ملاقات با سوپرسدان آلمانی، مرسدس بنز E63 AMG S مدل 2017

پرچم‌دار مرسدس بنز E63 AMG S به یک نیروگاه 610 اسب بخاری V8 و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده است اما آیا می‌تواند بهترین باشد؟

این قدرتمندترین مرسدس بنز E کلاس تاریخ است. این همچنین یکی از سریع‌ترین و پیچیده‌ترین سدان‌هایی است که تاکنون ساخته شده است؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که E63 AMG جدید حتی در برابر ب‌ام‌و M5 و آئودی RS هم یک سلاح قدرتمند و نابودگر است. E63 AMG جدید در دو نسخهٔ معمولی و S ساخته می‌شود. نمونهٔ اول 565 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که مدل S دارای قدرت عظیم 610 اسب بخار قدرت است که نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است.

16c1048_008

هر دو مدل E63 مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو هستند که بسته به مدل، 750 نیوتن متر یا 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند 4Matic+ آام‌گ هستند و گیربکس جدید 9 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. قیمت E63 از 75 هزار پوند آغاز می‌شود و به 83 هزار پوند برای مدل S می‌رسد.

16c1048_010

E63 با وزن 1955 کیلوگرم ادعا کرده است که می‌تواند ظرف فقط 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که مدل S در این بخش یک‌دهم ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این موشک زمین به زمین آلمانی هم به‌صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما می‌توان پکیج اختیاری «De Limit» را سفارش داد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به 300 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند که البته هنوز هم محدود شده است.

16c1048_037

پیشرانهٔ V8 توئین توربوی این خودرو مجهز به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها است که در حالت رانندگی کامفورت (راحت)، چهار سیلندر از هشت سیلندر موتور را غیرفعال می‌کند که این امر به رسیدن به مصرف سوخت 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر کمک می‌کند. E63 تنها 199 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند که عددی به‌واقع فوق‌العاده برای ماشینی است که چنین قدرت و گشتاور عظیمی دارد.

16c1051_059

در هنگام حرکت بسته به حالت رانندگی‌ای که انتخاب می‌کنیم، E63 دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها است. منو حالات رانندگی گوناگون این ماشین متشکل از راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی است که در آخری راننده می‌تواند هر ترکیبی از تنظیمات را که دوست دارد برای فرمان، دریچهٔ گاز، اگزوز، تعویض دنده و حتی مداخلهٔ ESP انتخاب کند؛ اما صرف‌نظر از هر حالت رانندگی که انتخاب کنید، E63 دارای صندلی‌های بزرگ، فرمان دوست‌داشتنی، کیفیت ساخت درجه‌یک و فضای کاملاً مناسب عقب و جلو است.

16c1051_022

فقط با فشردن یک دکمه، E63 AMG S را می‌توان از یک سدان لوکس و راحت که سواری آرامی مانند یک E220d دارد، تبدیل به یک سوپرسدان فوق‌العاده سریع کرد که پاسخ دریچهٔ گاز آن فوری بوده، اگزوز وحشیانه‌ای دارد و شتاب بی‌رحمانه‌ای را ارائه می‌کند. همچنین هدایت و متوقف کردن این غول ژرمن هم بسیار با دقت و ستودنی انجام می‌گیرد. در هر حالتی غیر از حالت راحت و خصوصاً در حالت مسابقه، این خودرو هندلینگ بسیار عالی و تیزی دارد که برای سدانی با وزنی نزدیک به 2 تن واقعاً قابل‌توجه است.

16c1048_032

شاید مهم‌ترین بخش E63، حالت جدید دریفت باشد که از طریق منوی داینامیک قابل تنظیم است. سازنده می‌گوید این حالت فقط باید در پیست استفاده شود تا جایی که حتی نمایندگان مرسدس بریتانیا اعلام کرده‌اند که ممکن است اگر مالک حالت دریفت را در جاده‌های عمومی فعال کند، در صورت تصادف، سازمان‌های بیمه خسارات را پرداخت نکنند.

16c1048_046

اما صرف‌نظر از این موارد، زمانی که حالت دریفت فعال گردد، E63 کاملاً دیفرانسیل عقب می‌شود، کنترل کشش خاموش شده و گیربکس هم در حالت دستی قرار می‌گیرد. در این حالت، E63 S به یک خودروی وحشی و دیوانهٔ واقعی تبدیل می‌شود؛ اما بااین‌وجود در حالت دریفت هنوز هم کشش و چسبندگی شگفت‌آوری وجود دارد که از نابود شدن لاستیک‌های عقب جلوگیری می‌کند.

16c1051_010

نتیجه

E63 AMG پیشرفته‌ترین سدان سریع در جهان است و قطعاً یکی از بهترین رانندگی‌ها را ارائه می‌کند. در نسخهٔ معمولی یا S، پرچم‌دار خانوادهٔ E کلاس توانایی‌های فراوانی را به همراه عملکرد خارق‌العاده، یک شاسی بسیار خوب، بالاترین حد کیفیت ساخت و سواری شگفت‌آور درآن‌واحد ارائه می‌کند. همان‌طور که مرسدس بنز ادعا می‌کند، این خودرو واقعاً مانند یک جت شخصی بر روی چهارچرخ است؛ بنابراین پس از رانندگی با مرسدس بنز E63 AMG S مدل 2017 می‌توان اعتراف کرد که این خودرو نه‌تنها پیشرفته‌ترین سدان اسپرت دنیا است بلکه در حال حاضر بهترین است.

16c1048_006
مشخصات فنی

Mercedes Benz E63 AMG S 2017
قیمت 83 هزار پوند
پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو
قدرت 610 اسب بخار
گشتاور 850 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 9.1 لیتر در صد کیلومتر
تولید آلایندگی 207 گرم در هر کیلومتر

[دانلود ویدئو]
منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

30 دیدگاه

    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (5070 دیدگاه) ,

      ینی آخرشه لاکردار…

      پاسخ
  1. الف.ی
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    واقعا من اگه روزی پول داشته باشم،انتخاب اول من تو سدان ها همین ماشین خواهد بود.البته تو یک جا خوندم شتاب نسخه S فقط 3.1 ثانیه هست .حالا راست یا دروغش با منبع.

    پاسخ
    1. joojoo
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اون 0 -60 مایل هست که 3.1 ثانیس
      البته همونو یه جا خوندم 3.2 حالا چه فرقی میکنه.
      وقتی مورسیه لاگو 640 رو تو شتاب اولیه میگیره یعنی یه شاهکار وحشی
      فکم افتاده رو پام

      پاسخ
      1. امپراتور لامبورگینی
        سوابق: (5070 دیدگاه) ,

        مورسیه لاگو ماشین سال 2000 هست. ( طراحی سال 2000 عرضه 2003 )
        E63 واقعا یک شاهکاره
        اما تو با مقایسش باماشین 16 سال قبل در واقع بهش توهین کردی.

        .

        مورسیه لاگو اینجور سیستم کنترل کشش و هرزگردی و همینطور گیربکس 9 سرعته ی دوبل کلاچ نداشت. قدرتش هم فقط 30 اسب ازین بیشتر بود. گشتاورش هم 250 نیوتن متر کمتر ….

        علم ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنه . ماشین امسال نسبت به پارسال 100برابر بهتر میشه چه برسه به 16 سال قبل.

        پاسخ
        1. Erfan
          سوابق: (30 دیدگاه) ,

          دوست عزیز jojo…
          اینا اصلا توی یک کلاس نیستند…
          این سدان هست اون سوپر اسپرت کار هست….
          هیچ ارتباطی به هم ندارند..

  2. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    بهترین مثال از ترکیب لاکچری، قدرت و‌ قیمت مناسب (در سطح خودش) بدون شک‌ همین E63 AMG S هست، از طرفی چاشنی‌های لوکس S کلاس تا حد زیادی بهش اضافه شدن، از طرفیم عملکردی در‌ حد یه سوپر اسپورت متوسط رو به بالا‌ رو داره. جدا از تعصب، ایشون در‌ حال حاضر‌ کامل‌ترین خودروی خانوادگی بازار هستن.

    پاسخ
  3. آریا
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    یه سدان اسپرت تمام عیار که اگه راننده حالت کامفورتو انتخاب کنه میتونه آسایش و آرامش یه مرسدسو داشته باشه
    عالی

    پاسخ
  4. hamid_hk
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    این خیلی خوبه. یعنی اگه من یه دونه از اینا داشته باشم 10 سال نگهش می دارم. خدایا خودت یکی یه دونه از اینا برا یوزرهای سایت پدال قسمت کن.

    پاسخ
  5. pooriya
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    بی صبرانه منتظر ب ام و ام ۵ هستیم پاسخ کوبنده ب ام و چه خواهد بود؟؟

    پاسخ
    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (5070 دیدگاه) ,

      و همینطور Audi RS5 و S4…

      پاسخ
      1. بنزما
        سوابق: (205 دیدگاه) ,

        Auidi a6 هم کلاس این ماشین میشه نه a4

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (316 دیدگاه) ,

    نمیتونم چیزی بگم،آخه زبونم بند اومده
    تا چند وقت پیش فقط سوپراسپرتای وحشی شتاب زیر 4 ثانیه داشتن

    پاسخ
      1. امپراتور لامبورگینی
        سوابق: (5070 دیدگاه) ,

        آلمانیش
        Das beste oder nichts.

        پاسخ
  7. A4
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    بی تردید این بهترین سدان اسپرت دنیا نیست ..
    فقطm5 بهترین سواری ، هندلینگ و چابکی

    پاسخ
  8. نویدی
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    زیاد جذاب و لوکس به نظر نمیرسه…من M5 و پانامرا و آئودی RS7 رو ترجیح میدم.

    پاسخ
    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (5070 دیدگاه) ,

      گفتی RS7 و دیوونم کردی

      پاسخ
    2. یک ایرانی
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      همشون عالین ولی اینم خیلی خوبه آئودی آر اس هفت که شاهکار هنریه من اونو و با هیچ اتومبیلی عوض نمیکنم با هیچ اتومبیلی

      پاسخ
  9. Omid622
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    چه حالی میده با یک سدان که پنج نفر سواری داره با این قدرت وحشتناک با سوپر اسپرت های دو نفره کل کل بندازی من که اینو ترجیح میدم

    پاسخ
  10. Erfan
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوستای آلمانی باز…
    نمیدونم آیا با این فکر این که برابوس یه دستی به سر این هیولایی وحشی لوکس بکشه شما هم سرتون گیج میره آیا؟
    وایییییی خدا…

    لامصب مثل این میمونه که ی دست لباس داشته باشی هم باهاش بری ورزش هم بری خیابون هم بری دعوا هم بری میهمونی!!!

    The Best or nothing…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (316 دیدگاه) ,

      دقیقا همینه
      هم میتونی باهاش بری پیست و یه لپ تایم خوب بزنی
      میتونی تو یه مهمونی بزرگ و مهم خیلی شیک و باوقار شرکت کنی
      میتونی با خانواده بزنی به جاده و بری سفر
      هرگاهم حالت خوب نبود دکمه دریفت کلی آدرنالین برات ترشح میکنه

      پاسخ
  11. omid
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    البته که این بنز خیلی پیشرفته و در نوع خودش شاهکاره، اما بزار بی ام و M5 جدید دربیاد تا بعد معلوم شه پیشرفته ترین سوپر سدان لوکس دنیا از کدام برند خواهد بود ؟! Eکلاس ، M5 ، آئودی A6 ، کادیلاک CTS یا ….

    پاسخ
    1. Saied
      سوابق: (895 دیدگاه) ,

      اینکه این ماشین عالی هستش بحثی نیست؟
      ولی منظور نویسنده اینه که از پانامرا توربو اس هم پیشرفته تره؟ یا از s65 هم بالا تره؟؟؟
      فکر کنم یکم با اغراق نوشتن که پیشرفته ترین سدان هست.

      پاسخ
  12. Ehsan
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ظاهرش خیلی تکراریه
    خصوصا باید طراحی کابینشو تغییر بده
    کلا طراحی های بنز و بی ام و جدیدا چنگی به دل نمیزنه

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل Mercede kaviani
    Mercede kaviani
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس از مطلب خوب شما
    با پوزش چرا مرسدس غیر از مدل اس سدان رادیاتور کلاسیک را ندارد جای رادیاتور کلاسیک مرسدس که روی ان ستاره مرسدس باشد در کلاس ایی وسی خالی است
    با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4664 دیدگاه) ,

    کابینش که حرف نداره، در نوع خودش، بهترینه.

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    M5 جدید اگه بیاد و قدرتش از E63 AMGs کمترم که باشه اسپرت تر و جذاب تر خواهد بود . با این قدرت بازم پیرمردیه .هر کاری که بکنه بازم پیر مردیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.