نبردی دیدنی میان آئودی R8، پورشه 911 توربو و مک‌لارن 570S

آیا مک‌لارن 570S جدید که از سوی سازنده به‌عنوان یک سوپراسپرت روزمره معرفی‌شده است می‌تواند در برابر رقبایی از پورشه و آئودی پیروز شود؟

در حال حاضر مک‌لارن دوران سختی را در مسابقات فرمولاوان سپری می‌کند زیرا نزدیک به چهار سال است که هیچ پیروزی‌ای در این رقابت‌ها کسب نکرده است. بااین‌حال این برند بریتانیایی قصد دارد برخلاف فرمولاوان، درزمینهٔ خودروهای خیابانی قدرتمند عمل کرده و با افزایش طیف محصولاتش به رقیبی جدی برای دیگر سوپراسپرت سازان تبدیل شود.

audi-911-group-c-721

به همین دلیل این شرکت هم‌اکنون تعداد محصولات خود را از فقط یک مدل در سال 2012 (مدل MP4 12C) به 8 مدل افزایش داده است که آخرین آن‌ها 570 است. شالودهٔ این سوپراسپرت تازه‌وارد از فیبرکربن شکل‌گرفته و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که برای استفادهٔ روزمره هم مناسب باشد. همین امر موجب شده که 570 جادارترین و کاربردی‌ترین ساختهٔ مک‌لارن تا به امروز باشد. البته با توجه به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی 570 اسب بخاری‌اش، درعین‌حال عملکرد بسیار بالایی هم دارد. مک‌لارن 570 در دو نوع لوکس بانام GT و اسپرت بانام S عرضه می‌شود که ما در اینجا نمونهٔ دوم را آزمایش کرده‌ایم.

audi-911-group-c-502

مک‌لارن 570S تنها خودروی با عملکرد بالایی نیست که قابلیت استفادهٔ روزمره را هم دارد چراکه پورشه 911 توربو S نیز همواره سوپراسپرتی برای تمامی فصول بوده است درحالی‌که یکی از خویشاوندان دور پورشه هم نسخه‌ای اصلاح‌شده و با عملکردی حتی بهتر از پورشه ارائه کرده که آن آئودی R8 V10 Plus است. خودرویی با کیفیت درجه‌یک، هندلینگ جذاب و موتوری فوق‌العاده. بدین ترتیب سه رقیب امروز ما کاملاً آماده‌اند؛ اما کدام‌یک پیروز از میدان نبرد خارج می‌شود؟ ما برای یافتن پاسخ این سؤال آن‌ها را به پیست و جاده برده‌ایم.

911-audi-group-b-135

رودررو

ما برای به چالش کشیدن این سه سوپراسپرت فوق‌العاده، آن‌ها را به پیست کوچک «Llandow Circuit» در ولز جنوبی برده‌ایم چراکه اینجا محل مناسبی برای تست نهایت توانایی‌های این سه رقیب است. با هر سه خودرو یک دورِ این پیست که 1.45 کیلومتر طول دارد را پیمودیم و مک‌لارن با زمان 42.7 ثانیه توانست سریع‌ترین زمان را بنام خود ثبت کند. پورشه با 2 دهم ثانیه بیشتر در پس آن قرار گرفت و در آخر آئودی با 1 ثانیه اختلاف نسبت به 570S، یک دور پیست را طی کرد.

مک‌لارن با تعلیق و پیشرانه‌ای که به‌صورت مسابقه‌ای تنظیم‌شده است هنگامی‌که در پیست مورد آزمایش قرار گرفت بیشتر از دو خودروی دیگر مناسب پیست بود به‌نحوی‌که از چسبندگی بالایی برخوردار بود، در پیچ‌ها عملکرد بهتری داشت و باثبات‌تر بود. بااین‌حال عملکرد پورشه هم چندان با 570S فاصله نداشت. 911 Turbo S با مجموعهٔ تعلیق آنتی رول، سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و ترکیب موتورعقب خود، چابکی قابل‌توجهی در مانورهای ناگهانی از خود نشان می‌داد.

در سوی دیگر آئودی احساس فوق‌العاده سریعی دارد اما پس از زدن چند دور در پیست، موتور سنگین V10 آن که در وسط خودرو نصب‌شده است موجب داغ شدن بیش‌ازحد لاستیک‌ها می‌گردد درنتیجه رفتار خودرو به‌طور فزاینده‌ای سرکش می‌شود. به همین دلیل تلاش زیادی جهت نگه‌داشتن آن در مسیر موردنیاز خواهد بود؛ بنابراین زدن یک دورِ سریع در پیست با R8 V10 Plus بسیار راحت است اما پس از چند دور احساس می‌کنید که باید لاستیک‌های خودرو را تعویض کنید.

نتیجه

مقام اول: مک‌لارن 570S

باورکردنی نیست اما مسلماً مک‌لارن 570S بهتر از F1 افسانه‌ای است. خودرویی که شیوهٔ مرسوم و سنتی مک‌لارن را باشخصیتی که کمی راننده را بیشتر با خودرو درگیر می‌کند ترکیب کرده و یک ماشین اسپرت سریع و کامل ارائه کرده است که راننده را در هر سرعتی با خودرو درگیر می‌کند. این ماشین شگفت‌انگیز است زیرا طراحی داخلی آن بر راننده تمرکز دارد، سواری به‌شدت راحتی دارد، بسیار کاربردی است و در کل خودروی معقول و مناسبی است؛ بنابراین مک‌لارن 570S کاملاً سزاوار جایزهٔ خودروی عملکرد بالای سال 2016 اتو اکسپرس است که قبلاً به آن اهدا کرده بودیم.

570s-33

مقام دوم: آئودی R8 V10 Plus

برای بسیاری موتور افسانه‌ای 5.2 لیتری V10 آئودی به‌تنهایی ارزش پرداخت قیمت 134 هزار پوندی آن را دارد. این موتور با عملکردی سنگین و صدای ارکستر مسابقه‌ای، یک شاهکار مکانیکی واقعی است. R8 هنوز هم یکی از برترین سوپر اسپرت‌های دنیا است. R8 با طراحی خیره‌کننده و دینامیک رانندگی فوق‌العاده، راحتی و قابلیت استفادهٔ روزانهٔ TT را با سرعت و عملکرد بالا ترکیب کرده است.

audi-r8-27

مقام سوم: پورشه 911 Turbo S

از بسیاری از جهات توانایی‌های شگفت‌آور پورشه بسیار عادی به نظر می‌رسد که همین امر موجب تنزل آن به جایگاه سوم شد. بااین‌وجود 911 توربو S ساده‌ترین خودرو برای رانندگی روزانه است درعین‌حالی که بسیار سریع و جذاب است بعلاوه توانایی‌های آن به‌طور آشکار در طول تاریخ هم‌تراز با رقیبانش بوده است؛ اما در این آزمون ضعیف‌تر از دو رقیب دیگر عمل کرد. بعلاوه مدل کاررا 90 درصد از توانایی‌های توربو S را با دوسوم قیمت ارائه می‌کند.

911-26

رقیبی که به‌زودی می‌آید: هوندا NSX

سوپراسپرت پرچم‌دار هوندا پس از بیش از یک دهه بازگشته است؛ اما NSX برخلاف خودروهای شرکت‌کننده در آزمون ما از قوای محرکهٔ هیبریدی سود می‌برد که ترکیبی است از یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با موتورهای الکتریکی قدرتمند. بااین‌حال هوندا وعده داده است که رانندگی با NSX همانند سوپر اسپرت‌های معمولی بنزینی جذاب است.

قیمت 130,000 پوند (تقریبی)
پیشرانه 3.5 لیتری V6 هیبریدی
قدرت 580 اسب بخار

Honda-NSX-2017

 

مشخصات فنی

  مک‌لارن 570S آئودی R8 V10 Plus پورشه 911 Turbo S
قیمت پایه 143,270 پوند 134,500 پوند 146,478 پوند
قیمت مورد آزمایش 187,320 پوند 155,020 پوند 148,930 پوند
فاصلهٔ بین دو محور 2.67 متر 2.65 متر 2.45 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.53/2.09/1.2 متر 4.42/1.94/1.24 متر 4.5/1.88/1.3 متر
پیشرانه 3.8 لیتری V8 5.2 لیتری V10 3.8 لیتری H6
قدرت 570 اسب بخار 610 اسب بخار 580 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 560 نیوتن متر 750 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک 72 لیتر 73 لیتر 68 لیتر
حجم صندوق بار 144 لیتر 112 لیتر 115 لیتر
وزن خالص 1344 کیلوگرم 1555 کیلوگرم 1675 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 3.1 ثانیه 2.9 ثانیه 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 328 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت 330 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 10.6 لیتر 12.3 لیتر 9.1 لیتر

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

40 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    افرین مک لارن ماشینه خوبی هستش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3672 دیدگاه) ,

      من اصلا روی ملت خاصی تعصب ندارم. انگلستان و انگلیسی ها برام محترمن اما یک سوال دارم
      چرا در 75% از مقایسه هایی که نشریات انگلیسی انجام میدن خودروهای انگلیسی اول میشن و آلمانی ها آخر

      پاسخ
  2. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    بابا ایول به مک لارن.
    پورشه چرا سوم شد اخه؟؟؟؟؟؟؟
    درکل هرسه عالی هستن.

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      من فکرمیکردم ائودی اول-پورشه دوم-مک لارن سوم
      ولی دیدیم که در دنیای رقابت تنگاتنگ هیچی قابل پیش بینی نیست

      پاسخ
    2. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      از همه نظر حتی مصرف سوخت هم پورشه از باقی بهتر بود …..
      دیگه دلیل برتری مهم نیست تو این مقایسه ها همین جوری می نویسن فلان ماشین اول فلان ماشین دوم و….
      خیلی جالبه توانایی های شگفت اور پورشه عادی شده باید سوم شه
      خخخخخخخخخ واقعا که این مقایسه تو ایران نبوده ؟؟؟؟

      پاسخ
      1. pagerrariborghini
        سوابق: (319 دیدگاه) ,

        چون پورش آخر شده حتما حتما قطعا این مقایسهاعتبار نداره
        گندش رو درآودید بخدا

        پاسخ
      2. ali911
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        تو درگ 400 متر پورشه جفتشونو له میکنه و باید با 650 اس مقایسه شه.
        حتی توی برنامه ای مثل تاپ گیر هم برای ماشین های انگلیسی تبعیض قائل میشن. چه برسه به اتواکسپرس.

        پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    اگر دوستان و پدال عزیز یادشون باشه من همیشه گفتم از نشریات انگلیسی زبان الخصوص خود انگلیس و آمریکا کمتر استفاده کنین و ی سر هم به نشریات فرانسه ، آلمان و دیگر کشورها هم بزنید و انقدر به اعتبار بیش از حد اونها اضافه نکنید و ببینید دیگران در رابطه با ماشینهای مختلف چه نظری دارن ولی متاسفانه گوش نکردید .اینا با مقایسه های مسخرشون فقط میخوان نقش چیرو بازی کنن نمیدونم. مک لارن از فروش پائینی تو رنکینگ جهانی از فروش پائینی برخورداره و ضمنا هر کسی این خودرو رو نمیپسنده حالا یا بخاطر ظاهرشه یا خشک بودن ذاتی ماشینشه و زیاد کاربردی تو استفاده روزمره نیست. ولی اینجا در مقایسه اول میشه یعنی همچی شتابه؟ موتوره؟ من که واقعا نمیفهم که هدف از این قیاس چی بود؟ ماشیناشون رو دستشون مونده؟ آخرای عمرشه؟ جبران ضرر پونده؟ خواهشا ی کم عمیق فکر کنیم و به نشریات دیگر کشورها هم احترام بزاریم و هر شب از رو اجبار نریم دستشویی و مسواک بزنیم ( یکم از نبوغ و هوشمون هم بهره ببریم ) ممنون

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      علی عزیز خوب شما بگو سایت های دیگه چه مقایسه ای انجام دادن بین این سه خودرو و نتایج چی بوده؟؟؟

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        دوست عزیز من . بنده اصلا منظورم سایت خاصی که مد نظر خودم باشه یا مقایسه دیگه نبود . بیشتر تاکیدم اینه که اکتفا به چند سایت معروف و دهن پر کن نکنیم. شاید انسانها و سایتها و عقاید دیگه ای هم تو این کره خاکی باشه که بتونیم نظرشون رو هم محک بزنیم نه اینکه عقلمونو کامل در اختیار منابعی قرار بدیم که معلوم نیست هدفشون از این مقایسه های عجیب غریب که حتی میتونه رو روح و روان خریدار و حتی فروش ی خودرو تاثیر بزاره چیه.آخه شیطنت و مسخره بازی هم حدی داره .

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          درود برشما.اینم هم حرفیه

  4. محمد جواد
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    به نظر من پورشه برای استفاده روزمره خیلی بهتر از دو خودروی دیگر است.

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ائودی هم خوبه

      پاسخ
  5. امين٧٧
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    والا هیچ شکی نیست که مکلارن ۵٧٠ اس خودروی شایسته ایه اما اسم اتواکسپرس که میاد … یه حسی بهم میگه بازم انگلیسی بازی دراوردن !!! مثل مقایسه های جگوار با سی کلاس و سری ٣ و A4 یا جگوار با سری ۵ و E کلاس و A6 و …

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    اینا هدفشون سوپر اسپرت براى استفاده روز مره بوده! چرا توى پیست تست کردن پس!
    باید توى خیابون و جاده هاى مختلف و شهر چند ١٠٠ کیلومتر تست میکردن تا معلوم بشه کدوم بهتره براى شهر یا مثلا فضاى پا و سر و راحتى و اینا هم میسنجیدن. البته صندوق و راحتى و مصرف سوخت اشاره شد. ولى کامل نبود.(میتونستن درباره کیفیت ساخت هم و طراحى مقایسشون کنن.) در کل کامل نبود خیلى.

    پاسخ
  7. Fakhr
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    من به شخصه ظاهر مکلارن 570s بیشتر ترجیح میدم

    پاسخ
  8. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    مکلارن مهندسی خیلی خوبی داره ولی از لحاظ قیافه نه داخلش چنگی به دل میزنه نه بیرونش من که هر وقت میبینمش یاد لوتوس میوفتم داخلشم که خیلی لخت و بی روحه انگاری هیچی نداره توی عکسم که با اون دوتا مقایسه کنی کاملا واضحه

    پاسخ
  9. نویدی
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    عجیبه!آدم به این مقالات و منابع شک میکنه!!!
    با توجه به جدول بالا،تقریبا در همه موارد(نسبت حجم موتور به بازده و اسب بخار،مصرف سوخت،شتاب اولیه،حداکثر سرعت و گشتاور و قیمت خودرو تست شده) برتری با پورشه ست ولی بین سه خودرو،سوم شده!!!
    من فکر میکنم اکثر این منابع و سایتها مثل همین اوتو اکسپرس جانبدارانه مقایسه میکنن و زیاد نمیشه روشون حساب کرد.

    پاسخ
    1. فری
      سوابق: (228 دیدگاه) ,

      دقیقا
      چون توانایی های فوق العاده پورشه عادیه پس سوم میشه!
      چه نتیجه گیری مسخره ایی

      پاسخ
  10. احسان
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    افرین به مکلارن همیشه بالاتر از رقبا ظاهر میشه دوستانی هم که به مقالات واکنش نشون میدن هم منطق بی پایه و اساسه… دنیا انقدر بی قانون و بی در و پیکر نیست که بخوان برندی رو بکوبن…یا حداقل کمپانی های سازنده واکنش شدید نشون میدن که اصلا چنین چیزی ندیدیم تا الان…منتها ما ایرانیا نه این خودرو ها سوار شدیم نه تست کردیم بیرون گود نشستیم و میگیم لنگش کن و از روی تعصب نظر میدیم.

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      احسان عزیز من به شخصه به نظرت احترام میزارم و این هم میتونه ی نظر شخصی از هزاران نظر باشه ولی آدما از نظر روحی روانی وقتی نظرهایی میبینن که خلاف میل و صلیغشونه واکنشهای مختلفی نشون میدن مثلا: بعضیهای مثل خودت عصبانی میشن و به همه ،خواسته یا ناخواسته توهین میکنن و بعضیها هم میبینن و میشنوند و عکس العملی نشون نمیدن و بعضیها هم چراغ خاموش و بقول خودمون خیلی نرم و سیاستمدارانه واکنش نشون میدن تا به هدفشون برسندو از آب گلالود ماهی میگیرند و فکر میکنن خیلی زرنگند.به هر حال قرار نیست همه ما همه ماشینهارو امتحان کنیم و بخریم مثل خودت که تا حالا سوار مک لارن نشدی و همرو بردی زیر سوال . زیبایی دنیا به نقد و برسی و چالشه که خدارو شکر من لذت میبرم تو سایت پدال این مسئله نقش مهمی داره . دنیا به همون هزار دلیلی که قانون منده و نظم داره و حساب کتاب ولی میتونه به هزار دلیل تبدیل بشه به بی نظمی ، بی قانونی و بی حساب کتابی و عاری از هر گونه انصاف . پس ی معادله ریاظی و ی جواب ریاظی نیست که قاطعانه گفت.با ی نگاه به ٣ خودرو میشه فهمید این مقایسه از پایه بو دار و عادلانه نبوده.حتی با ی نگاه به سبک طراحی جلو داشبورد و نحوه قرار گرفتن راننده و کمکش بر روی صندلی میشه فهمید که مکتب طراحی و استفاده از این خودروها کاملا متفاوته . بازم ببخشید زیاد تایپ کردم امیدوارم به دل نگرفته باشی.💐💐💐

      پاسخ
  11. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    مهندسی و تخصص مک لارن بر هیچ کس پوشیده نیست و سالهاست شاهکارهایی خلق کرده که هنوز بینظر اند.حالا چه شده که دوستان مک لارن بی ارزش میدونن؟؟؟

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      معلومه تعصب کورکورانه نسبت به آلمانی ها
      آقا علیرضا این دوستان نمیدونن مکلارن سال 1992 خودرویی تولید کرد که ماشین های الآن پورشه و آئودی باید جلوش لنگ بندازن.
      مکلارن با تولید اف وان به مدت 13 سال سازنده ی سریعترین و گران ترین خودرو دنیا بود.چیزی که هیچ شرکتی به خواب هم ندیده.حتی بوگاتی ویرون هم فقط 9 سال تونست رکورد رو حفظ کنه.
      قبول دارم پورشه نباید سوم میشد ولی این که دلیل نمیشه مکلارن بد باشه!
      به دوستانی هم که میگن موتور مکلارن ضعیفه اینو بگم که پی وان با همین انجین 727 اسب قدرت تولید میکنه.

      پاسخ
  12. mohammad-fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    انتخاب من هنوز پورشه 911.چون هم قشنگه سرعت و مصرفش هم از اون دو تا بهتره .طراحی مکلارن خیلی مضخرفه مخصوصا داخلش.و بنظرم اسم پورشه شرف داره به مک لارن
    1.پورشه-2.ایودی-3مکلارن

    پاسخ
  13. Alireza
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    مقایسه کاملی نبود ولی در کل به نظر من آئودی R8 شایستگی مقام اول رو داره

    پاسخ
  14. REVENTоN 👍
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    پورشه قشنگه مک لارن زشت ها؟؟؟؟
    عینکاتو تمیز کن باز ببین عامو
    پورشه چیه صد سالع همون چراغا گرد با همون طراحی رو داره😕
    همون چراغ انحنا داره مخوف زیبای عقب مک لارن بخوره تو سر 911

    پاسخ
    1. TTRS
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      پدرمن پورشه وآءودی اصالت خودشون رو
      حفظ کردند

      پاسخ
  15. رسا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    واقعا وزرن مکلارن خیلی عالی هست خیلی در در حد سوپر اسپرت هاست
    واقعا یه روزی پول داشته باشم و نتونم فراری بخرم حتما و حتما مکلارن رو انتخاب میکنم عالییییییییی

    پاسخ
  16. MohammadreZa
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    اصلا مقایسه ی کاملی نبود . من اینجوری پیش بینی کرده بودم:
    1: R8
    2: 911
    3: مکلارن😕😕😕😕 570s

    پاسخ
  17. محمد ب
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    خیلی عجیبه تا حالا هر چی مقاله خوندم گفته شده که ماشین 4 چرخ متحرک پایداری بیشتری و عملکرد بهتری در پیست ها و پیچها داره و لی تو این مقاله حرف دیگه ای زده شده
    ؟؟؟

    پاسخ
  18. LFA
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    با این که 0تا100مکلارن کند تر از 911بود ولی تو پیست زمان بهتری به دست اورد این ینی چی؟
    خوشحال شدم که مکلارن اول شد چون طرفدار شدید مکلارن هستم
    پورشه چه ماشینی برای رقابت با 675ltداره؟
    کاش یه نظرسنجی میزاشتین البته تو نظر سنجی مشخصه که به خاطر طرفداران زیاد و تعصبی پورشه911اول میشد ولی خب اگه باشه خیلی خوب میشه

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    به ترتیب از بالا به پایین
    1_مکلارن
    2_هوندا
    3_اویودی

    900_پورشه

    پاسخ
  20. بنتلی
    سوابق: (1024 دیدگاه) ,

    طرف گفته فقط آئودی بعد تعداد لایک هاش بیشتر از دیس بوده ولی یکی دیگه گفته ظاهر مک لارنو بیشتر میپسندم دیس لایک هاش بیشتر بود! هر دو فقط نظر شخصی و سلیقه خودشونو گفتن ! حالا نتیجه گیری ب پای خودتون!

    درسته اتواکسپرس دید خاصی ب خودروهای انگلیسی داره ولی این دلیل نمیشه ک ب خاطر این قضیه مک لارن در واقعیت از دو تا بدتر باشه،ب نظرمن مک لارن 570 نه بهتر از 911هس،نه بدتر از اون،از دید من ب عنوان یک فرد عادی هر سه عالی هستن،

    پاسخ
  21. تصویر پروفایل Shahriyar_mansory
    Shahriyar_mansory
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    با مکلارن اصلا حال نمیکنم اومده طراحی همه ماشیناشو شبیه هم کرده یه برند نو پا و بی اصالته قیمتشم که الکی بالاس من موتور تنقس طبیعی r8 با هیچی عوض نمیکنم

    پاسخ
  22. فرید
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    من خودم به شخصه پورشه911 رو به مکلارن 570 ترجیح میدم و بیشتر میپسندمش ولی مک لارن 570 رو هم به آئودی ترجیح میدم…کلا خیلی یهویی تستشونو تموم کردن و نتیجه گرفتن مک لارن بهرینه تو این 3 تا!!حوصله نداشتن کلا!!

    پاسخ
  23. ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    مکلارن زیباتر و بهتر از دو اتومبیل دیگه بود و شایسته ی پیروزی هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی

    پاسخ
  24. mohammad-fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    نظرسنجی:
    اونایی که میگن پورشه: لایک
    مک لارن ها هم :دیسلایک (شاید اینجوری دلشون خنک بشه) lol
    پورشه=++++++++++
    مک لارن=———-

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.