اینفینیتی Q50 مدل 2014

قبل از آنکه پنجمین نسل اینفینتی سریG در دیترویت 2013 رونمایی شود تصاویر آن روی وب سایت ها منتشر شده بود! خبرهای متفرقه حاکی از آن است که این اشتباه را وب سایت آمریکایی اینفینیتی انجام داده؛ ماجرا از این قرارست که همزمان با رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2013 این وب سایت هم می بایست تصاویر آن را بلافاصله بر روی دامنه خود منتشر می کرد؛ غافل از آنکه مسئولین این وب سایت به اشتباه (یا شایدم به عمد!) یک روز قبل از نمایشگاه برای چندساعتی تصاویر آنرا منتشر کرده بودند . . .

2014 Infiniti Q50

بگذریم! نسل چهارم اینفینتی با نام G35 از سال 2006 بر روی خط تولید بود تا آنکه در 2009 با فیس لیفت ظاهری و البته بهبود تغییرات فنی روبرو شود و اینفینتی مدل جدید را G37 نامید که در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل راهی بازار می شد. حال زمان خداحافظی با نسل چهارم فرارسیده؛ با آمدن نسل پنجم که این بار به جای G37 آنرا Q50 (و Q60 در مدل کوپه) صدا می زنند همه چیز دگرگون شده؛ از ظاهر تا باطن!

شاخصه اصلی Q50 را باید چراغ های جدید و ضخامت بسیار اندک ستونC آن دانست که این بار یک قوس بسیار کم هم درپهلوهایش دارد و طراحی ستون آن به قول معروف هلالی شکل از آب درآمده؛ رینگ های 17 اینچی جدید و انحنای انتهای درب صندوق که به واقع حکم اسپویلر را دارد از دیگر مشخصه های Q50 خواهند بود.

2014 Infiniti Q50

هرچند درکابین همه چیز ازنو طراحی شده اما اندکی الهام از زبان طراحی جدید هیوندا در آن نمایان است. مواردی مانند سیستم چندرسانه ای InTouch اختصاصی اینفینیتی با ارتباط بلوتوث و با دو نمایشگر لمسی در کنسول، تریم آلومینیومی با امکان سفارش تریم چوبی ساخته شده از چوب افرا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم Around View برای نمایش اطراف خودرو، سیستم Direct Adaptive Steering بصورت سفارشی که راننده به کمک آن می تواند حساسیت فرمان را تغییر دهد، سیستم Active Lane Control بصورت سفارشی که هشداردهنده تغییر لاین خودرو بدون استفاده از راهنماست و نهایتا سیستم حافظه دار i-Key که می تواند راننده های مختلف خودرو را تشخیص داده و متناسب با هرکدام از موقعیت صندلی و آینه ها گرفته تا تنظیمات سیستم راهیابی همه را برای راننده بصورت اتومات تنظیم می کند، ازجمله تجهیزات درنظر گرفته شده برای این سدان نیمه لوکس هستند.

برای بازار ایالات متحده اینفینیتی برای Q50 دو پیشرانه درنظر گرفته؛ یکی موتور 3.7 لیتری V6 با قدرت 328 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر و دیگری 3.5 لیتری V6 هیبریدی که با یک موتور الکتریکی مجموع قدرتش به 355 اسب بخار می رسد.

سایر پیشرانه ها نیز علی الخصوص موتورهای دیزلی برای بازار اروپا که به احتمال فراوان از مرسدس بنز گرفته می شود از اواسط 2013 معرفی می شوند. برای همه مدل ها گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آماده شده و سیستم همه چرخ های محرک (AWD) نیز بصورت سفارشی در دسترس مشتریان خواهد بود. اینفینیتی Q50 مدل 2014 از تابستان 2013 راهی بازار آمریکا می شود.

16 دیدگاه

  1. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    ایول این همون چشم قشنگه بود که چند هفته پیش تیزرش اومده بود…
    در واقع رقیبی برای اتاق 5 و کلاس E… وخیلی ماشین های دیگه…

    پاسخ
  2. حسين
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    تازه این نیمه لوکس ه!

    پاسخ
  3. عماد
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    وقتی تصور میکنم اگه پشت فرمون این ماشین باشم و ماشین خودم باشه (عمراً) چقدر واسم ارزش قائل شدن!!

    پاسخ
    1. feri
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      عمرا سوار این باشی این برای 2014 است باید تا اون وقت صبر کنی D

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        2014 و غیر 2014 نداره کـــــــه
        آخـــــــــــه اگه 2014 هم بشه و وضعیت همین باشه باید کــــلا قیـــــد سوار شدن غیر از پراید و زذ …

        آخـــــــه آدم به کی بگــــــه ؟!؟!؟؟!

        پاسخ
  4. تامكت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    اسمشم گمركي ميخوره لامصب!!! چه برسه به خوده ماشين…………
    خوش بحاله جهان اولي ها….نه بخاطر اينكه ميتونن سوار اينا شن…افتخار اينو دارن كه ميتونن اينا رو بسازن!!!!!!!

    پاسخ
  5. رهام
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    ماشینای مدل 2014 واقعا قشنگ شدن من داشتم پول جمع میکردم یه مدل 2008 بگیرم حالا مجبورم 20سال دیگه صبر کنم 2014 بگیرم.

    پاسخ
  6. معین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اینفینیتیم دزد شه اومده داشبورد دنای خوشگل خودمونو دزدیده…!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    هی خدا بلاخره هیوندای یه چیری یاد اینا داد پشتش کپی سوناتاس توشم تلفیقی از ازرا 2012 و سوناتاس اون ابرویی هم بلاخره رو ماشینا ژاپنی دیدیم

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (212 دیدگاه) ,

      محمد جان نکنه لاستیکش هم از ایران کپی کرده اند.

      پاسخ
    2. BEST CAR
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      آره جون خودت فک کردی کمپانی های ژاپنی مثل کمپانی های کره ای میمون (تقلید کردن) هستند هرجا بگی کره ضایع میشی چه برسه بگی ماشین کره ای . . . (اینفینیتی های قدیمو نگاه کنین همهش همین شکلیه فقط همین شکلو بزرگترش کرده ) و درآخر در زمینه ای که اطلاعات ندارین اظهار نظر نفرمائید

      پاسخ
  8. Komeini
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشين هاي ژاپني عالياً .
    اخه چقذر بايذ حسرت اين ماشينا رو بخريم .
    به اميذ روزي كه همه سوار ماشين هاي خوب و با كيفيت بشيم .

    پاسخ
  9. سالار
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا طراحیش زیباست.. در مورده چراغای عقبش با محمد موافقم یه جورایی شبیه سوناتاست ولی در کل این کجا سوناتا کجا.. در کل اینفینیتی بد جوری خوشگل شده ماشیناش..

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    محمد راست میگه.خدا وکیلی چراغ عقبش کپ سوناتاست. دم هیوندا گرم

    پاسخ
  11. وحید
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    امید جان اینو نباید با سنتنییال مقایسه کرد.
    اینفینیتی q50 اتاق 3 هست ولی سنتنییال اتاق 7هست.
    اینفینیتی q50 رابایدبا لکسس is و bmw سری 3 مقایسه کرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.