ایران خودروهفته نامه

باردو؛ شاهزاده پارسی

»»»»‌ اسطوره‌ای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««

اگر به دنبال خودرویی رؤیایی می‌گردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…

اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایده‌آل می‌گردید، کمی به اطراف توجه کنید…

کمی بیشتر…

بیشتر…

اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…

اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.

زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگ‌های ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.

مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود می‌آید ولی از بین نمی‌رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود…!

پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.

پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار می‌پراند. موتور بهینه کار می‌کند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت می‌کند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس می‌کنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه می‌شوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده می‌کنید به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه می‌کند.

بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو می‌برد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری می‌کند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.

چراغ‌های بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری می‌کشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس می‌شود.

»»»» مشتری مداری ««««

وقتی درب ماشین باز می‌شود طاقت نمی‌آورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمی‌کند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفه‌ای‌ها در حداکثر سرعت جان سالم به در می‌برند. سیستم ترمز آن از نوع ۳D می‌باشد. چون زمانی که ترمز می‌گیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف می‌شود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.

در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت می‌کنند. تنها حرفه‌ای‌ها می‌توانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفه‌ای نیستید دنبال محصولات آماتور بی‌کیفیت، نظیر پورشه و بی‌ام‌و بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!

»»»» طراحی داخلی ««««

طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده می‌کند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمی‌کند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس می‌کنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیده‌اند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمی‌توانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام می‌دهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوش‌تر باشید از موانع بهتر عبور می‌کنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام می‌کنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب می‌شود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند. صندلی‌های این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی می‌تواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فن‌آوری نوینی که برای اولین‌بار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچ‌هاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس می‌کند و با کوچک‌ترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف می‌شود و بدین وسیله شما از ته دور می‌زنید.

»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««

حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده می‌ماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمی‌دهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمی‌رسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک می‌کند. حالت کمانی آن باعث می‌شود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافت‌های طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره می‌برند و از دیگر رانندگان متمایز اند.

»»»» جلو داشبرد ««««

امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کننده‌ای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانه‌ای روی آن خود نمایی می‌کند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری می‌باشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.

»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««

اگر غرق در تکنولوژی شده‌اید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر می‌دهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمی‌دهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیده‌اند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانه‌ای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنیم.

اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگ‌ها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست می‌اندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم می‌کند. سیستم تهویه از نوع فصلی می‌باشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری می‌شود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافته‌اند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کرده‌اند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکت‌های تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.

اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست می‌دهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمی‌تواند جان آنها را نجات دهد.

باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی

……………………………………………………………………………………………..

لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهت‌گیری خاصی از خود نشان نمی‌دهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    پیکان مال سال 45 خورشیدیه.
    توی زمان خودش شاهکار بوده.
    فکر کنم سمند هم به سرنوشت پیکان دچار شه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید صحیح پیکان خطای ساختاری زسادی داره اما بپذیرید که ایمن تر از پراید بوده و در حد خودش خودروی متناسبیه من آدم به شدت اهل ماشینی هستم قبول دارم که پیکان و البته وانت پیان خودروی غیز استانداردی هستند ولی باید بگم نسبت به تکنولوژی دوره ی ساخت توهین های هرچند به شوخی وارد شده کمی بی انصاف گونست مرسی :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. @@@@

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      برو بابا. توهین چیه؟ اول توهینو تعریف کن. توهین ینی ایران خودرو و محصولاتش. اگه این جور باشه طنز ها کلا توهینن دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        داداشم توهین یعنی اینکه ماشین 50 سال پیش رو سوار بشی در صورتی که میتونی با پولش یه ماشین نسبتا به روز تو کشورهای دیگه سوار بشی(مثلا پول خرید پژو glx)
        توهین یعنی اینکه یه پراید بخری 10 میلیون که شما اصلا پراید رو قبول نداری (البته هیچ کس قبول نداره ولی مجبوره بخره )ولی همین ماشین رو تو یه کشور همسایه یک سوم قیمت اینجا دارن صادر میکنن.
        اینکه یه پژو 206 یا پژو پرشیا بشه 24 میلیون ما پولمون نرسه بخریم میریم پیکان میخریم میگیم خیلی ماشین خوبیه زمان خودش شاهکار بوده خوب تراکتورم زمانیکه ساختن واسه خودش شاهکار بوده پس همه بریم تراکتور بخریم
        اگه یه سال واردات خودرو بدون مالیات آزاد بشه کسی نره دیگه از ایران خودرو سایپا ماشین بخره شاید یکم به فکر نو آوری و تولید با کیفیت خوب باشن وگرنه حالا حالاها وضعمون همینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آرش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      داداش کجا پیکان از پراید محکمتره؟شما دیدی/من دیدم شاخ به شاخ پیکان و پرایدو!! پیکان خیلی بدتره!باورتونم نمیشه دیگه به خودتون مربوطه هرچند پرایدم قوطی بیش نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بله! اما شتاب پیکان به ترمز و وزنش میاد نه مثل پراید آدم کش!! ضمنا اون شاخ به شاخ هم مقصر قطعا پراید بوده که گاز می خوره اما نمی ایسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدرضا

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سپر جفتشون رو بردار بیار شاخ به شاخ کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلیییی باحال بود:)) اگه میشه بقیه محصولات اعم از ایرانخودرو و سایپا رو مورد نقد قرار بدین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. داوود

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی باحال بود دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون قسمت صندلی و هلال ماه و رانندگان متمایز واقعا عالی بود.
    دمت گرم.
    ولی ایران خودرو بیدی نیست که با این بادا بلرزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رحيم

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نگو تورو خدا!
    آدم با بزرگترش اینطور صحبت میکنه ،اون جای پدر بزرگته جووووون!
    راستی میشه یکی به من بگه قیمت کل خط تولید موتور پیکان چقدر می ارزه !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم جون داداش بقیه بازم ازاین نقدا بزار ممنون خیلی خندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. alireZa

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay

    nesfe shabi cheghad mano khando0diiiiiiiiiiiiiiiii

    ishala k shad ravan beshi dadash

    :x :-*

    kheyli bahalo bamaze bo0d

    2 safe dg ham mineveshti mito0nesti msle roman chapesh bokoni:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ابوالفضل

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا دمت گرم ما یکیشو داریم کلی خندیدم باردو 89

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Arash

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اونموقع که پیکان رو عین هلو از انگلستان کپی کردن حتی یادشون رفته بود که برف پاک کن ها برای خودروهای فرمان راست طراحی شده و اشتباه زدن این برف پاک کن ها تا ده سال ادامه داشت
    بعد میگن نبوووووووووغ ایرانی…من کشته ی این نبوووووووغ ایرانی شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسن زاده

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا دستت درد نکنه اینقدر خندیدم که اشک از چشمام سرازیر شد تور و خدا باز هم از همین نقدهای توپ بنویس شاید انتقاد از طریق طنز خودرو سازان یک ذره به فکر بیفتند شاید بتونیم حداقل به صنعت خودرو سازی چین برسیم باز هم تشکر میکنم واقعا خسته نباشید از سایت پدال خواهش میکنم حتما یک صفحه به طنز خودرویی اختصاص بدید ما که در خودرو سازی به جایی نرسیدیم حداقل تو طنز خودرویی شاید به رتبه ای در دنیا برسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان،من یه پراید فول دارم.یه روز توخیابان پشت چراغ خطر جوگیر شدم خواستم ازتکنولوژی فوق مدرن شیشه شوی استفاده کندم.اما نفهمیدم یه دفعه چی شد که یه آقای موتورسوار که داشت ازکنارم رد می شد تعادلش و ازدست دادوخورد زمین.بعدا فهمیدم این تکنولوژی فوق مدرن اتوموبیل من بود که باعث شسته شدن صورت این موتورسوارشده ونه شیشه ماشینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.منم یه پراید مدل 83 دارم و یه وانت پیکان مدل 85 به نظر من پراید خیلی ایمن تر از این پیکانه من وقتی این وانت و تازه گرفته بودم تو خیابونه ستارخان از پشت زدم به یه پراید این وانت ما تا بیاد کمربندش عمل کنه ما با سر رفتیم تو شیشه.میدونید چرا؟چون تا میشینید پشت فرمونش همینجوریش تو شیشه اید حالا ببینید اگه مثل من بدبخت تصادف کنید چی میشه.علت تصادف به نظر من ترمز فوق مسخره این ماشینه من به جز وانت خودم پشت فرمون هیچ وانتی نشستم ولی این وانت من اگه 20 کیلومتر بر ساعتم که سرعت داشته باشین نوک کفشتون تا میخوره به ترمز جفت چرخای عقب قفل میشن و ماشین عقبش میچرخه در حالی که چرخای جلو انگار نه انگار که ترمزی در کاره ولی من با پرایدم هچ کدوم از این مشکلات رو نداشتم درسته پراید هم آش دهن سوزی نیست ولی باز از این پیکان بهتره.در مورد مقایسه بدنه پراید با پیکان به نظر من پراید محکم تره درسته که بدنه پیکانو با ورق محکم تری ساختن ولی تمام قطعات بدنه رو با نقطه خوش به هم خوش دادن اونم خیلی خیلی بی کیفیت واسه همین تو همون تصادفی که کردم تمام گل گیرو کاپوت همشون ریخت زمین یعنی ماشین نابود شد.دوستان من تو ماه اول مجبور شدم گیربکس ای وانت داغون تر از خودمو عوض کنم گیربکس خودش درست 10 روز کار کرد بعدش افتاد به زوزه کشیدن بعد 5 روز که گذشت دیگه هیچ کدوم از دنده هاش سر جاش نمیموند از جاش در میرفت یعنی همش باید یه دستت رو دنده میشد نگه میداشتیش تا خود به خود خلاص نشه.بعد از کلی پول خرج کردن آخرش به این نتیخه رسیدم که گیربکسشو باید عوض کنم.مصرف سوختش که دیگه هیچی صدی 17 چیه برو بالا مال من که تو جاده با یه باک بنزین پر به زور 200 کیلومتر میره ببینید تو شهر چیه درحالی که من با پراید خودم با حدود 35 لیتر بنزین حدود 600 کلیمترو میرم یعنی زیر 6 لیتر تو هر صد کیلومتر.شاید بپرسین چرا این ماشینتو نمیفروشیش تا راحت شی باید بگم که آتیش میزنمش ولی به کسی نمیدمش چون اصلا دوست ندارم این بلاهایی که سر من آورده سر هیچ کس بیاد.
    ببخشید که سرتون و درد آوردم.
    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متن خوبی بود متشکریم ولی عزیزان ماشین پیکان دارای سرعت کم-ترمز نامناسب بوده ولی بدنه خوب وجلو بندی محکمی است برای هب وهوای ایران وبخصوص جاده ایران مناسب است جاده های پرچاله وآسفالت غیر استاندار ایراد از ماشینها نیست از جادههاباور فرماییدبا پیکان مردم خرج زندگی را تامین می کنند در نظر بگیرید صبح تاشب جند بار درب پیکان با قدرت تمام مسافر بسته وباز میشه آیا با ماشین خارجی ویا ساخت داخل جدید میشه اینکار را کرد- متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کماندار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    پیکان اصلا محکم نبود این یه فرض در مردم بود که محکمه چون شاید از رنو محکمتر بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماکه یکیشو داریم خدایی خیالمون راحت هروقت سوارش میشیم چه بزنیم چه بهمون بزنن خطهم رو سپرش نمی افته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرزاد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقا خیلی حال کردیم.پیکان وانت خیلی افتضاحه.اصلا نمیشه باهاش رانندگی کرد.زودی عقب ماشین لیز می خوره.من پیکان مدا 81 داشتم اصلا اینجور نبود.واسه زمان خودش خوب بود.RD خیلی بهتر از پیکانه.چون حداقل فرمان نرم و کولر داشت.مخصوصا ترمز و ایمنی بالاتری داشت.الان هم روا سال دارم خدا رو شکر ترمزش شده abs خیلی بهتر شده.میله گاردون 2 تکه هم باعث شده که تا سرعت 180 لرزشی نداشته باشه.شتابش هم از پرایدو تیپ 2 بالاتره.در کل بخدا خیلی بدبختیم.خیلی.دلم واسه خودم میسوزه که باید این ماشینا رو سوار بشم.ولی اینو بدونید که پیکان در زمان خودش جزو بهترینها بوده.شما میدونید که سیستم اگزوز پیکان از سر موتور هدرز داره؟شما می دونید که پیکان جوانان 88 hp در زمان خودش قدرت داشته؟و مهمتر از هر چیزی پیکان جوانان راحت میتونه دنده 2 100 تا رو پر کنه.شاید جالب باشه اما واقعیته.متاسفانه پیکانی که ایران خودرو ساخت موتور بسیار ضعیف و بدنه بسیار بی ایمنی داشت.پیروز و سر بلند باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیروسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    روحت شاد نویسنده! مدتها بود اینجوری نخندیده بودم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mahoma

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا چیه میگین-من هنوز 18 سالم نشده یه پیکان چراغ بنزی مدل 72 دارم که یک سال از خودم بزرگتره-عشقو حالی که من با این پیکان میکنم یه آقای دیگه ای نمیتونه با بنز یا بی ام وش بکنه-ماشین توپیه خداییش-خدا به همراش :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مسعود

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به مولا سالارید اشکم از خنده در اومد غصه هامو چند دیقه فراموش کردمشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امین

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا دمت گرم کلی خندیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خشايارر

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دمت گرم.ساعت 2 شب کلی مارو خندوندی.این ایران خودرو هم با خودش درگیره.اون تبلیغه یادته که وانت باردو تریلی هوو رو بوکسل کرده بود راننده تریلی گفت یکم یواش تر برو؟؟؟تو تلوزیون.خودش از صد تا مستربین خنده دار تر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. پری

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تازه حتی اونی که این مطالب رو جمع کرده نمیدونه چه خبره تواین پیکان وانت!!! من که نزدیکانم تو خط تولیدشن می دونم چی دارن میسازن
    قابل توصیف نیست فقط ما که هر وقت یکیشو پشت سرمون میبینیم به احترام تکنولوژیش بهش راه میدیم بره… فقط بره تا جونمون در امان باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یاسین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک هو بگو چیزی از لامبورگینی کم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعيد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظر من پیکان در زمان خودش شاهکار بوده بابا شما هر ماشینی که توی جاده های ایران می تازه نگاه کن وجدانن 5 سال کار می کننه اوراق و لش می شه این پیکان زبان بسته 35 ساله داره می تازه شاید بیشتر هنوز که هنوزه رو پا و خواستنیه اینا دست از سرش بر نمی دارن و شما با بقیه ماشینها که تکنولوژی جدید دارن مقایسه می کنید بهش می خندید هیوندا رو نگاه کن امکان نداره از یک ماشین دو سال تولید کنه حالا ایرانخودرو دست از سر این بیچاره بر نمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. احسان

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی جالب بود کلی خندیدم .ای کاش حق انتخاب برای خرید ماشین داشتیم تا مجبور نمیشدیم سوار قاتل جون خودمون بشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohsen

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تاپشتش نشینی نمیفهمی اون تو چ خبره
    زوزه وسرصدای گیربکس باشروع حرکت شرو میشه جعبه فرمونه داغون نه ضبطی نه فندکی نه چراغی واس داخل اتاق
    کیلید برف پاک کن رو داشبورد
    بالای 60کیلومتر در ساعت شنیدن صدای بقلیت تقریبا سخت میشه
    کابین کوچیک وغیر استاندارد کله تو سقف شکم توفرمون پا توموتور . .
    باکوچیک ترین ترمز چرخای عقب قفل میشه توی بارندگی زیرپات اب جم میشه
    خلاصه غصه ی وانت پیکان غم انگیز تر از این حرفاس . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. هادی

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا دمت گرم به خدا راست میگی . اما من فکر میکنم تا زمانی که رقابتی در بازار ایران نباشه ایران خودرو هم به فکر جمع آوری این سوپر وانت نیست . البته منم بهش حق میدم وقتی همه میخرن شرکت هم داره سود میکنه پس چرا جمعش کنند مگه مریضند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. amir7

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام میخواستم بگم صاحب اصلی ایران خودرو جناب آقای خیام بود و بسیار شخص محترم و درس خوانده ای بودند اما بنا به سیاست […] که هر کس در زمان […] صاحب مالی بوده پس از شاه گرفته با اینکه ایشان فردی زحمت کش بودند و رنج زیادی در راه ساختن این شرکت متحمل شدند میتوانید از کسانی که از قدیم در ایران خودرو بودند صحت این حرف ها رو بپرسید ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی حال کردم دمت گرم این فناوری هاش منو کشته مخصوصا مصرف سوختش که با لامبور گینی رقابت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا