هیوندای

معرفی هیوندای آیونیک 5 N با ۶۴۰ اسب بخار و قیمت ۶۷ هزار دلار!

جدیدترین محصول هیوندای، قیمت بالا و قدرت فراتر از انتظار دارد. نسخه‌ی N از هاچبک برقی آیونیک ۵، عملکرد فنی مشابه یک سوپراسپرت بنزینی فراهم می‌کند.

غول خودروسازی کره تصمیم گرفته است، محصولات سری N را برای بازار اروپا فقط با پیشرانه تمام الکتریکی تولید کند. با این شرایط، خودروهایی مثل النترا N یا ولوستر N احتمالا طی سال‌های آینده به طور کامل از سبد هیوندای خارج خواهند شد.

هیوندای آیونیک 5 N نمای اصلی

دی ماه ۱۴۰۲، اولین تصاویر و پیش نمایش هیوندای آیونیک ۵ N به رسانه‌ها رسید. حالا تصاویر رسمی و اطلاعات محدود منتشر شده است؛ اما جزئیات کامل، مثل گشتاور و زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، مشخص نیست. فعلا قدرت ۶۴۰ اسب بخار و آستانه قیمت ۶۷ هزار دلار، قطعی به نظر می‌رسد.

هیوندای آیونیک 5 N نمای سقف

سیستم دو موتوره و چهار چرخ محرک، هیوندای آیونیک ۵ N را جذاب جلوه می‌دهد؛ اما قیمت ۲۵ هزار دلار گران‌تر نسبت به مدل پایه، قابل توجه است. حتی کامل‌ترین نسخه‌ی هیوندای آیونیک ۵ از ۵ N حدود ۹ هزار دلار ارزان‌تر است. با این شرایط، خریدار هیوندای آیونیک ۵ N با آپشن‌های سفارشی، احتمالا به بودجه‌ی تقریبی ۸۰ هزار دلار نیاز دارد. این خودرو، حتی از تسلا مدل Y پرفرمنس، حدود ۱۴ هزار دلار گران‌تر است؛ اما ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر فراهم می‌کند.

قیمت
 هیوندای آیونیک ۵ N $۶۷,۴۷۵
فورد موستانگ مک‌ ای GT پرفرمنس $۶۱,۸۸۵
جنسیس GV60 پرفرمنس
$۷۰,۹۰۰
کیا EV6 GT
$۶۲,۹۷۵
تسلا مدل Y پرفرمنس $۵۴,۱۳۰

نکته‌ی جالب برای هیوندای آیونیک ۵ N، تجهیزاتی است که مخصوص این خودرو ساخته شده، مثلا ترمزهای قدرتمند با کالیپر ۱۵/۸ اینچ، سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای باتری، رینگ‌های اختصاصی و تعلیق مناسب رانندگی اسپرت در پیست، هیوندای آیونیک ۵ N را متمایز از مدل پایه نشان می‌دهد.

هیوندای آیونیک 5 N نمای پشت

یکی از فناوری‌های خاص هیوندای برای آیونیک ۵ N، شبیه‌ساز تعویض دنده گیربکس است؛ درحالی‌که این خودرو با سیستم تک سرعته عرضه می‌شود. دیگر موضوع مهم، تولید قدرت ۶۴۱ اسب بخار برای ۱۰ ثانیه است. این شرایط با سیستم بوست N Grin فراهم می‌شود و در شرایط عادی برای مدیریت شارژ باتری، قدرت کمتر وجود دارد. هنوز مشخص نیست هیوندای آیونیک ۵ N هنگام رانندگی عادی، چقدر قدرت و توان پیمایش ارایه می‌دهد.

پیش‌فروش آیونیک ۵ N برای بازار اوپا شروع شده است. این خودرو تولید محدود خواهد بود و اواخر سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    یک مورد بگم برای دوستانی که علاقه مند مقایسه خودروها هستند
    آیونیک 5 اصلا ماشین کوچکی نیست و مشابه یک هیوندای توسان، جادار و راحته
    خصوصا مدل استاندارد با صندلی های سفید خیلی ماشین جالبیه
    پیشنهاد می کنم به یاد گذشته، این ویدئو دوبله فراسی رو تماشا کنید
    https://www.aparat.com/v/1APxy
    اما مدل N کاملا مشخصه که فقط برای تعداد محدودی از آدم های عشق پیست ساخته شده و اصلا برای بازار عمومی نیست
    یک جور محصول تبلیغاتی به نظر من

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. ar-ma-n

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      استاد اشتری سلام و عرض ادب مشکلی برای سایت پیش آمده؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        با موبایل بعضی تصاویر باز نمی شن، تیم فنی درحال کار هستند
        ولی با سیستم ویندوز و دسکتاپ مشکلی نیست

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Killer

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (471 ديدگاه)

          اقای اشتری دلیل مقاومت برای کار نکردن خبر فراخوان میلیونی تویوتا چیه؟ میشه بگین چرا جانب داری میکنین؟

          موافقم 5
          مخالفم 15
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          حوصله دعوا بین کاربرهای پدال نداریم
          کلا تصمیم گرفتیم فراخوان تعمیرات خودروی خارجی کار نکنیم

          موافقم 17
          مخالفم 2
        3. ar-ma-n

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (174 ديدگاه)

          خیلی ممنون بله چک کردم با ویندوز درسته ولی خب خیلی از کاربران هست بیشتر مواقع دستری به ویندوز بخاطر مشغله کاری ندارن و خیلی از مقاله هارو با موبایل چک میکنن.

          و واقعا سر سام آور و خب من مطمئنم به تیم پدال و اعضا و جا دار تشکر کنم بابت خدمات و امکانت و همیشه پایدار باشید . 🙏🏼

          موافقم 6
          مخالفم 0
        4. parhamiof

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          پدال از اول تا 96:نظرات تخصصی و کاربردی و مفید.
          پدال از 97 به بعد:دعوا های بچگونه بین کره و ژاپن.
          البته اون موقع ها هم یه کل کل ریزی بین آلمانی و آمریکایی بود.
          کره و ژاپن رو هیت میکنن،ازشون دفاع میکنن،اسنپ میگیرن ال 90 سوار میشن میرن مدرسه برای امتحانات.

          موافقم 12
          مخالفم 3
        5. پیام

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1582 ديدگاه)

          آقای اشتری اکثر خواننده های شما با گوشی وارد سایاتتون میشن. در اکثر موارد هیچ کدام از عکسای سایتتون بالا نمیاد

          موافقم 6
          مخالفم 4
    2. ممد ژانگولر

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3548 ديدگاه)

      امروز بازی دربیه .درسته ربطی به ماشین نداره ولی فرض میگیریم که ماشینن
      هوادارها رای بدن خیلی میچسبه

      استقلال ( فولکس قورباغه ایی) ++++
      پرسپولیس ( ژیان سیتروئنی ) ——–

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. ar-ma-n

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      کاربر parhamiof
      موافقم باهات ولی از 97 به بعد بار فنی کاربران پدال بیشتر شده بخصوص کاربران قدیمی ولی خب از اون طرفم کل گل های بچگانه زیاد شده .

      اگه یادت باشه سال 92 تا 95 بیشتر کاربران سایت خودروی که بار فنی زیاد داشتن برا پدال بود خلاصه اون نسل فوق‌العاده بود .
      الانم کاربران عالی هستن و خیلی پیشرفت تر از قبل ولی خب کل‌کل ها زیاد تر شده و جوع پدال بهم میخوره ی موقع سر این موضوع البته کل‌کل خوبه که منطقی باشه نه از روی تعصب و علاقه .

      چند روز بیش یک مقاله بود درباره پیشرانه کورت جدا از اینک مقاله فوق‌العاده خوب و آموزنده بود کامنت ها خیلی جالب بود برام و بار فنی تخصصی دوستان از یک پیشرانه که شاید اکثریت از نزدیک دیدن حتا من چون محروم هستیم از این لذت ولی واقعا جالب بود

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. parhamiof

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        بله منکر دانش و بار فنی کاربران نیستم ولی اصلا اونا دیگه نمیان تو پدال تقریبا.
        الان کل بخش کامنتا شده طرفداری به شدت تعصبی هر برندی از هیوندای تا بوگاتی و پورشه.
        حتی اون تعداد کمی از اعضای که قبلا اطلاعات خوبی و منتقل میکردن مثل علی شوی نوا،که الان واقعا اون نظرات مفیدشو نمیبینیم و جاش رو نظرات تعصبی گرفته.
        شاید تو یکی دوتا مقاله مثل کوروت ببینیم همچین نظراتی رو.
        بحث فقط سایت پدال نیست،باعث نابودی جامعه شده این تعصبای بیجا نمونش رو خیلی جاها میبینیم و دیگه گقتن نداره اصلا.

        موافقم 7
        مخالفم 1
    4. Dark Knight

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      کلا آقا اشتری نمیدونم چرا ماشین های برقی ارتفاعشون نسبت به بنزینی ها کمتر ! حتی یه غول مثل هامر ev هم که فکر کنم بزرگ ترین برقی دنیا باشه باز هم از نظر ارتفاع به هامر h2 یا h1 نمیرسه یا تسلا سایبرتراک با نزدیک ۶ متر طول ( ۵۷۵۰ میلی متر ) و ۲/۴ متر عرض که واقعا فرقی با کامیونت نداره ، کلا ۱۷۹ سانتیمتر ارتفاعش که در مقایسه امثال سیلورادو ۱۹۶ سانتی یا f150 رپتور تقریبا ۲ متری واقعا کوتاهه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. parhamiof

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        احتمالا به دلیل وزن بالاشونه

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. امین

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (591 ديدگاه)

        Dark KNightبدلیل بهبود آیرودینامیک هست که ارتفاع کمتر میکنن چون در برد تاثیر زیادی داره.
        مرسدس اومد طراحی فدای آیرودینامیک کرد بهترین ضریب درگ گرفت اما بازار روی خوش نشون نداد.
        بی ام و طراحی عادی تر داشت و نتیجه اش میبینیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. پیام

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      این یکی از همون چیزایی بود که گفتم رو ماشینای الکتریکی کار می کنن.

      یکی از فناوری‌های خاص هیوندای برای آیونیک ۵ N، شبیه‌ساز تعویض دنده گیربکس است

      موافقم 2
      مخالفم 6
  2. ماکان

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . از نظر من این یکی از خودروهای خوب و قابل احترام هستش .

    موافقم 5
    مخالفم 9
  3. Killer

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    این ماشین خیلی جالبه هر وقت خبری ازش میاد منو یاد ٢ تا چیز میندازه.یکیش تعریف هایی اون قهرمان ژاپنی دریفت هست که از این ماشین کرد و میگفت چقدر خوبه و اون یکی هم اینه که فروش این ماشین از فروش کل برقی های تویوتا و لکسوس روی هم ضربدر ٢ بیشتره بازم :)

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      تویوتا لکسوس ختاب به کاربرkiller :

      مارو دور ننداز ، بخدا ما اونقدرام بد نیستیم😢🤦‍♂️😂!

      موافقم 11
      مخالفم 4
  4. Ehsan

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فروش عالی و پرفورمنس و جوایز عالی،ایرادی نمیشه ازش گرفت،آیونیک5 از بهترین برقی های هیونداس بنظرم

    موافقم 4
    مخالفم 11
  5. جومونگ

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بالای کامنتا قسمت مطالب مشابه رو نگاه کنید .
    کلا ۴ تا خبره یکیش که اصلا کرمان موتوره . اون هیچ
    یکیش معرفی محصوله
    یکیش فراخوان جنسیس
    یکیش غرامت بابت سرقت
    ماشالا پرونده ی پاک و پر و پیمونش یه لحظه از جلو چشم پاک نمیشه 😂

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Killer

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (471 ديدگاه)

      پدال خبر فراخوان های جذاب دودوتا رو که رکورد بیشترین فراخوان تو یک هفته بود رو کار نمیکنه ولی من میزارم کیف کنی،راستی جاپون فن زیر مطلب برقی چیکار میکنه؟ :)))) سهمیه باتریتون قطع نشه از طرف کره :(

      https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2024/02/21/toyota-recalls-280000-vehicles-over-transmission-issue/

      https://www.forbes.com/sites/tylerroush/2024/02/27/toyota-announces-new-recall-over-683000-vehicles-affected-in-a-week/

      https://www.jsonline.com/story/news/local/milwaukee/2024/02/29/380000-toyota-tacoma-trucks-recalled-in-the-united-states/72788007007/
      همه مال چند روز پیشن بگو ماشالله :)))

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. جومونگ

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        والا باتریای خودتون هم که سر از byd و catl دراورد :)
        باتری lg همونی بود که جگوار و شوی و خود کیا رو به فنا داد و چندین میلیون دلار هزینه رو دستشون گذاشت :)
        این ۲ تا فراخوان تر و تازه هم تقدیم خودت .
        یکیشم همون همیشگیه : آتش سوزی

        https://www.cars.com/articles/kia-recalls-36000-k900s-stingers-over-engine-compartment-fire-risk-479270/

        https://www.cars.com/articles/hyundai-recalls-over-186000-elantras-for-emergency-trunk-latches-478774/

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Killer

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (471 ديدگاه)

          ال جی اگه بده پس چرا دودوتا ازش باتری گدایی میکنه ؟ :)))

          https://www.automotivelogistics.media/battery-supply-chain/lg-energy-solution-to-supply-toyota-with-batteries-for-ev-production-in-us/44730.article

          چرا فروشش سومین تامین کننده باتری جهانه؟ :)))

          موافقم 3
          مخالفم 7
  6. Killer

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    اینارو ول کنین مهم اینه چرخش در نمیره و آمار و ارقام دروغ نمیدن به مشتری که بعدا موقع تست گندش در بیاد :)))

    موافقم 0
    مخالفم 7
    1. Godzilla

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      بهتر از اینه که وقتی تو پارکینگ پارکه اتیش بگیره :)

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. Amirmohammad

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (441 ديدگاه)

    مشخصات جالبی داره

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    اینم مثل بقیه لگنای کره ای جاش تو یونجه و چمن هست. مثل اون فرغون بی خاصیت ev6 که رفت تو چمن دیگه جرات نکردن باهاش سریع برن 😂

    موافقم 5
    مخالفم 6
  9. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    هرچی اسپرت ساختن شوت شد تو زباله دان تاریخ. از جنسیس کوپه و ولوستر گرفته تا استینگر و g70. الانم نوبت شوت شدن چایونیک و EV 6

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. downfall

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    این همونی نیست که قرار بود با ده دقیقه شارژ صد کیلومتر بره ولی تو واقعیت با ده ساعت شارژ ده کیلومتر میره؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. کوروش

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر
    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ٣.۴ ثانیه
    منبع: https://www.hyundai.com/eu/models/all-new-ioniq5-n.html

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      جفتشون اعداد ضعیفی هستن نسبت به برقی ای ک ادعای خاص بودنشو دارن
      هم شتاب هم ماکزیمم سرعت
      احتمالا شاسی ماشین و طراحی مربوطه کشش سرعتو پایداری مناسبی نداره
      البته برای کره ایها همینقدر پیشرفت هم خیلی زیاد حساب میشه، خصوصا وقتی ماشینی میسازی ک صرفا میخوای خودنمایی کنی و میدونی مشتری نداره تا وقتی برندهای معتبر با اصالت هستن

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا