ایستگاه خبر

افزایش قیمتها و خبرهای دیگر

برای دومین بار در یک سال اخیر، احتمالا بزودی شاهد سونامی قیمتهای خودرو مخصوصا خودروهای وارداتی خواهیم بود. تا همین چند وقت پیش واردکنندگان رسمی خودرو از ارز دولتی برای واردات استفاده می کردند که هرچند با تاخیر به آنها پرداخت می شد، اما در نهایت قیمت یک خودروی وارداتی را نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش می داد. بماند که واردکنندگان محترم و با انصاف در موقع فروش خودرو، قیمت را با ارز آزاد محاسبه می کردند. از آنجا که قرار است تخصیص ارز با سه قیمت و به ترتیب اولویت انجام شود و خودرو نیز در اولویت آخر و بعنوان کالای لوکس غیر ضروری تشخیص داده شده، از این پس باید با ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات خودروها خداحافظی کرد. با این حال اگر انصاف را رعایت کنیم قیمت خودروهای خارجی با احتساب ارز آزاد ۱۹۰۰ تومانی نیز نباید تغییری را شاهد باشد. زیرا  پیش از این نیز قیمتهای فروش با احتساب ارز آزاد محاسبه می شدند. اما شما این را باور می کنید؟

kia cerato 2012
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز اعلام کرد که قیمتهای خودروهای وارداتی مورد تایید این سازمان است. خدا را شکر که این سازمان که نام مبارک حمایت از مصرف کننده را هم یدک می کشد، مشکلی در قیمتهای فضایی خودروها نمی بیند. و حتی در مورد پیش فروش های سه و شش ماهه هم طرفداری وارد کنندگان را می کند. با این روند بنظر نمی رسد که این سازمان نماینده شایسته ای برای تامین حقوق مصرف کنندگان ایرانی باشد.

دبیر انجمن خودروسازان  نیز با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در سه ماهه نخست امسال، از تداوم روند کاهشی تولید در ماههای آینده به شرط عدم ارائه تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی درخواستی خودروسازان گفت. این مبلغ عظیم تسهیلات را که باید یک باج خواهی بزرگ از سوی خودروسازان قلمداد کرد، در حالی به کمبود نقدینگی مرتبط می شود، که خودروساز ایرانی از ماهها قبل از تولید یک خودرو، آن را پیش فروش کرده و هزینه تولید آن را پیشاپیش دریافت کرده است. بعلاوه از ابتدای سال تاکنون چندین بار بصورت رسمی و غیر رسمی، قیمتهای خودروهای داخلی افزایش یافته اند. آخرین نمونه هم درخواست ایران خودرو و زامیاد و سایپا برای افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمتهای خودروی آنهاست. احمد نعمت بخش این درخواستها را به دلیل افزایش هزینه های تولید اعلام کرده است.
بنابراین می توان گفت که سوء مدیریت خودروسازی در ایران با هزینه از جیب مردم همچنان به روند خود ادامه می دهد.
سری به بازار خودرو هم می زنیم. ۲۰۶ در حال رسیدن به رکورد ۳۰ میلیون تومان است. البته انواع غیر اتوماتیک قیمت به مراتب کمتری دارند. اما دیدن برچسب قیمت ۱۸ میلیون ۸۰۰ هزار تومان برای تیپ ۲ این خودرو، واقعا جای تعجب دارد. قیمت انواع تندر در بازار با افزایش عرضه خوشبختانه روندی کاهشی را طی می کند. اکنون تندر فول ایران خودرو ۱۸.۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود. اما نمونه پارس خودرویی آن حدود ۱۹ میلیون تومان به فروش می رسد که این هم با توجه به یکسان بودن دو خودرو و حتی کیفیت نسبی آنها، از عجایب رفتار خریداران ایرانیست. ایران خودرو هم پیش فروش تندر را  در مرداد ماه در حالی آغاز کرد که سود مشارکت را از ۲۲ درصد به ۱۶ درصد کاهش داده است. زمان تحویل هم زودتر از آبان ماه نخواهد بود.
پیش فروش دوم رانا هم که با تبلیغات شرکت سازنده همراه بود، تنها چند دقیقه دوام آورد و ظاهرا از این سیاه بازی، تنها خود کارخانه و نمایندگان آن سود بردند و دست دلالان محترم متفرقه و تک و توک مصرف کنندگان از این خودرو کوتاه ماند. گفته می شود که ظرفیت این خودرو از ۲۵ هزار دستگاه اعلامی دوباره به ۵۰ هزار دستگاه افزایش یافته و البته معلوم نیست آن ۳۰ هزار دستگاهی که امسال تولید می شوند و پیش فروش نشده اند، چگونه به بازار می رسند. رانا باید خیلی زود جای خالی ۲۰۶ را در بازار ایران پر کند، وگرنه محصولات چینی که بیشتر آنها از سمت کرمان می آیند، تهدیدی بزرگی برای ایران خودرو ایجاد می کنند. البته گفته می شود که ایران خودرو به خودکفایی ۹۰ درصدی در ساخت ۲۰۶ رسیده است. اما آیا با وجود قطع همکاری پژو با ایران، هنوز امکان تولید این برند بدون مشکل حقوقی برای ایران خودرو وجود دارد؟
سوزوکی گراند ویتارا هم که اکنون قیمتی فضایی دارد، با مشکل تامین قطعه مواجه شده است. گفته می شود که ویتارا احتمالا با بازار ایران خداحافظی کند. این اتفاق می تواند ایران خودرو را بیشتر به شرکای چینی نزدیک کند. حتی گروه بهمن هم این روزها با یک دوجین چینی تازه بدوران رسیده نمایشگاه برپا می کند و آبروی کیفی و سابقه خود را زیر سوال می برد.
سایپا هم اعلام کرد که سال آینده بروی پلتفرم X100 یا همان پراید اصلاح شده یک خودروی جدید در رده قیمتی متوسط! به بازار معرفی خواهد کرد. اگر پراید را که در شرایط فعلی، ارزانترین خودروی ایران است، یک خودروی ارزان بدانیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که این پراید جدید که مثلا با نام ۱۵۱ عرضه خواهد شد، هم قیمت تیبا باشد! از تیبا گفتیم. قرار است نمونه هاچ بک این آهوی ایرانی هم تابستان سال آینده به بازار بیاید. همچنین نمونه فول آپشن تیبا با کد EX هم بزودی به بازار می آید. آپشنهای اضافه شده شامل آینه برقی، پنجره های برقی عقب و رینگهای آلومینیومی هستند. البته سایپا بهتر است بجای بازی با این آهو بیشتر روی کیفیت آن کار کند.
در این روزها همچنین کارشناسان از ضرورت تجدید در استراتژی خودرو ۱۴۰۴ سخن گفتند. عمده نظرات هم عدم توجه به سرفصلها و ناتوانی در رسیدن به اهداف برنامه توسعه برای تولید خودرو و قطعات تا سال ۱۴۰۴را بیان می کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام به همگی
    باز افزایش قیمت !!بچه ها یه سری به سایت ایران خودرو بزنید.همه خودروها گرون شدن از 405 بگیر تا …. به طور مثال : قیمت 405 SLX موتور TU5 هفته پیش 15580000 تومان بوده الان شده 16647000 تومان / هیچ فرقی هم از لحاظ کیفیت نداره و بدتر هم شده . البته این موضوع در مورد تمام خودروها صدق می کنه . با توجه به روند افزایش قیمتها در 5 ماه گذشته فکر کنم اگر خدا بخواهد تا پایان سال قیمتها به این صورت بشه : پژو 405 (20000000 تومان ) سمند (22000000 تومان) سورن (25000000 تومان ) ال 90 (23000000 تومان ) ودر آخر پژو 206 سلطان افزایش قیمت ، نمیدونم رقمش خیلی بالاست شما بگید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    میخوام یه مطلبی رو به دوستان همیشگب پدال بگم :با این روند فعلی اوضاع و بحران، ایارن داره تبدیل به “کوبا” میشه اگه کوبا رو دیده باشید یا در تلوزیون مردم اون کشور دارن از خودروهای دهه 50 ویا 60 میلادی استفاده میکنند در کوبا لوازم برقی و صوتی و تصویری مثل طلا کمیاب هست و در نمایندگی های این کالا ها چند دستگاه بیشتر ازین لوازم وجود نداره هرکسی اونجا تلوزیون داره جزو افراد متمول و ثروتمند محسوب میشه اگه کسی خودروی سال 2008 تا 2012 رو سوار بشه همه اون شخص رو میشناسن و حتما جزو افراد با نفوذ جامعه یا سرمایه دار هست بهر حال تا پایان امسال قیمت ها همونطور که 3 ماه پیش پیش بینی کرده بودم به حالت انفجار در میاد و فکر خرید خودرو های بی کیفیتی که تا سال پیش حتی به ذهن ما ها خطور میکرد دیگه خطور نمیکنه و باید کلا بی خیال این مباحث بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کیوان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام اگر اوضاع قیمت ماشینهای دخلی قیمتشو روز بروز بالا بره واز لحاط کمی کیفیتی تغیرنمیکنه ظلم پول بدی این ماشینی بی کیفیتو بخری بعد خیلیها میگن چراماشین جینی میخرن کیفیت ندارن ماشین چینی هم از لحاظ طراحی و کیفیتاز ماشیناش ما بهتره از ایران جلو افتاده تنوع محصول زیاده ماشینای ما شده حکایت خره که خر همونه ولی هر بار پالونشوعوض میکنن 405 داریم ار دی دارم روا داریم سوند همه 1 موتور وامکانتشون بدرد بابا شون میخوره حتی افغانستانم این ماشینارو قبول نداره405 ماشین مدل 1996/98 فرانسه توی موزه ولی مردم ما رو خرمیکنن میران ماشینو به قیمت16 میلیون خریداری میکنن خدا بداد مابرسه بااین ایان خودرو سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرتضی آستی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باز هم تاسف جوان ایرانی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    توجه توجه:

    یه خبر میخوام بدم که خودم دیگه شوک شدم /اخه وقاحت هم حد و مرزی داره اما مثل اینکه این 2 شرکت “ویران خودرو” و “سایه بان” حریص تر از این صحبت ها هستند و میخوانم تو این اوضاع اقتصادی و تحریم بیشترین سود رو ببرن و با همدستان شریف دلال تقسیم کنن (الحق که تحریم نعمتی بود بیشتر از آن چه ما می پنداشتیم و تحریم صاحبان صنایع را دوست دارد.)

    خبری که میخواستم بدم”خیز خودروسازان ایرانی برای افزایش قیمت ها:ه گزارش روز یکشنبه سرویس اقتصادی جام نیوز، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در هفته جاری خبر داد.
    شهرام میرآخورلو اظهار کرد: به احتمال زیاد جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو هفته جاری برگزار خواهد شد.”

    یعنی 206 رو که دارن میدن 22 تومان و لیفان 31 ملیونی و و و و…کافی نیست ، البته من یه پیشنهاد دارم برای برادران دلال و آقازاده های ملیاردر لطفا برای جلوگیری از اتلاف وقت مبارکتون یه آئین نامه تصویب کنین که طبق اون: قیمت خودرو ها در طول روز به مقدار 1 ملیون تومان افزایش داشته باشد که با این حساب دیگه نیازی به این جلسات خیمه شب بازی هم نیست، سازمان حمایت هم که مطیع و مرید شماست پس دیگه لازم نیست با این همایش ها وقت شریفتون رو تلف کنید شما الان باید در سواحل اسپانیا و آمریکا توی قایق های تفریحی تون باشید نه در این جلسات وقت تلف کنید اجرکم عند اله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نادر

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      من سال 1389 یه کیا سراتو مدل 2010 صفر کیلومتر از شرکت اطلس خودرو به قیمت 34200 میلیون خریدم حالا با گذشت کمتر از دو سال قیمت این ماشین به 61 میلیون رسیده . این افزایش قیمت چه معنی میده. اخه بی انصاف می خوای گرون کنی یه میلیون ، دو میلیون ، سه میلیون نه که 30 میلیون . مگه درآمد مردم ایران چقدره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohamad

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (37 ديدگاه)

        عزیزم مگه نمیدونید این ملت باهوش و متمدن در مواجهه با گرونی کاذب چه شوق و ذوقی میکنند وصفهای طویل میکشنند
        بله عزیزم اینا فهمیدن که اینکارارو انجام میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    “من سال 1389 یه کیا سراتو مدل 2010 صفر کیلومتر از شرکت اطلس خودرو به قیمت 34200 میلیون خریدم حالا با گذشت کمتر از دو سال قیمت این ماشین به 61 میلیون رسیده …”

    خیلی ماشین خوب وکار آمدی خریدین من توی اون سالها در به در پول بودم تا سراتو بخرم نظر شخصی من اینه که بهترین خودرو از هر لحاظ کیا-سراتو هست ،اما با این قیمت ها دیگه خواب و خیال اون هم به ذهنم نمیرسه چه برسه به اینکه… در فکر خرید مدل 2008 این خودرو (نسل دوم) هستم تا 2 سال پیش میشد با 22 الی 24 ملیون یه در حد صفرش رو خرید اما الان رقم ها بیشتر ازین ها آب میخوره بهر حال من ایده خوبی رو برای مونتاژکاران ارائه دادم در کامنت قبلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    1000 ملیارد هم شد پول؟ ما ها 10 الی 12 ملیونشم نداریم اما اینطور که معلومه دولت اشتهای “ویران خودرو” و سایه بان رو طی این 34 سال خیلی باز کرده که به گفته یک سایت معتبر …عین نقل قول:
    گآغاز پروسه تزریق وام هزار میلیاردی به صنعت خودرو
    خودروسازان: 1000 میلیارد هم شد پول؟
    عصر خودرو : شورای پول و اعتبار در حالی پرداخت 1000 میلیارد تومان وام به صنعت خودرو را تصویب کرده که خودروسازان می‌گویند این پول کم است و نمی‌تواند مشکلات آنها را تمام و کمال حل کند و تولید را به حالت عادی برگرداند.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    :-D دعای جدید کوروش کبیر در حق سرزمین ایران : خدایا ، این سرزمین را ، این مرز و بوم را ، از چین ، از سایپا ، از ایران خودرو ، از پراید حفظ بفرما . :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسن

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خدا انشاالله شر ایران خودرو و سایپا رو از سر مردم کم کنه که نه ماشین خوب میسازن نه میزارن وارد کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. siavash

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      آمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نیروانا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام همگی
    میخواستم قیمت سوزوکی ویتارا رو بدونم اگه میشه قیمت روز رو بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amin

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.بخدا به هر کس که دوست دارین اگه پیاده هم هستید پولتون رو ندید جای ماشینهای چینی آخه تو این شرایط سخت اقتصادی چطور آدم میاد پولی که با هزارتا دردسر و بیخوابی و بیچارگی بدست آورده اونم دوبرابر ارزش یه ماشین میده دست این چینی ها؟؟!! درسته که بعضیها میگن امکانتشون از ایران خودرو و سایپا بهتره( البته معتقدم که از ایران خودرو و سایپا هم نباید ماشین خرید آخه کجای دنیا میان ده میلیون میدن جای پراید؟؟؟؟!!! ) اما بنظر من بعضی دوستان جبهه میگیرن و وقتی از چینی ها کسی انتقاد میکنه سریع میرن سراغ این گزینه که طرف میخواد از گاری سازان داخل حمایت کنه و فلان و و و اما آخه یکم آدم که با سختی پولشو در میاره چرا باید بخاطر لجبازی با خودروسازان داخلی که اونها هم افتضاح هستن بره از چینیها ماشین بخره ؟اینکه میشه از اون ور بوم افتان.ما کی میخوایم یاد بگیریم وقتی جنسی نمیارزه چرا اصلا بخریم بابا فرضا شش ماه ماشین نداشته باشین مگه چی میشه اما از ایران خودرو وسایپا و چین ماشین نخرید.بخدا وقتی میبینن که تقاضا اینقدر زیاده جدا از توهینی که به فهم و علم و منطق ما میشه خوب طبیعتا قیمتها را به بهانه افزایش قیمت دلار و کمیت آپشنها و میزان درخواست مشتریان چند صد برابر افزایش دلار بال میبرن.طوریکه 530 رو که مثلا کمک عقب افتضاحه و موتورش مشکلات خاص خودشو داره و نمایندگیهاش هم جوابگو نیستن از 19 تومن در عرض چند وقت بخاطر افزایش تقاضا به 22.5 میرسونن.یا مثلا 315 که با نگاه اجمالی آدم عاشق و دلباختش میشه اما وقتی درب موتور رو بالا بزنید و کیفیت موتور و حتی اون پلاستیک بازیافتی درب موتور رو ببینید متوجه میشید که تو هوای گرم و دمای بالا چه میشه و یات دینامش که در بالترین قیمت موتور قرار داره جایی که حرارت موتور بسمت بالا حرکت میکنه و میتونه سیم پیچشو داغو کنه و یا اندازه چرخها و ارتفاع و عرض خودرو از فاصه بالای پنج کتر نگاه کنید.یا پارس که فقط برای راننده یه کیسه هوا میزاره و میگه راننده و شاگرد باید بصورت مشترک استفاده کنن هر کدوم که جونش مهمتر بود خودشو بکشونه جلوی میسه هوا.یا 206 که قطعاتش نایاب شده و قیمتش هم برای تیپ 2 سربه فلک کشیده و یا پراید که دیگه نگو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میثم

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان،توی ایران هر چیزی که گرونتر بشه مشتریش هم بیشتر میشه،مشکل از خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ata

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه سازمان حمایت از مصرف کننده اینها خودشان دلال تاجر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    برای فروش شهریور هم شاهد افزایش قیمت ها هستیم.
    سورن با ای اف سون بنزینی:400000نسبت به مرداد و 1300000 نسبت به تیر ماه

    پارس 300000 نسبت به مرداد

    پژو 405, 200000 نسبت به مرداد و 600000 نسبت به تیر
    سمند اس ای :200000 نسبت به مرداد و 600000 نسبت به تیر
    سمند در انواع مختلف بین 200000 تا 300000 نسبت به مرداد و بین 400000 تا 600000 نسبت به تیر.

    جدا تو بازار خودرو چه اتفاقی قرار بیفته؟
    میشه از دوستان کسی که از اقتصاد چیزی میدونی بیاد و توضیح بده که با نخریدن ماشین صفر واقعا میشه این افتضاح رو جمع کرد یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقرا

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (168 ديدگاه)

      قطعا فرشاد جان تنها راه برون رفت از این مصیبتی که دو شرکت سر ملت اوردن تحریم و نخریدن خودروی صفر هست ولی کو گوش شنوا
      دیگه همه اگاهند تو این مملکت جان مردم هیچ ارزشی ندارد فقط سود و سود و سود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mmf66

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مردم ما متاسفانه مردمانی بی اعتنا هستند همین خیلی از دوستانی که اینجا ایراد میگیرند خودشون معلوم نیست کارشون رو درست انجام میدن یا نه از کی حقوق میگیرند و چه پارتی بازی هایی که نکردند شما مثلا یه کارمند بی عرضه دولت رو در نظر بگیر که اصلا معلوم نیست چیکار میکنه و چه وام ها ی از دولت میگیره
    ولی اینجا این مردمی که دستشون از کیسه دولت کوتاه ضرر میکنن مثل ما که با کمترین حقوق باید چند برابر کار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آخه عاقل با عرضه زورت فقط به کارمند بدبخت تر از خودت رسیده واقعا چرا مسائل رو قاطی میکنیم وبه جون خودمون میافتیم به جای یک پرسش هماهنگ ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. تینار

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه رو این ماشینا چه چیزی میذارن که بیخودی قیمتشو میبرن بالا؟!!!؟!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سوزوکی چند مدل داره.بالا ترین مدلش که همه چیزهای سفارشی رو داره:68000000 میلیونه.اگه مدل های دیگه رو میخواین بگید تا واستون بنویسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. bizkit

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من کوپ خریدم 3 ماهه با هزار منت از اطلس خودرو. الان 3 ماهش تموم شده میگن حداقل 3 هفته دیگه اطلاع میدن که میاد ماشینت یا بیا انصراف بده! اطلاعات اصلاً نمی دن.
    به خدا زوره خیلی هم زوره! مگه ما مسخره این وارداتیم؟ 90 روز صبر کردن خودش زندگیه حالا تازه منتظر شم که بگن اصلاً میدن یا نه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      حقته دوست عزیز خودتم میدونی تو این مملکت وقتی برا چیزی مخصوصا خودرو ثبت نام میکنی یا باید ماهها منتظر باشی ومطمئنا ضرر میکنی ولی بازهم اقدام میکنی برای اشتباه.
      اقا دست دوم بگیرید تا ریشه دلالیسم کنده شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. وحید

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تویوتا اریون که خرداد سال قبل تحویل 24 ساعته ای تویاش 69/900 بوده الان شده 97/900 اگه موجود باشه و 115 میلیون در بازار ازاد.اخه این یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینجا نوشته نظر بدید!!!!می خوام اینو بدونم که آیا فقط با نظر دادن می تونیم این وضع رو درست کنیم؟؟؟؟از اینکه بیایم تو این تالارای گفتگو و از این وضع گله کنیم چی گیر کی میاد؟؟؟؟با مردمی که ما داریم مردمی که مثل جیوه سریع گرم میشن و سریع سرد!!!!مردمی که دلار 2800 تومنو میگن ارزون؟؟؟؟نمی خوام به کسی توهین بشه نه همگی سرور بنده اید اما اگه به نظر دادن قرار باشه چیزی حل بشه من از الان قول می دم هر روز نظر بدم.ایام به کام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شروین

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکل امروز جامعه ی ما فقط قیمت خودرو نیست که نظر می دهیم حتی قیمت مواد خوراکی که نیاز روز و شب مردم هم هست افزایش غیر قابل توصیف دارد و اینها به همراه بیکاری و تورم و… هزاران مشکل و بدبختی موجود در جامعه است ولی با این حال اگر واقعیت اتفاقاتی که در جامعه می افتد به مردم گفته شود مردم این مشکلات را تحمل می کنند ولی فقط صبح تا شب دروغ به مردم می گویند مثلا در تمام دنیا فقر وجود دارد جزء ایران.دولت آلمان بخاطر افزایش لبنیات به قیمت 1 یورو از مردم عذر خواهی کرد ولی اینجا…در پایان هر بلایی سر ما بیاورند باز هم کم کاری کرده اند چون ادعای مسلمانی ما گوش فلک را پر کرده ولی در برابر ظالم سکوت می کنیم تازه در این حالت اسلام هم در خطر نیست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amin

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فکر نکنم با این قیمتها بتونم ماشین که انتظار دارم بخرم باید برگردم به چند دهه گذشته و باز هم پیکان بخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amin

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    در ضمن اگر کسی ماشین واسه فروش داشت خبر بده ممنون
    اینم ایمیلم amin_adidas2011

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. parhamiof

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    وای قیمتا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا