ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. شبانی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت عزیزان
    من هر دو ماشین ذکر شده را داشتم و بنظر من mvm خیلی بهتر و امن تر از 206
    زیباتر, کم مصرف تر و جادارتر و امن تر
    تعدادی از قطعات از جمله دیسک صفحه در مدل new تغییر کرده است
    الان مجبورم به خاطر نیاز مالی زیر قیمت بفروشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مطهری

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با عرض معذرت به اونایی که این ماشینو خریدن چون واقعا غیر از امکانات جزیی برقی و شکل ظاهری که یه نوع گول زن هستش که حتی خود منم گول ظاهریشو خوردم باید بگم از نظر فنی و موتور نمیشه با 206 مقایسه کرد درسته حجم موتورش خوبه کم مصرفه ولی از نظر شتاب یا طی مسافت تو جاده در حد یه پراید مدل 80 هم نیست از نظر ترمز هم اصلا خوب کار نمیکنه من سه هزارتا صفحه عوض کردم بازم جواب نداد سربالایی آجودانیه ماشین وایساد دود داخل اتاق پر شد بخدا ظلم که مسولان اجازه واردات این ماشینا رو میدن متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عباس زاده

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر من شما رانندگی بلد نیستی وگرنه من همین ام وی ام رو دارم و اصلا مشکل صفحه نداشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. وحید

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دود ؟!!3000 تا؟!!چه دروغی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. صادقی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی درمورد قیمت حال 315 new بررسی ارائه نداد ؟
    ایا باتوجه به قیمت قریب به 40 میلیون تومان موارد مطرح شده با 206 ترجیح داده می شود ؟
    لطفا دوستانی که دراین زمینه مقایسه و بررسی کرده اند پاسخ دهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم 315دارم.ازنظر شکل ظاهری که 315 واقعا قشنگتر و طراحی مدرنتری داره.صدای موتور خیلی کم..گیربکس نرم…فرمان خیلی نرم..طراحی داخلی زیبا..درب ها خیلی راحت بسته میشه…ولی یه مقدار قدرت موتورش کم هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم 315 new دارم…از نظر شکل ظاهری که واقعا قشنگه…صدای موتور کم…فرمان خیلی نرم.گیربکس نرم…درب ها راحت بسته میشه…طراحی داخلی زیبا و مدرن….ولی یه مقدار قدرت موتور پایین هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بسیار پرشتاب تر از 206 های حال بازار اینم لینکش : http://www.aparat.com/v/QglSZ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رعنا

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نفهمیدم چطوری ولو رو با این دوتا ماشین مقایسه کردین،، البته از نظره قیمتی!!!! فرق از زمین تا اسمونه،، اگر قیمتش،،، حدودا هم نزدیک بود خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. قاسم

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اولین ماشینمو میخوام بخرم که الان که قیمت خودرو رو تو سایت باما دیدم، به نظرم خیییییییییللییییییییییییی از نظر قیمتی از ٢٠۶ طراحی ایران ، تاکید می کنم طراحی ایران ، خیلی بهتر و به صرفه تر بود .
    تاکیدم بخاطر این بود که تفاوت طراحی و ساخت فرانسه وایران آسمون تا زیرزمینه دوستان !!!!!!! به معنی دیگه اونچه که شما مقاله نویس عزیز اون رو به قیاس با ام وی ام دراوردی به نسبه تجربه خودت توی یه ٢٠۶ ایرانی بوده ، نه فرانسوی و صد البته که در حال حاضر قیمت ٢٠۶ یه نامردی بزرگ هست ، به خصوص تو اقساط ، به دوستان پیشنهاد می کنم این ظلم رو نپذیرن و با دید باز تصمیم بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ام وى ام الان تو خیلى از کشورها به فروش میرسه ولى پژو ٢٠۶ بعید میدونم غیر از ایران جایى صفرش پیدا بشه ، به نظر من اولین چیزى که ممکنه به ذهن یه توریست برسه در بدو ورود به ایران اینکه بدن شک ایران مستعمره کشور فرانسه هست ، حتى تو خود فرانسه هم اینقدر پژو فکر نکنم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صادق

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مفتخرم به این که این ماشین ام وی ام رو از چهار و نیم متر ارتفاع از پل پایین انداختم و استقامت بدنه ماشین بهم ثابت شد، خدارو شکر خیلی مقاومه و امنیتش بالاس، بطوریکه وقتی از سقف واژگون شد ستون ها فقط در حد کمی خم شدن و هیچکدوم از سرنشینان جونشون به خطر نیوفتاد،البته بگم قبلش 206 داشتم و خیلی راضی بودم ازش،ولی فکر میکنم قوی بودن بدنه خودرو آیتم مهمیه .هر کی خواست میتونم عکسشو واسش ارسال کنم تا مطمعن از خریدش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رویا

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دسته شما درد نکنه .. قهرمانی هستی برا خودت ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمدعلی

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان خوبم .من میخاستم یه ماشین ایرانی بخرم
    اما وقتی ام وی ام ۳۱۵ صندوق دار رو دیدم خیلی به دلم نشست ولی میترسم پشیمون بشم اخه بعضی هابدجور از ام وی ام بد میگن
    البته مشکل خدمات و قطعات هم یک طرف
    خواهش میکنم دوستان راهنمایی کنن ممنونم
    بسیار سپاس گذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پرهام

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا متاسفم که این لگنه چینی با خودروی اصیل اروپایی مقایسه میکنید ماشینی که پر فروش ترین هاچبک سال اروپا بوده پر فروش ترین خودروی کمپانی پژو شایاد کمپانی پژو قابل قیاس با کمپانی های المانی نباشه ولی ی چرخش می ارزه به صدتا چینی بی اصل این مقایسه اصلا منطقی نیست خودروی سال 99 با الان مقایسه میکنید اگه راست میگید 208 که الان تولید میشه رو مقایسه کنید که ببینید بچه بازی بیش نیست کسی که توی ی 206 تیپ 5 نشتسه باشه اونم مدل 84 میفهمه راه رفتن شتاب و نرمی یعنی چی نه 206 ایرانیزه ماشینی که چندین سال مقام اول رالی ار سی اورده امکانات 206 اگه تو سال 2000 ببینید میبینید که کمتر ماشینی اونو داشته که تو ایران اکثرش بر داشتن مثل سقف پاناروما و سقف تمام شیشه ای ،ای اس پی ،ای اس ار،10تا ایربگ،ال سی دی تایپ بی و سی ،چهار چرخ دیسک ،ترمز فوقالعاده قوی،صندلی های برقی،سیستم برقی فوق پیشرفته مولتی پلکس، گیربکس اتوماتیک ساخت پرشه ،کلی لوازم جانبی اسپرت،انواع و اقسام لوازم اسپرت فابریک خصوصا ماشین ار سی با کلی امکانات اسپرت ،انواع و اقسام موتورهای پر قدرت اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aaa

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مدرک پرفروشترین هاچبک اروپا و چند دوره قهرمانی اروپا رو میزاری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. کوردی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنظر من ایراد 315 ضعف دیسک و صفحه اش میباشد بنده در سنندج پیش استاد سینا(09189701833) تعویضش کردم یعنی دیسک وصفحه ی گلف گذاشتم… هم دنده عقب و هم کل دنده ها 40 درصد تقویت شدند… حالا اصلا مشکل دنده عقب ندارم.
    مینایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. وحیدخان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داخلی 206خیلی سرتره تا با این که ساخته طراحی 10سال پیش تا الان ام وی ام میزنه خیلی طراحی ساده ای داره خسته کننده پراید بهاش برابری میکنه نه 206فقط بیرونیش زیبا گول زننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BrandsCar

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    همه جوره 206 از 315 برتره به دلایل :
    فراوانی قطعات و لوازم یدکی و افزودن آپشن های اضافه و تزئینی و …
    افت کم و ضرر کم
    طرفدار دست دوم و فروش
    شتاب و موتور قوی تر
    بدنه با طراحی اروپا و ایمنی مناسب
    آپشن های زیاد در مدل شش ماهه دوم 94 به بعد 206
    کیفیت بالای رنگ و قطر رنگ
    وجهه و کلاس ماشین
    خیال راحت از تولید و آینده ی آن
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میلادهاشمی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خدمت دوستان عزیز
    نمیدونم چه لزومی داره که بیاید وسیله ای روکه حتی تجربه رانندگی باهاش رو ندارید تخریب کنید
    من تقریبا یک ماهه این ماشینو دارم
    3 ماهی دنبال ماشین میگشتم انواع پژو ها رو سوارشدم و تجربه داشتم ولی این ماشین یه چیز دیگس
    اصلا قابل مقایسه نیست یه سری میگن ظاهرش گول زنندس سوالم اینه مگه ماشین چند تا بعد داره ؟ یه بعد فنی و بعد ظاهری ، بعد فنی که قابل قبوله بعد ظاهری هم دیگه خودتون تو عکسا ببنید و قضاوت کنید
    بنزین رو بو میکنه انقدری که کم مصرفه
    شتاب گیری نرم
    فرمون مثل پوست پیاز
    دنده و گیربکس بسیار نرم ( رفیقم 206 داشت اومد نشست پشت ماشینم زد دنده 1 گفت واقعا جا رفته ؟ انقدری نرم بود که باورش نمیشد )
    سیستم تعلیق خوبی هم داره
    درمورد ظاهر این ماشین هم اصلا بنده حرفی نمیزنم خودتون ببینید متوجه خواهید شد که چقدر استایل زیبایی داره
    داخل ماشین بسیار خوشگله
    بنده تا حالا هیچ مشکلی با این ماشین نداشتم و واقعا دارم لذت میبرم جوری که هر بار میشینم پشت فرمون دلم نمیخواد پیاده شم
    یکم واقع بین باشید تا کی میخواید 206 و 405 سوار شید ؟ 30 ساله دارید سوار میشید یعنی ایران خودرو نمیتونسته یه آپشن به این ماشین اضافه کنه ؟
    ایرادات این ماشین :
    یخورده رنگش بی کیفیته
    سربالایی یکم نفس نداره ( دقیقا عین 206 میمونه )
    ترمز یکم ضعیفه ( بخاطر وزن بالایی که داره )
    دنده 2 یخورده ماشین زوزه میکشه ( احتمالا تو سری جدید رفع شده )
    درکل ببینید دارید چقدر هزینه میکنید طبق همون انتظار داشته باشید
    درکل تو این رنج قیمت شما انتخابهای بالاتر ازاین ماشین ندارید شک نکنید این ماشین عالیه فقط واسه یروز تجربش کنید عاشقش میشید –
    از من به شما نصیحت : هر ماشینی رو که خواستید بخرید اول بشینید پشت فرمونش یکم باهاش رانندی کنید متوجه ایرادات و نواقص ماشین میشید یا از دوستانی که میدونید این ماشینو داشتن سوال کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بابک

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی ام وی ام315 فوق العاده هست.قابل مقایسه با 206 از رده خارج شده نیست.از هر لحاظ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نورالله

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازهمه دوستانی که mvm315newراتائیدکردندمتشکرم واقعاماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. زهرا

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 315 دارم واقعا فوق العاده است اصلا نمیکوبه تو دست انداز ها و هم رخ داره هم کیفیت بنظر من شرکت های خودرو سازی ایرانی واسه مشتریاشون که پول هنگفتی هم واسه خرید ماشین میدن اصلا ارزشی قایل نیستن یک پراید مدل 94 هم قیمت یک ام وی ام 92 هستش یعنی واقعا شما فرق ام وی ام رو با ماشین ایرانی نمیدونید؟؟؟؟ من تو جاده با شیب گردنه 150 تا راحت باهاش رفتم بدون کمترین فشار به موتور حالا شما با پژو پارس یا 20ع همین شیب رو برو اگه تونستی من دوچرخه میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تازه mvm315nخریدم بسیار زیباست و مد روز و ر انندگی با آن جالب اما به نظر بنده دید خوبی با توجه به کوچک بودن شیشه ها ندارد . البته اگر قبلا پژو پارس داشته باشید . ضمنا یک سوال بنده تازه گرفتم و ادعا میکنند بخاطر داشتن مانیتور در سینه ی جلوی ماشین به جای ضبط صوت باید یک میلیون و سیصد هزار تومان بپردازم آیا کسی جدیدا ماشین قسطی با چنین شرایطی خردیدای کرده ؟ لطفا پاسخ دهید . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. S h a h i n

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عرض ادب خدمت دوستان…
    بنده 206 مدل 92 تیپ 5 دارم.
    اما با دیدن ظاهر رخ و داشبورد و تعریف موتور ام وی ام،دو دل هستم که این ماشین چینی رو بخرم یا ن؟!
    دوستان لطفا لطفا لطفا اگه ممکنه کمکم کنین.
    کسی ک واقعا هر دو خودرو رو سوار شده و تست کرده برادری در حقم بکنه و آب پاکی رو بریزه رو دستم…
    بنده شمارمو میزارم هر کی واقعا امتحان کرده و ب نتیجه نهایی رسیده خبر بده ب من!
    تشکر از دوستان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دوست عزیز لازم نیست اینقدر بترسی،مهمترین عامل در سالم موندن ماشین نحوه ی نگهداری و استفاده شه.مطمئن باشید حتا اگه 315 اینهمه که میگن هم آشغال باشه با نگهداری،مراقبت و رانندگی صحیح هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد و این موضوع از پراید و 206 گرفته تا بنز صادقه.از نظر قیمت و کیفیت تقریبا 206 و 315 یکسان هستند و هر کدوم برتری ها و ضعف هایی نسبت به هم دارند.315 زیبا تر،مدرن تر،کم مصرف تر،محکم تر،نرم تر و با امکانات تقریبا بیشتر هستش در عوض 206 دارای محاسنی چون هزینه ی استهلاک پایین تر،خرید و فروش راحت تر،شتاب کمی بیشتر (البته فقط تیپ 5) و نقطه کور کمتر میباشد.بنده هر دو ماشین رو داشتم و حال یک ساله که 315 جدید دارم و راضی هستم.به هر صورت خیلی سختگیر نباش دلت با هرکدوم هستش بگیر چون زیاد توفیر ندارن و من صرفا قصدم کمک بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. hooyan

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از 315 mvm خوشم اومده .. البته قراره کارکرده مدل 93 با 8 ماه بیمه بقیمت 25 میلیون بخرم
    (با دو گلگیر جلو و عقب رنگ ) آیا قیمت که بمن داده اند درسته..؟ *** لطفا اگه میشه نظرتون رو سریع بگید ! تا فردا ظهر قرار خریدشو گذاشتم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. MOHAMMAD. M4

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تیپ ۵ سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا…
    ینی اون بیطرفیت تو حلقم : ))
    رسمن چینیآ رو نابود کردی… البته حقشونه…
    باید دید الان که اروپاییآ میان چه حرفی برای گفتن دارن! رقابت وقتی معنا داره که چن تا شرکت رقابت کنن… نه اینکه چینیآ بیان قطعات خط تولید ایران خودرو و سایپا رو با مواد کهنه بسازه و خودش بیاد با خودش! رقابت کنه…!!!

    اما نظر من، پژو به پشتوانه ی چندین دهه کیفیت و نوآوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ابراهیم

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان،
    دوستان،
    فرق مدلهایی که آخرش s یا n داره با new یا sport در چیه،
    و اینکه دنده اتوماتیک هم داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سیاوش

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایمنی 206 بالاتره؟؟؟؟؟ شما کاپوت 206 رو با دست فشار بده میره تو میاد بیرون .حلبی کامل . بدنه 315 هم فشار بده مثل سنگه
    206 اصلا ایمنی نداره شتابشم بخاطر سبک بودن و بی لاشه بودن بیشتره والی هر دو موتور 110اسب بخاره
    من خودم تنها بخاطر بی صدا بودن و پدال برقی بودن و ایمنی بالاتر 315 میخوام بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. راشد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بنده ۳ ساله ام وی ام سوارم ۶۰۰۰۰ تا باهاش رفتم دوبار تا مشهد و شمال از بندرعباس هیچ مشکل خاصی تا الان نداشتم فقط بنزین و روغن،ضمنا سوختش تو جاده هر ۱۹۰ کیلومتر ۵ لیتره هرکی هم قبول نداره میتونم ثابت کنم تا این ماشینو سوار نشی نمیدونی چی هست از لحاظ فنی عالیه کولرش که محرکه هست هر چه تعریف کنم کمه البته بدرد خانواده ۴ نفره کارمندی میخوره نه جوانها که قصدشون کورس گذاشتنه خودروی مقرون بصرفه ای هست تو این سه سال تنها خرجش لاستیک نو کردم و آخرین سرعتی که رفتم ۱۷۰ کیلومتر بمدت نیم ساعت مدام،تعادلش تو جاده ها خوبه تو سربالایی هم بدک نیست بدون زور اضافی میاد بالا صنوقش جاداره سرنشین عقب راحت میشینه و تنها ایرادش خدمات پس از فروشش هست که تو بندرعباس انحصایه اما شهرهای دیگه قطعاتش سوال کردم بوفور پیدا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. راشد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تصحیح میکنم در ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر میسوزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 تیپ 5 خداییش سره از هر نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aaa

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هردو ماشین لگنی بیش نیستند و لیاقت مردم ما اینا نیست چه برسه به اینکه مردم روشون تعصب هم داشته باشند
    اما این مطلب مضخرفترین مقایسه ای بود که توی این سایت خوندم 206 در زمینه هندلینگ ماشین خوبی نیست و به خاطر فاصله کم دو محور چرخ سریع چرخهای عقب سر پیچ در میره اما اینجا میگه خوبه!! نمیدونم با چی مقایسه کرده به این نتیجه رسیده! جالبتر از اون میگه سوار ماشین مقابل نشده که بدونه هندلینگش چطوریه؟!!! اونوقت شما که سوار نشدی چطوری میای مقایسه میکنی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. میلاد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من خریدن از ایران خودرو و سایپا اشتباه چون واقعا دارم به شعور مردم توهین می کنند چند سال ماشیناشونو بدون هیچ تغییری گذاشتن و فقط قیمت ماشین بردن بالا چند سال همین دوتا شرکت باعث شدن ماشین های با کیفیت که با قیمت ارزان تر می توانند وارد ایران شوند وارد نشوند به بهانه حمایت از تولید ملی نمیزارند خودروهای با کیفیت وارد شوند باید یک جای متوجه شوند که مردم میفهمند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا