ایران خودروهفته نامه

باردو؛ شاهزاده پارسی

»»»»‌ اسطوره‌ای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««

اگر به دنبال خودرویی رؤیایی می‌گردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…

اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایده‌آل می‌گردید، کمی به اطراف توجه کنید…

کمی بیشتر…

بیشتر…

اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…

اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.

زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگ‌های ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.

مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود می‌آید ولی از بین نمی‌رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود…!

پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.

پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار می‌پراند. موتور بهینه کار می‌کند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت می‌کند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس می‌کنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه می‌شوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده می‌کنید به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه می‌کند.

بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو می‌برد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری می‌کند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.

چراغ‌های بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری می‌کشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس می‌شود.

»»»» مشتری مداری ««««

وقتی درب ماشین باز می‌شود طاقت نمی‌آورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمی‌کند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفه‌ای‌ها در حداکثر سرعت جان سالم به در می‌برند. سیستم ترمز آن از نوع ۳D می‌باشد. چون زمانی که ترمز می‌گیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف می‌شود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.

در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت می‌کنند. تنها حرفه‌ای‌ها می‌توانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفه‌ای نیستید دنبال محصولات آماتور بی‌کیفیت، نظیر پورشه و بی‌ام‌و بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!

»»»» طراحی داخلی ««««

طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده می‌کند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمی‌کند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس می‌کنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیده‌اند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمی‌توانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام می‌دهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوش‌تر باشید از موانع بهتر عبور می‌کنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام می‌کنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب می‌شود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند. صندلی‌های این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی می‌تواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فن‌آوری نوینی که برای اولین‌بار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچ‌هاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس می‌کند و با کوچک‌ترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف می‌شود و بدین وسیله شما از ته دور می‌زنید.

»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««

حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده می‌ماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمی‌دهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمی‌رسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک می‌کند. حالت کمانی آن باعث می‌شود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافت‌های طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره می‌برند و از دیگر رانندگان متمایز اند.

»»»» جلو داشبرد ««««

امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کننده‌ای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانه‌ای روی آن خود نمایی می‌کند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری می‌باشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.

»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««

اگر غرق در تکنولوژی شده‌اید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر می‌دهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمی‌دهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیده‌اند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانه‌ای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنیم.

اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگ‌ها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست می‌اندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم می‌کند. سیستم تهویه از نوع فصلی می‌باشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری می‌شود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافته‌اند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کرده‌اند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکت‌های تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.

اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست می‌دهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمی‌تواند جان آنها را نجات دهد.

باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی

……………………………………………………………………………………………..

لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهت‌گیری خاصی از خود نشان نمی‌دهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷۴ دیدگاه‌ها

  1. سلطانی

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما توی کشورمون چقدر باید از خودمون بخوریم ؟؟؟
    هی وای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      نه! میخواستید مردم با هایلوکس برن بارکشی!؟
      همینم واسه خیلی ها دست نیافتنیه.
      در کل متن خیلی مسخره ای بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        یه سری چیزا امکانات اولیه ماشینه. میشه شما یه ماشین بخری فرمون نداشته باشه یا فرمونش جزو آپشناش باشه؟ خوب نمیشه دیگه. اصلا بحث بودجه ی آدم ها مطرح نیست. بحث اینه که امکانات اولیه ی ماشین از ماشین خذف شده.
        بله ، برای خیلی ها همین ماشینم دست نیافتنیه. ولی باید توجه کنی که اگر همین ماشین به قیمت واقعیش و متناسب با امکاناتش عرضه بشه قشر ضعیف جامعه هم می تونن داشته باشنش. چرا قضیه رو از این ور نگا نمی کنی؟
        شما فرضت اینه که قیمت این ماشین اینه و این کاملا منصفانست. حالا چرا پدال اومده این ماشینو که امکاناتشم کمه مسخره کرده. ولی به نظر من بحث این نیست. قیمت پیکان در مقایسه با محصولات خارجی بدون تعرفه به نظر من باید بین 4 تا 5 باشه.
        ایران خودرو حتی زورش اومده توی ماشین از کمربند های جمشو استفاده کنه. یه کمر بند داره که باید یا دست تظیمش کنی. بعد بکنیش توی اون سوراخه. خوب این ینی […]. چرا نمیگی مردم این جوری کشته می شن؟؟
        به نظر من پدال کار درستی کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. داوری

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده با صحبت شما مخالفم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. دکتر شجاعی

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم توی آزمایشگاه آیرو در دانشگامون یکی از همین ماشینارو گذاشتم توی تونل باد …
    همش شوک بود لا مصب
    انتهای درگه این ماشین :)
    هومن امیری هم شاهدمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. arian

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    من همه منظورت رو گرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. omidhiphop

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پیکان تا سال 84 تولید شد.
    شما یه پراید یه پژو 405 یا هر چی دلتون می خواد برین با پیکان تو تصادف مقایسش کنید.
    بعد بیاین داستان بنویسید.
    در کل حرفتون درست که ایران خودرو آشغال به مردم می فروشه ولی از یه سایت اونم مثل پدال بعیده که بیاد به جای دادن اطلاعات طنز بنویسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داوود

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      این مطلب در مورد پیکان وانت بود که الان هم بعد از رده خارج شدن پیکان به طور گسترده تولید می شه و هیچ امکانات که هیچ ، امکانات اولیه را هم نداره . پس لطفا مسائل رو با هم قاطی نکنید. پژو و پراید هم جای بحث خودشونو دارن و این باعث نمی شه در مورده پیکان وانت بحثی نشه. به نظر من شما اگر یک بار سوار این ماشین میشدید این جوری متعصبانه ازش دفاع نمی کردید. من یه دونه دارم . وقتی ایران خودرو پراغ داخلی ماشیم رو نگذاشته شما چه دفاعی دارید؟؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجتبي

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همین طوری بریم جلو یه روز برا ماشین مرک سایبا هم باید مثل این نوشت البته امار کشته ها رو کسی میدونه؟ 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. motaham_mot

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا که دمتون گرم
    واقعیت و گفتید
    خدا خیرتون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم کاملا واقعیته تا طنز
    هر کی سوار بشه میفهمه چه دلبریه
    بس به این نیست تمام محصولاتشون همینه
    اگه اینقدر انحصار نبود و مردم فرصت انتخاب و مقایسه رو داشتن معلوم میشد که این مطلب اغراق نیست
    خود واقعیته به مولا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. داریوش

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گرفتاری ما ایرانی ها از پیکان شروع شد وتا لحظه ای که پیکان باشد گرفتار مافیای خودرو سازی هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فربود

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حقیقت محض

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه پیکان سواری خفن دارم در کنار هر چی نوشتی باید اضافه می کردی که خر کارتریییییین خودروی دنیاست با خوندن این مطلبت مردم از خنده ههههههههههههههههههههههه دمت گرم داداش عجب مطلبی نوشتی البته من 170 تا باهاش رفتم و الان روحم داره با شما صحبت می کنه ههههههههههههههههههه عجب مطلبی
    ایول هیچوقت اینقد نخندیدم داداش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. shift

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ازون طنز ها بود که آدم رو به گریه انداخت.

    خیلی خوب بود!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امير

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا دمت گرم . کاملا درست گفتی دقیق و با جزئیات کامل . این موستانگ ایرانی رو هیچ راننده ای نمیتونه رام کنه اگه بخواد امتحان کنه باید جونشو سر این امتحان بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. esi

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دمت گرم اما گوش آقایان ………..بوق….. به این حرفا بدهکار نیست داداش 20 ساله سر خودروسازامون تو بر فه حالا حالا هم بالا نمیاد پس نخر و حرص نخور داداش گلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. يوسف

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وضعیت وانت پیکان دقیقا نشان دهنده اوج پیشرفت و به قله رسیدن مادر عرصه تکنولوژیست چراکه کارشناسان طراحی خودرو در کشورمان منتظر اخرین پیشرفت و طراحی خودرو در غرب اند تا بعد از ان یک سور عالی بزنند ! وبعد نقشه برتر خود را رو کنند!!واسه همین دشمن را ول کردند تا اینقدر طراحی بکنه تا طراحی دونش پاره بشه بعد ما با خیال راحت طرحمون را عملی کنیم و نشان بدهیم با همین وانت پیکان میتونیم بازارهای دنیا را تسخیر کنیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sam

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید . از اینکه سایتتون فیلتر نشده هنوز خیلی متعجبم . واقعا خوب نوشتین . از نویسنده متن اقای سهیل حسینی خواهش میکنم که بیشتر به طنز بپزدارید چون استعدادش رو دارید . خیلی جالب بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. دکتر پورتاکدوست

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر
    منم زمان قدیم یکی از این پیکانا داشتم .
    توی خط شریف آزادی مسافرکشی می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شیما معتمدی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود آقای حسینی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شروین شرافتمند

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه این دوستان با من ریاضیات مهندسی پاس کرده بودن دیگه همچین ماشینی نمی ساختن !!!
    واقعا که !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Bohlool

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طنز پردازی یا!!
    آفرین جالب بود ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Bohlool

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه خاطره هم من از این ماشین دارم:
    یه دفعه تو خیابون داشتم میرفتم یکی از همینا رو دیدم کلا کمک هاشو خوابونده بود ماشین مثل شکل توی متن شده بود
    انقدر حیرت کردم که اصلا حواسم نبود راه بند اومده و داشتم با تمام سرعت میرفتم تو ماشین جلویی
    فقط خدا باهام بود
    واقعا این ماشین ها ارابه های مرگن
    حتی اگر پارک باشن
    دیدنشون هم خطرناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عليرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کی میره خدا تومن پول بده یه ماشین پیکاپ بخره باهاش بار کشی کنه!
    وقتی نیسان 14 15 تومنه،(حالا ماشینای خارجی به کنار) ملت میرن دنبال یه چیز ارزون
    اینا همه مشکلات ریشه اییه که باید از ریشه حل بشه
    ماشین های خودمونو باید 2 برابر قیمت بخریم اونوقت به کشورهای همسایه به قیمت واقعی بفروشیم تا نرن بنز و بی ام و و … بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    تا زمانی که انحصار در تولید و واردات باشه همینه
    یه سری به سایت نتکارشو بزنید و ببینید کا سازندگان خودرو چه رقابتی با هم دارند
    http://www.netcarshow.com/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. yashar

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشن که خط تولید پیکان در سال 1384 بسته نشده! بلکه تولید صندلی عقب اون از خط خارج شده و همچنان با عزت به حیات خود ادامه می دهد…
    پس پراید حداقل تا سال 1400 در خدمت ملت ایران خواهد بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Admiral_hunter

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیکان وانت چی نی!!
    ولی پیکان آره
    دوباره پیکان بزنن مجبور نباشیم بریم پراید بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اصغر پلنگ

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیکان از لحاظ ایمنی صد درجه ار پراید و 405 و… بالاتره . سمند رو 2 سال پیش خریدم الان هفته ای نیس که تعمیر گاه نباشم 8 سال پیش پیکان مدل 56 داشتم خدایی به اندازه این لعنتی خرج نمی یاورد .یه روز کمکش میشکنه یه روز واشر سر سیلند میسوزونه دهنم داره سرویس میشه پولم ندارم ردش کنم بره یه چی دیگه بگبرم اون عکسایی هم که گزاشتی ما سال هشتادوهشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hosein

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما یه طنز نوشتید منم یه طنز می نویسم

    رئیس سایپا اعلام کرد مرگ حتمیه پراید فقط یه وسیله هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با سپاس از نویسنده این اثر. از خیلی جهات موافق بودم. یعنی از همه جهات. خصوصا ابتدای متن که بدون توهین واقعیت گویی کرده بودید البته به ظرافت و زیرکی. خیلی وقت بود چنین اثر زیبایی نخونده بودم واقعا مشخص هست که انسان خوش ذوق و خوش سلیقه ای هستید و واقعا لذت بردم. بازم ممنون. جای بحثی نگذاشتید و کامل و زیبا همه جهات گفته شده بود. واقعا میتونم بگم احسن. بینهایت متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار بسیار بسیار بسیار جالب بود . واقعا لذت بردم .از سایت پدال هم متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سید علیرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ولی شما یادتان نیست من هم یادم نیست که 30 یا 60 سال پیش هر کس پیکان داشت می گفتند پولدار استو 60 سال پیش پیکان در انگلستان ماشین معتبری بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست من لطفا تکرار کن چند سال پیش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا