شورولت امسال تولید سدان اسپرت SS را متوقف می‌کند

شورولت SS در اصل همان هولدن کومودور ساخت استرالیا است که توسط شورولت در ایالات‌متحده عرضه می‌شود؛ اما جنرال موتورز تصمیم گرفته است که تولید کومودور را در استرالیا متوقف کرده و نسل جدید اوپل اینسیگنیا را به‌عنوان نسل جدید کومودور در استرالیا عرضه کند. البته اینسیگنیا به‌صورت وارداتی در استرالیا عرضه خواهد شد و کارخانهٔ تولیدی هولدن که زیرمجموعهٔ جنرال موتورز است برای همیشه در استرالیا تعطیل خواهد شد.

chevrolet-ss-2016-1024-01

بنابراین انتظار داشتیم که دیر یا زود خبر توقف تولید شورولت SS که در اصل همزاد آمریکایی نسل هولدن کومودور است را بشنویم. حالا سرانجام رئیس جنرال موتورز شمال آمریکا «Alan Batey» در نمایشگاه دیترویت اعلام کرد که متأسفانه امسال رسماً تولید سدان اسپرت، جذاب و دوست‌داشتنی شورولت SS بدون برنامه‌ریزی برای ارائهٔ جایگزین متوقف خواهد شد.

chevrolet-ss-2016-1024-05

SS از سال 2013 در بازار ایالات‌متحده عرضه شد و همان‌طور که گفته شد اساساً نسخهٔ فرمان چپ هولدن کومودور بود. هرچند SS همواره از سوی بسیاری از مردم و مطبوعات مورد تحسین قرار گرفته بود اما فروش آن بسیار پایین بود به‌گونه‌ای که در سال 2016 تنها 3013 دستگاه از آن فروخته شد که هرچند 4.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است اما با توجه به اینکه تولید هولدن کومودور در استرالیا متوقف شده است این میزان فروش آن‌قدری نیست که شورولت بخواهد تولید SS را انحصاراً برای بازار آمریکای شمالی ادامه دهد.

chevrolet-ss-2014-1024-27

این سدان اسپرت ساخت استرالیا مجهز به یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 با 415 اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. SS با استفاده از این موتور می‌تواند ظرف تنها 4.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما نقطه‌ضعف اصلی این سدان اسپرت مصرف سوخت بالای آن است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در شهر 15.7 لیتر و در بزرگراه 11.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

chevrolet-ss-2016-1024-06

به گفتهٔ رئیس جنرال موتورز در نمایشگاه دیترویت تولید شورولت SS در پایان امسال متوقف خواهد شد و آن روز، روز غم‌انگیزی برای طرفداران خواهد بود. بااین‌حال فروش پایین این خودرو موجب شده که شورولت و در رأس آن جنرال موتورز علاقه‌ای برای ادامهٔ تولید SS نداشته باشند چراکه این روزها افراد چندانی تمایل به خرید یک خودروی سدان V8 تشنه به سوخت ندارند؛ بنابراین به‌زودی تنها سدان دیفرانسیل عقب شورولت از خط تولید کنار خواهد رفت تا سدان‌های دیفرانسیل عقب این شرکت بار دیگر به تاریخ بپیوندند.

chevrolet-14

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

6 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (972 دیدگاه) ,

    😕😕😕 حیفه واقعا
    من این ماشینو واقعا دوست دارم.

    پاسخ
  2. yasin
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بعضی از ماشینا با اینکه چهره خیلی خوبی ندارن ولی به دل میشینن حیف شد

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2356 دیدگاه) ,

    کسی میدونه چرا هنوز شرکت های امریکایی سدان ها رو دیفرانسیل جلو میسازن؟

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل محمد مهدی کشاورزی
    محمد مهدی کشاورزی
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    واقعا حیف شد فکرشو بکن با قیمت ی استینگر 150 اسبم اضافی تر داری
    امریکایی سواری
    بدون حاشیه خز و خیلم نشده
    ی چیز تو مایه های تندر 90 خودمونه!:)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.