آموزش

تست عملکرد انژکتورهای سوخت در دور 10,000 پیشرانه را تماشا کنید!

در پدال ویدئوهای گوناگونی از عملکرد بخش‌های گوناگون پیشرانه خودرو منتشر کرده‌ایم اما هم‌اکنون می‌خواهیم به عملکرد انژکتورهای سوخت در دورهای بسیار بالا نگاهی داشته باشیم.

ردلاین عموم خودروهای تولیدی امروزی از ۸۰۰۰ عبور نمی‌کند و اکثر آن‌ها ردلاین حدود ۷۰۰۰ دور در دقیقه دارند؛ اما آیا می‌خواهید بدانید چه میزان سوخت برای ادامه عملکرد پیشرانه در دورهای بالایی همچون ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه موردنیاز است؟ پس حتما تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید. کانال یوتیوب اتو تکنیک کلیپ‌های خودرویی زیادی را منتشر می‌کند اما ویدئوی تست انژکتورهای سوخت جذابیت های زیادی دارد. دستگاهی که در ویدئو خواهید دید توسط متخصصان تزریق سوخت ASNU تولید می‌شود و زمانی که هر هشت انژکتور نصب شوند می‌توان عملکرد آن‌ها در دورهای مختلف پیشرانه را مشاهده کرد. نتیجه کار نیز ویدئویی خواهد بود که اسپری شدن سوخت توسط انژکتورها را به‌صورت کاملاً واضح و شفاف نشان می‌دهد.

این تست ابتدا با دوران ۲۰۰ دور در دقیقه شروع می‌شود که بسیار پایین‌تر از دور آرام اکثر پیشرانه‌های بنزینی است. سپس دور پیشرانه به ۲۵۰۰ می‌رسد که در این بخش اکثر پیشرانه‌ها شروع به ارائه گشتاور خود خواهند کرد. در مرحله بعد نوبت به تست انژکتورهای سوخت در دور ۵۰۰۰ می‌رسد که دیدن آن بسیار جذاب است. سپس دور پیشرانه دو برابر می‌شود تا به رقم قابل‌توجه ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه برسد. در این نقطه انژکتورها با سرعتی باورنکردنی اقدام به اسپری کردن سوخت می‌کنند و شاید هم در این نقطه کاملاً باز باشند تا حداکثر سوخت موردنیاز تأمین شود.

بخش پایانی کلیپ میزان سوخت اسپری شده را نشان می‌دهد که حتی در دورهای ملایم پیشرانه نیز زیاد به نظر می‌رسد. ما میزان سوخت مصرفی در دور ۱۰۰۰۰ پیشرانه را نمی‌بینیم اما می‌دانیم که جریان سوخت بسیار بالا چه شکلی خواهد بود. فقط کافی است یکی از سیلندرهای خودروی درگستر تاپ فیول را باز کرده و به بررسی میزان بنزینی بپردازید که با سوختن خود باعث تولید هزاران اسب بخار سرکش می‌شود! مصرف سوخت خودروهای اقتصادی را فراموش کنید! شاید زمانی که پشت فرمان خودروهای بنزینی با پیشرانه‌های حجیم می‌نشینید و تخت گاز حرکت می‌کنید متوجه میزان سوخت تبدیلی به اسب بخار، گرما و صدای تولیدی نشوید اما با دیدن این ویدئو حتماً ایده خوبی از آن به دست خواهید آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    به نظر من واقعا هم چیز حقی هست هم خطرناک

    موافقم 17
    مخالفم 1
  2. Carbonado Aventador

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4481 ديدگاه)

    اگر اشتباه نکنم ماشین های فرمول یک به خاطر دور بالای پیشرانه و فشاری که به پدال گاز میارن به طور میانگین صدی ۵۰ ۶۰ لیتر سوخت مصرف میکنن..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    بستگی داره چه پیشرانه ای باشه !! مثلا پیشرانه نصب شده روی فراری 812 تا ۱۱۰۰۰ rpm رو مثل آب خوردن تحمل میکنه !! چون برای گازیدن ساخته شده

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. Taha Malek

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    چقدر خفن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. عارف

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    اولین بار که برای شستشوی سوزن انژکتور رفته بودم ، کارکرد این دستگاه برام خیلی جالب و جذاب بود . تازه متوجه مصرف ماشین در مثلا ۵ دقیقه شدم

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا