متفرقه

ساخت اولین خودرو مخصوص کودکان زیر 10 سال

ازاین‌پس حتی کودکان پنج‌ساله هم می‌توانند طعم رانندگی واقعی را بچشند

این روزها بچه‌ها بیش از رانندگی، علاقه به استفاده از گوشی‌های هوشمند دارند و از سوی دیگر قوانین سفت و سختی برای مجوز رانندگی کودکان به‌ویژه در انگلستان وجود دارد. اما بااین‌حال هنوز هم هستند کودکان و نوجوانان بسیاری که علاقۀ فراوانی به رانندگی دارند. به همین دلیل خودروسازانی مانند فورد، سئات، مرسدس بنز و حتی لندروور شرایطی را فراهم کرده‌اند که نوجوانانی با سنی بیش از ۱۰ سال بتوانند با خودرو به رانندگی پرداخته و طعم یک رانندگی واقعی را بچشند تا برای زمانی که قصد گرفتن گواهینامهٔ رانندگی را داشته و می‌خواهند بر روی جاده‌ها و در شرایط واقعی رانندگی کنند بهتر آماده باشند.

lessons-for-5-to-10-year-ol

اما کودکانی که کمتر از ۱۰ سال سن دارند چه؟ بدون هیچ دلیلی آن‌ها نمی‌توانند یک تجربهٔ واقعی از رانندگی با خودرو داشته باشند؛ اما یک موسسهٔ آموزش رانندگی بریتانیایی بنام «Young Driver» یا «رانندهٔ جوان» که بزرگ‌ترین موسسهٔ آموزش رانندگی نوجوانان ۱۰ تا ۱۷ سال در انگلستان است، به دنبال حل این مشکل رفته است. این موسسه پی برده است که وسیلهٔ نقلیه‌ای که کودکان ۵ تا ۱۰ سال بتوانند با خیال راحت با آن رانندگی کنند هم‌اکنون در میان خودروهای معمولی پیدا نمی‌شود؛ بنابراین خود ساخت چنین وسیله‌ای را آغاز کرده است.

young-driver-motor-csrs-fir

موسسهٔ رانندهٔ جوان با کمک طراحان برجسته و قطعه سازان، خودرویی مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال را با نام Firefly ساخته است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گجت‌ها در انگلستان (Gadget Show) در اوایل سال جاری معرفی شد و موفقیت بزرگی را برای سازنده‌اش به همراه داشت چراکه در همان روز نمایش، ۱۰۰۰ کودک زیر ۱۰ سال خواهان خرید یا رانندگی با آن شدند. طراحی و توسعهٔ این خودرو همچنان تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و پس پایان مراحل ساخت، فروش آن در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

برخلاف ماشین‌های اسباب‌بازی که این روزها کودکان خردسال سوار آن‌ها می‌شوند، Firefly کاملاً مانند یک خودرویِ واقعیِ کوچک‌شده، مهندسی‌ شده است. نیروی این خودرو توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن تنها ۱۶ کیلومتر در ساعت است. باطری‌ها نیز با یک‌بار شارژ کامل می‌توانند تا ۹ ساعت دوام داشته باشند. این خودرو مجهز به تعلیق مستقل، ترمزهای هیدرولیکی و دنده‌های جلو و عقب است. بزرگسالانی با قد تا ۱۸۰ سانتیمتر نیز می‌توانند در صندلی رانندهٔ قابل تنظیم خودرو یا در قسمت سرنشین کناری بنشینند. چراغ‌های Firefly به‌طور کامل از LED بوده و با استفاده از تبلت می‌توان یک صفحه‌نمایش بر روی آن نصب نمود.

firefly06_biggalleryimage

برای این خودرو ویژگی‌های ایمنی زیادی چون محدودکنندهٔ سرعت بر روی ۵ کیلومتر در ساعت، سیستم ترمز مستقل و خاموش‌کنندهٔ خودرو از راه دور در نظر گرفته شده است. حتی می‌توان Firefly را با بدنهٔ فیبر کربنی و تودوزی چرمی هم سفارش داد!

detskiy_avtomobil

خودروی Firefly در موسسهٔ آموزش رانندگی Young Driver مورداستفاده قرار خواهد گرفت و یک جلسهٔ ۲۰ دقیقه‌ای رانندگی با آن حدود ۲۰ پوند (۲۷ دلار) هزینه دارد. همچنین سال آینده با قیمت ۵۷۵۰ پوند (۷۶۸۵ دلار) در سراسر جهان آغاز برای فروش عرضه خواهد شد.

the-firefly-from-young-driv

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    چه قدر عالی!!!!!!ببین از بچگی اماده شون میکنن حتی وانین رو هم از بچگی بهشون اموزش میدن بیخود نیست فرهنگ رانندگیشون اینقدر بالاست تازه تو زمینه موتوراسپرت هم با اموزشگاهای ویژه و دوره تخصصی کارتینگ و فرمولا واقعا مثال زدنی هستن.امیدوارم یه روزی کشور عزیزمون هم به این سطح و حتی بالاترش برسه و تصادفات و فرهنگ غلط این همه خسارت به بار نیاره!!!!!

    موافقم 21
    مخالفم 3
  2. نیما

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (276 ديدگاه)

    به جای این میشه باوجین ۳۱۰ چینی رو خرید . هم ارزون تره و‌هم ماشین واقعی !! :)

    موافقم 16
    مخالفم 3
  3. HECTOR

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چه دل خوشی دارن.
    با تبدیل ارز قیمت این ماشین میشه 25 میلیون تومن (حدودا) !!!

    موافقم 16
    مخالفم 5
  4. احمد باقری

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سرعت این ماشین هر چقدر هم کم باشه، باید ایمنی این ماشین رو بیشتر کنن.

    موافقم 14
    مخالفم 9
  5. ahmad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ساخت اولین خودرو؟!
    از این مدل خودرو ها که خیلی وقت پیش ساخته شده!
    کافیه یه سر به همین کاخ نیاوران بزنید تا ده ها مدل خودرو موتوری کوچکی رو میبینید که پنجاه سال پیش پهلوی دوم برای ولیهد تازه به دنیا آمدش خریداری کرده بود…

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. سعید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام امیر جان شماره تلفن از سازنده یا شرکت و کارخانه این نوع ماشین داری؟برای بچه ها در پارک آموزش ترافیک می خواهم.سپاس

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من میتونم درست کنم این ماشین را خیلی بهتر از این فقط بودجه ندارم اگه شرکتی باشه حاضرم همکاری کنم۰۹۱۳۶۹۸۰۶۸۹

      موافقم 7
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا