ایستگاه خبر

پاسخ جنجالی عصر ایران به اظهارات نعمت‌بخش/ شما پشیمان می‌شوید

دبیر انجمن خودروسازان ایران در یادداشتی که هفته‌نامه “صدا” آن را منتشر کرده، با کم‌اهمیت و بی‌مقدار جلوه دادن کمپین مردمی “نه به خودروی صفر داخلی” نوشته است:

«ضمن احترام به نظرات مردم از نظر من کمپین “نه به خرید خودروی صفر” تأثیر آن‌چنانی بر کاهش تقاضای خرید خودروهای تولید داخل نداشته است. من چند دلیل برای این مسئله دارم. اولاً این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی موبایل‌های هوشمند ایجاد شده و این سؤال مهم وجود دارد که واقعاً چند درصد از مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟

نکته دوم این که فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه‌اندازی شده باشد، و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می‌کنیم، عدد قابل‌توجهی نیست.

ضمن این که شرایط این‌طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوند، از فضای مجازی خط می‌گیرند که چه بخرند و چه نخرند. کسانی که برای خرید خودرو برنامه داشتند، از شرکت‌های خودروسازی داخلی خودرو خواهند خرید و توجهی به این کمپین ندارند… آن دسته از افرادی که در کمپین نه به خودروی صفر شرکت کرده‌اند، و به این دلیل خودرو نخریدند به‌زودی پشیمان خواهند شد… . »

nemat-bakhsh
ما نیز ضمن احترام به نظر جناب احمد نعمت‌بخش، نکاتی را به حضورشان متذکر می‌شویم:

۱ – فرمایش کرده‌اند که ” این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی موبایل‌های هوشمند ایجاد شده و این سؤال مهم وجود دارد که واقعاً چند درصد از مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟”

در پاسخ به ایشان، به آمار رسمی تعداد تلفن‌های هوشمند در ایران اشاره می‌کنیم که توسط قائم‌مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران که یک نهاد حاکمیتی در حوزه IT است اعلام شده است: ” امروز در کشور از هر ۲ نفر حداقل یک نفر تلفن هوشمند در اختیار دارد. آمار ۲ میلیون تلفن هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون اسمارت فون در سال ۹۳ رسید و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون اسمارت فون در کشور برسد.”

بنابراین، بهتر است جناب نعمت‌بخش قبل از اظهارنظر در موضوعی که به ساحت مردم مربوط می‌شود، کمی کسب اطلاع کنند و قریب به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند که در دستان مردم ایران است را هم ببینید. شاید ایشان قیاس به نفس کرده یا از اطرافیانشان آمار گرفته‌اند که می‌گویند مگر چند درصد مردم از این موبایل‌ها استفاده می‌کنند؟!

ضمن این که همین محاسبه بی‌پایه و اساس و تخیلی ایشان، نشانه‌ای از این می‌تواند باشد که آقایان چگونه فکر و محاسبه و عمل می‌کنند و چگونه مقدرات صنعت خودروی کشور را به دست گرفته و به این روز انداخته‌اند!

cartoon-001
۲ – دبیر انجمن خودروسازان ایران گفته‌اند: “فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه‌اندازی شده باشد و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می‌کنیم، عدد قابل‌توجهی نیست.”

به نظر می‌رسد جناب ایشان، صورت مسئله را درست متوجه نشده‌اند و فکر می‌کنند چند گروه محدود صد نفری تصمیم گرفته‌اند خودرو نخرند. اگر واقعاً این کمپین به چند گروه موبایلی انگشت‌شمار محدود بود، از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته تا دبیر انجمن خودروسازان این‌قدر به تکاپو نمی‌افتادند که ماجرا را جمع‌وجور کنند و این همه رسانه، از روزنامه‌ها و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها گرفته تا صداوسیما بدان نمی‌پرداختند.

ضمن این که اساساً این یک کمپین گروه‌محور نیست، بلکه یک اراده ملی برای عبور از خودروهای بی‌کیفیت و گران داخلی است. قطعاً در این میان، همان‌طور که آقای نعمت‌بخش هم در قسمت دیگری از نوشته‌اش، عده‌ای همچنان خودرو می‌خرند که حرجی بر آن‌ها نیست و تصمیم هر فردی برای خودش محترم است.
آنچه ناراحت‌کننده است این که برخی افراد می‌کوشند این تلاش عمومی مردم ایران را تحقیر کنند و پا را فراتر گذاشته و دم از پشیمانی قریب‌الوقوع مردم خسته از خودروهای بی‌کیفیت و گران می‌زنند!

۳ – گفته‌اند: شرایط این‌طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوند، از فضای مجازی خط می‌گیرند که چه بخرند و چه نخرند.
به خدمتشان عارضیم که مردم و فضای مجازی دو مقوله جدا از هم نیستند بلکه همین مردم هستند که در فضای مجازی ابراز نظر و اقدام می‌کنند.

۴ – چند روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در تلویزیون تصریح کرد که خودرو گران نخواهد شد ولی دبیر انجمن خودروسازان اصرار دارد که به‌زودی خودرو را گران خواهند کرد!

گویا برخی با استناد به این گزاره که “اگر کالایی در ایران گران شود، مردم آن را بیشتر خواهند خرید”، بدشان نمی‌آید خودرو را گران و مردم را پشیمان کنند و بدین ترتیب، اراده مردم را بشکنند.

به جناب نعمت‌بخش و همکاران ایشان در صنعت خودروسازی دلسوزانه توصیه می‌شود به‌جای چرتکه انداختن‌های تخیلی و تلاش بیهوده برای حقیر جلوه دادن این تلاش مردمی، در اندیشه بهبود کیفیت خودروهای تولید و منصفانه کردن قیمت‌های محصولاتشان باشند و مردم را به گرانی‌های بیشتر تهدید ننمایند چراکه دیگر طاقت مردم تمام شده است و تاب تحمل قیمت‌های بالاتر را ندارند چراکه سر گنج ننشسته‌اند که هر قیمتی را آقای نعمت‌بخش و همکارانشان تعیین کنند، بپردازند.

آقای نعمت‌بخش!
اگر چنین نکنید، این شما هستید که به‌زودی پشیمان خواهید شد.

cartoon-002
منبع: عصرایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. afish

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با عرض ادب و احترام امیدوارم هرچه زودتر مردم به حقه خودشون برسن
    وبا تشکر از آقای شاوردی وسایت خوبه پدال برای همکاری با مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اقا من خودم نوکیا n73 دارم و فعلا هم قسمت نشده گوشی هوشمند بخرم پس چطور از این کمپین اگاهم؟؟اقای نعمت بخش ملت گوششونو تیز کرده اند الان تو اتاقت یه حرفی بزنی یکی بشنوه سه سوته کل ایران فهمیده!!مگه قراره گوشی هوشمند ما رو اگاه کنه از همه مسایل؟؟هر روز مردم با هم حرف میزنن از اخبار روز با هم میحرفا.ماجرای این کمپین رو هم من مطلع میشم میرم به دوستم میگم و دوستم میره به دوستش میگه و دوست اون به دوستای دیگه تا الا اخر!! ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        دقیقا اگه این تجزیه تحلیل رو در مورد تعداد گوشی ها و رابطه اون با آگاهی مردم از خبر ها کرده باشه واقعا باید سرت رو بذاری زمین بمیری که این بی سوادها شدن مدیران خودروساز ما، اینا عقلشون اندازه نخوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ice

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرین به این نبوغ قلم ،مطالبتون عالین واقعا نباید از اینا ماشین خرید،خرید خودرو صفر ممنوع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خدا خیر بده این نویسنده رو

    ما که میخاستیم خودرو ی وارداتی بخریم ولی دست نگه داشتیم

    مردمم که أصلا دیگه نمیتونن پراید و تحمل کنن

    به امید ورشکستکی هر دو خودرو ساز داخلی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      آقای نعمت زاده یه کلام ختم کلام:
      بچرخ تا بچرخیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ما همه برای آقای نعمت بخش آرزو میکنیم یه تصادف با پراید داشته باشن ^_^

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عالی بود!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شایان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    اون دروغ آنلاین که ماله خودشونه تموم به اصطلاح کارشناسا هم ماله خودشونن ای نفرت دارم از اون بنگاه دروغ پراکنی دروغ آنلاین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. kevin7360

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    لطفا نترسید و گول این حرفها رو نخورید.حتی اگه خودرو گرون شد باز هم نخرید چون اینا میخوان از این طریق به مردم بقبولونند ما خیلی زورمون زیاده و از این حرفها اما یادتون باشه حتی قویترین مافیای دنیا هم اگه پول نداشته باشه خیلی زود نابود میشه چه برسه اینا که همین الان هم مقروضند ما هدفمون اینه که این دو خودرو ساز که توانایی ساخت خودرو درست حسابی با قیمت مناسب ندارن برن کنار و سهامشون 51 به 49 به نفع طرف ایرانی فروخته بشه به خودروسازهای بزرگ دنیا تا اونا خودروی با کیفیت تولید کنن اینطوری اشتغال حفظ میشه مشتری راضیه دولت هم مالیات میگیره. بازی برد برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بیژن دولت سرایی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اصلا برای عضویت در این کمپین نیازی به داشتن موبایل هوشمند و یا فالو کردن یک صفحه مجازی نداره….
    فقط کافیه مردم با نخریدن خودرو ارادشون رو نشون بدن، با این عمله که خیلیا حتی بدون حضور در فضای مجازی، عضو کمپین شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. me84

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    یه کم دیگه تحمل کنیم، حساب کار دستشون میاد.
    هیچ کاری نیاز نیست انجام بدیم، فقط باید همین راه رو ادامه بدیم.
    گذر زمان نشون میده که کی قویتره، مردم یا یه مشت ***مفت خور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      تا الان که یه مشت *** جلو بودن البته به جز اینبار که مردم پیروز میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حکمت

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خودرو سازان باید به عنوان موثر در قتل وخسارت محاکمه شوند. در سی و هفت سال گذشته بیش از هشتصد هزار نفردر اثر تصادفات و ایمن نبودن خودرو که ارابه مرگ و آلت قتاله است کشته شده اند و دو میلیون و پانصد هزار نفر به خاطر دیه زندانی شده اند و نه میلیون نفر خسارت جسمی و جراحت دیده اند.خانواده بازماندگان آن هشتصد هزار نفر هزاران خسارت عاطفی و روحی و مالی دیده اند و آنان جمعیت مولد و جوان ملت بودند. . و خسارت مالی تعمیرات خودرو ها که سر به فلک میگذارد.
    سوال این است آیا به بهانه حمایت از تولید داخل سالانه بیش از بیست وپنج هزارنفر کشته شوند و از نفوس مسلمان کم شود. آیا از نظر شرعی مجازیم.
    این را به عنوانه کمپین محاکمه خودروسازان انتقال دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    مستند شوک رو میدیدم که مجری با یکی از مهندس های ایران خودرو مصاحبه می کرد مهندس کم بود فقط مجری رو بزنه و جوری با قلدری حرف میزد انگار بنز رو تولید میکنن ما به بنز های تولیدی شرکت اعتراض داریم .فکر کنم از چاله میدان آدم آوردن که خودرو تولید کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali z

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    درود به مردم خوب کشورم یک بار هم که شده با هم باشیم کمپین به پیروزی نهایی نزدیکه . خودروی صفر نمی خریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فقیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    وقتی تو مملکت قانون برا گردن کلفتها اجرا نشه و فقط برا مردم بخت اعمال بشه عده ای زورگو اینجوری با مردم از روی تمسخر و تکبر سخن میگویند…مطمئن باشید در جوامع پیشرفته و غربی اگر مسئولی این چنین با مشتری و ملتش سخن بگوید از مسولیت و کار و چه بسا ازهستی سقط میشود ولی افسوس اینجا اینها قدیس هستند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگر براتون مهم نبود اینقدر همه جا نمیگفتید بی فایده هست و بیاین بخرید تا پشیمون نشید. پس معلوم میشه یه خبرایی شده که اینها به قول پدال به تکاپو افتادن .
    در ضمن از پدال هم متشکرم که این پست رو منتشر کرد . خود سایت پدال نقش عمده ای در صنعت خودرو داره . تا الان اگر کسی هم نمیدونسته فهمیده ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ماهان گاز

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نعمت بخش :قرار نیست منم مثل شما ماشین ایرانی سوار شم
    این توهین اعلنی به مردم است
    این آقا باید یه کلاس ادب بره/کی اینو گذاشته سر کار
    ولی مردم با غیرت اندکی صبر سحر نزدیک است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ماهان گاز

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نعمت بخش :قرار نیست منم مثل شما ماشین ایرانی سوار شم
    این توهین اعلنی به مردم است
    این آقا باید یه کلاس ادب بره/کی اینو گذاشته سر کلاس
    ولی مردم با غیرت اندکی صبر سحر نزدیک است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فقیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ( فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه اندازی شده باشد، و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، ) مرد حسابی بقیه کاراتون هم همین جوری دیمی هست که مردم رو به کشتن میدین با لگنهاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فقیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من قصد بی حرمتی به دبیر انجمن خودرو سازان رو ندارم . ولی با خوندن استدلالهاش مشخص میشه که چگونه فکر می کند و ابتدایی ترین واقعیتهای جامعه رو درک نمیکنه . اگر امثال این آدم تصمیم گیرندگان صنعت خودرو کشور هستند پس وای بر سرانجام شرکتهای خودرو سازی در ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فقیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    آقایون داداشا اگه فردا روزی دیدین من دیگه کامنت نمیزارم بدونید مسسب سکته کردن بنده همین شخص متکبر هست…یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. HELL CAT

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    این ملت شریف از سی سال پیش دارن این حرفا رو میشنون
    و اینقدر نیش کسایی مثل شما هارو خوردن که افعی شدن

    تنها چیزی که بین تو و هدفت ایستاده همین مزخرفاتیه که هر رزو به خودت تحویل میدی که چرا نمیتونی به هدفت برسی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ilyar

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    ابوبکر بغدادی خلیفه داعش طی نامه ای از ایران خودرو و سایپا تشکر نمود.
    متن نامه بدین شرح است.
    مدیران محترم ایران خودرو و سایپا داعش از شما بدلیل کشتار سالانه بیش از بیست و هفت هزار شیعه در ایران صمیمانه سپاسگزاری نموده و درخواست نموده تا در زمان بحران به این شرکتها یاری نماید تا مشکلاتشان انشاالله بزودی مرتفع گردد.باشد که هرچه زودتر این دو شرکت به دوران اوج خود برسند.ذیلا اضافه نمود که داعش در طول دوسال جنگ در عراق که جنایات مختلفی انجام داده هنوز به اندازه یکسال این دو شرکت موفق به کشتار شیعیان نشده.ایشان همچنین جایگاه مدیران این شرکت را بهشت میداند.چرا که بروایتی هر داعشی هفت شیعه را بکشد به بهشت میرود و با این حساب مدیران این دو شرکت از صاحب منصبان بهشت محسوب میشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خطاب به آقای نعمت بخش:
    هیچوقت یه ایرانی رو تهدید نکن
    (بزودی از حرفت پشیمون میشی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اث میلان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هم وطن من،لطفا با ادامه اتحاد و رسیدن کمپین به شهرستانها باید درس عبرتی بدیم به عمو نعمت های صنعت، از این عمو نعمت ها تو همه جای مملکت هستن،کسانی که منافع خودشون را در قبال ناحقی دیگران پیوند زدن،ایراد نداره عزیزان من،ما با اتحاد قیمت ماشین های 2016 را میشکنیم تا این افراد به سود منطقی قانع بشن نه سود بی حساب،ما با خرید نکردن خودرو صفر به راه خودمون ادامه میدیم،تمام حرفهای امثال این عمو نعمت بخاطر احساس خطر است،وگرنه چرا تا حالا از این حرفها نمیزدن، شوک های قیمتی وارداتی ها به زودی مشخص خواهد شد حتی اگه بازهم دلار را بالا ببرند،خرید خودرو صفر همچنان ممنوع است، یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. روح الله

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    دوستان عزیزم ظاهرا کمپین داره به اهداف خودش نزدیک میشه.
    کاملا مشخصه که ایشون احساس خطرکردن وبا عصبانیت تمام خواستن عملکرد مردم شریف رو زیرسوال ببرن وبه شعور مردم توهین کردن .
    پس. خواهشا عملگرا باشید وچند ماهی تحمل کنید تا مسئولین به خودشون بیان …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. وحید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پشیمون میشیم!
    کار به کجا رسیده یه مسئول که نوکر مردمه
    واسه ولی نعمت هاش شاخ و شونه می کشه
    این یه نمونه کوچیک از بد اخلاقی مسئولین که مدافع حقوق مردم هستن
    این نشون از حق پایمال شده و اجحافی که که یک شبه ایجاد نشده خیلی ریشه داره
    ما باید ریشه کج روی رو بگیریم
    خیلی چیزهای دیگه هم هست که گفتنش باعث میشه پدال حذفش کنه
    خودتون باقی داستان رو بخونید
    کاری کنید آبرو از دست رفته و اون عزت لگد مال شده رو برگردونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم آقای نعمت بخش تا دیر نشده، یه صد، دویست تایی پراید بخره، چون بعدا وقتی به قول ایشون قیمتها گرون شد، خیلی پشیمون میشه که چرا بیشتر نخریده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. توحید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپای عزیز ما خودمان شما را به این نقطه رسوندیم ما خودمونم میاریمت پایین به راستی محبت که از حد بگذرد ابله فکر بد کند
    مردم ایران افرادی غیر قابل پیش بینی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ARASH//LANCER//EVO//1987

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    آقای شاوردی من از شما عذر میخوام بابت قضاوتهای زشت و عجولانه و خالی از منطق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ARASH//LANCER//EVO//1987

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چقدر سریع یه آدم میتونه پیش مردم منفور بشه البته چهره کریهاشان بماند. ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. m power

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من تا عمر دارم از اشغالای اینا نمیخرم چون برا جون خودم و خوانوادم وهم برای اراده هموطنام ارزش قایلم.امیدوارم روزی به التماس افتادن این ادمو در برابر مردم با اراده کشورم ببینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امير علي

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    دمتون گرم والا دیگه خسته شدیم از پراید و ۴٠۵ و٢٠۶ این چرت و پرتا در کارخونه اشغال سازیتونو گل بگیرید بره پی کارش هم خیال مردم و راحت کنید هم خودتون شما برید تا شرکتای خارجی خودشون بیان .خرید خودروی صفر ممنوع

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا