آستون مارتین

اعلام جزئیات جدیدی از هایپرکار آستون‌مارتین

چند وقتی است که شرکت بریتانیایی آستون‌مارتین خبر از ساخت هایپرکار جدیدی را با همکاری ردبول داده است که مطمئناً خودرویی خارق‌العاده خواهد بود. طی این مدت خبرهای گوناگونی پیرامون این ابر اتومبیل منتشر شده است اما حالا جزئیات جدیدی از این هایپراسپرت بریتانیایی که فعلاً با نام AM-RB 001 شناخته می‌شود انتشار یافته است. طبق این اطلاعات جدید مشخص شده است که برترین شرکت‌های دنیا در صنعت خودروسازی یعنی آستون‌مارتین، ردبول، کاسورث، ریکاردو و مولتی‌ماتیک برای ایجاد بهشتی در بین ابر اتومبیل‌ها گرد هم آمده‌اند.

aston-martin-am-rb-0013

دو شرکت اول برای ساخت یک خودروی عملکرد بالا با نسبت قدرت به وزن جادویی ۱ به ۱ باهم همکاری کرده‌اند درحالی‌که حالا رسماً تأیید شده مسئولیت توسعه و مهندسی قلب تپندهٔ این هایپرکار را نیز شرکت کاسورث بر عهده گرفته است. AM-RB 001 مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خواهد بود که کاسورث آن‌را با استفاده از دانش فنی فرمول یک خود برای کار در دورهای بالا تنظیم می‌کند. کاسورث یکی از برترین سازندگان پیشرانه در صنعت خودروسازی است و سابقه‌ای غنی در موتوراسپرت دارد؛ بنابراین این شرکت توانایی کاملی جهت ساخت پیشرانه‌ای برای AM-RB 001 دارد؛ اما برای انتقال نیروی این پیشرانهٔ دوازده سیلندر جدید نیز یک گیربکس هفت سرعته با قابلیت تعویض دنده از طریق پدال‌های پشت فرمان توسط ریکاردو به‌طور خاص برای AM-RB 001 توسعه یافته است.

اما در بین شرکت‌هایی که در ساخت AM-RB 001 دخالت دارند هنوز یک نام دیگر باقی‌مانده است و آن ریماک است. شرکتی کرواتی که سریع‌ترین خودروی الکتریکی دنیا را با نام کانسپت وان تولید کرده است، مسئولیت ساخت باطری‌ها و سیستم هیبریدی هایپرکار آستون را بر عهده گرفته است. تخمین زده می‌شود که پیشرانهٔ بنزینی V12 تنفس طبیعی AM-RB 001 بدون استفاده از هیچ‌گونه نیروی کمکی در دورهای بالا ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند؛ اما قدرتی اضافه بر این نیز توسط سیستم بازیابی انرژی مشابه سیستم بکار رفته در خودروهای فرمول وان تأمین خواهد شد که همان‌طور که گفته شد توسط ریماک ساخته می‌شود. این سیستم انرژی تولید شده در ترمزگیری‌ها را در باطری‌هایی ذخیره کرده و در مواقع موردنیاز در اختیار راننده قرار می‌دهد.

aston-martin-am-rb-0012

اما بازهم لیست این شرکت‌ها به اینجا ختم نمی‌شود چراکه شرکت بوش نیز عضو مهمی از این تیم فوق‌العاده است که واحد ECU، سیستم کنترل کشش و ESP این هایپرکار را تأمین خواهد کرد. سیستم ترمز AM-RB 001 که متشکل از کالیپرهای ترمز فوق‌العاده سبک و دیسک‌های کربنی است توسط Alcon ساخته خواهد شد درحالی‌که چراغ‌های جلو و عقب تمام LED آن‌را نیز شرکت بریتانیایی Wipac خواهد ساخت. همهٔ این قطعات فوق‌العاده نیز در یک فریم شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخت مولتی‌ماتیک در کنار هم قرار خواهند گرفت.

aston-martin-am-rb-0015

وزن دقیق AM-RB 001 هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اظهارات طراح ارشد آستون‌مارتین، «مارک رایشمن» که مجموع قدرت قوای محرکۀ آن‌را ۱۰۰۰ اسب بخار اعلام کرده است، انتظار می‌رود این ابر اتومبیل مشترک آستون‌مارتین-ردبول وزنی در حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم داشته باشد؛ بنابراین با توجه به این نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده، AM-RB 001 در مدت‌زمانی حدود ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

aston-martin-am-rb-001

آستون‌مارتین قصد دارد این هایپرکار خارق‌العاده را، خاص و منحصربه‌فرد نگه دارد چراکه تنها ۱۵۰ دستگاه از آن‌را (که شامل پروتوتایپ‌ها هم می‌شود) به همراه ۲۵ نمونهٔ مخصوص پیست تولید خواهد کرد. در نسخهٔ تولیدی این ماشین ۹۵ درصد از طراحی نمونۀ کانسپت آن حفظ خواهد شد و به‌تازگی گفته شده که نام جدیدی هم خواهد داشت. مدیر اجرایی آستون‌مارتین، «اندی پالمر» در نمایشگاه بین‌المللی خودروی کانادا در تورنتو گفته است که نام نسخه‌های تولیدی این ابر اتومبیل تغییر خواهد کرد و از نام AM-RB 001 برای آن استفاده نمی‌شود. البته آستون‌مارتین در طول تاریخش برای برخی مدل‌های تولیدی خود از نام‌هایی با پیشوند DB استفاده کرده است و هم‌اکنون DB11 جدیدترین عضو این خانواده محسوب می‌شود اما بعید است که برای AM-RB 001 هم از نام DB استفاده گردد چراکه همواره ابر اتومبیل‌های آستون‌مارتین مانند One-77 و یا ولکان، نامی متفاوت از محصولات تولید سری این شرکت داشته‌اند.

تولید AM-RB 001 در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و هر دستگاه آن حدود ۳ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. این در حالی است که هم‌اکنون تمامی نمونه‌های جاده‌ای این ماشین پیش‌فروش شده‌اند اما احتمالاً تعدادی از نمونه‌های مسابقه‌ای آن هنوز هم برای خرید موجود باشند. به گفتهٔ رئیس فنی ردبول، «Adrian Newey»، این هایپراسپرت نتیجهٔ یک کار گروهی عظیم است و طراحی و مهندسی آن بسیار شبیه به خودروهای فرمول یک صورت گرفته است. برای ساخت خودرویی عالی باید بهترین‌ها گرد هم جمع شوند و تیم آستون‌مارتین-ردبول در پروژهٔ AM-RB 001 بهترین شرکای فنی ممکن را برای تولید قطعه‌ای خلاقانه از هنر مهندسی بکار گرفته‌اند.

aston-martin-am-rb-00111

در همین حال، مرسدس-آام‌گ نیز در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت هایپرکار جدید خود با نام Project One را رونمایی خواهد کرد که مجهز به پیشرانهٔ فرمول یک است. همچنین با توجه به افزایش تقاضا برای ابر اتومبیل‌های چند میلیون دلاری، گفته شده که ممکن است آئودی نیز در سال‌های آینده هایپرکاری را معرفی نماید.

 

منابع: Motor 1 & CarSoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. vahid porsche

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    کم مونده سایپا هم بیاد یه دستی داشته باشه تو این ماشین و مثلا تولید ایموبلایزرشو برعهده بگیره
    فک کنم از استون فقط لوگوش توی این ماشین دخیل باشه والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      واقعا بهترین های دنیا کنار هم جمع شدن.
      ردبول / ریماک/ بوش/ آستون‌ / مارتین !! / ردبول / کاسورث/ ریکاردو / مولتی‌ماتیک . (
      از اون سمت مرسدس به تنهایی داره حجم عظیمی از کار رو خودش انجام میده.
      اگر مرسدس بتونه تنها از پس این همه غول بربیاد برای همیشه میشه اسطوره ی من.
      به نظر من که میتونه.
      .
      مرسدس به تنهایی در برابر شرکت هایی که روی هم رفته بیش از 500 سال سابقه دارند.
      .
      جونم مرسدس . جونم آلمان. پرچم مرسدس همیشه بالاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شرمنده ردبول دو تا شد.???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          اگه این حرفا رو نزنید پس چی بگید یکی می گه کم مونده سایپا هم بیاد یه دستی تو این ماشین داشته باشه یکی می گه از اون سمت مرسدس به تنهایی داره حجم عظیمی از کار رو خودش انجام میده
          اگر مرسدس بتونه تنها از پس این همه غول بربیاد برای همیشه میشه اسطوره ی من
          یعنی واقعا پیش خودتون فکر کردید دیگر خودروسازها خودشون تمام قطعات مورد نیازشون رو می سازن اگه اینطوری فکر می کنید چند تا از قطعاتی که شرکتی مثل بی ام و رو ماشین هاش می ذاره رو براتون اسم می برم و شرکت سازنده اون قطعه رو هم اسم
          می برم تا از این فکرا بیرون بیاید
          کالیپر ترمز = شرکت Brembo
          پانل های داخلی = شرکت Dräxlmaier Group
          اینترنت پر سرعت = شرکت .Peiker Acustic GmbH & Co
          ستون فرمان و کمک فنر و قطعات سیستم تعلیق = شرکت Thyssenkrupp
          اجزای پیشرانه مانند چنگال و انتقال اتوماتیک = شرکت BorgWarner
          واشر و مهر و قطعات سیستم اگزوز قطعات = شرکت Elringklinger
          پیستون و قطعات سیلندر و سیستم دریچه و هوا و سیستم های مدیریت مایع = شرکت Mahle
          شیشه ها = شرکت Guardian
          سیستم نیروی محرکه = شرکت GKN Driveline
          فن های سرمایش و گرمایش = شرکت Johnson Electric
          تجهیزات نورپردازی داخلی = شرکت Apag Elektronik AG
          باتری و شارژر و قطعات وسایل الکتریکی = شرکت Delphi
          سیستم موسیقی و صدا = شرکت Harman/Kardon
          صندلی = شرکت Faurecia
          ایربگ = شرکت Autoliv
          لاستیک = شرکت Bridgestone
          و …
          چند سال پیش یه خارجی اومده بود ایران فکر کنم آلمانی بود و مردم دورش جمع شده بودن و هی می گفتن ما نژادمون با شما آلمانیا یکیه و آریایی هستیم اونم گفته بود باورم نمی شه تو قرن بیست و یک هنوز بعضی ها از نژاد حرف می زنن الان همه دنیا با هم همکاری می کنن و هیچ کشوری به تنهایی نمیتونه کاری از پیش ببره الان خیلی از مهندسا و نیروهای متخصص هر کشوری از کشورهای دیگه هستن و باعث پیشرفت اون کشور میزبانشون می شن پس دیگه نژاد چه معنی می ده
          یه جا خوندم که هر ماشینی بیش از 2000 تا قطعه داره و بعضی از قطعات هم خودشون از چند صد تا قطعه دیگه درست شدن مثلا موتور خودش بالای 2000 تا قطعه داره و هر شرکتی فقط می تونه چند تا از کل این قطعات رو تولید بکنه و مجبوره از شرکتای دیگه کمک بگیره و این برای همه خودروسازها وجود داره و هیچ عیبی هم نداره حالا اگه شما دوست دارید بگید عیب داره خب بگید ولی اینو بدونید که فقط برای خودتون دارید این حرف رو می زنید نه برای کسی دیکه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فقط انگلستان ، دوست عزیزم ،
          تو باز بحث رو ربط دادی به نژاد و … . !!!
          من هیچ نژاد و کشوری رو بیشتر از اون یکی قبول ندارم.
          از یک کلمه ی جونم آلمان تو این همه فلسفه بافتی.

          در ضمن تامین قطعه با این که بدنه ی یک ماشین رو ردبول بسازه، گیربکسش رو ریکاردو ، موتورش مال کازورث باشه ، سیستم هیبریدش متعلق به ریماک، سیستم برقش مال بوش ، خیلی خیلی فرق میکنه.

          چیزایی که تو در مورد BMW گفتی همشون قطعات بودن نه تکنولوژی.

          اگر دقت کنی منم میتونستم اسم ALCON و WIPAC رو بیارم که لنت ها و چراغ های این ماشین رو تامین کردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فقط انگلستان

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          مجید جان الان آئودی و پورشه در خیلی از مدلاشون از پلت فرم فلوکس واگن استفاده می کنن به نظرت این چه مشکلی داره یا خیلی شرکتای دیگه از موتور مشترک تو خودوهاشون استفاده می کنن
          استفاده مشترک از اینا همش منفعته همش
          اگه دقت کنی چند مورد از اون چیزایی رو که نوشتم به موتور هم ربط داره
          یا از نظر طراحی الان خیلی از طراح های شرکت بی ام و یا آستون مارتین یا … ممکنه از کشورهای دیگه باشن و این چیزا به نظر من هیچ اشکالی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          دوست عزیز ، من که نگفتم این همکاری ها بد هستن.
          نمیدونم شماها چرا اینقدر به این مسائل حساسین !!!
          لامبورگینی هم یک تیکه اش از مجارستان میاد یکی از آلمان یکی ایتالیا.
          با این وجود من عاشقشم.

          در مورد مبارزه ی استون و بنز ، حرف من اینه که فرض کن یک شطرنج باز در یک زمان داره مقابل 10 تا شطرنج باز دیگه در یک تیم مبارزه میکنه.

          این به معنی ضعف استون مارتین و … نیست.

          SLR هم با کمک مکلارن-بنز ساخته شد.
          اما نه بنز ضعیف بود نه مکلارن.
          بلکه این فراری بود که در اوج قدرت قرار داشت و یک تنه در مقابل بنز ، پورشه و مکلارن ایستاد و ماشینی رو ساخت که در آن دوره یک سر و گردن بالاتر از همه قرار گرفت.
          ما اونجا نگفتیم بنز و مکلارن زحمتی نکشیدن.
          فقط گفتیم آفرین به فراری که تنهایی کار کرد و موفق شد.

          این قدر بد برداشت نکنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. فقط انگلستان

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          درود بر مجید عزیز و گرامی ببخش خوب متوجه منظورت نشده بودم
          عزیزی عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Madjid

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزی رفیق.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2751 ديدگاه)

        حالا من نمیخوام بحثه بیخودی راه بندازم.
        ولی مجید جان مرسدس قطعا با کمک تیم فرمول یکیشون که تو فلان کشوره(میدونم آلمانی بازا خسته شدن بس که اینو گفتم?) دارن ماشین رو توسعه میدن.حتی انجین از اونجا تامین میشه(با تغییراتی که آ ام گ برای استفاده جاده ای انجام میده) و آئرو داینامیک و……..
        این شد یک کشور.
        فعلا هم معلوم نیست بقیه ی قطعاتش مثل:گیربکس-سیستم ترمز و………
        از کجا تامین میشه.
        همونطور که فولکس با اون ثروت عظیمش شیرون رو با کمک مهندسی از چند شرکت خارجی ساخت مثل:ریکاردو -AP Racing و………….(ویرون هم همینطور)
        ساخت.
        از استون نباید انتظار داشت با اون ثروت خیلی خیلی کمترش نسبت به مرسدس و فولکس تمام قطعات رو خودش بسازه.
        هایپرمرسدس هنوز رونمایی نشده و معلوم نیست چه شرکای مهندسی باهاش همکاری دارن.دیگه اون دوران که یک کشور یا شرکت تمام قطعات اصلی خودروی مثل این هایپر کار یا هایپر مرسدس یا فولکس رو خودش بسازه تموم شده.
        پس بهتره زود قضاوت نکنیم.
        شرکت کاسورث یکی از بهترین انجین سازان دنیا به شمار میاد.با اینکه خیلی وقته از ساخت انجین برای ماشین های فرمول یک کناره گیری کرده ولی هنوزم بعد از فراری رتبه ی 2 رو داره.این نشون میده قطعا تو انجین چیزی کم نداره.
        ریکاردو و بوش هم که نیازی به تعریف ندارن.
        هنوز هم چیزی از مقاومت بدنه و شیشه ش مشخص نیست.
        من که از طراحیش خوشم اومده.نه اینکه انگلیسیه کلا از طراحی های عجیب و فضایی خیلی خوشم میاد.به هر حال وقتی شما این ماشین رو تو خیابون میبینین باید با این مشخصات فضایی طراحیه فضایی هم داشته باشه که چند دقیقه مردم محوش بشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1625 ديدگاه)

          بچه ها بازم تعصب؟
          بهتر نیست عوض خسته کردن خودمون با این بحث ها منتظر بمونیم تا نتیجه واقعی نبرد میان این دو هایپر کار مشخص بشه؟(وقتی که تولید شدن)
          البته آقای پهلوان مکلارن بنده به شخصه با تمام حرف های شما مخالف هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          الف.ی جان خب با حرفای پهلوان مکلارن مخالف باش هر طور راحتی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1625 ديدگاه)

          ای بابا من که نگفتم حرفاش غلطه گفتم من مخالفم.چرا جبهه می گیری دوست عزیز؟
          اصلا نمیدونم حرفاش درست هست یا نه فقط نظرمو کاملا محترمانه بیان کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ویلیامز

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان احتمالا مرسدس هم ب تنهایی داره انجام نمیده.این حرفم هییچ ربطی ب توانایی مرسدس یا استون مارتین نداره ولی برا ساخت یه خودرو فوووق العاده باید کارو ب کاربلدش سپرد!،شرکتایی ک تجربه زیادی دارن .از طرفی انجام همه کارها ب تنهایی هزینه زیادی داره و ب صرفه نیس.مخصوصا برا شرکت تولید محدودی مثه استون مارتین و حتی برا شرکت بزرگی مثه بنز هم ب صرفه نیس.البته هنوز چیزی از هایپرکار بنز مشخص نیس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بنتلی جان مرسدس هم تنها نیست ولی احتمالا 7-8 تا شریک هم نداره.
          منم منظورم از اون حرف پایین کشیدن استون نبود. هدفم بالا کشیدن بنز بود !!
          من با استون هیچ خصومتی ندارم و خیلی هم از ماشیناش خوشم میاد.
          ولی خوب طرفدار بنزم.
          استون و 7 تا شریکش رو هم دوست دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. vahid porsche

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          تشکر فراوان از اقا مجید که حرفایی که مد نظر من بود رو گفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sasan

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    بشدت زشت….حالا یکی بیادژست روشنفکرانه…که نه نتیجه ی تلاشهای شرکت فلان…زشته دیگه…اگراین هایپرکاره بااین قیافه ..لافراری و918و p1وvenenoچین پس…توطراحی بد عمل کرد آستون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسرو

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      زشت / بی هویت / نچسب / تو عکس اول انگار منتظره دمپایی بخوره تو سرش ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (489 ديدگاه)

      زشتی و زیبایی براساس سلیقه ست
      ولی حسی که طراحیش به من میده ، اینه که مثل ماهی که از تو دست سر می خوره ، انگار این ماشین هم تو جریان هوای اطرافش قراره سر بخوره !
      خیلی آیرودینامیکه لامصب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        حالا قیافش به کنار
        این چه اسمیه براش گذاشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. اقای 918

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از هر نظر فوق العاده ست ولی قیافش دل نشین نیست ( شخصی )
    توی 10 ثانیه به 320 کیلومتر میرسه عالیه …..
    کم کم باید پورشه دست به کار شه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. BMW

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    اوه چه شود!!! نگران موتورش بودم گفتم این قسمت نیاز به تجربه بالا داره که آستون از پسش بر نمیاد الان با توجه به متن دیگه نباید نگران بود هرچند باید قبول کرد تو این بخش صدردصد بنز برندس با توجه به فرمول یک که قدرته اصلی برتری بنز نسبت به ردبول و فراری موتورش بود
    پ ن:حالا بوگاتیم مطمئنا باید آمارو ارقامشو ارتقاع بده تا مثل ویرون بتونه یک دهه تو شتاب پادشاهی کنه با آمار الانش که البته هنوز قطعی نشده قطعا تو شتاب از این دو هایپرکار شکست‌ خورده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مطنئن باش ماشینی که قراره با موتور 12 سیلندر و باتری و موتور هیبرید حدود 1 تن وزن داشته باشه نه میتونه به 400 کیلومتر برسه نه یک هزارم راحتی شیرون رو داره. نه استون نه مرسدس.

      به نظر من بوگاتی دیگه فقط میتونه روی حداکثر سرعت و راحتی تمرکز کنه.

      دوران پیشتاز بودن در شتاب برای ماشینی که حدود 2000 کیلو وزن داره دیگه هرگز قرار نیست تکرار بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shah.

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (30 ديدگاه)

        آخه این چه حرفیه؟
        کویینگ زگ با 1341 کیلوگرم و 1341 اسب بخار مدتها پیش این کا را رو انجام داده. البته شتاب 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت رو در اختیار داشت. باید در نظر گرفت که کریستین کویینگ زگ بیان کرد:
        ما به دنبال اون نیستیم که رکوردهای بوگاتی رو جابجا کنیم و هدف ما تولید هایپر کاری است که استفاده روزمره داشته باشه و هدف ما تولید خودرویی است که به ازای هر کیلوگرم یک اسب بخار قدرت دریافت کنیم.
        این شرکت گفته خودش رو عملی کرد و حالا Koenigsegg One
        1360کیلوگرم وزن داره و در حدود 1460 اسب بخار قدرت و رکورد 0 تا 400 دنیا.
        اگه کویینگ زگ نمیخواست که مصرف سوختش رو این همه پایین نگه داره به نظر میرسید که رکورد0 تا 100 رو هم بتونه جابجا کنه و لی شعار خودش رو زیر پا میذاشت که گفته بود خودرویی برای استفاده روزمره خواهند ساخت. و جالبه بدونیم که مصرف سوختش تقریبا نصف ویرون هست. 14.7 در برابر 29 لیتر در صد کیلومتر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز اعداد مصرف سوخت چند ماشین رو برات مینویسم.

          ویرون : (مصرف در صدکیلومتر) ( سال 2005)
          ترکیبی : 23.5 لیتر
          شهری : 29.4 لیتر
          جاده ای : 15.68 لیتر

          کوئینینگزگ CCX تولیدی 2005
          ترکیبی : پیدا نکردم
          شهری : 29.4 ( دقیقا اندازه ی ویرون) ( از سایت caranddriver و EPA )
          جاده ای : 21.38 ( 6 لیتر بیشتر از ویرون)

          اون نصفه کجاست ؟!؟!؟!

          بوگاتی شیرون:
          مصرف ترکیبی : 16.7 ( فقط 2 لیتر بیشتر از وان: وان)

          .

          Koenigsegg هیچ وقت در شتاب 0 تا 100 نمیتونه حرفی بزنه. چون سیستم RWD با 1460 اسب بخار فقط با معجزه هست که از هرزگردی خلاص میشه.
          قدرت بیشتر از 1200 اسب بهترین راه سیستم 4WD هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ویلیامز

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان قبلا هم گفتم ک استون گفته با اینکه حالت قرار گیری سرنشینا یکم شبیه خودروی فرمول وان هس ولی راحتی خوبی داره.درمورد نهایت سرعتشم باید بگم بالای 400هس!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز هر کسی میدونه راحتی ماشین 2000 کیلویی با 1000 کیلویی فرق میکنه.
          حداقلش اینه که ماشین 20000 کیلویی سنگین تر حرکت میکنه نوسانات جاده کمتر منتقل میشه.

          خواهشا ، خواهشا ، خواهشا !!! یکم انصاف داشته باش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          من تا حالا نشنیده بودم وزن ربطی ب راحتی داشته باشه!!! پس کامیون از همشون راحت تره نه؟ یا خودرو زرهی؟ جای دیگه این حرفو نزن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. shah

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (30 ديدگاه)

        کویینگ زگ One پسر خوب!
        دقت کن One نه مدل دیگه.
        خواهشا انگلیسی سرچ کن.
        البته تو سایت خود شرکت هست:
        PERFORMANCE
        Power output: 1 MW at 7500 rpm – rpm limiter @ 8250 rpm
        Torque: over 1000 Nm from 3000 to 8000 rpm
        Max torque: 1371 Nm at 6000 rpm
        0 – 400 km/h approx. 20 sec
        400 – 0 km/h approx. 10 sec
        Braking distance: 28 m (100-0 km/h)
        Max lateral g-force: 2.0 g
        Emission levels: Euro VI
        یه سری هم به آدرسهای زیر بزن:
        http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%AF%E2%80%8C%D8%B2%DA%AF-one1-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5/
        http://www.zeperfs.com/en/fiche5175-koenigsegg-one-1.htm

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shah

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (30 ديدگاه)

          اینم اطلاعات ویرون از سایت خود بوگاتی:
          http://www.bugatti.com/veyron/veyron-164/#

          قسمت FUEL CONSUMPTION رو بی زحمت ببینید.
          بنده اطلاعات درست نوشتم و تعصبی نسبت به بوگاتی و کویینگ زگ ندارم.
          One و ویرون در صفر تا صد برابر و باقی موارد به نفع کویینگ زگ One هستش.
          درگ بین این دو خودرو هم زیاد هست.
          امیدوارم کسی ناراحت نشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این انصافه که ماشین سال 2014 رو با 10 سال قبلش مقایسه کنی ؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. shah

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اینم یه درگ واقعی بین هایپرکارهای دنیا:
        https://www.youtube.com/watch?v=GtU3vLAxUBQ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ویلیامز

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز موتور ولکان 7لیتری تنفس طبیعی با 800اسب قدرته.ب نظرت نشون دهنده توانایی استون مارتین نیس؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2751 ديدگاه)

        بنتلی جان به غیر از مدلی که شما گفتی.که البته شاید بعضی ها بگن فقط مخصوص پیست بود و…. یه مدل خیابانی شاهکار به اسم One-77 رو از قلم انداختی.مدلی که با یه موتور تنفس طبیعه 7.3 لیتری و با قدرت 750 اسب بخار و حداکثر سرعت 354 کیلومتر.که تو زمان خودش میشد گفت قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیا بود.که توسط استون ساخته شد.
        شتابه 0 تا 100 شم هم فکر کنم 3.5 ثانیه بود.تو سال 2010 هم عرضه شد.
        توسط اتو اکسپرس هم به عنوان بهترین طراحی انتخاب شده.
        یه جایزه مدل مفهومی هم از Concorso D’ELEGANZA گرفته.
        یه جایزه هم از GOOD DESIGN(موزه معماری و طراحی آمریکای شمالی) گرفته و……..
        دوست عزیز بعضی ها استون رو دست کم گرفتن و فکر کردن نمیتونه به تنهایی همچین ماشینی بسازه.
        ساخت همچین ماشینی و همکاری کردن با شرکت های مهندسی فقط به خاطر کاهش هزینه س همین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid porsche

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          برادر همکاری برای کاهش هزینه برای محصول تولید انبوهه نه 150 عدد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ace

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        بنتلی جان در مورد 400 کیلومتر حدااکثر سرعت این ماشین فراموش کرده بودم. خوب شد گفتی. با 1000 کیلو وزن اگه به 400 برسه واقعا باید براش از جام بلند بشم.
        اگه بشه چی میشه ??
        شتاب که عالی ، هندلینگ هم که با 1000 کیلو وزن و ضریب G خیلی بالا خوراکشه. حداکثر سرعت هم که ماشالله.
        فکر کنم ماشین ها دارن به نقطه ی تکاملشون میرسن.
        فقط موندم بعد از این چند سال هایپرکار آینده ی فراری ، مک و پورشه قراره چی باشه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          درود بر دوستان عزیز و محترم و ارجمندم بنتلی و بریتانیای کبیر و مجید
          آستون مارتین یک بار به مدت ده سال رکورددار سرعت توی جهان بوده یعنی آستون مارتین DB4 با سرعت 226.9 کیلومتر بر ساعت 1958 تا 1967

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. رامکال

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    اگر دوستان بهشون بر نمیخورد میخوام بگم که قیافش عجیبه
    اول باید بگم که از نظر فنی شاهکاره.
    این به کنار ولی نکته ایی رو که متوجهش شدم در طی این چند مقاله ایی که دربارش روی سایت قرار گرفته اینه که از اونجایی که موتورش 12 سیلندر با یک نگاه به جلوی باریکش این سوال واسم پیش اومد که این خودرو موتور عقبه یا وسط؟
    خوب آخر اگر به جلوش نگاه بکنید یک فضای بزرگی رو میبینید که تا زیر ماشین ادامه پیدا کرده(به خاطر آیرودینامیک).
    بعدیش اینکه چه مرسدس چه آئودی په استون-ردبول چه مکلارن چه پورشه اگر بخوان ابر خودروهاشون رو به این شکل(بسیار باریک+شکل فضایی+و…) بسازند من ناراحت میشم.
    بارها گفتم بازم میگم یکی از (نه همش) دلایل علاقه جنون وار من به بوگاتی همین سبک طراحی بزرگ +سنگین+حجمی+تپل شه.
    یک پرسش دیگه هم دارم:
    اگر این نوع خودروها به جسمی برخورد بکنند که باعث بشه اتاقک از روبرو به شدت با اون جسم تماس پیدا بکنه با توجه به این حجم استفاده از شیشه چه بلایی سر سرنشینان میاد؟
    بازم میگم که قبول دارم به خاطر مسائل آیرودینامیک مجبور بودن که اینجوری طراحی بکنند ولی من سبک طراحی بوگاتی رو بیشتر میپسندم و امید وارم که بنز ابرخودروش رو اینقدر رادیکالی طراحی نکرده باشه.
    هرچند که چشمم آب نمیخورد و واسم فرقی نمیکند حتی اگر مال بنزم اینجوری باشه بشدت ناراحت میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2751 ديدگاه)

      نه دوست عزیز بر نمی خوره.
      خیلی هم خوب گفتی.
      نه عینه بعضی دوستان که میگن زشته و بی هویت وسایپا و………..
      به هر حال باید دید استون از لحاظ ایمنی بدنه چه طور عمل میکنه.یا همونطور که گفتین شیشه هاش چقدر مقاومت دارن.
      از لحاظ ایمنی منم کمی نگرانم.
      باید عادت کنیم که یه ماشین مثلا همین هایپر استون چون قراره یه مدل خیلی خاص باشه قرار نیست حتما شباهتی به مدل های دیگه ی استون داشته باشه.
      اینطور ماشین ها ممکنه نماد یه شرکتی بشن.باید طراحیش فرق داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mans

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    12سیلندر 900hp بدون هیچ سیستمه کمکی
    این ماشین هم فوق پیشرفته ست
    هم خیلی اصیله
    به شخصه ماشین تنفس طبیعی و ترجیح میدم به ماشین هایی که توربو یا سوپر شارژ دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. CNA

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    این تو ١٠ ثانیه میرسه ٣٢٠
    اون وقت ما در عرض ١٠ ثانیه از دنده ١ میریم ٢?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shirko

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اینم عالیه ولی منتظر پروجکت وان بنزم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    در جواب اقای ٩١٨ باید گفت نگران نباشه چون پورشه قراره یه نسخه رو به نام ٩١٩ معرفی کنه ٠تا ٣٠٠ و تو ٨.۴ ثانیه پر کنه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا