ونتیج GT3، برترین خودروی جاده‌ای آستون مارتین

هرکدام از نسخه‌های آستون مارتین ونتیج، بهتر از قبلی است. بنابراین جای تعجبی ندارد که ونتیج GT3 قوی‌ترین و کامل‌ترین خودروی این شرکت باشد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3

آستون مارتین ونتیج GT3 را می‌توان پاسخی مستقیم به پورشه 911 GT3 دانست. در واقع این خودرو مابین دو خودروی ونتیج S و مدل مسابقه ای GT3 Racer جای می‌گیرد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3

آستون مارتین با بهینه‌سازی موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری این خودرو، 27 اسب بخار اضافی کمسب کرده و توان مجموع موتور را به 592 اسب بخار رسانیده است. گشتاور نیز با اندکی افزایش به 625 نیوتن متر می‌رسد. ارتقای موتور با تغییر منیفولدهای ورودی با هندسیه تجدیدنظر شده و سیستم اگزوز تیتانیومی حاصل گردیده است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده می‌شود که نیرو را به چرخهای عقب گسیل می‌دارد.

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3
Aston Martin Vantage GT3

تلاش شرکت بریتانیایی برای کاهش وزن، در بدنه و قطعات فیبر کربنی، نمود بیشتری یافته است. پنجره‌های عقب از جنس پلی کربنات بوده و درب کاپوت و پوسته درها و باله‌ها و اجزای آئرودینامیکی از فیبرکربن می‌باشند. سقف فیبرکربنی هم به صورت آپشن ارائه می‌گردد. بدین ترتیب با کاهش 100 کیلوگرمی وزن، این خودرو 1565 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

Aston Martin Vantage GT3 Interior
Aston Martin Vantage GT3 Interior

Aston Martin Vantage GT3 Interior
Aston Martin Vantage GT3 Interior

GT3 همچنین از تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای کربن سرامیکی ساخت برمبو و چرخهای آلیاژی 19 اینچی منیزیومی همراه با تایرههای میشلن پایلوت سوپر اسپرت در اندازه 265/35 در جلو و 325/30 در عقب سود می‌برد.

طراحان آستون مارتین برای پنهان کردن ویژگی‌های مسابقه ای GT3 در لفافه‌های آئرودینامیکی یا پوسته‌های مختلف تلاشی انجام نداده‌اند. کنتراست رنگ‌های متضاد در بیرون و درون کابین به چشم می‌آید. درون اتاق نیز صندلی‌های اسپرت و فرمان مسابقه ای و پنل های فیبر کربنی و دکمه‌های لمسی جلب توجه می‌کنند.

هنوز از توانایی‌های این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده است. بنابراین برای این موضوع نیز تا نمایشگاه ژنو و رونمایی رسمی از آن، منتظر می‌مانیم.

19 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    عجب رنگ امیزی عالی ایی .

    موتورش خیلی بیشتر از این ها میتوانست خروجی داشته باشه .

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      درود
      استون مارتین از نظر تکنولوژی از خودروسازای بزرگ عقبتر هست…

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        تحقق رویایی مدرن که حس نوستالوژیک رو القا میکنه
        این بنظرم تعریف vantage هستش
        در این نسخه به مراتب از وانتیج s
        زیباتر بنظر میرسه
        با یه نگاه به طراحیه روف متفاوت و هم رنگ بودن اسپویلر اسپلیتر دیفوز رکاب و اینه ها و جلو پنجره از نکات جذاب و خاص این مدله و رنگامیزی خاص بدنه
        در واقع خوب بودن همیشه به معنای بهترین بودن نیست
        استون بسیار خاص هستش و حتی در مونت کارلو هم نظرهارو به سمت خودش برمیگردونه
        Vantage s رو شاخص ترین مجله هایه دنیا بهترین استون میدونستن
        البته میشه با قیمته استون خودروهایی سریع تر رو خریداری کرد
        ولی بسیار قابل احترام و زیباست
        در همه ی کلاس ها
        با احترام برای نظر بقیه دوستان

        پاسخ
    2. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      آستون مارتین همیشه در ظاهر جزء بهترین ها بوده ولی در باطن و بخش فنی یک دهه از آلمانی ها عقبه.جگوار هم همینطور.

      ولی مک لارن و بنتلی هم پای آلمانی ها هستن.

      پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (825 دیدگاه) ,

        بنتلی از جهت مصارف سوپر اسپورتی و توی پیست حتی به نسبت استون هم حرفی برا گفتن نداره

        پاسخ
    3. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      انگار پست آستون زیاد جذاب نبود!!!!!!
      فقط 14 کامنت

      پاسخ
    4. M5
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      ایا میدونستید این رنگ بندی یه معمار معروف ک شدیدا طرفدار آستون مارتینه انجام داده ؟؟؟

      پاسخ
  2. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    همیشه گزینه های بهتر از استون مارتین تو بازار وجود داره

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    I LOVE IT … 😀

    همچین فیس لیفت های زیبا و طراحی های وسواسی برای تک تک پیچ و مهره هارو فقط میشه تو ماشینای انگلیسی و ایتالیایی دید.
    لحظه شماری می کنم برای نمایشگاه ژنو !!
    امیدوارم هرچه زودتر رقابتـش با پورشه 911 رو ببینم
    مرسی عزیز

    پاسخ
  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    آستون مارتین اونم ونتیج واقعا شاهکار طراحیه ولی ماشینای آستون مارتین تنها مشکلشون شتابشونه البته در مقایسه با بزرگانی چون مکلارن پورشه فراری .البته حرفایی در مورد همکاری اونا با amg هست که اگه درست باشه فکر کنم اونم حل بشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      درود
      احمد جان این احتمال هست که موتورهای پاگانی به زودی روی استون مارتین نصب بشه
      مسلما اون موقع اوضاع دیگه خیلی فرق میکنه

      پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    بجر در طراحی در بقیه موارد در برابر 911 حرفی برای گفتن نداره

    پاسخ
  6. سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    ظاهرش خیلی قشنگه ولی باطنش رو نمیدونم 😀

    پاسخ
  7. Reza
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    با اینکه از استون خوشم میاد ولی عمرا به پای 911 gt3 برسه

    پاسخ
  8. arash
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    اگه اهل ماشین هستین برین بخونین مدیر فنی این شرکت تضمین داده با پورشه 911 gt3 که شکست میده اما مشکل اصلی این ماشین وزنش هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.