»» سایپا S300 محصول زوتای چین

جدیدترین خودروی سایپا یعنی S300 خودرویی چینی است که مدتی ست آزمایش‌های آن در ایران آغاز شده و به زودی فروش آن نیز آغاز خواهد شد. سایپانیوز در حالی از این خودرو با نشان و برند سایپا نام برده که اشاره‌ای به سازنده اصلی آن یعنی زوتای (zotye) نشده است.

2012 Zotye Z300

2012 Zotye Z300

زوتای شرکت تازه کاری است که در سال 2005 در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلتفرم‌های قدیمی فیات و لانچیا و با طراحی کپی شده از سایر خودروها و موتورهای میتسوبیشی می‌سازد.

2012 Zotye Z300

2012 Zotye Z300


Z300 محصولی ست چهار درب که در سال 2012 معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد. موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو 122 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. البته مدل‌های با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت 113 اسب بخار نیز تولید می‌شوند. یک مدل توربوی 150 اسبی هم از همین موتور توسط این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 Interior

Zotye Z300 Interior


زوتای Z300 از 59 هزار تا 72 هزار یوان قیمت دارد. ارزان‌ترین مدل اتوماتیک، 65 هزار یوان است و قیمت مدل‌های توربو نیز از 70 هزار یوآن آغاز می‌شود.


این خودرو قرار است با برند سایپا و با کد S300 به بازار بیاید. مدل انتخابی سایپا، دارای گیربکس اتوماتیک است. از امکانات این ماشین باید به شش کیسه ایمنی هوا، سانروف، سیستم صوتی و تصویری، روکش چرم صندلی‌ها، دوربین و سنسور عقب، صندلی‌های تاشوی عقب و تجهیزات دیگر اشاره کرد.


مشخصات زوتای Z300:

  • موتور: Mitsubishi 4A92 MIVEC 1.6L (1590cc) L4 16V
  • قدرت: 120 اسب بخار در دور 6000 در دقیقه
  • گشتاور: 151 نیوتن متر در دور 4000 در دقیقه
  • گیربکس: 4 سرعته خودکار
  • تعلیق: جلو مک فرسون استروت؛ عقب تورشن بیم
  • حداکثر سرعت» 172 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: 6.7 لیتر
  • ظرفیت مخزن سوخت: 55 لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4

ابعاد (میلی‌متر):

  • طول: 4565
  • عرض: 1766
  • ارتفاع: 1486
  • فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2700
  • وزن: 1325 کیلوگرم
  • ظرفیت صندوق بار: 457 لیتر
02
بهمن
1392

2012 Zotye Z300

سایپا   



53,186 بازدید کننده

۲۳۵ دیدگاه

  1. اگه متوسط 65000 یوان در نظر بگیریم قیمتشو میشه حدود 32 ملیون تومان!!
    پیش فروشش آغاز شده با قیمت 40 ملیون تومان یعنی احتمالا قیمتی حدود 70 یا 80 ملیون!!
    قضاوت با خودتون…
    نمی دونم جه بر سر ایران و ایرانی اومده…آه…

    • ما همه می دونیم بعد الان پیش فروش نشده ملت پولشونو دست گرفتند زود برن بخرند . دیوانه نیستیم به حضرت عباس ؟ همه جا ماشین سوار میشند میگن لگنه ما اینجا فرغون سوار میشیم میگیم آخر ماشینه . مسخره ست همه ماشین ها چینی (مدیران خودرو، یارو وسط بیابون ی سوله زده با چارنفرکارگر هیچی نداره ماشین میده بیرون خداتومن ملت خوشحال بدو بدو میخرند – کرمان موتور همین طور ، لیفانه چیه محصولات شبکه 3 میده بیرون حالا باز سایپا ایران خودرو ی سالن یا انبار یا خط تولید درستی دارند …) چی بگیم آقا ؟ از این و اون نیست از ماست که بر ماست /

      • دوست عزیز یه تذکر بهت بدم
        شما اصلا میدونی مدیران خودرو.کرمان موتور کجاس که اینجوری میگی وسط بیابون؟؟ حدود 8 هزار نفر نیرو داره و تجهیزات بسیار خوبی دارن. جایی هست که اوانته. گل. ورنا . دوو سیلو…. تو همین سایت تولید میشد. مجهزترین سالن رنگ تو خاورمیانه رو دارن….
        خب تحریم یعنی همین دیگه مجبورن چینی بزنن
        ….از ماست که بر ماست

        • اینایی که شما هم میگی اگر وسط تهران هم باشه چون محصول سالم به قیمت مناسب نمیده یعنی همون بیابون
          مرد مومن اگه خداشناسی قیمت متناسب با تولید باشه وسط بیابان هم که باشه انگار تکیه از بهشت برای خودت و کارمندانت میخری و اگر قیمت به همین منوال باشه انگار در وسط بیابان جهنم برای خودت و امثال خودت تکه ای از آتش جهنم ذخیره میکنی !!! به آرامش ملت و انسانیت فکر کن بعد تولید کن

      • اوخ اوخ اوخ ! چه دل پری داری از محصولات داخلی و چینی :) البته اینو بگم چین 5 درجه استاندارد داره برای محصولاتش و البته محصولات با کیفیتی هم داره . همین لیفان 620 و یا جک جی 5 ، خودروهای خوبی هستند.

    • 69/900/000تومن بود دیدن ملت استقبال کردن گفتن 72/000/000تومن برای اینکه راه چاپیدن مردمم براشون باز باشه دوباره گفتن زمان تحویل با ارز شناور محاسبه میکنن

  2. دوستان مسئله ریشه در سیاستهای کلی کشور داره! یعنی در دنیایی که تبادلات اقتصادی و سیاسی روز به روز به افزایش سطح کیفی اکثریت ملتهای تلاشگر منجر شده،ما از دنیا ترد شدیم و مجبوریم همه نیازهامون رو خودمون رفع کنیم!
    از طرفی هم خیلی تنبل و سودجو تشریف داریم،و همش با یه سری عبارتهایی مثل آریایی بودن و تمدن بالا و …چرت زدیم و حال و روزمون هم اینه!
    آلمانی ها میگن هیچوقت کار یه عاچار ثابت رو به عاچارفرانسه نسپور چون پیچ رو هرز میکنه!!!
    حالا ما مثل عاچار فرانسه میخوایم همه چیز بسازیم! اونم با مدیران و مسئولینی که سلیقه ای برخورد میکنن و بدون مطالعه هی کارخونه و … افتتاح میکنن!
    آیا به جای هدر رفتن این همه سرمایه ملی در صنعت خودرو و اصرار به تولید بالا،در زمینه هایی که در اونها استعداد داریم،مثلا صنعت فرش ایرانی یا کشاورزی سرمایه گذاری میشدو نیازمون به خودرو با واردات خودروهای باکیفیت رفع میشد بهتر نبود؟

  3. سایپا در کل کارش کنترل جمعیت هستش
    نمیزاره جمعیت کشور زیاد بشه

  4. با تشکر از سایپا که با دستانی توانمند خودرویی 30 میلیونی را در آنسوی

    آبها را در اینسو 70 میلیون میفروشد ارزش افزوده ایی در خور تحسین برای

    ایران عزیز و حتماا صادرات 20 میلیونی برای تامین منابع فروش داخلی!!!

    با این همه تشک هوا کسی در این ماشین که رقیب اس 500 آلمان هست نمی میرد

    خفه میشود !

  5. اگه خوب بود که نمی اومد ایران سرمایه گذاری کنه این شرکته

    • جالب اینجاست که ادعای سایپا در مورد این خودرو از خود شرکت سازندش بیشتره.

  6. خاصیت تمام ماشین های چینی ، ظاهر خوب ، اپشن زیاد ولی باطن آشغال :-)

  7. به خدا دلم به حال این مردم ایران میسوزه که چنین شرکتهای بی کیفیتی راشون به ایران باز شده لیاقت ما خیلی بیشتر از اینهاست.

    البته فرهنگ ما هم باعث این کار شده چون اگر همه بیان قرار بزارن که پراید نخرن ایا ساپا مجبور نمیشه که محصولات خودشو بهتر بکنه به هر حال فعلا سرنوشت ما در پین رقم میزنه

    • مرد مومن با قرار گذاشتن کار درست نمیشه ، و این به فرهنگ هم ربطی نداره ، جایی که اجبارا باید دو یا سه برابر پول همون ماشینی را که بیرون از کشور نصف و یا یک سوم میفروشند و گزینه دیگری هم نداری چکار باید بکنی ؟ از سال 89 یک روز میگن ارزون میشه و روز بعد میگن گرون میشه، با دلار 3500 پراید 15 تومن بود به قول احمدی نژاد مگه پراید کیلویی چنده ، ولی الان با دلار 3150 همون پراید شده 22 ، حالا آیا این به فرهنگ ربط داره یا باید بازم باهم قرار بزاریم که قیمتها نزول کنه ؟ نخیر ، اینها به سیاست واردکنندگان ماشین و خودرو ربط داره که سیاست کلی کشور را هم به دست گرفتن و نمیزارن صدایی از کسی بلند بشه
      بله دوست عزیز قرار نزار که کلاهت پس معرکه است ، تو هم برو همین پراید 22 تومنی را بخر و خدا رو شکر کن که خریدی تا فردا که شد 30 تومن به سر خودت نزنی که چرا قرار گذاشتم و نخریدم و اشتباه کردم ، آره برو بخر و دم بر نیار

  8. با 80 میلیون آدم عاقل میره هیوندای اکسنت میخره. تازه فروش اقساطی هم داره

  9. باسلام به تمام ایرانیان
    خدمت شماعرض کنم درسال 1385 و88 به آلمان رفته بودم که موقعیتی پیش آمدازموزه ودو تاازکارخانه های بنز دیدن کنیم درآن هنگام همزمان باورود مانیز یک سیاه پوست نیز آمده بودبرای سفارش وخرید خودرو ایشان دیتاشیت خودرو مورد نظر خود را باسلیقه خودش انتخاب وتکمیل نمود برای مثال رنگ سفید حدود صدتاکدرنگ داشت و…بعدبه همراه این سیاه پوست ویک نفر راهنما ما را اول بردندوفیلمی از اول تولیدات بنز واینده آن دیدیم سپس سوار ماشین شدیم ومارا بین پرسهای غول آسا ورباطهای جوشکار چرخاندند وسپس به سالن مونتاژ که 90 درصد رباط بود ودر چند طبقه بود حرکت کردیم سپس به نمایشگاه تولیدات نیز رفتیم که این بازدید حدودیک ساعت الی دو ساعت طول کشید درآخر ماشین راباتمام آپشنهاورنگهای خاص سیاه پوست درهمان لحظه تحویل دادندوهمانجابود که من آهی کشیده که هنوز به پایان نرسیده است .آنوقت اون آلمانی میگفت ما اینجا ماشین تولید میکنیم بااین کیفیت ولی مشتری خیلی زیادی نداریم ولی ایران خودرو شما اعلام میکند میخواهیم یک ماشین تولید کنیم ولی خودمان هنوز نمیدانیم چی که مردم شبانه صف کشیده وثبت نام میکنند.البته قیمت انجا باقیمت داخل ایران مثل مقایسه قیمت اهن است با طلا.
    حالا یکی جواب بدهد آیاواقعاٌ حق ما مردم خوب این است ؟چرا؟

    • مردم هرجایی لیاقت خودشون رو خودشون تعیین می کنن لیاقت مردم ایران هم همینه

  10. واقعا زشت براسایپا که میره ازیک کشور که جدیداجنین ادم میخوره ماشین میخره.یک کشور ادم خوار.خودتون قضاوت کنید.اونوقت ادعای خودروسازی میکنه

  11. اخه چرا 70 ملیون 65000 یوان با دلار 3150 تومنی میشه 32 ملیون تومن!!!!!؟؟؟؟

    • حالا مگه بقیه ی خودروهایی که وارد میکنن قیمتی واقعی داره ? که اینقدر متعجب شدید !
      همه جوره دارن ما ها رو تحت فشار میزارن

  12. ای بابا اگه همه ی ملتها کالای خوب بخره پس کی کالای بنجل وگران را بخره.منتظر باشین ارزونی داره می آد.

  13. باور کنید اگه شرکتهای اقماری سایپا رو نگاه کنید که در سال چند تا مدیر عوض میشه بعد می فهمید پول این ماشین ها چرا زیاده خوب خرج مدیرایی که میان و مییییییرن رو کی بده سایپا از جیب خودش که نموتونه بذاره.

  14. خودرو ملی تبدیل شده به خودرو چینی.ما میتوانیم معنیش شده چین میتواند

  15. در دوران دانشجوی در ازمایشگاه رفتار شناسی میخوندیم. یک میمونی رو میوردن و بهترین غذا هارو بش میدادن بعد از چند روز یه ظرف کوچولو از غذای معمولی بش میدادن میمونه ظرف رو پرت میکردو جیغ و داد میکرد.
    دو روز به میمون غذا نمیدادن بعد از دو روز یه ظرف کوچکتر از غذای معمولی بش میدادن و اون ته ظرف رو هم میلیسید و با حرکاتی پاچه لیسی میکرد که بش بدن … حکایت ماشینای امریایی و المانی زمان شاه و اعتراض مردم اون زمان و ماشنای چینی بی اصل نصب این دوره و ولع مردم!!!!

  16. شعار جدید خودرو سازهای کشور هر روز اشغالتر از دیروز تو خارج یه مدل که بیرون میاد مردم نمیخرن تا عیب ایراد ماشین رو شرکتش درست کنه سری دوم میخرن تو ایران مردم سری اول میخرن چون میدونن سری بعدی از اونی که تولید میشده اشغالترش بیرون میاد نه بهترش

  17. وقتی ماشینی رو با ارز دولتی میارن و با ارز ازاد میفروشن[...]واسه همینه که من هنوز ماشین نخریدم . به خدا دوچرخه شرف داره به این اشغالا . یه ماشین خوب هم 3 برابر قیمت واقعیش باید پول بدی . این یعنی سر مایه گذاری به سبک انگلیسی .از چین بیار ارمشو عوض کن بنداز به ملت . وقتی چین حق وتو داره و اجازه نمیده ایران خودش تولید کننده باشه میشه الان ما وقتی چین جنسی میزنه که ایران کارخونش تعطیل میشه که خیلی از جوونا بیکار بشن بدبخت بشن بعد اونطرف یک میلیارد نفر راحت کار کنن این یعنی زیر سلطه و زور چین رفتیم که هر کار بکنیم جلومونو میگیره . تازه اون چیزایی که تولید میکنیم اگز چین میتونست تولید کنه همونا رم تولید میکرد تا این کارخون نه هم تعطیل بشن . ای ملت به خدا خودمون سر خودمون میاریم . خودمون باعث تعطیلی کارخونه ها میشیم . حرس . طمع . همه چی

  18. تو رو خدا ما ایرانی های چه قدر بدبخت شدیم یه زمانی با 70تومن تیوتا اریون یا سوناتا 2011بگیرم حالا باید به این شرکت های نا مطمئن خودمونو قانع کنیم.

  19. گندش رو سایپا و ایران خودرو درآوردن. به خودشون میگن خودروساز در حالی که حتی یک پیچ خودرو یا pjd باد لاستیک هم تولید نمی کنن و همه قطعات رو از چین و هند وارد می کنن. در ضمن حتی مونتاژ کارهای خوبی هم نیستن و از لای درز بدنه میشه رفت ذاخل خودرو و باید جارو خاک انداز دست بگیری و قطعات زیربندی ماشینی رو که خریدی حین حرکت از تو خیابون جمع کنی. هر دوشون برن به جهنم که مایه ننگ هر چی خودرو و خودروساز توی جهانند.

  20. متاسفففففففففففففففففففففم برای سایپا ازمونتاژ آریا وشورولت تا مونتاژ زوتا یعنی ……. درشو ببندین بزارین جمعیت جوان کشور با این اوضاع رشد کم جمعیت منقرض نشه

  21. متاسفففففففففففففففففففففم برای سایپا ازمونتاژ آریا وشورولت تا مونتاژ زوتا یعنی ……. درشو ببندین بزارین جمعیت جوان کشور با این اوضاع رشد کم جمعیت منقرض نشه

  22. من میگم باید تجمعات اعتراضی و نمادین داشته باشیم مثلا بعنوان نماد اعتراض ، تخته برداریم و میخ و چکش بریم در کارخانجات داخلی تخته کنیم. کار جالبی میشه ولی حیف که همه تجمعات رو دولت به حساب سیاست و ضد نظام میذاره. در کشورهای دیگه اینطور نیست و مردم حق اعتراض دارند و پلیس هم ازشون حمایت میکنه حتی خیابونها رو براشون میبنده که کسی زیر گرفته نشه و راحت بتونند اعتراض کنند. ولی چه میشه کرد اینجا ایرانه و همه ی کارخانجات و تجارت هم زیر سر آقازاده های تریلیاردره :(

  23. مثلا شماها بزرگترین وقدیمی ترین تولید کننده خودرو داخلی هستید .
    بسه دیگه به خودتون بیایید!!!!چقدر مردم رو [...]فرض میکنید ؟؟؟
    لااقل با قیمت واقعی به مصرف کننده بدبخت بفروشید.(نه دو برابر کارخانه مادر)

    تولید ملی تون چی شد؟؟؟؟؟
    موتور: 1.6 قدرت: 120 اسب بخار قیمت 70 و چند میلیون تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    وای خدای من ………..

  24. سلام دوستان . تقریبا همه صفحات رو خوندم . تقریبا همه یعنی بیش از 99 درصد از این موضع انتقاد کرده بودند . حالا برخی به خودروهای چینی ،‌برخی به سیایتهای اقتصادی دولت ،‌برخی به مدریت صنعت خودرو ایران و بویژه شرکت سایپاو خلاصه همه و همه از دیگران انتقاد کردن حتی یک نفر هم نگفت خوب من ایرانی چه محاسنی دارم که به قولی لایق برترین ها از جمله سوار شدن به بهترین ماشینا باشم . ما که فقط به زیر آبی رفتن ،‌دور زدن همدیگه ،‌کلاه همرو برداشتن ،‌به هر وسیله ای پول بیشتری درآوردن ،‌بی توجهی به همدیگه ،‌بی توجهی به حلال و حرام ،‌و …. شده ایم چرا باید لایق بهترینها باشیم ؟ فقط به صرف ایرانی بودن و کوروش و داریوش داشتن که دلیل نمی شه بهترین باشیم. نه خیر دوستان ایرانی باید ثابت کند که حالا چکاره است نه با اون صفاتی که متاسفانه در خیلی از ما ایرانی ها ریشه کرده فقط در باد گذشته و تاریخ کهن خود بخوابیم و فقط از در و دیوار تواقع داشته باشیم که همه بدبختی ما ایرانی ها از این پرتوقع بودن ماست . چرا باید یک شرکتی که سال 2005 شروع به ساخت خودرو کرده (‌9 سال) به دنیا خودرو صادر کنه و اونوقت سایپا با سالها سابقه بره از یک شرکت نه ساله خودرو بیاره بفروشه . تازه نه به قیمت واقعی بلکه به چندین برای قیمت . قبل از انقلاب که مردم خودروهای آمریکایی و آلمانی و ژاپنی سوار میشدن همین حرفها بود که لایق بهرتین ها هستیم . بعد نوبت وارد شدن خودروهای کره ای شد که یادمه همه میگفتن موتورهیوندا پرسی است و بدنه اش از حلبی ساخته شده و آدم و می کشه و … و همین نوع صحبتهایی که الان برای ماشینهای چینی می شه اون موقع برای کره ای ها بود . دیدم که کره آمد و جا افتاد و همه به اون عادت کردند و خودروهای آمریکایی و آلمانی رو فراموش کردند و در صنعت خودرو ما آب عم از آب تکان نخورد . حالا نوبت چین شده تا کم کم بیاد و خودش رو ثابت و باز هم همون قصه تکراری یعنی عادت کردن مردم به خوردوهای چینی و در جا زدن صنعت خودر ایران بعد از نزدیک به 50 سال . بله دوستان از ماست که بر ماست . تا من ایرانی تنها به فکر خودم باشم و رفاه و آسایشم و فکر کنم که چون ایرانیم باید همه دنیا برای من کار کنند و من بهترین آنا را انتخاب و استفاده کنم همین آش است و همین کاسه . نوه های ما هم هیچ جا نمی رسن . پر حرفی کردم ببخشید .

  25. پنجاه ساله خودروسازی داریم حالا باید بریم خودرو چینی ای که خودروسازیش از 2005 راه افتاده خودرو وارد کنیمو ملی بنامییم!!!!!!

  26. من این ماشین رو از نزدیک دیدم گلگیرش رو هوا هستش یعنی اصلا این بدنه به این شاسی نمیخوره . گلگیراش با چند تا بست نازک به شاسیش متصل بود.

  27. من در مورخه 07/12/92 خودرو اس 300 نام نویسی کرده ام و سه بار افزایش قیمت خورده و به قیمت روز اعلام میکنند چرا این ماشین چینی را که قیمت بازارش 74میلیون است و کارخانه 76 تحویل نمیدهید تا لا اقل به پول خودمان برسیم و دیگه از این کارها نکنم بخدا مردم مسخره شما که نشدن که اینهمه مردم را سر کار گذاشتین . لااقل به مشتریان اعلام کنید چه زمانی این پول بی زبان پیش شما باشد

  28. به نظرمن با72میلیون الان نه هیوندا میدن نه تویوتا و نه..خودرهایی که خوبن.ماشین هایی هم مثه پرشیا که حدودا 50میلیونه البته فولش ادم 20 میزاره میره ازینا میخره قسگیم که هست امکاناتشم که خیلی بهتر از ماشینای ایرانیه فنیشم نمیگم عالی ولی بدم نیست با ماشین که نمیخوای کشتی بگیری به اندازه ی استفاده ی تو شهریم جواب میده و حتی بیشتر..پس خوبه

  29. سلام عزیز
    الآن درسته که با 72 میلیون خودروی صفر نمیدن ولی میتونید خودروهای کارکرده ولی با برندی مطمئن خریداری کنید یا با 85 میلیون هیوندا اکسنت وارداتی که حدود 10000 تا کارکرده بخرید و اگر توانایی تون تا 72 میلیون بیشتر نیست مگان تمیز هم میتونید پیدا کنید یا سراتو 2010 یا مزدا3 سال 88-89 میتونید پیدا کنید تمام اینها خیییییییلی بهتر از خودروهای چینی اند.
    من تجربه اش را دارم خودروی چینی موقع فروش اشکت را در میآره !
    با کلی ضرر باید فروختش.
    موفق باشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری