشی در هیچ یک از زمینه ها در جهان سرآمد وبهترین نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. saeed.shariati

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (477 ديدگاه)

          میتسوبیشی گسترده ترین محصولات رو داره تو دنیا از نظر تنوع محصول چون همچی تولید میکنه من از این باب گفتم خودمم میدونم موقف ترین شرکت دنیا اپل هست و فک کنم بعدشم کوکا کولا وبعدشم رستوران های مک دونالد این لیستو منم خوندم اما اپل بجز کامپیوتر و مخلافاتش ایا تنوع دیگه هم داره? ایا تنوع محصولات تولیدیش به اندازه میتسوبیشی هست?تازه میتسوبیشی یک شرکت خدماتی هم هس و توی فعالیت های بیمه هم دستی به اتش داره از بیمه املاک بگیر تا بیمه نفتکش های توی دریا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیاوش

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          اولا از این نظر شرکت زیمنس بزرگترین شرکت در زمینه تولیدات گسترده است در دنیا نه میتسو
          دوما دومین شرکت در این زمینه کوکا کولا نیست بلکه شرکت اکسون موبیل است واقعیتی که در تمامی محافل اقتصادی دنیا این روزها وجود دارد مبنی بر آن است که بنگاه اقتصادی میتسو یک شرکت درجه 3 و رو به ورشکستگی است از نظر درآمد و راندمان و نسبت صرفه به سرمایه که بنده حقیر با استناد به مدارک بسیار و اسناد موجود این حرف و می زنم نه به صورت بی پاییه واساس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ALIUnited

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    با موتور 2.0 لیتری عجب شتابی داره!!!!!!!
    از هر لحاظ عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2414 ديدگاه)

      سیاوش جان ممنون از اطلاعات گوهر بارتون.
      اگر امکانش هست و در توانتون این اسناد رو رو کنید تا ببینیم در سال مالی 2014 گروه میتسو اعم از بانک و بیمه و صنایع و خودروسازیش و… چه عملکردی رو بر جای گذاشته که به یک شرکت درجه سوم تبدیل شده؟
      یک سوال دیگه اگر به جایی بر نخوره؛
      سرمایه کل بانک میتسو چقدر هست؟
      تنوع تولیدات زیمنس بیشتره و گسترده تر اگر امکانش هست اقلام تولیدی این شرکت رو بر استس تعداد با میتسو مقایسه کنید ببینیم کدامشون گستردگی بیشتری دارند؟
      امیدوارم نور روشنایی آگاهی شما بر ما و دوستان همواره تابیده بشه تا دچار آسیب های اطلاعاتی نشویم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        با سلام
        اولا بنده نگفتم شرکت میتسو چون بنده روی صحبتم تنها با کارخانه مادر نیست بلکه گفتم بنگاه اقتصادی میتسو.
        دوما شما که اینقدر با نیش وکنایه صحبت می کنید وطلب مدرک از من دارید با اندکی افزایش سطح اطلاعات زبان انگلیسی خود و مطالعه مجلات و همچنین جزواتی که در دانشگاههای مدیریتی در بخش مدیریت بازار سرمایه ومدیریت مالی کاملا جواب سوالتون رو می گیریدو بنده توانایی آپلود جزوه برای شما ندارم والبته اگر مقصودتان فقط کسب دانش (انشاالله)بوده باشد.
        سوما بنده نظر شخصی ام رو نگفتم راجع به شرکت زیمنس تنها چیزی بود که بر خلاف شما با مطالعه دریافتم و قطعا بنده نه 1% از تولیدات شرکت زیمنس و نه 1% از تولیدات شرکت میتسو رت می دانم.
        با ارزوی موفقیت روز افزون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2414 ديدگاه)

          سیاوش جان گرامی؛
          در اقتصاد زمانی شرکتی اوضاع خوبی نداره که چند فصل مالی متوالی دارای کاهش فروش و حاشیه سود هست و این روند در دراز مدت میتونه مانع دستیابی شرکت به اهداف و سود برای سهامداران بشه.
          وضعیت مالی و عملکرد یک فصل شرکتها نیاز به مقاله و رساله و جزوه نداره و کلا در یک چارت جای میگیره و اگر سواد اقتصادی داشته باشید با نگاه کردن به درآمد ها و سود و زیان و میزان پیشرفت و میانگین قیمت سهام در یک فصل کامل و قیاس اون با فصلهای گذشته براحتی میتونید ببینید اون شرکت عملکردش خوبه یا رو به شکسته.
          مثلا یکی از آخرین قراردادهای میتسو که رو به ورشکستگی هست ساخت دو نیروگاه اتمی برای ترکیه به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار میباشد و 10 ها قرارداد دیگر که مشغول راه اندازی اونها هستند.
          مثلا بخش میتسو الکترونیک امسال درآمدی بالغ بر 38 میلیارد دلار داشت که با توجه به درآمد 35 میلیارد دلاری سال 2013 دارای پیشرفت خوبی بود و همچنین افزایش سود!
          و دیگر عملکردهای این شرکت که از حوصله دوستان خارجه.
          حالا این وسط شما چطور به آماری و تحلیلهایی دسترسی دارید که به این نتایج رسیدید و دیگران رو به پراکندن سخنان کذب متهم میکنید جای سوال هست و باقی پرسشها که امیدوارم تشنگان اطلاعات رو بی پاسخ نگذارید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیاوش

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          بهزاد جان بنده منکر شرکت میتسو نیستم و اصلا همان طور که گفتم اطلاعاتی هم راجع به زمینه های کاری آن ندارم تنها بحثی که در بالا در خلال صحبت ها هم قابل لمس بود بحث گستردگی بازار بود نه سود آوری.
          اگر می خواستم به مباحث بازار های سرمایه وارد شوم مطمئن باشید در مورد زیمنس صحبت نمی کردم این شما هستید که خواهان گمراه کردن موضوع اصلی بحث هستید
          ثانیا در مباحث مالی مباحثی به نام اهرم های مالی در میان است که این که می گویند یک شرکت سودش چقدر است یا به طور مثال چقدر پول در اورده تنها به صرف نگاه کردن به درآمد نیست بلکه ما باید میزان هزینه های بالا سری هزینه های ثابت نرخ بهره و بسیاری چیزهای دیگر را در نظر بگیریم و با توجه به میزان در آمد و هزینه های صرف شده به یک استنتاج برسیم این که می گویم میتسو یک شرکت رو به ورشکستگی است را با توجه به گفته ها از من بپذیرید زیرا بنده در یک منبع با پایه و اساس مطالعه کردم
          با امید موفقیت روز افزون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سیاوش

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          بهزاد جان بنده واقعا چیزی که گفتم نه قصد بی احترامی به شما نه به هیچکس دیگه ای را نداشتم و واقعا چیزی بود که 100% مطمئن هستم را گفتم.
          در ضمن هیچ وقت نگذارید تبلیغات و بمب های خبری بر روی تصمیمات و حرف های شما اثر بگذارد زیرا چه بسا پیمانکارها و پروژه هایی که با این حربه خود رابزرگ کرده و اطمینان در مردم ایجاد کرده و به اهداف خود رسیده اند که مصداق بارز آن پروژه پدیده شاندیز است
          درضمن بنده اصلا اطلاعی راجع به نیروگاه نداشتم.
          با آرزوی موفقیت روز افزون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . این بحث خوبیه ادامه بدید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. میلاد جان مایلم نظرتو در مورد کامنتی که توی همین پست (اون بالا) در مورد طراحی بنز گذاشتم، بدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2414 ديدگاه)

          سیاوش جان همانطور که دوستان زحمت مقاله زیر مجموعه های گروه مالی و صنعتی میتسوبیشی و فعالیت های اون را به تحریر درآوردند نشانگر بزرگ بودن این مجموعه هست.
          تمامی عناصر و هسته مرکزی یک شرکت اعم از دارایی ها و نیروی انسانی و سطح تکنولوژی و… تمام و کمال در خدمت کسب و کار در زمینه های تعریف شده برای بدست آوردن پول و سود هست و تا زمانی که آمار و ارقام مثبت باشه نشانگر بازدهی اون مجموعه میباشد.
          با این توصیفات کوتاه چطور میشه روند رو به رشد یک مجموعه به این عظمت در سرآشیبی سقوط قرار داره جای بسی تعجب هست و از همه مهمتر اون کارشناسانی که به این نتایج رسیدن هم باید جایزه نوبل دریافت کنند!
          مثلا یکی از شاخه های میتسو به نام صنایع سنگین میتسوبیشی در سال 2014 درآمدی بالغ بر 30 میلیارد دلار داشته که با احتساب هزینه ها و مالیاتها سودی بالغ بر 6 میلیارد دلار بدست آورده که نمیدونم این آمار از نظر کارشناسان محترم به چه مفهوم هست و چطور اوضاع برای این گروه در خطر هست.
          جالب تر از همه این هست که بازوی مالی میتسو یا همان بانک میتسوبیشی از نظر سرمایه در این چند ساله همیشه جزو 3 بانک قدرتمند جهان بوده که سرمایه ای بیش از 2500 میلیارد دلار رو در اختیار داره و از این نظر برای وام دهی و سرمایه گذاری در زیر شاخه ها کمبودی احساس نمیشه.
          اگر هم از منظر گستردگی بازارها بخواهیم موضوع را بررسی کنیم باز خواهیم دید فعالیت های این گروه در سراسر جهان پیگیری میشه و تنها مختص یک منطقه یا کشور خودش نیست و همین اواخر قرارداد همکاری و مشارکت با زیمنس بستند و سایر همکاری ها که اگر بگردید زیاد پیدا میشه.
          اهرم های مالی یا همان سیاست های انقباضی و انبساطی و نرخ بهره و قوانین مالیاتی در اختیار دولت ها و بانک مرکزی هست و با توجه به اوضاع حال ژاپن نرخ بهره در حد صفر هست و مالیات که در همه جای زمین گرفته میشه و معمولا اونقدری نیست که بخواد یک شرکت رو ورشکست کنه و همین مالیات ها هم به صورت شیب دار و با توجه به سود و زیان شرکت ها محاسبه میشه و برای تمامی شرکت ها یکسانه و تنها گریبان میتسو را نمیگیره.
          بهره وری هم که از اوضاع مشخصه در چه سطحی هست و با احتساب فروش و هزینه و کیفیت خدمات و محصولات اوضاع میتسو در حال حاضر بسیار خوب هست و خطر ورشکستگی تهدیدش نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سیاوش

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بهزاد جان من واقعا مطمن هستم شما آدم تحصیل کرده و با سوادی هستی ولی متاسفانه از اجزای اصلی هر بحث و مباحثه ای آشنایی طرفین به اصول هست برای مثال وقتی من از اهرم ها صحبت میکنم و دوره بازگشت و شما باز حرف خودتان را تکرار می کنید واقعا دیگه نمی شود این بحث وادامه داد
          دوست عزیز من واقعا برای شما به عنوان یک دوست ارزش قائلم ولی باور کنید که من ازز روی هوا حرف نزدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. 4MATIC

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    واقعا باده خوبی داره موتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2414 ديدگاه)

      سیاوش گرامی:
      از منظر حسابداری و مدیریت مالی نگاه فرمودید بسیار خوب.
      منظور شما از اهرم های مالی کاملا روشنه و بنده هم پرسیدم که در اون جزوه چارت مالی و صورت حساب های گروه صنعتی میتسوبیشی اگر موجوده فقط کافیه چند عدد ذکر کنید تا ببینیم میزان بدهی های این شرکت با کل هزینه های جاری و ثابت و بهره وام و… چقدر هست که درآمدهای میتسو جوابگوی اونها نیست یا اصلا این سرمایه ها کجا از بین رفته و به ضرر ختم شده؟
      اگر شرکتی ورشکست بشه اصلا نمیتونه با قواعد امروز فعال باشه چون بدهی های اون طبق قوانین مثلا بیشتر از 50 درصد سرمایه هست و اون شرکت کاملا ورشکسته هست.
      چطور شرکت یا مجموعه ای که ورشکسته هست هنوز فعاله و به سهامدارانش سود میرسونه و طلبکارانش چرا حقشون را مطالبه نمیکنند؟
      اصلا در خوشبینانه ترین حالت طلبکاران از پولشون گذشته اند یا زمان بیشتری رو به این شرکت دادند یا دولت برای حفظ منافع ملی یا همان گردن فرازی و غرور ملی پشت این مجموعه ایستاده و داره حمایت میکنه و سوال اینجاست که در اون جزوه ها اگر اشاره ای به این موضوعات کرده خواهش میکنم حداقل چند سطری برای ما بنویسید.
      با سپاس
      یادم نرفته این رو هم اضافه کنم که از دیشب تا به حال که ما درگیر این موضوع شدیم گروه ورشکسته میتسو حدود 800 میلیون دلار کسب درآمد داشته و اگر تا فردا هم ادامه بدیم میشه 1600 میلیون دلار و همینطور روزهای دیگه که فکر نکنم از دید شما این شرکت یک سازمان زنده باشه و ورشکسته پنداشته میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ALIUnited

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    قیمتش چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوری پوریا!

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      پسر ایول به آواتارت ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Pooya

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    بدترین مرسدس بنز ، amg دنیاست. من…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خوشگله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. farzad

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    از amgانتظارات بیشتر از اینه ولی در کل قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به عنوان یک ای ام جی اصلا…
      ولی به عنوان یک بنز معمولی خوبه!
      از ای ام جی بیشتر از این انتظار میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. هر چیزی اندازه ای داره. یه ماشین کوچولو هیچ وقت به صورت استاندارد خیلی قوی و سریع ساخته نمیشه. فرض کن اینو قوی تر و سریعتر میساختن، اصطحلاک و مصرفش از حد و قیمتش بیشتر میشد!! کمپانی ها استاندارد های زیادی دارن. مثلا ب ام و 650i و M6 (در سال 2012) از نظر شتاب صفر تا صد و قدرت موتور تفاوت زیادی با هم نداشتن اما سیاست های کارخونه باعث این شباهت بین این دوتا میشد. M6 قدرت و شتاب اولیه اش به 650i نزدیک بود چون به نظر کمپانی و بنا بر سیاست هاش بیشتر از اون رو نیاز نداشت. اما از اون طرف ویژگی های اسپورت مثل بازه های ماکزیمم قدرت و گشتاور در دورموتور، شتاب ثانویه و تعلیقش نسبت به 650 بهتره. یا مثلا شتاب M4 و X5-M برابر 4.2 ثانیه هستش، که نسبت به نسلهای قبلشون فقط دو دهم ثانیه بهتر شده (اون هم با این همه تغییرات و پیشرفتی که داشتن)!!! اینکه چرا شتاب یه کوپه اسپورت رو برابر یه SUV در نظر گرفته برمیگرده به سیاست های کمپانی.
      خیلی از چیزایی که ما فکر میکنیم به خاطر ناتوانی کمپانی در طراحی و تولیده برمیگرده به سیاست هاشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        درود
        حسین جان ببین من مطمعین هستم که سیاست ای ام جی یه چیز دیگست و وقتی خود شرکت بنز با ای ام جی کنفرانس گذاشته بود برای مدل ای کلاس جدید،گفت که کلا شرکت ای ام جی بر این پایه و این اساس درست شده که ماشین های شرکت بنز رو تیون کنه و پرقدرت ترشون کنه و کمی هم هزینه ماشین بالا بره.از ای ام جی حداقل انتظار میرفت که شتاب زیر3.5ثانیه برای این ماشین به ارمغان بیاره و حداقل بتونه توانایی رقابت با مدل جدید ار40 رو داشته باشه.ولی حالا که اینطور نیست.گلف ار40 میتونه با5000بیشتر،بیشتر در بازار هات هاچ بک ها،مشتریان رو به خودش جذب کنه و باعث کم فروش شدن بنز بشه.در ضمن مدل معمولی این مدل که سرطانه!حتی شایعه شده مواد اولیه از قبیل اتاقک و چراغ ها و… از چین تهیه میشده.قیمت هاچبک های المانی گرون هست ولی این مدل از بنز زیاد از حد گرونه.
        در صمن من نگفتم ای ام جی ناتوانه،اتفاقا ای ام جی حتی از برابوس و منصوری،بنز هارو بهتر تیون میکنه و قلق اونارو میشناسه،در کامنت بالا هم هیچ اسمی از ناتوانی کمپانی بنز و ای ام جی نگفتم،فقط گفتم به عنوان یک بنز معمولی خوبه،شرکت ای ام جی باید این ماشین رو بهتر تیون میکرد.
        سپاسگذارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. اون قسنت ناتوانی زو کلی گفتم. منظورم شما نبودی کسری جان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. HaMiDrEzA

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    موتور دو لیتری و 355 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر، قیمت هم کمتر از 40هزار دلار. فکرشو کنین میشه با 120میلیون همچین چیزی سوار شد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      البته این چیزی که دوستمون گفت بدون گمرک بود
      و دلار هم 3 در نظر گرفته شده بود

      دلار الان 3/5 به بالاست و با گمرک و اینا
      حدود 300 میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    با اینکه یکی از ارزونترین ماشینهای بنزه ولی خیلی عالیه،همه چی تمومه.
    ولی من نفهمیدم کجای این ماشین هاچ بکه که همش نوشتی هاچ بک؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mostafa&S

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    کراس اوور خیلی خوبیه ولی زیر سایه پورشه ماکانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      ماکان از نظر اندازه با طول 4.69 متر خیلی یزرگتر از اینه،ماکان بیشتر با GLK مقایسه میشه،هرچند از اونم بزرگتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mostafa&S

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (318 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Ilyar

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    سلام…چرا پیج جک j5 ایراد داره؟ به طور کامل بارگذاری نمیشه. ..به خصوص قسمت نظرات! ..تعداد صفحاتش بیشتر از 200 تا شده بود. ..شاید به همین خاطر باشه. …لطفاً رسیدگی کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ایلیار بالاخره افسانه ی تو هم تموم شد!
      پرشیا دیگه پلاک گذاری نمیشه!
      در ضمن تو میخوای در مورد پارس و ال90 بحث کنی برو تو مطلب ارزان سازی خودرو،گریبان گیر خریداران!
      راستی پند وقتیه پیدات نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        اره. ..نمیدونم چرا اینجوری کردن! یورو 4 هم که داره! البته من شنیدم مدل اتوماتیک اش رو اینجوری کردن !!! مطلب رو هم دیدم جالب بود. …کلا بعد 90 یه ماشین درست و حسابی توسط ایران خودرو و سایپا ساخته نشده. ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $@kasra@$

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          نه اتفاقا این ماشین ها از ایرانخودرو تولید نمیشه تا اونجایی که من میدونم.
          پرشیا سال
          پرشیا اتوماتیک
          پژو 206 تیپ3
          پژو 206 تیپ6
          پژو206 اس دی وی9
          پژو206 اس دی وی20
          از سایپا:پراید اس ال معمولی
          از پارس خودرو:ال90
          از بهمن هم مزدا3
          جالب اینه که کلا خودرو های اتومات ایرانخودرو و خودرو های تی یو3 ودنده اتومات هاو موتور تی یو5 پرشیا نتونسته این ازستاندارد یورو4 رو پاس کنه.
          ولی مزدا 1700 ها موتور پیکانی جدید تونستن!
          جالبه.
          راستی اگر منصف باشیم تنها ماشینی که بعد90 خوب بوده تو زیر40تومن،یکی تیبا بوده(ظاهرش اصن خوب نیست ولی از صاحباش تعریف تمجید شنیدم)
          یکی هم سمند های ای اف7 و سورن های ای اف7 اونم تازه بعد عید92-93.
          نظرت راجع دنا چیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. عارف

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چه قد گرونه،با این پول میشه کوروت خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      عارف زدی تو خال….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. 4MATIC

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    فکرنکنم قابلیت افرودخوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید (6*6)

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آفرودش بد نیست
      به درد آفرود حرفه ای که اصلا نمیخوره
      ولی همینجوری ماشین این قابلیت رو داشته باشه خوبه
      ولی آفرودش بیشتر سوسول بازیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. جی تی ار

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    دوستانی که از شباهت اتاق مدل های مختلف بی ام و یا آىودی ایراد می گرفتند,توجه دارید که چقدر اتاق های بنز شبیه هم شده اند?این شباهت یک ایراد نیست.شما هیچ کمپانی را با این تنوع محصول سراغ ندارید که روی هر مدلش یک اتاق متفاوت به کار برده باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سروش شیرازی

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این قیمتاش چرا اینجوریه؟تو متن زده قیمته پایه 49000 تا بعد تو قسمت مشخصات زده 35000 تا. یه 14تایی این وسطه اختلاس شده عایا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شهرام

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    فقـط یک مهندسی بسیار پیشرفته میتونه 355 اسب بخار از یک موتور 2 لیتری بیرون بکشه
    و
    اون رو به شکلی به یک کراس اور انتقال بده که شتاب 4 ثانیه ای داشته باشه !
    واقـعا طراحی و مهندسی بسیار مناسبی داره ،
    همینطور خیــلی کم میشه به طرح خارجی و داخلی اش ایراد گرفت!
    و
    فکرش رو بکنید که اگر کشور ما ثبات داشت و دلار مثل قبل 900 تومان بود
    میشد با حدود 44 میلیون تومن این ماشین رو انتخاب کرد
    و نه چیزی مثل SD 206 ایران خودرویی !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      شهرام جان قیمتش میشد 44 میلیون بعلاوه 90% حق گمرک که برابر میشد با: 83 میلیون و 600 که گردش میکردن میشد 84 میلیون.
      ولی بازم خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیمیا

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کجاش خفنه خیلی از ماشینای ریس از همین موتور۲۰۰۰بالای۶۰۰میگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        بله حرف شما درسته اما اونا ماشین ریس هستن… یه ماشین تولید انبوه باید مصرف سوخت کمی داشته باشه. یه ماشین توی این رده دور موتور مجازش نباید خیلی زیاد بالا باشه (چون هرچی دور مجاز موتور بالاتر باشه میشه قدرت بیشتری ازش گرفت اما اسطحلاک به شدت زیاد میشه) و بسیاری عوامل دیگه هست که در نتظیم موتور از سوی کارخونه تاثیر گذاره. از طرفی انجام این کارها هزینه رو به شدت افزایش میده و اصلا صرفه اقتصادی نداره. مثلا همین مرسدس در اتومبیل فرمول 1 از یک موتور 2.4 لیتری V8!! استفاده میکنه که دور مجازش به 18000 میرسه و بیشتر از 739 اسب بخار تولید میکنه. اما اون تکنولوژی و هزینه رو در یک ماشین خیابونی نمیشه پیاده کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهرام

          ۲۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (34 ديدگاه)

          درود حسین جـان
          بعله درسته حق با شماست
          امــا
          منظور من یک کشور درست و حسابی
          و با ثبات و رو به پیشرفت بود
          (تازه 84 هم خیلی عالیه ، در حال حاضر اگر بیاد بعید میدونم کمتر از 450 قیمت بخوره)
          مثلا کره جنوبی که چندین غول خودروسازی مطرح داره و در حال رقابت هست تا سال گذشته گمرک 15% داشت و امسال در خبرها خوندم که اون رو هم برای حفظ رقابت بیشتر حذف کرده!
          اینجا اصلا معلوم نیست که حتی تفاوت قیمت فاحش که بعد از قیمت گمرک اضافه میشه چرا ایجاد شده !!!
          ____________
          در مورد ماشین Race هم جناب کیمیا
          دوستمون کاملا درست گفتن
          کجای دنیا یک ماشین مسابقه ای رو با ماشین های تولید انبوه و خیابونی مقایسه میکنن
          این قدرت خروجی برای یک کراس اور شهری فوق العاده اس .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. Ali mtr

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    هم قیمت زیادى داره هم این که مصرفش با کوروت یکى از این دیگه نمیشه گذشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. tadano

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    پدال جان قیمتها رو اصلاح کن
    به نظر من مثل شتر مرغه تو کلاس G هستش ولی در واقع هاچ بکه اگه قیمت تو متن درست باشه که اصلا نمیارزه فولش در میاد 70000 دلار خوب آدم میره M3 میگیره لااقل میدونه سدان سواره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ماسل کار ali

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    Gla واقعا دوست داشتنی کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یه پسر

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    عقبش زیاد طراحی عالی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. قاقالی

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    شیفته فضای کابین مرسدسم حالا هر مدلی که میخواد باشه ، باید این طراحی رو گذاشت موزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. 4MATIC

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    قاقالی ینی طراحیش قدیمیه؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      ببخشید اینجا کامنت میذارم. 4MATIC جان توی پست «نمایشگر و کنترل‌های لمسی مدرن برای گلف» برای سوالی که پرسیده بودی جواب گذاشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      نه داداش منظور دوستون اینه که خیلی طراحیاش عالی و خاصن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. قاقالی

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      نه 4MATIC جان منظورم اینه که از بس زیبا و منحصربه فرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        منم که همینو گفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. pony car

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بنز از لحاظ طراحی واقعا پیشرفت زیادی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. REZA BANIASADI

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    میگفتین.rc f یه شکست برای لکسس بود
    خب این هم شکست مرسدس
    میدونم الان میگین این شکست نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. 4MATIC

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    داش حسی ن دمت گرم شرمنده کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. با من بودی؟؟؟ جوابو خوندی؟؟؟
      دشمنت شرمنده عزیز، این چه حرفیه؟
      ……………………….
      کاش همه ی کامنتهامون، جواب سوالای همدیگه باشه، نه حرفای الکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. kasra

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوست عزیز
    بحث دشمنی نیست با بقیه برند ها. این اصالته که همیشه تفاوت ایجاد میکنه
    مثلاً تویوتا واقعا با اصالت تر از کیا و … است
    مثل فرق بین بقیه ی چیزها،مثل موبایل و …
    بسته با اصالت خودمون ( و متاسفانه پول تو جیبمون ) انتخاب میکنیم!
    نظرم هم کاملا شخصیه :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Gla 45 amg

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به همه هم وطن های عزیز
    من از یکی از نمایندگی های آلمان یدونه فول کامل با رنگ قهوه ای سیر اینو آوردیم با پلاک ارس.فقط میتونم بگم وقتی سوارش میشی و فرمان رو میگیری یه حس اعتماد و امنیت کامل به آدم دست میده و وقتی گاز میدی نیرویی تو رو به صندلی فشار میده و مانند گلوله ای است به سمت هدف…………………….
    هنوز دنده چهار آغاز نشده سرعت از مرز 200 گذشته و برای ادامه دل و جرات میخواهد که من ندارم.من طرفدار بی ام و بودم ولی بنز هم چیز دیگریست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پوريا

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بیینین دوستان ماشیناى کره اى که میان ایران تو چین منتاژ میشن و پایین ترین ضرایب کیفى رو دارن و بخاطر همینم هست که ذهنیت مردم نسبت به این ماشینا منفیه شما برو تو آمریکا کیایى که اونجا تولید میشه و تحت لیسانس آمریکاس رو بیارین ایران ببینین چقد تفاوت بازدهى و کیفیت و قدرت بینشون مشاهده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Usef.adroit

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رقیبش پورشه ماکان ۲۰۱۷ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا