مزدا

مزدا CX-70 جدید با 340 اسب بخار قدرت معرفی شد

مزدا از خودروی جدید CX-70 مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این خودرو در نسخه فول خود از پیشرانه‌ای با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

ژاپنی‌ها با عرضه CX-70 مدل ۲۰۲۵ تعداد شاسی بلندهای میان سایز خود را دو برابر می‌کنند. این خودرو نسخه جدیدی از CX-90 به شمار می‌رود و بجای کابین هفت‌نفره برادر بزرگ‌تر خود ظرفیت حمل پنج نفر را دارد. شاسی‌بلند جدید مزدا از پلتفرم، قوای محرکه و طراحی ظاهری مشترک با CX-90 بهره برده و بنابراین اگر خودرویی سه ردیفه را دوست داشته باشید احتمالاً مدل دو ردیفه را هم دوست خواهید داشت!

البته برخی تفاوت‌های جزئی بین این خودروها وجود دارد. در آغاز باید گفت مزدا CX-70 ویژگی‌های اسپرت تری دارد و از تریم مشکی براق بیشتری نسبت به CX-90 استفاده شده است. جلوپنجره هم برخلاف طرح روشن برادر بزرگ‌تر دارای طراحی تیره‌تر است و سپر جلوی دو خودرو نیز تفاوت‌هایی را به نمایش می‌گذارد. سپر عقب CX-70 نیز از طراحی جدیدی سود می‌برد و به این موارد باید طرح تیره آینه‌های جانبی، دستگیره درها و ریل‌های سقف را اضافه کرد. رینگ‌های ۲۱ اینچی هم با ظاهر مشکی براق در دسترس خواهند بود.

نمای جلوی مزدا CX-70 مدل ۲۰۲۵ گیراتر و جذاب‌تر از CX-90 به نظر می‌رسد اما باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو همچنان از خط سقف نرمی سود می‌برد که مشابه شاسی‌بلند هفت‌نفره مزداست. وقتی وارد کابین خودروی موردبحث شوید اشتراکات زیادی را با CX-90 پیدا خواهید کرد هرچند خواهید فهمید که خبری از ردیف سوم صندلی‌ها نیست. CX-70 با پوشش چرم قرمز و نوار تزئینی مشکی عرضه می‌شود و البته تریم مشکی با دوخت متضاد نیز وجود دارد. تریم پلاستیکی خاکستری با الگوی فیبر کربنی باعث شده کابین خودرو چشم‌نوازتر باشد و البته امیدواریم دوخت داشبورد کاکنوئی مزدا و تریم چوب CX-90 نیز به‌صورت آپشن در این محصول جدید ارائه شود.

از آنجایی که دو خودرو اشتراکات زیادی دارند بنابراین تجهیزات بکار رفته در CX-70 نیز تقریباً مشابه CX-90 است هرچند این خودرو برای اولین بار از سیستم اطلاعات سرگرمی با ویژگی آمازون الکسا سود می‌برد و به این ترتیب می‌توان به کنترل صوتی برخی عملکردها همچون سیستم تهویه مطبوع دسترسی داشت. CX-70 مدل ۲۰۲۵ علاوه بر این دارای کروز کنترل تطبیقی و حفظ خودرو بین خطوط است و اگر راننده به هشدارهای خودرو در زمان خروج از لاین توجهی نکند خودرو به تدریج سرعت را کم کرده و متوقف شده و چراغ‌های هشدار را روشن خواهد کرد.

مزدا CX-70 از همان قوای محرکه مدل بزرگ‌تر استفاده می‌کند و اولین گزینه از نوع ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور است. مدل موسوم به S از همین پیشرانه سود برده اما خروجی آن به ۳۴۰ اسب بخار و گشتاورش به ۵۰۰ نیوتون متر می‌رسد. نهایتاً باید به قوای محرکه ۲.۵ لیتری پلاگین هیبریدی اشاره کرد که قدرت و گشتاور ۳۲۳ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این مجموعه علاوه بر پیشرانه درون‌سوز شامل باتری لیتیوم یونی ۱۷.۸ کیلووات ساعتی و موتوری برقی است. همه مدل‌ها به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند و ظرفیت یدک کشی آن‌ها به ۲۲۶۸ کیلوگرم می‌رسد. اگرچه مزدا فعلاً وزن دقیق این خودرو را اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم CX-70 اندکی سبک‌تر از CX-90 و کم‌مصرف‌تر باشد. احتمالاً شعاع حرکتی خودروی موردبحث در حالت برقی بیشتر از ۴۵ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی مدل ۶ سیلندر هم به حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید.

طول و فاصله بین محوری شاسی‌بلند جدید مزدا مشابه مدل بزرگ‌تر است اما سخنگوی این برند تائید کرده سپرهای جدید CX-70 شاید باعث شوند این خودرو چند میلی‌متری اختلاف طول با CX-90 داشته باشد. البته از آنجایی که این خودرو فاقد ردیف سوم صندلی‌هاست بنابراین می‌تواند فضای بار بیشتری داشته باشد. نکته پایانی اینکه ژاپنی‌ها قیمت CX-70 مدل ۲۰۲۵ را منتشر نکرده‌اند اما حدس می‌زنیم این خودرو ارزان‌تر از CX-90 استاندارد با قیمت حدود ۴۱ هزار دلار و CX-90 پلاگین هیبریدی با قیمت حدود ۵۱ هزار دلار باشد.

احتمال می‌رود بهای CX-70 جدید حدود ۳۸ هزار دلار برای مدل پایه باشد و به حدود ۵۷ هزار دلار برای مدل فول و پرچم‌دار برسد. برای مقایسه باید گفت هوندا پاسپورت قیمت پایه حدود ۴۳ هزار دلاری دارد و برای خرید نسخه فول بلک ادیشن باید حدود ۵۰ هزار دلار هزینه کرد. تویوتا کراون سیگنیا نیز در این کلاس حضور دارد و قوای محرکه هیبریدی آن ۲۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته بهای این خودرو نیز اعلام نشده است. نهایتاً باید گفت CX-70 از اواخر سال جاری میلادی راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    ژاپنی جذاب

    موافقم 93
    مخالفم 2
  2. MehdiTurbo

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    چقدر یه کمپانی میتونه خوب کامل باشه و عجیب با فروش اینقدر پایینش و کوچیک بودن شرکتش صدش میزاره و از خیلی کمپانی های بزرگ مثل تویوتا از دید من و یه عده بهتر در صورتیکه خیلی شرکت کوچیکیه و فروششم خیلی کمتر
    ولی این خودرو الان با اینکه اقتصادی از خیلی خودروهای لوکسی که معرفی شد حالا اسم نمیبرم به متعصباش برنخوره خیلی لوکس تر واقعا خودروی لوکس و اقتصادی نیست و برچسب قیمتیش حتی از یه سری خودروهای اقتصادی هم لول خودش پایین تر
    چقدر یه شرکت میتونه خوب باشه مزدا ژاپنیه که هم زیبایی کره های اقتصادی داره هم امکانات اونا را هم کیفیت ژاپنی سدانشم که معرفی شد فوق العاده زیبا جذاب بود اگه امسال میخواستم یه سدان اقتصادی بخرم و امکانش بود صد در صد یا مزدا را انتخاب میکردم یا اپتیما را اپتیمایی که امسال معرفی شد فوق العاده بود و به اوج پختگی طراحی رسیده بود به نظرم نیسان اشتباه کرد ماکسیما را حذف کرد اخرین نسل ماکسیما نسبت به زمان خودش نقش همین دو تا را داشت و بهترینم اگه نبود یکی از بهترینای نیسان بود ولی امسال تو خودروهای اقتصادی معرفی شده این دوتا کمپانی صد از صد بودن واقعا خودرویی که دادن بیرون

    موافقم 83
    مخالفم 5
    1. آرین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (237 ديدگاه)

      بابا این کم فروش نیست 8 و 9 جهانه
      اشتباه میگم ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    ار طراحیش خیلی خوشم اومد مخصوصا پشتش

    موافقم 63
    مخالفم 1
  4. sina

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    بی نقص
    همه چی مزدا اندازه است

    موافقم 80
    مخالفم 3
  5. هلهل

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    میشه گفت تنها شرکتی که همه ماشیناش طراحی عالی دارن مزداست

    موافقم 60
    مخالفم 0
  6. ابوالفضل

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    کابین مزدا رو واقعا دوست دارم ساده،شیک و کلاسیک بدون جنگولک بازی اضافه
    طراحی هم که نیازی به تعریف نداره cx 9 رو یه دست به سر و روش کشیدن و شیک تر از قبل تحویل دادن

    موافقم 42
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    اصن وقتی تیتر رو میبینی ، زده :«با ۳۴۰ اسب قدرت» روح ادم تازه میشه. از اسباب بازی های ماشین کنترلی های برقی حالم بهم میخوره!

    موافقم 40
    مخالفم 1
  8. Piero Ferrari

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    تا وقتی لندکروز و هوندا هست
    این میخواد چیکار کنه

    موافقم 2
    مخالفم 69
  9. P

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    طراحی دوست داشتنی چه بیرون و چه داخل

    موافقم 39
    مخالفم 1
  10. کیان

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    فقط میشه گفت که خیلی معرکه هستش

    موافقم 41
    مخالفم 0
  11. yaghoub

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بسط دادن یه نسخه موفق .
    بهترین استراتژی فروش.

    موافقم 25
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    میشه گفت طراحیش عالیه. هیچ نقصی نداره و چهره مخوفی هم داره.

    موافقم 39
    مخالفم 1
  13. parhamiof

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    57 هزار دلار؟
    به من مزدا cx70 بدهید.

    موافقم 32
    مخالفم 0
  14. Hadi

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا عالیه هر چیزی که لازمه رو داره بی نقصه👌🏼
    کاش زودتر مزدا ۶ هم معرفی بشه و مزدا زودتر به برندی کاملا لوکس تبدیل بشه…

    موافقم 30
    مخالفم 0
  15. Mehran Mirabolghasemi

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مزدارا عشقه

    موافقم 23
    مخالفم 0
  16. ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    عقبو داخل کابینو شبیه بی ام و کرده
    چراغ جلوش یخورده بده از نظرم ولی ماشین خوش رخی هست
    و خوشگل
    ولی قیافرو نگاه 😂

    موافقم 3
    مخالفم 24
  17. Taha Ayoobi

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 17
    مخالفم 0
  18. BMW

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    سیاهش جذابه و خشن🥲👍

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. RAM1500TRX

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (182 ديدگاه)

      این خیلی خیلی خیلی خوبه
      مزدا عالیه
      به خرکاری تویوتا نمیرسه ولی از تویوتا خیلی باکلاس تره

      موافقم 19
      مخالفم 0
  19. حسام

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بنظرم تنها ایرادی که شاید بشه بهش گرفت دوخت خیلی ساده چرم صندلی‌ها هست

    موافقم 3
    مخالفم 7
  20. دیمن

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    مزدا همیشه حرفی برای گفتن داره😍😍

    موافقم 8
    مخالفم 0
  21. شاپور ساسان

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سال ۸۵ . ۸۶ یادمه تو خیابون های شیراز هر جا سرت رو میچرخوندی ماشینه ای خارجی بروز میدیدی . از تویوتا تا بنز بی ام و . بنزای اس پونصد بزرگ . ماشین های اسپرت رنگی . آزرا . جنسیس . کامری . ام ۵ . مزدا . لکسس. و تکو توک لامبورگینی . الفارمئو کوپه . الان فقط ماشین چینی دیده میشه . حتی خارجی های اون موقع هم دیگه خیلی کم شدن . مردم همه شاد بودن و واسه تعطیلات برنامه میچیدن . یادمه دوستم داشت میگفت . یکسال حقوقم رو خرج نکردم میخوام عید ی مزدا تری بگیرم . نزدیک به سی ملیون بود . یعنی ی کارگر تو یکی دوسال میتونست ماشین خوب بگیره . من خودم شش ماه کار کردم تو ی شرکت تو جزیره خارک قبل عید اومدم و با نه تومن ی ۲۰۶ تقریبا صفر گرفتم . واقعا ***حقمون نبود یقه کی رو باید بگیریم ؟

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا