آئودی

آئودی علاقه‌ای به “حالت دریفت” ندارد!

اگرچه روز به روز به شمار خودروسازانی که از گزینه‌ی موسوم به “دریفت” در خودروهای پرفورمنس خود استفاده می‌کنند افزوده می‌شود اما آئودی اسپورت می‌گوید هیچ علاقه‌ای به چنین ویژگی‌ای ندارد.

audi-rs5-all-new-geneva-38
بی‌شک فورد این سیستم را با نصب در فوکوس RS فراگیر نمود و اندکی بعد مرسدس-ای ام جی E63 S جدید نیز با حالت رانندگی مشابه از راه رسید. علاوه بر این دو خودرو، فراری نیز سیستم مشابهی را در خودروهای خود بکار برد و مک لارن نیز همین کار را با ۷۲۰S انجام داد. حتی نسل جدید ب‌ام‌و M5 نیز حالتی برای قطع ارتباط چرخ‌های جلو و فرستادن نیرو به چرخ‌های عقب برای دریفت خواهد داشت.

audi-rs5_coupe-2018-1024-01
استفان ریل، مدیر توسعه‌ی آئودی اسپورت اخیراً در خلال مصاحبه با موتورینگ گفته که این شرکت علاقه‌ای به چنین سیستمی ندارد:

حالت دریفت نه! نه در R8، نه در RS 3، نه در RS 6 و نه در RS 4. من آن‌ها را دوست ندارم. من دلیلی برای وجود این سیستم‌ها نمی‌بینم. من احساس خاصی در اینکه لاستیک‌های عقب بسوزند نمی‌بینم. این سیستم سریع نیست. در واقع حالت دریفت مناسب ساختار خودروهای ما نیست.

طبق گفته‌های ریل، به سادگی نیازی برای نصب حالت دریفت نیست چراکه نتیجه‌ای مشابه را می‌توان با خاموش کردن سیستم ESP خودرو به دست آورد.

audi_tt_rs_coupe_46
در نهایت ریل می‌گوید:

حتی زمانی که خودرو کاملاً از کنترل خارج باشد دخالتی برای شما وجود نخواهد داشت زیرا آن چیزی است که شما خواسته‌اید که انجام ندهید. شما خواهان کنترل کامل با فشار آن دکمه هستید. آن را به دست می‌آورید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    یعنی چی ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      به این جملات دقت کن :::
      ” من دلیلی برای وجود این سیستم‌ها نمی‌بینم. من احساس خاصی در اینکه لاستیک‌های عقب بسوزند نمی‌بینم. این سیستم سریع نیست. در واقع حالت دریفت مناسب ساختار خودروهای ما نیست. ”
      خودروسازان آلمانی کار بدون دلیل انجام نمیدن، آئودی هم به اعتقاد من اصیل ترین خودروساز آلمانیه و همیشه از اصول خودش پیروی می کنه.
      هدف ماشین اسپورت یعنی شتاب، سرعت و هندلینگ ، آئودی این 3 هدف رو به خوبی در ماشین های اسپورت خودش پیاده کرده ، دریفت بیشتر یک نوع سرگرمی ماشینیه که ربطی به هدف اصلی ماشینه ای اسپورت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        داداش خودت که می دونی من شخصا فقط المان ها رو قبول دارم ائودی هم که حرفی باقی نمی گذارد فقط اینکه واژه علاقه رو بکار برده برام عجیب بود چون اصولا علاقه یک خودروساز نباید بودن و یا نبودن چیزی رو برای مشتری تعیین کنه (البته نه در ایران)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Madjid

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عکس های 1 و 2 متعلق به RS5 و عکس سوم متعلق به TT RS هست.
    این 2 ماشین در کلاس خودشون جزو بهترین ها هستند، عاشق هر دوتاشونم.
    .
    درمورد حالت دریفت:
    1- اصلا نیازی به این حالت در ماشین ها آئودی نیست.
    اصولا خودروهای تولیدی آئودی اسپورت برای بیش فرمانی و دریفت و سابیدن لاستیک طراحی نشدن ، ماشین هایی مثل R8 V10 Plus، RS6 , RS7 , RS5 , TT RS و … برای رانندگی سریع ولی عاقلانه و متین ساخته میشن ، کلا هدف آئودی سریع بودن در کنار متانت و عقلانیته.
    2- اگر کسی زد به سرش و هوس کرد حالت دریفت رو در این ماشین تجربه کنه تنها کاری که باید انجام بده خاموش کردن ESP هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرهام

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    بالاخره یکی منطقی عمل کرد و حرف دلمو زد که دریفت و دونات و امثال هم واقعا جایزه براش کلمه ی <> رو ب کار برد!?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا