»» معرفی مدلهای جدید داچیا و رنو در ایران

رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.

رنو ساندرو
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)

logan-faceliftl90-facelifttondar-facelift
در‌نقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.

dacia-logan-dashboard
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.

تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ 800 کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!

dacia Logan Pick-up

dacia Logan Pick-up

dacia Logan Pick-up

dacia Logan Pick-up

dacia Logan Pick-up

dacia Logan Pick-up

رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت 40 میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با 40 میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!

dacia-duster

Dacia duster

renault duster europa

Renault duster europa

renault duster europa interior

Renault duster interior

رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن 2 لیتری و با قدرت 136 اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن 10.2 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.8 لیتر اعلام شده است.

رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو 206 را پر کند. حالا که قیمت 206 تیپ 5 و 6 سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia Sandero


ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.
renault sandero stepway suv

sandero stepway suv

Dacia Sandero Stepway rear

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway

تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت 5 یا 7 نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.

Dacia Logan Van

Dacia Logan Van

Dacia Logan Van

Dacia Logan Van

Dacia Logan Van

Dacia Logan Van

پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است 400 هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری 5 ساله دارند.

08
تیر
1391

۱۵۵ دیدگاه

  1. شرکت هیوندای سال 2009 (اگه اشتباه نکنم) یه خودرویی تولید کرد بنام ســـونـــاتــا
    این ماشین با تمومِ قابلیت هایی که داشت باز این شزکت اومد سوناتی جدید ارائه کرد به مشتریاش با اندک افزایش قیمت. کلا ظاهر ماشین و برنامه های خروجی و درونی ش تغیر کرد
    اینجا هنوز رو یه پراید موندن
    رفتن سمند تولید کنن اونطوری بعد چند سال خودرویی بی فایده لقب گرفت
    امدن رانا تولید کردن که دقیقا شبیه 206SD هست
    خدا به هممون رحم کنه

  2. ببخشید. ضمن احترام به همه دوستان واقعا باید گفت که خوروسازان ایران پی پی کردن خودروسازی کشور بنظرم با این قیمتا خودرو.نسازن بهتره یا به مصرف کننده ایرانی قد افغانی و سوری ها و عراقیا احترام بذارن ایرانی شایسته بهترینه!!

  3. باز اینا بهتر از ماشینای چینی هاست

  4. با سلام
    دوستان ما ایرانی هستیم و خیلی از … ها و … ها و … ها بالا تریم آخه چرا باید خودروی کشور خودمان 23 تومان به ما داده بشه اما به کشور های همسایه و غیر همسایه باید سمند در حدود 5 تا 6 میلیون و پراید 2 میلیون داده بشه ایا ما مردم ایران زمین برای دولت مردان کشور خودمان مزدمی هستیم که به زور وارد خاک ایران شده ایم یا ایرانی نیستیم چرا اونها باید ماشین مفت سوار بشن اما مردم ایران از هر طائفه ایی که باشد فارس کرد ترک بلوچ عرب و … باید این ماشین هایی که مردمان افغانستان و سوریه و عراق و خیلی کشورهای دیگر سوار میشن ما نباید سوار بشیم ما ایرانی هستیم و می خواهیم ایرانی باشیم پس قدر ما را بدانید آخه چرا مردمان دیگر سوار ماشین شن مردم ایران با این قیمت های بالا هم نتونن سوار بشن حتی تسهیلات را هم برداشتن

  5. بابا خداوکیلی ایول داره این تحریمها و این فلان ها و این بهمان ها و … درست دست ما نیست کاریش هم نداریم! ولی گمرک که دیگه دست خودمونه نمیگیم حذف بشه ولی خداییش میشه که نصف بشه! حداقل خودرو های ساخت داخل به خاطر رقابت هم که هست نمیگیم ارزون میشن حداقل با کیفیت میشن!

  6. اتفاقا ایران طراحان بسیار بسیار خوش ذوقی دارد ولی خودروسازان دست آنها را بسته اند
    چون باید یه طراحی جدید رو طوری انجام بدن که حداکثر 10 تا 15 قطعه تعویض بشه و نتیجش میشه این چیزی که میبینید!
    مشکل ما از اساسه؛ تو هر شرکت خودروسازی چندین هزار نفر از یک قطعه سود میبرند و هرگز حاضر به تغییر نیستند…

  7. آخه این چه وضعشه پراید تو بازار داره 17 میلیون معامله میشه دیگه پرایدم نمیشه خرید یکی ام نیس بیگیری کنه و نظارت داشته باشه

  8. من ىکساله که هزینه٢٠٧روکامل دادم ولى ازماشین خبرى نیست کى سود مى بره این وسط

  9. دوستان عزیز ما بهترینیم اینم کارنامه تولیدات
    پراید = 111،asim،saba،132،132slx،131،131slx،141i،141sl،حالا هم مدل اتوماتشون آمده خدارو شکر که اینم داریم

  10. تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد… کسی که صبح تا شب داره جون میکنه بره اینکه یه پولی در بیاره بتونه زندگی راحتی داشته باشه به اندازه یک هزارم تلاشی هم که میکنه دست مزد نمیگیره… به خدا فقط دوست دارم از این مملکت برم بیرون همین… از صب تا شب مث یه خر دارم کار میکنم تا تونستم یه 20 تومنی جمع کنم آخرشم فهمیدیم این بیست ملیون که برای تو کلی پوله دیگه اندازه 4 5 ملیون ارزش داره… یعنی این همه مدت زحمتت کشکککککککک

  11. بابا اینا راول کن یه خر اخرین سیستم کسی داره ایمیل کنه که نه کارت سوخت میخواد نه چراغش تو هر مدل فرق میکنه کاه که فعلا مفت

  12. اقا جان این ماشینارو به قیمت مفت میدین به کشورهای دیگه ولی به ما میرسین میخان هر جی به اونا حال دادن از ما بگیرن

  13. این قیمت هایی که رو این ماشینا گذاشتن قیمت سفینه فضایی هستش. قرن 21 ام هستش و ما داریم مثل عقب مونده ها زندگی می کنیم… باز حضرت آقا می فرمایند از تولید داخل حمایت کنید؟! آخه تا کی؟؟؟

  14. وقتی من و قشر بزرگی از هموطنانم نمی تونیم ماشین تولید داخل را بخریم با این قیمت های نجومی و ظالمانه دیگه چه فرقی برامون داره که فیس لیفت باشه یا همون فرغون .بهتره تبلیغات را به زبان عربی و پارسی دری انجام بدید تا افغانی ها و فلسطینی ها و لبنانی ها بخرن

  15. با سلام
    دوستان ما ایرانی هستیم و خیلی از … ها و … ها و … ها بالا تریم آخه چرا باید خودروی کشور خودمان 23 تومان به ما داده بشه اما به کشور های همسایه و غیر همسایه باید سمند در حدود 5 تا 6 میلیون و پراید 2 میلیون داده بشه ایا ما مردم ایران زمین برای دولت مردان کشور خودمان مزدمی هستیم که به زور وارد خاک ایران شده ایم یا ایرانی نیستیم چرا اونها باید ماشین مفت سوار بشن اما مردم ایران از هر طائفه ایی که باشد فارس کرد ترک بلوچ عرب و … باید این ماشین هایی که مردمان افغانستان و سوریه و عراق و خیلی کشورهای دیگر سوار میشن ما نباید سوار بشیم ما ایرانی هستیم و می خواهیم ایرانی باشیم پس قدر ما را بدانید آخه چرا مردمان دیگر سوار ماشین شن مردم ایران با این قیمت های بالا هم نتونن سوار بشن حتی تسهیلات را هم برداشتن

  16. من حقمو از خودروسازها تو روز قیامت می گیرم…
    البته لیاقت ما ایرانی ها خیلی بیشتر از اینهاست و شاید تقصیر خودمونه که الان مجبوریم با این وضعیت زندگی کنیم…
    حرف برای گفتن زیاده ولی…

  17. به نظر من توهین بیشتر از این نمیشه. دبیر انجمن خودرو سازان تو یک برنامه تلویزیونی به پت پت افتاده بود. کم مانده بود از هوش بره. چرا ما نمی تونیم مثل عراقی ها ماشین آخرین مدل در حد قیمت پراید خودمون سوار شیم. بابا آخه ما چه گناهی کردیم.لا اقل گمرک رو بردارید تا به حق اولیه مون برسیم که ماشین خوب سوار شیم.به خدا مردم گناه دارند.

  18. قیمت هیوندای ix55 در امارات 21 هزار دلاره که با قیمت دلار مرجع 25 میلیون تومان می شود با احتساب گمرک 110 درصد قیمت تما شده میشه حدود 60 میلیون چرا باید 200 میلیون بشه. آخه فکری به حال مردم بکنید تو رو خدا خدایا کمی نطارت

  19. بد بختی یکی دوتا نیست خیلی تاسف بار بهتر به جای ماشین بریم خر سوار بشیم.حد اقل از خیلی از به اصطلاح ادما ادم تر میفهمه……….گناه ماچیه؟؟؟؟؟این همه گرونی این همه بد بختی؟؟؟؟؟؟

  20. سلام در تأیید صحبتهای چند نفر از دوستان باید عرض بکنم همین چند وقت پیش سفری به سلیمانیه عراق داشتم نمی خوام سیاه نمایی یا بزرگ نمایی بکنم ولی یه موضوعی خیلی آزارم داد آخر فرق من ایرانی با این همه ادعای فرهنگ، تاریخ و تمدن و ثروت ملی با یک عراقی (افغانستان رو من نرفتم) که تازه از زیر بار فلاکت و بدبختی و جنگ اندکی رها شده اند چیست که من پرایدی که 20 ساله از رده خارج شده و سایپا هر دفعه مثل شتری رنگش می کنه و جای قناری آنهم با قیمت یک شورلت آمریکایی آخرین سیستم (قیمت شورلت مدل جدید توی عراق رو پرسیدم به پول ایرن 21 میلیون می شد) با منت می ده دست مردم خداییش اینه جواب این همه حضور و تعریفی که مسئولین از مردم ایران می کنند آخر تا کی باید زمان انتخابات و راهپیمایی ما مردم بشیم بهترین مردم دنیا ولی یک نفر نیست حق این مردم را برای داشتن یک ماشین در حل افغانستان و عراق پاس بداره. من روزانه افراد زیادی رو می بینم که ناله و نفرین می کنند و این ناله و نفرین سرانجام می تواند دامن گیر شود. ضمنا تلویزیون هم اینقدر رو اعصاب مردم راه نره از گزارشهای مثلا مردمی تا نظراتی که از مردم نشان میده دیگه حناش رنگی نداره چون همه می دونند که صدا و سیما چند ساله می خواد نشون بده با مردمه ولی غافل از اینکه بازی با احساسات مردم و دروغهای شاخدارش بیشتر باعث دوری مردم می شود تا نزدیکی نمونه ناشیانه اش همین همراهی ظاهری با مردم توی تحریم پسته و خودرو که معلوم بود فقط برای تخلیه انرژی و احساسات مردم بود.

  21. واقعا دست مسولان ایرانی درد نکن با این طراحیشون قاب رادیاتورش عوض کردن ی دستپیره ام برای درش گذاشتن واقعا نمیدونم این نتیچه چند روز فکر وتلاش

  22. سلام
    بنظرم صنعت خودروی ایران رو به ذواله. در ایران باید صنعت خودرو کنار گذاشته بشه و روی صنایع دیکر سرمایه گذاری بشه مثل فرش و غیره
    از مسئولین با نهایت تاسف تمنا میکنم روی این موضوع تمرکز کنن و داد مردم بی زبان رو بشنون واردات تنها راه توسعه صنعت خودروی ایرانه وگر نه تا ثریا دیوار میرود کچ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری