کواترو برای مسیرهای لغزنده

آئودی با یک ویدئوی سرگرم‌کننده کوتاه، می‌خواهد ویژگی‌های سیستم چهار چرخ محرک کواترو را یادآوری نماید. نسل ششم سیستم کواترو اولین بار در سال 2010 در آئودی RS5 معرفی شد. به دنبال آن مدل‌های دیگری چون A8، A7 و A6 نیز از آن بهره گرفتند.

Capture-audi-quattro-video
کواترو که در زبان ایتالیایی به معنی چهار است، نام انحصاری سیستم AWD یا 4WD آئودی است که از سال 1980 برای خودروهای رالی این شرکت باب شد. در طول این 35 سال، این سیستم پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است.

quattro
سیستم کواترو می‌تواند به‌صورت پویا میزان گشتاور را بین محورهای جلو و عقب تقسیم کند. حداکثر میزان گشتاور ارسالی به محور جلو 70 درصد و محور عقب 85 درصد می‌باشد.

quattro
آئودی با سیستم کواتروی پیشرفته خود قادر است از مسیرهای سخت عبور کند. مسیرهای برفی و لغزنده تا راه‌های گل‌آلود و ماسه ای و بیابانی. بنابراین راننده یک مدل آئودی کواترو بدون دغدغه بابت نوع مسیر، تنها به تمرکز در رانندگی و لذت از مناظر مشغول خواهد بود.

[jwplayer mediaid=”101734″]
[دانلود ویدئو]

30 دیدگاه

  1. احسان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    دوستان نظر بدین لطفا
    BMW 528i=like
    BENZ E250=dislike
    ببخشید اگه بی ربطه ولی میخام نظرتونو بدونم با تشکر

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      توی کشورمون مطمئنا سری 5 محبوب تره (اینو از تعداد زیادش هم میشه فهمید.)

      پاسخ
    2. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      اولا بنز E250 تقریبا 30-40 تومنی گرونتر از BMW 528 هستش.
      دوما BMW 528 قوتی تره موتورش، 50 اسب بیشتر از بنز داره که کم نیست.
      سوما بنز، بنزه دیگه 😀

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        داداش این اولا دوما سوما که گفتی چه ربطی به هم دیگه داشتن؟! 🙂

        پاسخ
        1. AliZeus
          سوابق: (418 دیدگاه) ,

          مقایسه بود دیگه داداش
          BMW 528: قیمت ارزونتر و موتور قوی تر توین توربو + قیافه اسپرت و خشن
          E 250: لوکس تر و برند معروفتر (پرستیژ)

        2. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          خب همه ی اینا که گفتی به نفع BMW هستش! میمونه لوکس تر بودن و پرستیژ! واسه این دوتا که گفتی معیاری داری؟! مثلا بگیم بنز دو کیلو لوکس تره یا دو متر پرستیژ بیشتری داره!

        3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          تو بازار ایران مشخصات فنی رو باس بزاری در کوزه آبشو بخوری
          هر کدوم خوشگلتر و زیباتر به نظر مردم بیاد بیشتر فروش میکنه
          همین!
          حالا هر ماشینی تو هرکلاسی باشه

        4. AliZeus
          سوابق: (418 دیدگاه) ,

          اقا شاهین اگه مشکلت حل میشه، باید بگم بنز نیم کیلو از بی ام و لوکس تره 😀 حله؟؟
          ضمنا من بین این دوتا قضاوت نکردم…

        5. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          علی جان حل میشه ان شاالله.
          ارادت

      1. VENENO
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        درسته 2 لیتره
        ولی از خیلی 3 لیتریا قویتره و حتی از بعضی 4 لیتریام شتابش بیشتره
        مصرفشم از خیلی 1.6 لیتریا کمتره

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          ماله چه سالی 2015 یا قبل از اون

    3. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      تو خود آلمان بنز کلاس ای شخصی خیلی زیاد نیست برعکس بی ام و سری ۵ و همچنین آئودی آ۶ که یکی از عمده دلایلش حضور بنز ای کلاس تو ناوگان تاکسیرانیه! جدا از این قضیه حداقل تو بایرن بی ام و خیلی بیشتر از بنز دیده میشه مخصوصاْ سری ۳ که شاید ۱۰ برابر کلاس سی تو اینجا فروش داشته باشه.

      پاسخ
      1. erfan
        سوابق: (60 دیدگاه) ,

        فرامرز شاید فروش سری5 بیشتر از کلاس E باشه ولی فک کنم بقیشو برعکس گفتیا.کلاس C ده برابر سری 3

        پاسخ
  2. PlayStation
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    همه میگن عشق ماشین یعنی موتور جلو و دیف عقب برای لذت رانندگی

    من میگم موتور وسط و دودیفرانسیل.برای تعادل و چسبندگی

    حالا موافقین لایک مثل آونتادور و بوگاتی

    مخالفین دیسلایک مثل بی ام و M4 و مازراتی گرن توریسمو

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. منم با رضا موافقم. هر کدوم کاربرد خودشونو دارن. توی M4 که نمیشه موتور وسط استفاده کرد. بعدشم M4 با اینکه دیف عقب و موتور جلو هستش اما تقسیم وزن بین محور جلو و عقبش 50/50 است و تعادل فوق العاده ای داره!! در کل کارایی شون متفاوته و نمیشه گفت کدوم بهتره!!! موتور وسط بیشتر توی سوپر اسپرتها استفاده میشه

      پاسخ
    2. farzam
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      هنسی ونوم و آگرا وان و زوندا آر و هوایرا و لافراری و پی ۱ و ۴۵۸ و پی ۱ و کوروت و ام ۶ و تس ال اس هم دیف عقبن ها دوستان. فقط گفتم بدونی آقای پلی استیشن

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      موتوروسط دیگه چه صیغه ای هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    درود. سیستمهای چهر چرخ محرک واقعا توی رانندگی به راننده کمک میکنن اما همیشه و در تمام شرایط هم ممکنه به خوبی عمل نکنن. مثلا و قتی اختلاف اصطکاک بین چرخا خیلی زیاد باشه

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      من خودم وقتی این کلیپ رو دیدم خیلی تعجب کردم. مقایسه سیستمهای چهار چرخ محرک در خودروهای مختلفه
      https://vid.me/KQjp

      پاسخ
      1. ali mtr
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        بی ام و فکر کنم بهترین عملکرد رو داشت ولی اینفینیتی و ایودی گفته شده در شرایط مختلف بهتر از بقیه ان

        پاسخ
        1. حسین
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. منظورتون از شرایط مختلف چیه؟ و این حرف رو چه منبعی ذکر کرده؟
          برای اینکه بدونم پرسیدم نه برای بحث راه انداختن (سوء تفاهم نشه)

        2. ali mtr
          سوابق: (56 دیدگاه) ,

          البته حسین جان من این حرف رو فقط از رو یه مطلب قدیمی که در مورد سیستم ایودی بود زدم وباید بگم من با برداشت ذهنی اینو گفتم شما ببخش در این فیلم از نظر من بی ام و بهترین بود شرایط رو که گفتم بخاطر این بود که اطمینان نداشتم
          ارادت مندم

      2. JAVAD S65
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        نه جدا بی ام و بهترین عملکرد رو داره

        پاسخ
    2. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      دنیا هم بگید وقتی لاستیک نتونه اصطحکاک لازم رو ایجاد کنه کار ماشین ساختست
      به نظزم گل و لای و یخ زدگی بزرگترین چالش چهار چرخها و تایر هاست

      پاسخ
  4. hamed
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    واقعاسیستم خوبیه ولی از لحاظ طراحی خارجی مخصوصا جلوی ماشین های ا او دی یکمی خسته شدم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.