ایران خودروهفته نامه

باردو؛ شاهزاده پارسی

»»»»‌ اسطوره‌ای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««

اگر به دنبال خودرویی رؤیایی می‌گردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…

اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایده‌آل می‌گردید، کمی به اطراف توجه کنید…

کمی بیشتر…

بیشتر…

اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…

اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.

زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگ‌های ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.

مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود می‌آید ولی از بین نمی‌رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود…!

پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.

پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار می‌پراند. موتور بهینه کار می‌کند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت می‌کند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس می‌کنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه می‌شوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده می‌کنید به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه می‌کند.

بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو می‌برد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری می‌کند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.

چراغ‌های بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری می‌کشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس می‌شود.

»»»» مشتری مداری ««««

وقتی درب ماشین باز می‌شود طاقت نمی‌آورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمی‌کند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفه‌ای‌ها در حداکثر سرعت جان سالم به در می‌برند. سیستم ترمز آن از نوع ۳D می‌باشد. چون زمانی که ترمز می‌گیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف می‌شود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.

در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت می‌کنند. تنها حرفه‌ای‌ها می‌توانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفه‌ای نیستید دنبال محصولات آماتور بی‌کیفیت، نظیر پورشه و بی‌ام‌و بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!

»»»» طراحی داخلی ««««

طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده می‌کند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمی‌کند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس می‌کنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیده‌اند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمی‌توانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام می‌دهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوش‌تر باشید از موانع بهتر عبور می‌کنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام می‌کنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب می‌شود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند. صندلی‌های این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی می‌تواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فن‌آوری نوینی که برای اولین‌بار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچ‌هاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس می‌کند و با کوچک‌ترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف می‌شود و بدین وسیله شما از ته دور می‌زنید.

»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««

حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده می‌ماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمی‌دهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمی‌رسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک می‌کند. حالت کمانی آن باعث می‌شود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافت‌های طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره می‌برند و از دیگر رانندگان متمایز اند.

»»»» جلو داشبرد ««««

امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کننده‌ای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانه‌ای روی آن خود نمایی می‌کند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری می‌باشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.

»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««

اگر غرق در تکنولوژی شده‌اید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر می‌دهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمی‌دهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیده‌اند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانه‌ای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنیم.

اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگ‌ها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست می‌اندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم می‌کند. سیستم تهویه از نوع فصلی می‌باشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری می‌شود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافته‌اند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کرده‌اند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکت‌های تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.

اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست می‌دهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمی‌تواند جان آنها را نجات دهد.

باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی

……………………………………………………………………………………………..

لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهت‌گیری خاصی از خود نشان نمی‌دهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷۴ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محدثه

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من از بچگیم از پیکان حالم به هم میخورد یه بوی بدی داخل اتاقکش موقع گاز دادن میداد . فلوکس و ژیان شرف به این ماشین داشتن به خداااااا…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام

    این همه گفتید ولی این رو یادتون رفت که درصد قابل توجهی از ایرانی ها رانندگیشون و گواهینامشون رو مدیون پیکان هستند …
    راستی شما یکم بدگویی کردی !
    این ماشین چه 15 نفر توش باشند و چه 1 نفر همون 120 تا رو میره ! اصلا فرقی براش نمی کنه !
    پس ما شوماخریم دیگه ! جون سال 81 که پیکان انژکتوری اومده بود باهاش 145 کیلومتر رفتم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب ایرانی ها رانندگی رو با پیکان یاد گرفتن که الان ایران در جهان بیشترین تلفات یا مرگ و میر رو داره.
      ولی خداییش پیکانو خوابیده کنی تو شهر پوزشو بدی. تو هر دست انداز هم مسافرین محترم پیاده بشن تا ماشینو از دست انداز رد کنیم. آخرین سرعت هم 50 تا باشه چون از این بیشتر چون خوابیده است نوکش میخوره زمین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. javad-m

      ۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      نه دادش یکی از فامیلای ما با مدل 77 کاربراتور 160 تا رفته بود تازه از ماشوماخر تراش هم هست کافیه تو سایت آپارات جست و جو کنی ببینی با همین رخش سفید چه سرعت هایی که تجربه نشده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. به تو چه من کیم

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    باید خدمت شما بگم که آدمای عقب افتادهبا طرز فکر قدیمی باعث عقب افتادگی ایران و ایرانی جماعت میشین.ملت دارن کره ماه رو میگیرن شما هنوز تو کف پیکان هستین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. A

      ۱۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز جان، پیکان وانت هنوز داره تولید می شه پس ما نبش قبر پیکان رو نمی کنیم.و سرعتشم بیشتر از 120 نمیشه.همین ماشینو خیلی از مردم استفاده میکنن و زنو بچشونو توش سوار میکنن. اگه شما سوار نشدی تا حالا دلیل نمیشه بزنی زیر همه چی. اول سوار شو بد نظر بده لطفا. به جای اسمم میتونی موارد محترمانه تری انتخاب کنی. هر چی باشه اسم نشون دهنده ی شخصیت خانوادگیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    100% درسته.واقعا عالی بود.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد حسن

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مشکل از پدال نیستا ، اما متاسفانه منتظر فیلتر شدن پدال هم باید باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل حسینی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      با عرص سلام خدمت تمامی دوستان.
      دلیلی برا فیلتر شدن وجود نداره . چون مطالب سیاسی زده نشده. صرفا 3 تا عکس که سومیشم فوتوشاپه گذاشته شده که برای تکمیل موارد طنز بوده . بله ،اگر عکس های گذاشته شده دارای نشانه ای خاص از گروهی خاص بود و یا اگر طنز با بی احترامی به حکومت مخلوط بود و یا گروهی خاص مورد تمسخر قرار می گرفتند حرف شما درست بود.
      این مطلب برای تاریخ یکم تیر هست. اگر مسئولین می خواستند تا حالا این کار رو انجام می دادن.
      اما بحث اینه که اکثریت مردم که نظرشون رو اعلام کردند از این مقاله برداشت سیاسی نکردند و این برای مسئولین کافیه که قلم نویسنده برای طنز بوده نه مباحث سیاسی. در پایان هم مطلب بولد اشاره به این نکته داره که پدال در مسائل سیاسی دخالت نمی کنه و این مقاله صرفا جهت روایت وضعیت موجود خودرویی کشور نگاشته شده است.
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خیلی عالی بود دمت گرم 2ساعت خندیدیم واقعا متنی که نوشتین ی شاهکار ادبی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. خشایار

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    پیکان ماشین خیلی خوبیه ولی اگر در ان تقیراطی دران ایجاد میشد باز طرفدار به دست می اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا درست نوشتی اگر تقیراطی در ان میشد دی….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. عمار

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    دمت گرم حال کردم یه دل سیر هم خندیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد جواد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی اقراق کردید دیگه. پیکان اونقدرها هم بد نبود .از نظر لوازم یدکی ، همه جا لوازمش گیر میومد.از نظر ایمنی حداقل 100 پله از پراید بهتر بود. از همه مهم تر که بعضی از دوستان به اون اشاره کردند ما همه مدیون پیکانیم چون از اون رانندگی رو یادگرفتیم.و مزیت هایی دیگر ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فففففف

      ۲۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من جملت رو خیلی دوس دارم. بود. .. بود ینی قبلا . یه سوال: چرا پیکان از رده خاج شد؟ ینی به نظر شما اگه از نظر مسئولین پیکان ماشین خوبی بود ، عمرا میذاشتنش کنار؟ نه عزیزم. دیگه روشون نشد تولیدش کنن.
      حالا بذار یه سوال دیگه بپرسم. چرا پیکان وانت داره تولید میشه؟ حتما ما به ماشین ارزون احتیاج داریم ! نه؟
      این خود خود تناقضه. اگه ماشین ارزون احتیاج داریم پس الان باید پیکان هم تولید بشه.
      در ضمن این متن در مورد پیکان وانت بود نه پیکان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متن عالی است و متاسفانه هنوز بعضی جاها که صحبت می شه بعضیا می گن که پیکان ماشین خوبی بود و خیلی محکمه از جور حرفا و این نشون میده که ما هنوز نمیتونیم سوار ماشینهای روز بشیم و مقصر فقط و فقط دولته!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مزش به همین یه بار بود مطالب مثل هم تکراری می شن این هم از آب و رنگ می افته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدعلی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خدمت دوستان عزیز بگم که :
    خیالتون تخت باشه پیکان با شماره تهران داره تولید میشه
    اینجا ایرانه : بازار انحصار داخلی ایران خودرو و سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. من

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر مملکتی تو اول راه یه حمال ارزون نیاز داره که بتونه با تمام امکانات داخلی تولیدش کنه. خداروشکر ما با پیکان شروع کردیم.خیلی از کشورایی که شما الآن دارین حسرت خیابوناشو میخورید سالهای اولشونو رو ماشینایی طی کردن که چرخ 3 سانتی و حلقه سیم پره ای داشتن.بعضیا همون تا آخر عمر حصرت بخورن و […]کنن بهتره تا نظر بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فففففف

      ۲۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اخه ما عادت داریم با چیزی که شرو می کنیم رفیق می شیم دیگه ولش نمی کنیم! :D همون جایی که ما حسرت خیابوناشون رو می خوریم ، چیزی که باهاش شرو کردن رو ارتقا دادن. ما اندر خم پیکان موندیم.
      برنامه ریزی برای خروج متعلقات پیکان از سبد خرید مردم وجود نداره. پس ما تا سال 1590 باید از خانواده ی پیکان استفاده کنیم. تفاوت اینجاست . نوع نگاه تون رو درست کنید لطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سینا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عالی بود ایــــــــــــول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا دمت گرم عالی بود.در مورد خودروهای دیگر ایران خودرو و سایپا هم بنویس مخصوصا پراید!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان ساعت ۱ بعد از نصف شبه. برای اولین بار وارد این شدم و این مطلب را در کمال بی میلی شروع کردم ولی بعد از خواندن مقدمه با علاقه زیادی ادا مه دادم. این مطلب باعث میشه امشب خیلی دیرتر بخوابم چون از بس خندیدم و اشک ریختم قلبم به تپش افتاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی حالیدیم، مرسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی عالی بود .ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. omidhiphop

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خداییش این عکس آخرو دیدین؟ پیکان چپی رو می گم ماشین با اینکه چپ کرده سالمه!
    حالا پژو و پراید به کنار خیلیامون حتی چپی آزرا رو هم دیدیم که به چه وضعی میفته.
    پیکان بده ولی بدتر از سایر ماشینای ایرانی نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمدرضا اصفهان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    شماروبه حضرت عباس عکس این شاهزاده رو دیگه برش داریدازتو سایت.من وقتی این عکسومیبینم یادفرمانده گروهان دوران اموزشیم میفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا دمت گرم شاید باورتون نشه به خاطر این متن یک ساعت نیم ساعت خندیدم طوریکه اشک می ریختم
    دمت گرم داش سهیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد رضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    وای که پکیدیم از خنده!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرین خیلی خوب بود خیلی خندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. M.R.Z

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Kheili jaleb bud
    Merci
    Ey kash ye rize rushun tasir bezare in hame kenaye…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    پیکانی که 700.000 تومن برا ایران خودرو نموم میشه رو میده به مردم بدبخت 7 میلیون … خدایی مرسدس بنزم نمیتونه اینطوری ماشین تولید کنه که اینقدر سود داشته باشه D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    جی کار کنیم…همین طراح ها هم از خودمون هستند…
    مگه شمایی که اینقدر انتقاد می کنین…چه دکتر و چه مهندس چه راننده تاکسی چه معلم و چه بیکار خودتو کارهاتون رو با وجدان انجام میدید.
    از ماست که بر ماست…
    همه جای این مملکت جای انتقاد داری ولی انتقاد سازنده نه مسخره بازی…
    شعار مرسدس بنز
    the best or nothing
    یعنی یا بهترین یا هیچی
    شعار ایران خودرو
    the badest or nothing
    یعنی یا بدترین یا هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. rasha

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    :))))) خهیلی قشنگ بود…اینم من اضافه کنم تا جایی که اطلاع دارم رو باردو های جدید اصلا چیزی به عنوان ضبط صوت یا رادیو وجود نداره…جاش یه صفحه پلاستیکی گذاشتن.
    خوب اینم یه جور احترام به سلیقه مشتریه دیگه که بره با سلیقه خودش هر ضبطی دوست داره بذاره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علي

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی با حال بود دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. meisam

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به به به به واقعا لذت بردم زیبا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا