مزدا

معرفی پیکاپ مزدا BT-50 مدل 2024 با تغییرات ظاهری و فناوری‌های بیشتر

پیکاپ مزدا BT-50 فیس‌لیفت ظریفی را تجربه کرده و در تایلند معرفی شده است. این به‌روزرسانی در درجهٔ اول روی بهبود طراحی بیرونی تمرکز دارد.

نسل سوم مزدا BT-50 اولین بار در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی شد و حالا به‌روزرسانی‌هایی جزئی را تجربه کرده است. این پیکاپ بر اساس ایسوزو D-Max ساخته شده اما از به‌روزرسانی‌های تکنولوژیک که چند ماه پیش در نسخهٔ فیس‌لیفت D-Max دیدیم بی‌بهره خواهد بود. طراحی بیرونی BT-50 مدل ۲۰۲۴ تغییر چندانی نداشته و مهم‌ترین به‌روزرسانی آن استفاده از جلوپنجرهٔ مشکی بجای نمونهٔ کرومی قبلی است. علاوه بر این، سپر جلو هم دستخوش تغییراتی جزئی شده و حالا در تیپ‌های بالاتر از صفحه محافظ قوی‌تری بهره می‌برد.

مزدا همچنین پکیج بیرونی جدیدی بنام بلک تاندر را برای تیپ‌های بالایی پیکاپ خود ارائه کرده است. این پکیج صفحه محافظ آفرودی در جلو، باربند اسپرت و فلاپ گلگیرها را به همراه دارد که همگی به رنگ مشکی براق هستند. علاوه بر این، همین تریم روی دستگیرهٔ درها، قاب آینه‌های جانبی و رینگ‌های ۱۸ اینچی هم اعمال می‌شود. BT-50 در دو نسخه شامل تک کابین با اتاق بار کشیده و دو کابین با ظرفیت پنج نفر عرضه می‌شود.

در داخل خودرو همچنان همان نمایشگر لمسی ۹ اینچی (یا ۷ اینچی در تیپ‌های پایه) حفظ شده اما حالا اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به آن اضافه شده است. بااین‌حال، برخلاف ایسوزو D-Max که از صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی جدید بهره‌مند شده، در BT-50 همچنان شاهد همان نمایشگر ۴.۲ اینچی کوچک بین آمپرهای آنالوگ هستیم. در تیپ‌های بالاتر پیکاپ مزدا تودوزی چرمی قهوه‌ای و مشکی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره ارائه می‌شود.

در پیشرانه‌های BT-50 هیچ تغییری صورت نگرفته و مدل‌های پایه با همان موتور ۱.۹ لیتری توربودیزل با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شوند. تیپ‌های بالاتر اما از موتور قوی‌تر ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قوی‌تر بهره می‌برند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتورها از طریق گیربکس‌های شش سرعته دستی یا شش سرغته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۴ هم‌اکنون در تایلند با قیمت پایهٔ ۷۵۲ هزار بات معادل ۲۰,۵۰۰ دلار برای نسخهٔ تک کابین و ۹۲۲ هزار بات معادل ۲۵,۲۰۰ دلار برای نسخهٔ دو کابین به فروش می‌رسد. سازندهٔ ژاپنی فعلاً زمان عرضهٔ این پیکاپ در بازارهای دیگر مثل استرالیا را اعلام نکرده اما به‌تازگی BT-50 به دلیل فروش پایین از بازارهای نیوزلند و آفریقای جنوبی حذف شده است. این پیکاپ ژاپنی علاوه بر همتای ایسوزویی خود، با رقبای محبوب دیگری مثل تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و نیسان ناوارا هم مواجه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. جومونگ

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تایلند و آسیای شرقی علاقه زیادی به ژاپنی دارند و از نیسان و میتسو تا تویوتا و مزدا رو تو هوا میخرند
    البته محبوب ترین تایلند ایسوزو D-Max ـه که بالای ۱۰۰ هزار تا فروش میره !

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این مدل جلوپنجره و چراغ جلو فرو رفته برای وانت جالب نیست و این مدل جلوپنجره بزرگ و چراغ جلو حس وانت چینی میده . در عکس ها ببینید اون وانت سفید که بدون محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر و بدون باربند مشکی پشت اتاق بار و رینگ خاکستری با پره زیبا داره قشنگتر هست نسبت به وانت مشکی عکس اول . باربند و محافظ اطراف گلگیر و رینگ مشکی روی هر وانتی باشه طراحی بیرونی اون وانت رو بد میکنه حتی طراحی بیرونی رنجر و هایلوکس و بنز x رو هم بد میکنه . رینگ وانت سفید قشنگه

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. B

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        منم فکر میکنم طراحی جلوش خصوصا اون چراغاش مناسب پیکاب با این هیکل نیست با چراغای پشتش هم همخوانی نداره

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. parhamiof

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (692 ديدگاه)

        سلیقتو.
        ولی کلا این فیس به پیکاپ نمیاد خیلی بزرگ شده انگار میخواد بخورتت.
        چجوری به تک کابینه میگی قشنگ تر شبیه هایلوکسیه که بعد از کتک از زنبور نیش خورده.
        ولی کلا طراحی ظاهریش دلچسب نیست این طراحی مال یه سدان/استیشن/هاچبکه به پیکاپ به این بزرگی نمیخوره.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. net

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        وانت ۲ در جالب نیست مثل این وانت سفید مزدا و وانت ۴ در خوب و قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پیام۲

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Mazda-BT-50-4.jpg
    مثل یه رندر از آتنزای پیکاپه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (744 ديدگاه)

    پدر جد این تراک با نام نامی کارا هنوز داره تو ایران تولید میشه.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3328 ديدگاه)

    این می‌تونست رقیب t8 باشه…

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. فرزند ایران

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      این می تونست بیاد T8 نه…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. sinasvj

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    مزدا توی وانت عالی مینوازه خوشحالم که دوباره به وانت ها ورود کرده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ehsan.fa

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      مزدا مشکل تعلیق داره و از اول معروفه به خرابی تعلیق ، به هیچ عنوان به پیکاپ مزدا نمیشه اعتماد کرد البته این ایسوزو هست که با مارک مزدا فروش میره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  6. رومانی>چین>فرانسه

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    من بخاطر علاقه ای ب مزدا دارم از نویسنده بابت نوشتن این مطلب تشکر میکنم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جلو داشبوردش شبیه لنسر مدل 2017 است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehran Mirabolghasemi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hadi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    کاش جای KMC حداقل اینو مونتاژی وارد میکردن…
    واقعا خوبه 👌🏼

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا