آرتئون، پرچم‌دار جدید فولکس‌واگن در اروپا

آرتئون در ابتدا قرار نبود پرچم‌داری برای فولکس‌واگن در بازار اروپا باشد اما پس از لغو پروژهٔ ساخت نسل دوم سدان فول سایز فیتون، جایگزین CC تا حدود سال 2020 پرچم‌دار فولکس‌واگن در اروپا خواهد بود. بگذارید کمی بیشتر دراین‌باره توضیح دهیم. مدل لوکس فیتون بزرگ‌ترین سدان و پرچم‌دار فولکس‌واگن محسوب می‌شد. تولید نسل اول این خودرو امسال متوقف شد و قرار بود نسل دوم آن به‌زودی معرفی گردد؛ اما پس از دیزل‌گیت فولکس‌واگن پروژهٔ ساخت نسل دوم فیتون را موقتاً لغو و اعلام کرد که نسل دوم این خودرو به‌عنوان یک سدان لوکس تمام الکتریکی تا سال 2020 معرفی خواهد شد.

2017-vw-arteon-spy-photo

بدین ترتیب پس از توقف تولید فیتون، مدل CC به پرچم‌دار فولکس‌واگن در اروپا تبدیل شد؛ اما چندی پیش فولکس‌واگن تولید مدل CC را هم متوقف کرد تا به‌زودی نسل دوم آن معرفی گردد. احتمالاً نام نسل دوم این خودرو به آرتئون (Arteon) تغییر پیدا خواهد کرد و ابعادی بزرگ‌تر از CC خواهد داشت؛ بنابراین تا زمان معرفی نسل دوم فیتون، مدل جدید آرتئون که در اصل نسل دوم مدل CC است، پرچم‌دار فولکس‌واگن خواهد بود.

2017-vw-arteon-spy-photo3

حال به‌تازگی یک نمونهٔ در حال آزمایش از جایگزین سدان کوپهٔ CC یا همان آرتئون در شمال اسپانیا دیده شده و تصاویر جاسوسی از آن منتشر شده است. آرتئون اساساً یک پاسات لوکس با سقف شیب‌دار و فرم لیفت‌بک خواهد بود اما فولکس‌واگن تاکنون مشخصاتی از این خودرو را اعلام نکرده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد آرتئون کمی کشیده‌تر از سدان پاسات بوده و فاصلهٔ محوری بیشتری هم داشته باشد. این خودرو دارای کابینی بزرگ و فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب خواهد بود. همچنین کیفیت ساخت آن نیز در مقایسه با پاسات بسیار بالاتر خواهد بود تا بتواند به‌عنوان خودرویی پریمیوم نقش پرچم‌دار جدید فولکس‌واگن را در اروپا بازی کند.

در مورد طراحی بیرونی آرتئون فعلاً نمی‌توان اظهارنظر چندانی کرد چراکه به‌شدت استتار شده است اما در حال حاضر ایده‌ای از طراحی کلی این خودرو در اختیار داریم و آن کانسپت Sport Coupe GTE است چراکه آرتئون با الهام از این کانسپت طراحی شده و از بعضی المان‌های طراحی آن استفاده خواهد شد. علاوه بر این، فولکس‌واگن تعدادی از اسکچ‌های طراحی آرتئون را هم منتشر کرده است.

کانسپت اسپرت کوپه GTE
کانسپت اسپرت کوپه GTE

بسته به بازار، جانشین CC با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل اقتباس‌شده از پاسات عرضه خواهد شد. همان‌طور که مشخص است، برای نمونه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده و کانادا موتورهای دیزلی TDI ارائه نخواهد شد. از سوی دیگر، کانسپت اسپرت کوپه GTE یک خودروی پلاگین‌هیبریدی مجهز به ترکیبی از یک پیشرانهٔ V6 با دو موتور الکتریکی بود که مجموعاً 380 اسب بخار قدرت داشتند. بااین‌حال معلوم نیست که آیا نمونهٔ تولیدی هم از همین قوای محرکه استفاده خواهد کرد یا نه؛ اما حتی اگر این قوای محرکه برای آرتئون در دستور کار قرار گیرد، به‌احتمال‌زیاد پس از معرفی و تولید آرتئون، بعداً به‌عنوان یک نمونهٔ بالا رده ارائه خواهد شد.

فولکس‌واگن آرتئون برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو سال آینده در ماه مارس 2017 (اسفند 95) رونمایی خواهد شد و در نیمهٔ دوم سال 2017 برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

Volkswagen-Sport-Coupe-GTE-2

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

4 دیدگاه

  1. فرشید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    شبیه سری محصولات آئودی شده
    عقب: Audi A8
    جلو: Audi R8

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
      فرشاد سجادیان
      سوابق: (434 دیدگاه) ,

      تا معرفی نشه معلوم نیست‌ چیزی اما اگرم شبیه باشن عجیب نیست، بالاخره از یه‌ خانواده هستن

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4664 دیدگاه) ,

    طراحیش متفاوته نسبت به طراحی های قبلی فولکس واگن، قشنگ تره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.